Onlinedating för aspisar?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Fenren » 2011-12-31 19:42:14

Henkkalexi skrev:Inga dejtingsidor, inte. Helgon.se träffades jag och min sambo på.


jag tror det är det bästa sättet. jag tror även att det är bättre om man hittar varandra när man inte riktigt letar efter någon.
när man är på jakt efter någon tror jag man tar nog fel person och får en man inte riktigt passar med.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav KrigarSjäl » 2011-12-31 22:54:57

nano skrev:
KrigarSjäl skrev:Varför är alla tjejer "intresserade av att resa" förresten?
För att de gillar att se sig om, en FD klasskompis blev en sådan som reser jorden runt och klättrar upp på berg.

Det kan också vara en statusmarkör: titta på mig som har råd att resa vart jag vill!
Ett sätt att sortera bort fattiga grabbar.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Zirre » 2012-01-01 0:00:28

funkistorget då?
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav KrigarSjäl » 2012-01-01 0:06:34

Zirre skrev:funkistorget då?

Vad för slag?

Funktionshinderdating? Ja det låter ju sexigt värre...
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Zirre » 2012-01-01 0:12:37

Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav slackern » 2012-01-01 0:18:29

KrigarSjäl skrev:
Zirre skrev:funkistorget då?

Vad för slag?

Funktionshinderdating? Ja det låter ju sexigt värre...


Fan jag kollade på länken Zire visade. Tror dom där tjejerna blir perfekta för dej som passar dej som handen i handsken.
slackern
 
Inlägg: 43879
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Zirre » 2012-01-01 0:21:12

slackern skrev:
KrigarSjäl skrev:
Zirre skrev:funkistorget då?

Vad för slag?

Funktionshinderdating? Ja det låter ju sexigt värre...


Fan jag kollade på länken Zire visade. Tror dom där tjejerna blir perfekta för dej som passar dej som handen i handsken.


Sajten är för alla typer av funktionsnedsättning, även så hörselskada och nedsatt syn.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Henkkalexi » 2012-01-01 14:23:26

Vad är vitsen med att medvetet leta efter en partner med funktionshinder? :?

Tanken med en partner är väl att man ska komplettera varandra, inte ha så likartade problem som möjligt? Aldrig i livet att jag skulle vilja att min sambo hade AS eller ADHD, det skulle ju ändra hur han är och göra vår tillvaro rätt krånglig.

Jag behöver en partner som både förstår mig och den "normala" omgivningen. På så vis får jag ju hjälp med att förstå "hans" värld och han lär sig förstå "min" värld. När jag fungerar uruselt och helst av allt vill drämma ett basebollträ i skallen på mig själv, så är det min sambo som förklarar för mig att han inte vill ha någon annan pojkvän och att han är glad över att jag inte fungerar som andra killar.

Min sambo har, som han själv säger, en pojkvän som hjälper honom att förstå ett mycket mer logiskt sätt att se på verkligheten, och eftersom jag själv vet hur det är att ha problem så är min bristande inlevelseförmåga inte alltid så dominerande när han mår dåligt.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Lilla Gumman » 2012-01-03 9:46:31

Hej!

Msn kan man bli medlem på funkistorget.se om man inte är singel? Det står ju "Hitta singlar. Bli medlem gratis" på knappen man ska trycka på om man vill registrera sig. Men man kanske bara vill träffa andra, även fast man är gift eller har ett stadigt förhållande med någon kan man ju vilja skaffa nya vänner eller diskutera med andra i samma situation som en själv.

Jag var medlem på sidan, innan det hette KlubbFH. Det är så länge sedan så jag har glömtvad sidan hette. Då hade man sitt eget lilla krypin. Man kunde skriva saker som man skickade till nån ansvarig på sidan och som sedan lades upp där, typ små berättelser och dikter. Sen kunde man lära sig mer om olika saker, typ hur man gör ditten och datten (kanske mest i datorsammanhang). Jag har för mig att det uppe i hörnet fanns nån symbol med tre olika skyltar (såna där träpilar) och det var Läsa, Lära och det tredje har jag glömt. Där fanns ett forum där man kunde skriva. Hela sidan riktade sig enbart till funktionshindrade. Det var en driftig tjej i rullstol som stod bakom sidan. Jag tror det blev mindre och mindre aktivitet där. Till sist bytte den namn till KlubbFH och det blev något helt annat. Då slutade jag hänga där, fick väl andra intressen och tyckte att sidan inte passade mig längre. Och nu är det bara en sida för singlar? Hmm.

Hälsningar

Lilla Gumman
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Zirre » 2012-01-03 15:52:03

Lilla Gumman skrev:Hej!

Msn kan man bli medlem på funkistorget.se om man inte är singel? Det står ju "Hitta singlar. Bli medlem gratis" på knappen man ska trycka på om man vill registrera sig. Men man kanske bara vill träffa andra, även fast man är gift eller har ett stadigt förhållande med någon kan man ju vilja skaffa nya vänner eller diskutera med andra i samma situation som en själv.

Jag var medlem på sidan, innan det hette KlubbFH. Det är så länge sedan så jag har glömtvad sidan hette. Då hade man sitt eget lilla krypin. Man kunde skriva saker som man skickade till nån ansvarig på sidan och som sedan lades upp där, typ små berättelser och dikter. Sen kunde man lära sig mer om olika saker, typ hur man gör ditten och datten (kanske mest i datorsammanhang). Jag har för mig att det uppe i hörnet fanns nån symbol med tre olika skyltar (såna där träpilar) och det var Läsa, Lära och det tredje har jag glömt. Där fanns ett forum där man kunde skriva. Hela sidan riktade sig enbart till funktionshindrade. Det var en driftig tjej i rullstol som stod bakom sidan. Jag tror det blev mindre och mindre aktivitet där. Till sist bytte den namn till KlubbFH och det blev något helt annat. Då slutade jag hänga där, fick väl andra intressen och tyckte att sidan inte passade mig längre. Och nu är det bara en sida för singlar? Hmm.

Hälsningar

Lilla Gumman


Man behöver inte vara singel för att hänga där...
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Lilla Gumman » 2012-01-03 18:32:50

Hej!

Ok, kanske ska jag registrera mig igen då.

Hälsningar

Lilla Gumman
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Ugglan » 2012-01-03 20:48:00

Detta kanske är helt OT men jag skulle för allt i livet inte välja något sådant som on-line-dating för att hitta en partner, jag tänker mig att alla vill optimera och därför alltid tror det kan hitta nåt bättre. Men jag är för gammal för att känna mig hemma i detta jag skulle bara känna mig "desperat". Jag tycker väl att den gamla hederliga krogen är ett bättre alternativ, man kan ju få en helt annan överblick där, ja jag förstår mig helt enkelt inte på internetdating.

Om jag ville träffa någon skulle jag nog gå en kurs eller gå med i någon sort förening där jag kan träffa likasinnade (dvs baserat på ett intresse och inte en diagnos!). Nåt lite kulturellt kanske eller friluftsliv, inte vet jag. Jag är medveten om att detta låter nördigt, men vad fan, jag tycker så.
Ugglan
 
Inlägg: 578
Anslöt: 2011-12-03

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Asberger » 2012-01-11 3:44:58

snyft skrev:Någon som har provat på detta ett längre tag och kan komma med lite tips och åsikter?

Jag har väl provat halvt om halvt och tycker att det som i verkliga livet är svårt att knyta nya kontakter.
Men när jag väl har tagit tag i det så brukar konversationer fungera och långa.
Det har i 4 fall av ca 15-20 blivit träff med personerna och endast en gång har det blivit något seriösare.

Det svåraste för mig är styra/ändra riktningar på konversationerna.
Samt att hitta tillfälle för när man kan prata om att träffas i verkliga livet.
Samt ge informationen om att man är lite udda än de flesta.

Ville bara skriva av mig lite och få lite åsikter och nya insikter.


Vad är detta för något aspisar?
Asberger
Bannad
 
Inlägg: 110
Anslöt: 2011-11-14

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in