Starta trådar om andra forummedlemmar

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: KrigarSjäl på krigsstigen

Inläggav Dagobert » 2012-01-23 18:06:49

calima skrev:Enklast vore väl om man tillämpar samma regler för alla? Ingen diskuteras offentligt utan dennes uttryckliga önskan.
Demokratiskt och rättvist och hyfsat objektivt.

Håller med.
Dagobert
 
Inlägg: 14145
Anslöt: 2010-11-30

Re: KrigarSjäl på krigsstigen

Inläggav Miche » 2012-01-23 18:36:17

Dagobert skrev:Anmälningar bör vara anonyma, så vem som anmäler ska inte spela nån roll. Bestraffa mig om ni vill.

Moderator: Anmälningar hålls anonyma utom i ytterst få fall då det är befogat att utlämna informationen (vilket jag inte kan minnas har hänt, men mitt minne är inte så bra längre).

Det kan dock spela roll vem som anmäler, om den som känner sig angripen anmäler ser vi oftast lite mer allvarligt på anmälan jämfört med om någon annan anmäler (detta gäller inte alltid, ex.vis för newbies så kan en annans persons anmälan ha samma värde).

Det är ju knappast heller så att trådens namn har samma betydelse som det som skrivs i tråden.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: KrigarSjäl på krigsstigen

Inläggav Hermione » 2012-01-23 20:09:04

Miche skrev:Moderator:
men nu råkar just KrigarSjäl tillhöra de mer hårdhudade och det finns faktiskt ett par trådar sen tidigare om just honom (även om de flesta har ett gott syfte) bl.a. Boktips till KrigarSjäl och Film för Krigarsjäl.


De två trådarna handlar väl inte om KrigarSjäl som denna gör?
Hermione
 
Inlägg: 680
Anslöt: 2011-03-03
Ort: Västsverige

Re: KrigarSjäl på krigsstigen

Inläggav Arcas » 2012-01-23 22:16:47

Miche skrev:
kullan skrev:Ja egentligen är det väl ingen skillnad om man öppnar en tråd där en moderator blir ifrågasatt eller om man öppnar en tråd om en annan enskild medlem. det är väl lika illa oavsett i mina ögon.

Moderator: Ärligt talat så har vi ett ovanligt öppet forum där man faktiskt fårifrågasätta modereringarna så jag tycker att det inte är något fel att ifrågasätta en enskild moderator i en öppen tråd (jag håller dock inte med om själva ifrågasättandet, men det hör inte till saken).

Att skapa en tråd om någon som inte är moderator är betydligt mycket mer tveksamt, men nu råkar just KrigarSjäl tillhöra de mer hårdhudade och det finns faktiskt ett par trådar sen tidigare om just honom (även om de flesta har ett gott syfte) bl.a. Boktips till KrigarSjäl och Film för Krigarsjäl.

Ungefär så tycker jag.
På många forum har de som regel att man får starta trådar om mods och sådana personer men inte om vanliga forumister. Varför man får det på modsen är ju för att de kan varna och banna en så är väl en självklarhet att man skall få ifrågasätta det.
Är väl ungefär som verkliga livet, forumisten är privatperson medans modsen är offentliga.
Arcas
 
Inlägg: 213
Anslöt: 2011-12-15

Re: KrigarSjäl på krigsstigen

Inläggav Alien » 2012-01-24 16:24:28

Det finns ju folk som startar trådar om sig själva, typ "Vad gör jag för fel?", och då kan man få svar man inte gillar. Så det gör man på egen risk.

En gång startades en tråd "Hur ska X få en tjej?", men det var med vederbörandes egen tillåtelse.

Startar någon en tråd i RNS typ "Varför har X blivit avstängd?", så blir det också lätt en tråd för och emot X (el åtminstone för och emot X:s beteende men gränsen är inte alltid tydlig).
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in