Ragga på psykiatrisk avdelning?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Ragga på psykiatrisk avdelning?

Inläggav Richard » 2012-01-31 12:30:26

Jag har träffat flera tjejer när jag har legat inne på psykiatrisk avdelning. Mest EMO's o sånna som skär sig i armarna, men en gång fick jag en kort stund med en, vi kan kalla henne Jasmin eftersom hon heter så. Jag o hon skulle gå ut på stan o titta på glas-svanar, eftersom hon hade startat en hemlig svan-klubb. Till sist sa hon att hon var kär i mig. Men sen hände en grej som gjorde att jag omedelbart skrevs ut, o jag träffade henne aldrig mer.

Men, tyvärr så råkade jag en annan gång lämna ut mitt telefon-nummer till en annan tjej. Detta var 2003. Men hon är så förbannat ful, men ringer mig fortfarande 1-2 ggr i veckan.

Har ni träffat nån livskamrat eller pojk-/flick-vän på psyket?
Richard
 
Inlägg: 3459
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Re: Ragga på psykiatrisk avdelning?

Inläggav nano » 2012-01-31 17:18:29

Jag vet att det finns de som hittat vänner på psyk.
Kanske inte så vanligt men det händer nog precis som överallt annars.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Re: Ragga på psykiatrisk avdelning?

Inläggav MsTibbs » 2012-01-31 18:42:25

Jag har inte letat partner på psyk, men kan tänka mig det förekommer, då man ju har mycket känslor där och behöver krama någon. Då är främlingar mest ofarliga.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Re: Ragga på psykiatrisk avdelning?

Inläggav Bjäbbmonstret » 2012-01-31 18:48:17

Jag förstår inte vad det här att hon är "ful" har med saken att göra. För övrigt har jag svårt att förstå det eftersom jag inte skulle låta mig läggas in så länge jag var kapabel att ha kontakt med andra människor.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Re: Ragga på psykiatrisk avdelning?

Inläggav Alien » 2012-01-31 23:06:21

Lite off-topic, men varför byter du inte telefonnummer, till ett hemligt sådant?

Om man bara ska prata i telefon gör det iofs detsamma hor motparten ser ut, tycker jag. Men om hon bara pratar otintressanta saker och/el absolut vill träffas är det väl bäst att slippa det.

Tydligen var du inte så intresserad av den andra tjejen heller, eftersom ni inte höll kontakten. Får mig att undra om man kanske helt vill glömma allt inkl människorna man träffar där så fort man blivit utskriven.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46258
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Ragga på psykiatrisk avdelning?

Inläggav snyft » 2012-01-31 23:16:44

Blev kär i en tjej på psyk, men hon ville bara vara vänner.

Finns en del mysiga personer som behöver kärlek på psyk.
Bara att köra :)
snyft
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2011-10-29

Re: Ragga på psykiatrisk avdelning?

Inläggav Miche » 2012-01-31 23:21:27

snyft skrev:Finns en del mysiga personer som behöver kärlek på psyk.
Bara att köra :)

Det är möjligt att det är lätt att ragga där då de flesta är väldigt sårbara och kanske lätta att övertala, men hur blir det i framtiden?
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Ragga på psykiatrisk avdelning?

Inläggav slackern » 2012-01-31 23:27:23

Miche skrev:
snyft skrev:Finns en del mysiga personer som behöver kärlek på psyk.
Bara att köra :)

Det är möjligt att det är lätt att ragga där då de flesta är väldigt sårbara och kanske lätta att övertala, men hur blir det i framtiden?


Annars låter det väldigt farligt. Den här snubben mördade sitt ex som han träffade inne på psyket och skar loss några bitar som han åt upp.

Mördarna hittade kärleken på rättspsyk
Han är dömd för ett bestialiskt mord på fembarnsmamman Helle Christensen.
Hon är dömd för ett knivmord på en småbarnspappa i sitt hem i Jakobsberg.
Nu har Skara-kannibalen Isakin Jonsson, 33, och vampyrkvinnan Michelle Gustafsson, 23, funnit varandra på rättspsyk - och förlovat sig.


http://www.expressen.se/1.2693760
slackern
 
Inlägg: 43798
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Ragga på psykiatrisk avdelning?

Inläggav Björne » 2012-02-01 0:32:00

Hrm.. Ragga på psyket måste väl vara det absolut sämsta tänkbara raggningsstället? Förhållanden med folk med allvarliga psykiska problem är inte lätta.
Björne
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 1595
Anslöt: 2009-11-12
Ort: Bah

Re: Ragga på psykiatrisk avdelning?

Inläggav Bjäbbmonstret » 2012-02-01 1:20:15

Å andra sidan så är kanske egen erfarenhet av psykisk sjukdom en god förutsättning för att man ska förstå och acceptera att den man är ihop med har psykiska problem? Samtidigt som det måste vara jävligt destruktivt om exempelvis två depressiva drar ner varandra. Så det är nog bra om det inte är riktigt samma psykiska sjukdomstillstånd de är inne för i alla fall?
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Re: Ragga på psykiatrisk avdelning?

Inläggav snyft » 2012-02-01 15:04:48

Miche skrev:
snyft skrev:Finns en del mysiga personer som behöver kärlek på psyk.
Bara att köra :)

Det är möjligt att det är lätt att ragga där då de flesta är väldigt sårbara och kanske lätta att övertala, men hur blir det i framtiden?


Inte vet jag, det får väl båda personerna disskutera om det går så långt.
Men det kan väl vara skönt att dela livet med någon som är förstående.

Kan bli bra, kan bli katastrof. Det är ju livet som vanligt trots allt.
snyft
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2011-10-29

Re: Ragga på psykiatrisk avdelning?

Inläggav Richard » 2012-02-01 20:30:09

@Bjäbbmonstret:
Nä, förlåt för ordvalet ful det ska man inte kalla nån, men tyvärr är hon inte särskilt vacker.

@Alien:
Jag har faktiskt inte hjärta att bara strunta i henne. Hon är jätteglad när hon pratar med mig, o jag tror inte hon har så många vänner.
Richard
 
Inlägg: 3459
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Re: Ragga på psykiatrisk avdelning?

Inläggav Wine » 2012-02-02 14:56:39

slackern skrev:Annars låter det väldigt farligt. Den här snubben mördade sitt ex som han träffade inne på psyket och skar loss några bitar som han åt upp.

Mördarna hittade kärleken på rättspsyk
Han är dömd för ett bestialiskt mord på fembarnsmamman Helle Christensen.
Hon är dömd för ett knivmord på en småbarnspappa i sitt hem i Jakobsberg.
Nu har Skara-kannibalen Isakin Jonsson, 33, och vampyrkvinnan Michelle Gustafsson, 23, funnit varandra på rättspsyk - och förlovat sig.



http://www.expressen.se/1.2693760


Hoppas nu bara att de båda känner att de har träffat den rätte/rätta nu då så att ingen av dem avlider i förtid.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in