Hur ska jag gå tillväga för utredning av AS?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Utredning; hur får man till en?

Inläggav Neo spectre » 2012-02-20 10:13:07

Intressant att det är lätt för vissa och svårt för andra och att det skiljer så mycket på inställningen mellan olika regioner i detta land. Jag har nu försökt trycka på genom egenremiss och blev därmed överflyttad till grannkommunen, men fortfarande samma landsting. Fick heller inte någon kuratorskontakt tidigare trots behov och flera tillsägelser från min sida. De skickade på mig nya mediciner bara... Hmm bara för att jag klarar att jobba 50% betyder detta inte att jag ej är i behov av stöd och hjälp! Fortsättning följer.
Neo spectre
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2011-07-18

Re: Hur ska jag gå tillväga? (för att få en utredning)

Inläggav Neo spectre » 2012-03-13 12:24:42

För att fortsätta ovan inlägg; grannkommun skickade tillbaka mig efter någon vecka utan att meddela mig. Har fortfarande inte fått någon kurators eller samtalskontakt med öppenpsykiatrin. De hänvisar tillbaka till läkaren som hittils vägrat mig någon samtalskontakt och som inte vill ge några besked om ev. Utredning... Ska nu träffa denna läkare igen om några veckor... För att få något besked. Vi får väl se hur det går då?
Neo spectre
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2011-07-18

Re: Hur ska jag gå tillväga? (för att få en utredning)

Inläggav Neo spectre » 2012-03-13 12:27:20

För övrigt; funderar starkt på att byta läkare!!!!!!!!
Neo spectre
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2011-07-18

Re: Hur ska jag gå tillväga? (för att få en utredning)

Inläggav Maskrosen » 2012-03-13 12:39:26

Det gäller att hitta rätt läkare/psykolog. Du har rätt att byta, så byt tills du hittar en som fattar vad du pratar om, är mitt tips.
Maskrosen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 65
Anslöt: 2012-03-06

Re: Hur ska jag gå tillväga? (för att få en utredning)

Inläggav sussi83 » 2012-04-23 18:37:53

he he...hota dom att du gör något dumt om du inte får utredningen...det gjorde jag och vips hade jag en tid efter 3 månader...kör hårt! :D
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Återgå till Aspergare och vården



Logga in