Favoritfilmer?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Favoritfilmer

Inläggav LarNor » 2012-04-13 10:31:20

@Vixxon: Kul att höra av någon som älskar Pedro Almodóvar, japp han är ett geni och hans senaste kan vara hans bästa någonsin. Han är verkligen unik. Har sett alla hans långfilmer utom den första (Pepi, Luci y Bom) och dom är sevärda allihop.

Och du, TWIN PEAKS = Bästa serie någonsin, kan sitta och filosofera över den i timmar.
LarNor
Inaktiv
 
Inlägg: 210
Anslöt: 2012-03-04

Re: Favoritfilmer

Inläggav Henkkalexi » 2012-04-13 14:28:15

KrigarSjäl skrev:Rocky spöar inte frugan någonstans. Han spöar bara världsmästare som är stora i truten...


Words of truth!
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Favoritfilmer

Inläggav Henkkalexi » 2012-04-13 14:29:22

LarNor skrev:@Vixxon: Kul att höra av någon som älskar Pedro Almodóvar, japp han är ett geni och hans senaste kan vara hans bästa någonsin. Han är verkligen unik. Har sett alla hans långfilmer utom den första (Pepi, Luci y Bom) och dom är sevärda allihop.


"Dålig Uppfostran" var riktigt bra. :-)Happy
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Favoritfilmer

Inläggav LarNor » 2012-04-13 14:48:31

Henkkalexi skrev:"Dålig Uppfostran" var riktigt bra. :-)Happy


Ja det var den, måste se om den, har bara sett den en gång. Men "Tala Med Henne" är nog annars min personliga favorit och "Vad Har Jag Gjort För Att Förtjäna Detta?" fick mig att skratta så jag höll på att ramla ur soffan.
LarNor
Inaktiv
 
Inlägg: 210
Anslöt: 2012-03-04

Re: Favoritfilmer

Inläggav Someone » 2012-04-13 15:27:01

Braveheart, Amercian beauty.

Bästa serien är Scrubs
Someone
 
Inlägg: 457
Anslöt: 2012-04-09
Ort: Stockholm

Re: Favoritfilmer

Inläggav BlomqvistD » 2012-04-18 15:00:30

Unib12 skrev: BlomqvistD skrev:

Unib12 skrev:Känner att det saknas en tecknad kategori! Akira! Woowoo! Blir helt extas. Vill se den igen.



Såg att de pratade om Akira i SVT:s Kobra härom dagen, verkar ganske intressant eftersom den indirekt kritiserar japansk kärnkraft. Försökte se om man kunde ladda ner det, men det gick inte:P



Mysko, jag lät min kompis ladda ner den. Älskar anime som handlar om korrupta samhällen :D


Mhm, lät ju väldigt intressant. Skulle inte du kunna tipsa om några sådana filmer/serier (förutom Akira). Kan för övrigt tipsa om Kobra-avsnittet som handlade om kärnkraften i Japan: http://svtplay.se/v/2756006/kobra/del_3 ... 859,1,f,-1.
BlomqvistD
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2012-03-27
Ort: Frösön

Re: Favoritfilmer

Inläggav BlomqvistD » 2012-04-18 15:05:08

Jag brukar inte tycka om amerikanska romantiska komedier, men jag älskar verkligen Min stora kärlek, eller Shallow Hal (engelsk titel) som handlar om en kille som till en början har en ytlig och utseendefixerad syn på tjejer, men som till slut släpper det där och träffar en tjej som han tror är "supersnygg" men som "egentligen" är ful och tjock! Moralkakan i filmen är att skönheter sitter på insidan, och inte på utsidan!
BlomqvistD
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2012-03-27
Ort: Frösön

Re: Favoritfilmer

Inläggav Kahlokatt » 2012-04-18 20:52:50

Såg en jättefin film i helgen; Hugo Cabret. Den utspelar sig i Paris strax efter första världskriget och handlar om en liten föräldralös kille som arbetar med att sköta en järnvägsstations (Gare Montparnasse?) klockor. Han bor i ett kyffe på stationen och hans enda vän är en trasig automat, en sorts tidig robot, som han försöker laga. Så småningom utvecklas filmen till en hyllning till filmkonstens pionjärer (man får se massor av härliga klipp från filmens barndom), till mekaniken, till människans uppfinningsrikedom, till magi och till att hitta sin plats i livet. En sådan där film som gör att man sitter och snyftar och blir alldeles varm om hjärtat för att det är så fint. Och aldrig förr har jag tyckt att kugghjul har varit så otroligt vackra.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Re: Favoritfilmer

Inläggav Kahlokatt » 2012-04-18 20:55:46

BlomqvistD skrev:Jag brukar inte tycka om amerikanska romantiska komedier, men jag älskar verkligen Min stora kärlek, eller Shallow Hal (engelsk titel) som handlar om en kille som till en början har en ytlig och utseendefixerad syn på tjejer, men som till slut släpper det där och träffar en tjej som han tror är "supersnygg" men som "egentligen" är ful och tjock! Moralkakan i filmen är att skönheter sitter på insidan, och inte på utsidan!


Jag tycker inte att den är helt ärlig i sitt uppsåt där, för även om han ju i slutet älskar tjejen precis som hon är, skall man ju som publik garva åt hennes stora trosor, hur stora vågor det blir när hon hoppar i bassängen, osv...
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Re: Favoritfilmer

Inläggav BlomqvistD » 2012-04-18 21:47:26

Kahlokatt skrev:
BlomqvistD skrev:Jag brukar inte tycka om amerikanska romantiska komedier, men jag älskar verkligen Min stora kärlek, eller Shallow Hal (engelsk titel) som handlar om en kille som till en början har en ytlig och utseendefixerad syn på tjejer, men som till slut släpper det där och träffar en tjej som han tror är "supersnygg" men som "egentligen" är ful och tjock! Moralkakan i filmen är att skönheter sitter på insidan, och inte på utsidan!


Jag tycker inte att den är helt ärlig i sitt uppsåt där, för även om han ju i slutet älskar tjejen precis som hon är, skall man ju som publik garva åt hennes stora trosor, hur stora vågor det blir när hon hoppar i bassängen, osv...


Fast jag tror ändå att det är det som är grejen, sen mot slutet så får man sig entankeställare.


Moderator mnordgren: fixade citatet
BlomqvistD
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2012-03-27
Ort: Frösön

Re: Favoritfilmer

Inläggav KrigarSjäl » 2012-04-19 7:37:50

Kahlokatt skrev:
BlomqvistD skrev:Jag brukar inte tycka om amerikanska romantiska komedier, men jag älskar verkligen Min stora kärlek, eller Shallow Hal (engelsk titel) som handlar om en kille som till en början har en ytlig och utseendefixerad syn på tjejer, men som till slut släpper det där och träffar en tjej som han tror är "supersnygg" men som "egentligen" är ful och tjock! Moralkakan i filmen är att skönheter sitter på insidan, och inte på utsidan!


Jag tycker inte att den är helt ärlig i sitt uppsåt där, för även om han ju i slutet älskar tjejen precis som hon är, skall man ju som publik garva åt hennes stora trosor, hur stora vågor det blir när hon hoppar i bassängen, osv...

Filmen innehåller Jack Black och enklast tänkbara sedvanliga amerikanska ungdomshumor. Eventuella budskap i den här sortens rullar är alltid övertydliga och sentimentala.
Vilket sammantaget sorterar rullen till avdelning skräpfilm med minus ett i betyg.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2012-04-19 7:42:00, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Favoritfilmer

Inläggav lars_britta » 2012-04-19 7:39:48

Someone skrev:Braveheart, amercian beauty.

Bästa serien är scrubs


Jag tror inte att du och jag ska se på film ihop. :-)Happy
lars_britta
 
Inlägg: 283
Anslöt: 2012-04-14

Re: Favoritfilmer

Inläggav lars_britta » 2012-04-19 7:43:36

Nejni, det mesta som är relativt gammalt kan jag tänka mig, sen om det är en svartvit stumfilm eller en film ifrån -48 eller rentav -65 eller något ännu nyare kan vara lite olika.
lars_britta
 
Inlägg: 283
Anslöt: 2012-04-14

Re: Favoritfilmer

Inläggav Someone » 2012-04-20 5:13:47

lars_britta skrev:
Someone skrev:Braveheart, Amercian beauty.

Bästa serien är Scrubs


Jag tror inte att du och jag ska se på film ihop. :-)Happy


Inte hört talas om någon som inte gillar Braveheart. "FREEEEEEEEEEEEEEEEEDOM!"
Someone
 
Inlägg: 457
Anslöt: 2012-04-09
Ort: Stockholm

Re: Favoritfilmer

Inläggav Kahlokatt » 2012-05-13 19:17:40

Såg The Woman in Black med Daniel Radcliffe i går, fy FAN vad läskig den var! Jag satt och hoppade högt hela tiden och var alldeles slutkörd efteråt. Men bra var den!
Fast i natt drömde jag mardrömmar om den där svartklädda käringen. :-)075
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Re: Favoritfilmer

Inläggav Skinny » 2012-05-13 19:26:00

Kahlokatt skrev:Såg The Woman in Black med Daniel Radcliffe i går, fy FAN vad läskig den var! Jag satt och hoppade högt hela tiden och var alldeles slutkörd efteråt. Men bra var den!
Fast i natt drömde jag mardrömmar om den där svartklädda käringen. :-)075


Jag älskar skräckfilmer. Den filmen satt jag dock mest och gäspade åt.
Vad var det du tyckte var läskigt?
Skinny
 
Inlägg: 1669
Anslöt: 2011-02-27
Ort: Mjölby

Re: Favoritfilmer

Inläggav Kahlokatt » 2012-05-13 19:27:58

Skinny skrev:
Kahlokatt skrev:Såg The Woman in Black med Daniel Radcliffe i går, fy FAN vad läskig den var! Jag satt och hoppade högt hela tiden och var alldeles slutkörd efteråt. Men bra var den!
Fast i natt drömde jag mardrömmar om den där svartklädda käringen. :-)075


Jag älskar skräckfilmer. Den filmen satt jag dock mest och gäspade åt.
Vad var det du tyckte var läskigt?


ALLT!
Allra räddast blev jag när käringen plötslig dök upp i gungstolen.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Re: Favoritfilmer

Inläggav Skinny » 2012-05-13 19:40:35

Kahlokatt: har jag rätt om jag gissar att du inte är nån storkonsument av skräckfilmer?
Skinny
 
Inlägg: 1669
Anslöt: 2011-02-27
Ort: Mjölby

Re: Favoritfilmer

Inläggav Meppe » 2012-05-13 19:45:24

Är det någon som sett hela Silent hill och kan tala om för mig ifall den är sevärd, även om jag skippar popcornen ifall jag gör ett nytt försök.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Re: Favoritfilmer

Inläggav Moggy » 2012-05-13 20:13:56

Meppe skrev:Är det någon som sett hela Silent hill och kan tala om för mig ifall den är sevärd, även om jag skippar popcornen ifall jag gör ett nytt försök.


Ingen film som stannade i mitt minne iaf. Vill minnas att det otäcka i den mest bestod av snabba klipp med onda ansikten och skeva videoeffekter i stil med The Ring. Finns garanterat bättre filmer i den genren.


Frågan är om Dark Shadows blir nåt? Hade det varit för några år sen hade jag sett fram emot den. Men jag har blivit rätt duktigt besviken på Tim Burton och Johnny Depp då det känns som att dom gör samma sak om och om igen. Vampyrer känns mossigt det med...
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Favoritfilmer

Inläggav Kahlokatt » 2012-05-13 21:48:22

Skinny skrev:Kahlokatt: har jag rätt om jag gissar att du inte är nån storkonsument av skräckfilmer?


Tja, ingen storkonsument, men jag har sett en hel del skräckisar. Sådana där med "fem kåta tonåringar som sover över i ett hus där en psykopatisk mördare dog för exakt fem år sedan" brukar jag mest tycka är töntiga, men den här skrämde mig ordentligt. Jag brukar nästan aldrig drömma mardrömmar efter att ha sett skräckfilmer, men det gjorde jag nu.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Re: Favoritfilmer

Inläggav Skinny » 2012-05-13 21:50:52

Kahlokatt skrev:
Skinny skrev:Kahlokatt: har jag rätt om jag gissar att du inte är nån storkonsument av skräckfilmer?


Tja, ingen storkonsument, men jag har sett en hel del skräckisar. Sådana där med "fem kåta tonåringar som sover över i ett hus där en psykopatisk mördare dog för exakt fem år sedan" brukar jag mest tycka är töntiga, men den här skrämde mig ordentligt. Jag brukar nästan aldrig drömma mardrömmar efter att ha sett skräckfilmer, men det gjorde jag nu.


Jag kan helt ärligt säja att jag aldrig blivit skrämd av nån film.
Skinny
 
Inlägg: 1669
Anslöt: 2011-02-27
Ort: Mjölby

Re: Favoritfilmer

Inläggav Kahlokatt » 2012-05-13 21:58:49

Skinny skrev:
Kahlokatt skrev:
Skinny skrev:Kahlokatt: har jag rätt om jag gissar att du inte är nån storkonsument av skräckfilmer?


Tja, ingen storkonsument, men jag har sett en hel del skräckisar. Sådana där med "fem kåta tonåringar som sover över i ett hus där en psykopatisk mördare dog för exakt fem år sedan" brukar jag mest tycka är töntiga, men den här skrämde mig ordentligt. Jag brukar nästan aldrig drömma mardrömmar efter att ha sett skräckfilmer, men det gjorde jag nu.


Jag kan helt ärligt säja att jag aldrig blivit skrämd av nån film.


Nähä.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Re: Favoritfilmer

Inläggav Moggy » 2012-05-13 23:55:46

Skinny skrev:
Kahlokatt skrev:
Skinny skrev:Kahlokatt: har jag rätt om jag gissar att du inte är nån storkonsument av skräckfilmer?


Tja, ingen storkonsument, men jag har sett en hel del skräckisar. Sådana där med "fem kåta tonåringar som sover över i ett hus där en psykopatisk mördare dog för exakt fem år sedan" brukar jag mest tycka är töntiga, men den här skrämde mig ordentligt. Jag brukar nästan aldrig drömma mardrömmar efter att ha sett skräckfilmer, men det gjorde jag nu.


Jag kan helt ärligt säja att jag aldrig blivit skrämd av nån film.


Varför tittar du på skräckfilm då? För att njuta av den konstnärliga aspekten och det goda skådespeleriet?
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Återgå till Intressanta intressen



Logga in