Äkta skinheads

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Äkta skinheads

Inläggav Joakoni » 2011-12-11 16:53:39

Henkkalexi skrev:
Joakoni skrev:
Henkkalexi skrev:Kanske helt enkelt gäller olika för killar och tjejer.

Av någon anledning känns det orättvist... :? Könsblind?... :-)063


Finns ju inget som hindrar tjejerna från att helraka sig också. Finns många tjejer som är riktigt fina i det.

Bild


:-)154 :-)154 :-)154 :-)Happy
Det känns så jag!...
Joakoni
 
Inlägg: 2623
Anslöt: 2010-12-21
Ort: Hälsingland

Re: Äkta skinheads

Inläggav Henkkalexi » 2011-12-11 17:00:49

Joakoni skrev: :-)154 :-)154 :-)154 :-)Happy
Det känns så jag!...


Så är du snygg också! 8)
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Äkta skinheads

Inläggav Joakoni » 2011-12-11 17:06:22

Henkkalexi skrev:
Joakoni skrev: :-)154 :-)154 :-)154 :-)Happy
Det känns så jag!...


Så är du snygg också! 8)

Tack... :oops: Får nog reparera min självkänsla...
Joakoni
 
Inlägg: 2623
Anslöt: 2010-12-21
Ort: Hälsingland

Re: Äkta skinheads

Inläggav KrigarSjäl » 2011-12-12 3:08:18

Tycker skinheadstilen utgör en skön kontrast mot hippie-, mods-, hiphop-, vegan-, samt popsnöremodet. Slitstarkt, arbetarklass, praktiskt.

Men försök förklara för en obildad populas att det finns flera olika ideologiska riktningar inom skinheadföreteelsen.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Äkta skinheads

Inläggav Henkkalexi » 2011-12-12 9:17:34

KrigarSjäl skrev:Tycker skinheadstilen utgör en skön kontrast mot hippie-, mods-, hiphop-, vegan-, samt popsnöremodet. Slitstarkt, arbetarklass, praktiskt.

Men försök förklara för en obildad populas att det finns flera olika ideologiska riktningar inom skinheadföreteelsen.


Försök förklara någonting med den allra minsta nyansering för obildad pöbel...
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Äkta skinheads

Inläggav slackern » 2011-12-12 10:25:22

KrigarSjäl skrev:Tycker skinheadstilen utgör en skön kontrast mot hippie-, mods-, hiphop-, vegan-, samt popsnöremodet. Slitstarkt, arbetarklass, praktiskt.

Men försök förklara för en obildad populas att det finns flera olika ideologiska riktningar inom skinheadföreteelsen.


Tyvärr har inte kläderna lika bra hållbarhet eller är lika slitstarka som de var förut. Även när det gäller dom klassiska märken på kläderna.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Äkta skinheads

Inläggav Maldita » 2012-01-03 21:13:23

Fy satan i gatan vad kvinnor med rakat huvud är snygga... :-)154 Gillar vissa delar av skinheadstilen men är mer åt gothhållet, är dock rädd att folk tror att jag är nazist pga mina stora kängor och min förkärlek för långa svarta rockar. Fick nazistrykte och kommunistrykte på samma gång i skolan pga min klädstil, nämligen.

Dessutom, Joakoni, du är snygg. Har sett dig på bild, går ej att förneka det faktumet.
Maldita
Inaktiv
 
Inlägg: 1517
Anslöt: 2010-02-06

Re: Äkta skinheads

Inläggav Joakoni » 2012-01-03 21:31:48

Maldita skrev:Fy satan i gatan vad kvinnor med rakat huvud är snygga... :-)154 Gillar vissa delar av skinheadstilen men är mer åt gothhållet, är dock rädd att folk tror att jag är nazist pga mina stora kängor och min förkärlek för långa svarta rockar. Fick nazistrykte och kommunistrykte på samma gång i skolan pga min klädstil, nämligen.

Dessutom, Joakoni, du är snygg. Har sett dig på bild, går ej att förneka det faktumet.


Tack... :oops: :oops: :oops: Och det är du också! (har sett dina bilder jag med) Synd att man är straight... :wink:
Joakoni
 
Inlägg: 2623
Anslöt: 2010-12-21
Ort: Hälsingland

Äkta skinheads

Inläggav OiOiOi » 2012-09-10 12:03:25

Jag är traditionell skinnskalle, lyssnar allt från trojan skinhead reggae, SKA, Oi och liknande genrer. Politik skiter jag i, förutom arbetarfrågor när de gäller fackliga frågor osv.

Majoriteten av skinnskallarna kommer från arbetarklassen, många är okunniga om rötterna till skinnskallekulturen, visst får man konstiga blickar och vissa kallar en för nazist och liknande trams. Oftast människor som säger sig inte ha några fördomar alls, men oftast är de dem som har fördomar om man råkar klä sig opassande i deras ögon.
OiOiOi
Inaktiv
 
Inlägg: 22
Anslöt: 2012-08-13

Äkta skinheads

Inläggav thefilosofer » 2012-09-10 14:06:29

Var lite fjårtis skin när jag var 13-15, en fjärdedel av eleverna i plugget var ju det typ så (stockholmsförort), lyssnade en hel del på ACAB, Agent Bulldog, The Specials osv. Hade tuppkamm istället för rakad skalle :p

Jag fick faktiskt inga nazi-anklagelser, var mer fight mot bratsen än mot invandrarna i plugget (dom flesta bråkiga invandrarna gick i plugget en bit bort medans invandrarna som inte ville bli fjårtisgangsters flydde till vårt plugg istället).

Däremot blev jag anklagad för nazist och hade rektormöte osv för att jag lyssnade på Rammstein när jag var 12 :-)051 ja... för alla 82 miljoner i Tyskland är ju nazister, det vet alla "fördomsfria" "anti-rasister" xD
thefilosofer
 
Inlägg: 155
Anslöt: 2010-04-20
Ort: Sollentuna

Återgå till Intressanta intressen



Logga in