Billigare bostad eller mer pengar?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav MGA_89 » 2012-02-01 2:39:26

Hej!
Just nu så har jag inget jobb utan jag har aktivitetsersättning från F-kassan på ca 6000 kr/mån efter skatt. Jag bor i Stockholm i en lägenhet på 2 rok (57 kvm) och har en hyra på 7.500 kr.
Aktivitetsersättningen får jag sedan aug 2010 eftersom att läkaren har bedömt att jag inte står till arbetsmarknadens förfogande.

Kontraktet på lägenheten är skrivet som inneboende därför att HSB (lägenheten är en bostadsrätt) bara ville godkänna andrahandsuthyrning första året som jag bodde här (juli 2008-juli 09) efter det så skrevs kontraktet om till inneboende.

De personer som jag hyr av är ett gift par i 55-års åldern. Kvinnan äger lägenheten och mannen är bara skriven här, de båda bor för övrigt i Jämtland. Till HSB så har vi sagt att vi bor här all tre (hyresvärdarna är dock bara här 4 dagar varannan månad, annars bor jag här helt ensam).

Alla pengar från F-kassan går åt till hyran (resterande 1500 betalar mina föräldrar). Pengar till mat, el-räkning, kläder osv. får jag ansöka om i form av försörjningsstöd från kommunen. Eftersom att mina hyresvärdar är skrivna här så delar kommunen alla gemensamma kostnader (el, gas osv.) med tre, jag får alltså bara en tredjedel (någon tusenlapp, max 2.000 kr /mån).

Varför hyresvärdarna är skrivna här är därför att HSB ska tro att vi bor här alla tre. Man får ju egentligen inte bo ensam i någon annans lägenhet utan lov från hyresvärden (HSB i detta fall).

Att söka en billigare bostad är för mig omöjligt, jag står i två bostdstadsköer där kötiden är för lång. Jag har även tittat på andra lägenheter att hyra i andra hand, dessa kostar mer än denna per mån (mellan 8-10.000 kr/mån). Att söka bostadstillägg går inte då jag bor som inneboende. Några andra bidrag är jag inte berättigad (vad jag vet). Några sparade pengar har jag inte. Jag har max pengar så att det går runt varje månad om ens det.

Mina föräldrar skulle kunna köpa en bostad åt mig, men då får jag ändå inga bidrag. Äger jag en lägenhet så får jag inget försörjningsstöd. Äger jag en lägenhet så får jag bara bostadstillägg så länge som jag har aktivitetsersättning (just nu fram till aug 2012). Äger min pappa/mamma en lägenhet som jag bor i så får jag väl inget bostadstillägg? då får jag heller inget försörjningsstöd. Mina föräldrar kan inte heller hyra ut lägenheten åt mig i andra hand mer än ett år, dessutom får dem inte hyra ut första året.

Hur löser man detta så att jag får mera pengar alternativt en billigare bostad (helst 2 rum).

Första tiden (juli 2008 - dec 2009) som jag bodde i lägenheten så gick jag i skolan och fick då fullt försörjningsstöd.
Eftersom att jag klarar av att bo ensam (städa, diska, tvätta, laga mat, handla osv. sköter jag helt själv) så är jag inte berättiga bostad via LSS (så har dom iaf sagt till mig).

Att skriva tillbaks kontraktet till andra hand på min nuvarande lägenhet går inte HSB med på (mina hyresvärdar har pratat med dem).
Nu verkar de dessutom som om hyran på denna bostad ska höjas. Då vill förmodligen mina hyresvärdar också höja det jag betalar till dem. Inträffar detta så måste jag flytta, enda stället jag kan flytta till är hem till min pappa.

Mina hyresvärdar har förresten 30.000 (mina pengar) på sitt konto. Varför dem har de pengarna är därför att jag gav dem det som deposition då jag flyttade hit 2008, detta för att kunna få bidrag av kommunen. Jag gav dem alltså alla mina sparade pengar, dock kommer jag ju få dem tillbaks när jag flyttar.

Att bo hos pappa är inget som jag vill och inget som kommer att fungera något vidare bra.

Jag kan även tala om att jag inte har gått ut gymnasiet (har bara betyg från grundskolan). Jag har heller aldrig jobbat eller haft någon praktik.

Det känns som jag aldrig kommer att kunna komma ur denna situation. Förslag på hur detta kan lösas snabbast möjliga efterfrågas. Men som det ser ut just nu så både känns och ser det rätt så mörkt ut.

Kan även tala om att jag har Asperge, men det är inget som märks knappt.
MGA_89
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2012-02-01

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav Jagers » 2012-02-01 2:48:51

MGA_89 skrev:Att bo hos pappa är inget som jag vill och inget som kommer att fungera något vidare bra.

Jag kan även tala om att jag inte har gått ut gymnasiet (har bara betyg från grundskolan). Jag har heller aldrig jobbat eller haft någon praktik.

Det känns som jag aldrig kommer att kunna komma ur denna situation. Förslag på hur detta kan lösas snabbast möjliga efterfrågas. Men som det ser ut just nu så både känns och ser det rätt så mörkt ut.

Kan även tala om att jag har Asperge, men det är inget som märks knappt.

Skulle rekomendera att flytta hem till din pappa tills du har ett jobb, alternativt byta stad? sen om det absolut inte funkar å bo hemma hos din pappa så får du prata med någon som kan skjuta fram dig i bostadskön.
Senast redigerad av Jagers 2012-02-01 2:49:39, redigerad totalt 1 gång.
Jagers
 
Inlägg: 1210
Anslöt: 2011-05-12
Ort: Västerås

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav Iridia » 2012-02-01 2:49:10

Hej och välkommen!

Jag är dålig på sånt här men har man inte rätt till hyrestillägg om man har akvitivetsersättning? Fråga FK om det.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav MGA_89 » 2012-02-01 3:00:24

Iridia skrev:Hej och välkommen!

Jag är dålig på sånt här men har man inte rätt till hyrestillägg om man har akvitivetsersättning? Fråga FK om det.
Bostadstillägg heter det som man kan vara berättigad om man har aktivitetsersättning. Det ända problemet är att jag inte vet om man kan få bostadstillägg om kontraktet på lägenheten är skrivet som inneboende som i mitt fall.

Men allra helst skulle det vara bättre om man kunde fixa fram en billigare bostad med två rum.

Jag ska iaf. testa att skicka in en ansökan om bostadstillägg, men jag hoppas ock inte på för mycket.
MGA_89
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2012-02-01

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav MGA_89 » 2012-02-01 3:02:41

Jagers skrev:
MGA_89 skrev:Att bo hos pappa är inget som jag vill och inget som kommer att fungera något vidare bra.

Jag kan även tala om att jag inte har gått ut gymnasiet (har bara betyg från grundskolan). Jag har heller aldrig jobbat eller haft någon praktik.

Det känns som jag aldrig kommer att kunna komma ur denna situation. Förslag på hur detta kan lösas snabbast möjliga efterfrågas. Men som det ser ut just nu så både känns och ser det rätt så mörkt ut.

Kan även tala om att jag har Asperge, men det är inget som märks knappt.

Skulle rekomendera att flytta hem till din pappa tills du har ett jobb, alternativt byta stad? sen om det absolut inte funkar å bo hemma hos din pappa så får du prata med någon som kan skjuta fram dig i bostadskön.
Skjuta fram i bostadskön hur då? Läkarintyg på att jag behöver förtur på bostad kommer jag inte att få. Har frågat på en psykmottagning och dem sa att de inte skriver såna intyg, fast det var ju Carema som ägde den mottagningen och alla vet ju hur det företaget är.
MGA_89
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2012-02-01

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav Iridia » 2012-02-01 3:08:04

MGA_89 skrev:
Iridia skrev:Hej och välkommen!

Jag är dålig på sånt här men har man inte rätt till hyrestillägg om man har akvitivetsersättning? Fråga FK om det.
Bostadstillägg heter det som man kan vara berättigad om man har aktivitetsersättning. Det ända problemet är att jag inte vet om man kan få bostadstillägg om kontraktet på lägenheten är skrivet som inneboende som i mitt fall.

Men allra helst skulle det vara bättre om man kunde fixa fram en billigare bostad med två rum.

Jag ska iaf. testa att skicka in en ansökan om bostadstillägg, men jag hoppas ock inte på för mycket.

Jag menade det, tänkte fel där.

Tar de du hyr av ut för mycket i hyra eller är hyran så hög för den lägenheten?
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav MGA_89 » 2012-02-01 3:22:32

Iridia skrev:
MGA_89 skrev:
Iridia skrev:Hej och välkommen!

Jag är dålig på sånt här men har man inte rätt till hyrestillägg om man har akvitivetsersättning? Fråga FK om det.
Bostadstillägg heter det som man kan vara berättigad om man har aktivitetsersättning. Det ända problemet är att jag inte vet om man kan få bostadstillägg om kontraktet på lägenheten är skrivet som inneboende som i mitt fall.

Men allra helst skulle det vara bättre om man kunde fixa fram en billigare bostad med två rum.

Jag ska iaf. testa att skicka in en ansökan om bostadstillägg, men jag hoppas ock inte på för mycket.

Jag menade det, tänkte fel där.

Tar de du hyr av ut för mycket i hyra eller är hyran så hög för den lägenheten?


Mina hyresvärdar tar ut en hyra på 7500 kr/mån av mig. Vad de sedan betalar till HSB vet jag inte, men lägenheter i området av samma storlek brukar ligga på 3-4000 kr/mån. Om jag börjar ifrågasätta hyreskostnaden efter att ha bott här i snart fyra år med samma hyra så är risken att jag blir av med lägenheten och det är inget jag vill.

Jag har dessutom kollat upp vad hyreslagen säger, där står det att hyran för lägenhet i andra hand ska ligga på marknadspriser eller nåt sånt. Min lägenet är billigare eftersom att lägenheter med samma storlek i andrahand i dag ligger på runt 8-10.000 kr/mån.
MGA_89
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2012-02-01

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav calima » 2012-02-01 6:13:33

http://www.forsakringskassan.se/wps/wcm ... OD=AJPERES


"Bor du i lägenhet med bostadsrätt är
bostadskostnaden lika med avgiften inklusive
värme. Kostnad för hushållsel, garage och
parkering ingår inte. Om du betalar ränta för
lån till inköp eller renovering av bostadsrätten räknas 70 procent av räntekostnaden med
om bostadsrätten lämnades som säkerhet för lånet"

Hur det är med försörjningsstöd vet jag inte men bostadtillägg kan du få om du äger bostaden.

"Hyr du bostad i andra hand är bostadskostnaden samma som vid hyrd bostad"

Bostadtillägg kan du beviljas om du hyr i andra hand eller är inneboende. Det borde funka eftersom du har kontrakt.
calima
 
Inlägg: 1217
Anslöt: 2011-07-24

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav MGA_89 » 2012-02-01 8:20:18

calima skrev:http://www.forsakringskassan.se/wps/wcm/connect/2eab84ff-1e0f-4352-8eed-0229c05b711a/4126-bostadstillagg-till-aktivitetsersattning-sjukersattning_2012-01-18-.pdf?MOD=AJPERES


"Bor du i lägenhet med bostadsrätt är
bostadskostnaden lika med avgiften inklusive
värme. Kostnad för hushållsel, garage och
parkering ingår inte. Om du betalar ränta för
lån till inköp eller renovering av bostadsrätten räknas 70 procent av räntekostnaden med
om bostadsrätten lämnades som säkerhet för lånet"

Hur det är med försörjningsstöd vet jag inte men bostadtillägg kan du få om du äger bostaden.

"Hyr du bostad i andra hand är bostadskostnaden samma som vid hyrd bostad"

Bostadtillägg kan du beviljas om du hyr i andra hand eller är inneboende. Det borde funka eftersom du har kontrakt.
Jag kan ju möjligtvis få en liten summa pengar. Eftersom att jag har kontrakt skrivet som inneboende och mina hyresvärdar också är skrivna på adressen, då får jag ju inte lika mycken pengar som om jag hade haft andra- eller förstahandskontrakt. Förmodligen så får jag bara en tredjedel av 7.500 eller nåt liknande vilket inte kommer att räcka långt.
MGA_89
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2012-02-01

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav kullan » 2012-02-01 8:44:35

Tyvärr är det väl att har man inget fast jobb med en bara lön så är Stockholm ingen stad att bo i. det är för dyrt helt enkelt. Det låter elakt men sant. Boendekostnaden i Stockholm ligger så långt över den övriga normen om man jämför med övriga landet. Så vill du inte bo hos din pappa så är det nog en annan stad du måste söka dig till. Det känns tufft att säga så men tydligen funkar det så i Stockholm. Har man inget jobb så är Stockholm för dyrt helt enkelt.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav calima » 2012-02-01 8:44:46

Nej det blir inte mycket.

Men om du inte får hyra hela lägenheten i andra hand, inte kan flytta hem, inte kan köpa någon egen, inte kan hyra i andra hand om dina föräldrar äger lägenheten, inte vill bo hos din far, inte kan få förtur på lägenhet och
MGA_89 skrev:söka en billigare bostad är för mig omöjligt

är det väl din enda chans att få lite mer pengar?

Men kolla med Fk hur mycket ett bostadstillägg kan ge. Kanske du får mer pengar över om du hyr en dyr andrahandslägenhet än du har nu.
calima
 
Inlägg: 1217
Anslöt: 2011-07-24

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav Tiblan » 2012-02-01 9:17:17

Om du bor där och dom fortfarande är skrivna där så kan du rent tekniskt inte hyra lägenheten i andra hand utan möjligtvis som inneboende och ska då bara betala en tredjedel av alla kostnader för bostaden. Dom får inte ta ut hyra för att täcka sina lån och räntor.

Jag tycker du ska ta kontakt med Hyresgästföreningen som kan detta mycket bättre än någon annan. Bara att bli medlem idag om du vill ha hjälp. Kan ju hända att du får massor med pengar tillbaka eftersom du bott där sedan 2008. Då har du ju ett startkapital ihop med de 30.000 du deponerat hos dina hyresvärdar.

Det går att få tag på lägenheter i Stockholm men inte i innerstan eller närområden. Hyran borde bli lägre och då är du ju även berättigad till bostadsbidrag. Situationen är ju ohållbar för dig och synnerligen stressande. Vad gör du om det händer dina föräldrar något?
Tiblan
 
Inlägg: 950
Anslöt: 2009-08-13

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav slackern » 2012-02-01 9:43:08

Du får ju vist bidrag om dina föräldrar köper en lägenhet åt dej. Som någon har skrivit tidigare får du avgiften till bostadsrätten betald så du borde komma undan billigare och få mer pengar över.

Så jag ser inget som helst problem. Bara tacka och ta emot inte alla ungdomar som får en bostadsrätt utav föräldrarna betald så du har en enorm tur mot många andra unga i Stockholm.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav Pink78 » 2012-02-01 11:07:33

Jösses vilken dyr hyra du har.Tvåa för över 7000kr.Jag bor i en lägenhet med sex rum 146 kvadrat.Detta för 5300 kronor.Nu är det visserlgen slitet här för att de ska kunna hålla hyran låg.Annars skulle den ligga på över 6000.

Men det är klart man får tänka på läget.Din ligger i en storstad och min i en liten by.Här bor inte många hundra.Dessutom har jag sju mil till närmsta stad.

Stackars dej du sitter i en besvärlig sits.Kan tänka mej att hyrorna ligger därikring ochså.
Pink78
 
Inlägg: 106
Anslöt: 2011-10-25
Ort: Jämtland

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav slackern » 2012-02-01 11:32:05

Pink78 skrev:Jösses vilken dyr hyra du har.Tvåa för över 7000kr.Jag bor i en lägenhet med sex rum 146 kvadrat.Detta för 5300 kronor.Nu är det visserlgen slitet här för att de ska kunna hålla hyran låg.Annars skulle den ligga på över 6000.

Men det är klart man får tänka på läget.Din ligger i en storstad och min i en liten by.Här bor inte många hundra.Dessutom har jag sju mil till närmsta stad.

Stackars dej du sitter i en besvärlig sits.Kan tänka mej att hyrorna ligger därikring ochså.


Grattis där du bor låter ju som rena drömmen :) Det var riktigt låg hyra det. Och gigantiskt stort. Tror det är väldigt svårt att hitta så pass stora lägenheter i STHLM finns väll vissa i den storleken men det får man betala multum för.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav kullan » 2012-02-01 11:35:30

Min kommande lägenhet i Norrköping är 69 kvadrat och om man bakar in elkostnaden med hyran ligger boendekostnaden på knappt 5000:- / mån. Det känns inte heller farligt. Och då ligger tar det bara en kvart med bussen in till stan från mitt blivande område.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav Miche » 2012-02-01 11:58:30

Om du flyttar till egen bostadsrättslägenhet så har du rätt till både bostadstillägg och bostadsbidrag som kan täcka upp större delen av hyran (dock inte hela, jag vet en person som får allt utom 20 kr i bidrag), resten täcks upp av aktivitetsstödet och det borde bli en bra slant över.

Kontakta FK och berätta för dem möjligheten att få hjälp av föräldrarna med en bostadsrätt och hör med dem hur mycket du kan få i bidrag för en specifik lägenhet (du måste ange storlek och hyra för den specifika lägenheten). Jag tror att du kan slippa försörjningsstöd helt och klara dig hyfsat ekonomiskt.

Jag hoppas att du kan få tillbaka dina pengar från din nuvarande hyresvärd.

Alternativet till en köpt bostad är att hyra i Södertälje, Sigtuna eller Fisksätra som är väl de enda ställena i Stockholms län som har lediga lägenheter med kort varsel.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav Pink78 » 2012-02-01 13:12:53

Jag kan tänka mej det slackern att det är dyrare ju längre ner man kommer.Ja jag trivs väldigt bra här faktiskt. :-)Happy
Pink78
 
Inlägg: 106
Anslöt: 2011-10-25
Ort: Jämtland

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav MGA_89 » 2012-02-01 23:45:45

Nu är det ju så att mina mamma inte har råd att köpa mig någon lägenhet. Min pappa bor i en villa och har bara råd med en billig lägenhet (runt 700.000 kr) sen är hans pengar helt slut. I villan som pappa bor i behöver en del saker reparearas m.m. så då måste han ha pengar till det. Lägenheter för omkr 700.000 kr finns knappa (tvåor alltså).

Var jag än bor någonstans så kommer jag bara få pengar från FK till aug 2012. Sen vet man ju inte om dem förlänger bidraget vid en ny ansökan eller inte, om inte då kan jag knappast bo i köpt lägenhet. Utan pengar från FK så kan jag omöjligt få pengar från kommunen till hyra m.m. om jag eller pappa äger en lägenhet.

Andrahandslägenheter har oftast korta uthyrningstider vilket inte känns optimalt för mig. Orkar lixom inte flytta runt varje år eller varje 6:e månad.

Det känns ju bra att jag har kunnat bo här i fyra år iaf. Men mycket pengar det kan jag inte påstå att jag har haft.

Sen skulle jag behöva de där 30.000 kr väldigt mycket också. Men om jag flyttar så kommer jag inte få försörjningsstöd när jag har dem.

Den summan som jag skulle behöva för att klara mig är dels den ca 6000 (aktivitetsersättning) som jag får nu, samt fullt bostadstillägg på ca 5000. Med de 11.000 kr/mån så skulle jag klara mig att betala både internet, mobil, mat, kläder, el, försäkring, gas osv. och hyran också förstås.

Lägenheten som jag bor i nu var förresten nyrenoverad och stammbyt något år innan jag flyttade in. Så det är en väldigt bra lägenhet, men området är skit dåligt. Inga billiga mataffärer m.m. bättre lägenhet än denna kommer jag nog inte att få om jag flyttar, dock kan området bli bättre. T.ex. Haninge, Nacka, Tyresö, Huddinge där det är mer bebyggelse och mer affärer osv i närheten.
MGA_89
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2012-02-01

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav Miche » 2012-02-01 23:52:58

Nåja, du skrev att om dina föräldrar köper en lägenhet, därav första delen av mitt svar, annars kan jag hänvisa till sista stycket.
Miche skrev:Alternativet till en köpt bostad är att hyra i Södertälje, Sigtuna eller Fisksätra som är väl de enda ställena i Stockholms län som har lediga lägenheter med kort varsel.


Möjligheten att få förlängd aktivitetsersättning är så vitt jag förstår normalt sett ganska stor så jag tror inte att du behöver oroa dig så mycket över den delen.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav MGA_89 » 2012-02-01 23:53:47

kullan skrev:Min kommande lägenhet i Norrköping är 69 kvadrat och om man bakar in elkostnaden med hyran ligger boendekostnaden på knappt 5000:- / mån. Det känns inte heller farligt. Och då ligger tar det bara en kvart med bussen in till stan från mitt blivande område.
shit det lät j-vligt billigt, men kanske är ett dåligt område och en jätte sunkig lägenhet, eller?
MGA_89
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2012-02-01

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav MGA_89 » 2012-02-01 23:58:04

Miche skrev:Nåja, du skrev att om dina föräldrar köper en lägenhet, därav första delen av mitt svar, annars kan jag hänvisa till sista stycket.
Miche skrev:Alternativet till en köpt bostad är att hyra i Södertälje, Sigtuna eller Fisksätra som är väl de enda ställena i Stockholms län som har lediga lägenheter med kort varsel.


Möjligheten att få förlängd aktivitetsersättning är så vitt jag förstår normalt sett ganska stor så jag tror inte att du behöver oroa dig så mycket över den delen.
men Södertälje, hur kul område är det lixom? Finns ju massa områden där med dödsskjutningar, bilbrännder och annan typ av krimminalitet. Vill helst inte bo i sånna områden.
MGA_89
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2012-02-01

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav Miche » 2012-02-02 0:01:15

Jag vet några som bor i Södertälje som fått lägenhet med relativt kort kötid och som inte märkt av något sådant, likadant i Sigtuna. Dock känner jag ingen i Fisksätra.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Billigare bostad eller mer pengar?

Inläggav kullan » 2012-02-02 0:04:25

MGA_89 skrev:
kullan skrev:Min kommande lägenhet i Norrköping är 69 kvadrat och om man bakar in elkostnaden med hyran ligger boendekostnaden på knappt 5000:- / mån. Det känns inte heller farligt. Och då ligger tar det bara en kvart med bussen in till stan från mitt blivande område.
shit det lät j-vligt billigt, men kanske är ett dåligt område och en jätte sunkig lägenhet, eller?


Nä det tror jag inte. Utan det är nog för att det inte ligger mitt i centrumsmeten som det är så pass bra kostnadläge.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in