Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav slackern » 2011-12-31 18:02:09

Xzirie skrev:
slackern skrev:
Xzirie skrev:Jag kan bara upprepa: World of Warcraft. Har återigen ådragit mig någon form av förhållande utan att ens försöka. Det är snarare svårt att INTE få pojkvän om man spelar ett tag! :D


Som i en WOW pojkvän eller någon du faktiskt träffar också?


Båda, men det blir inte så ofta för han bor i London. Vi icke-firade jul ihop. Med julmust och christmas pudding. ^^


Nice grattis :)
slackern
 
Inlägg: 43777
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Deadly_Nightshade » 2011-12-31 20:54:28

Banzai skrev:
Deadly_Nightshade skrev:http://www.n0.se/v/n/8fabf_Men_vs_Women.jpg
Enough said...

Den listan kändes extremt bitter. Skriven av någon som känt sig förbisedd månntro?

Bitter och realistisk.
Fann bilden på existenz.se och tyckte den var klockren.

Huggorm skrev:
Deadly_Nightshade skrev:http://www.n0.se/v/n/8fabf_Men_vs_Women.jpg
Enough said...

Jag skulle tro att man kan skriva en lika lång lista där rollerna är ombytta

Jag skulle vilja se dig försöka.
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Moggy » 2011-12-31 21:07:49

Deadly_Nightshade skrev:http://www.n0.se/v/n/8fabf_Men_vs_Women.jpg
Enough said...


TL;DR
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Fantasy » 2011-12-31 22:11:58

ca skrev:Deadly_nightshade... Titta aldrig någonsin på Flashback som ett rättesnöre. Aldrig. Dels flödar bullshiten där, dels vill alla hävda sig (tuppfäktning) och för det tredje är det ej relevant för ditt liv att andra följt ett annat schema. Du har fortfarande massor av tid att finna partner(s). Se på de som skaffat barn vid 18-20... Jag är väldigt glad att jag var ~30 när vi fick vårt. Det är inte bara ett enormt ansvar utan omvälver och stöper om hela resten av livet. Det ät underbart men inte för alla.

Iaf.. Jag kände precis som du, och för ca 3 år sedan satt jag där också. Hade aldrig haft flickvän. Begrep inte hur jag skulle kunna få någon. Det händer med lite tur och om man är öppen. Du måste inte jaga eller stressa. Jobba på självsäkerheten.

Och nej.. det s.k. "tåget som lämnat perrongen" finns inte! Det är snarare ett torg med tandemcyklar för utlåning. En del cyklar ihop resten av livet, andra kommer tillbaka och byter partner för att de inte trampat i takt... Huvudsaken är, det finns alltid människor på och kring torget som längtar efter någon att cykla med.


Mycket bra skrivet!
Släpper du också tanken på att det ska bli något brukar det flyta så mycket lättare, det är
min personliga erfarenhet. Jag har två längre förhållanden bakom mig (2 år resp.7år , min ålder 38)och dessemellan har jag inte hunnit med eller inte engagerat mig i något ordentligt. Men när jag träffade min fd som jag var förlovad med 7 år hade jag inte en tanke på något förhållande men föll dit ganska raskt.Pressar eller stressar man för att det bara måste bli något direkt brukar det fallera.Men känns det rätt direkt -våga ! Tveka inte. Sen är det som i citatet ovan.

Varma lyckönskningar och Gott Nytt År 2012,
Fantasy

Ja det är mina erfarenheter
Fantasy
 
Inlägg: 46
Anslöt: 2009-05-19

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Lowas » 2012-01-07 1:25:18

Trådrubriken skrev:Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Vill man ha en aspie pojkvän fungerar det nog bäst med att vara ganska rak på sak, kanske upprepade gånger och vara beredd på ett ganska "kyligt" avslag om inte ömsesidigt intresse uppstår.
För mig personligen så går "svårflörtad bort". Bara att förstå att någon är intresserad är redan svårt, att förstå sig på någon som är "svårflörtad" blir omöjligt.
För mig har det aldrig fungerat att hoppa i säng första kvällen heller men det kanske är mer individuellt.

Moderator: Lade till "ägare" av citatet!
Lowas
 
Inlägg: 125
Anslöt: 2011-12-10

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Cleveland » 2012-01-10 23:44:45

Det finns mycket man kan göra för att förbättra sitt utseende, speciellt som tjej. Och det förbättrar oddsen ganska mycket.
Cleveland
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2012-01-10

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav nano » 2012-01-11 0:00:12

Nu är det inte alla killar som går på utseende.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Huggorm » 2012-01-11 0:08:35

nano skrev:Nu är det inte alla killar som går på utseende.

De flesta går på doften, även om de inte vet om det själva. Fast det fungerar ju inte över internet :D
Huggorm
 
Inlägg: 22292
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Cleveland » 2012-01-11 0:16:44

nano skrev:Nu är det inte alla killar som går på utseende.

Nej inte alla, men nästan alla och därför förbättrar man sina odds extremt. Visst majoriteten går nog inte in i ett förhållande enbart pga utseendet men det skapar ett intresse i början vilket markant förbättrar ens odds. Innan man känner någon så är det ju faktiskt enbart utseendet som räknas.
Cleveland
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2012-01-10

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Fighterbabe » 2012-01-11 2:51:21

Även om jag fortfarande är singel så är det fler killar som flirtar och pratar med mig efter att jag gick ner i vikt -alltså förbättrade mitt utseende! :wink:
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Cleveland » 2012-01-11 4:45:48

Fighterbabe skrev:Även om jag fortfarande är singel så är det fler killar som flirtar och pratar med mig efter att jag gick ner i vikt -alltså förbättrade mitt utseende! :wink:

precis, alltså fler tillfällen att hitta någon vilket betyder högre chans. Innan man känner någon är det ju faktiskt bara utseendet man kan gå efter.
Cleveland
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2012-01-10

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav interjektioN » 2012-01-11 17:08:14

-Pjaa, det här ämnet är ju minst sagt problematiskt ( stor SUCK! ).. . Men testa med Happy Pancake, nätets som jag ser det bästa dejtingsite. Gratis och avspänd/skojig på något vis... inte så köttig och ängslig som på dom andra... Och "betala för kärlek är inte det prostitution" som någon skämtsamt kommenterade där på pannkakan, . Jo.. hehe,. . . Jaja, värt ett försök!
:-)003
interjektioN
Ny medlem
 
Inlägg: 19
Anslöt: 2012-01-02

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Red and green » 2012-01-11 20:59:38

Finns det tråd "Pojkvän-hur bär man sig åt att bli av med en" ? :-)230
Red and green
 
Inlägg: 878
Anslöt: 2011-12-17
Ort: Stockholm och norra rymden & egen bubbla.

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Fighterbabe » 2012-01-11 21:18:19

Red and green skrev:Finns det tråd "Pojkvän-hur bär man sig åt att bli av med en" ? :-)230

Det tror jag inte, men det finns en FILM! Hur man blir av med en kille på 10 dagar.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav ragnevi » 2012-01-12 0:22:30

Är inte World of Warcraft kanske det bästa sättet att aldrig få ett förhållande eller förstöra det du har?
ragnevi
 
Inlägg: 1069
Anslöt: 2007-05-31
Ort: Göteborg

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav bittin » 2012-01-12 1:54:12

Xzirie skrev:Jag kan bara upprepa: World of Warcraft. Har återigen ådragit mig någon form av förhållande utan att ens försöka. Det är snarare svårt att INTE få pojkvän om man spelar ett tag! :D


Kommer och tänka på en dejt med en brud jag hade i min förra WoW guild, vi satt och käkade kladdkaka och hon bara ska ringa ett samtal vi kan snacka strax

-Hejsan tyvärr servern är nere så jag kan inte raida idag

Nog härligaste sättet jag blivit bemött på på en dejt :lol: sen började vi snacka om allt möjligt typ Invider Zim, WoW och massa annat gosigt
bittin
 
Inlägg: 1895
Anslöt: 2008-11-03

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Zonkey » 2012-01-12 2:40:23

ragnevi skrev:Är inte World of Warcraft kanske det bästa sättet att aldrig få ett förhållande eller förstöra det du har?

Inte som tjej!

Jag har aldrig haft någon tjej och har kanske inte rätt erfarenhet för att komma med råd. Har läst mycket på Flashback om folk och deras relationer och stör mig på spelet tjejer och killar förväntas spela när man ska träffas.

Jag har AS och hade det varit mig du var intresserad av hade jag velat att du var ärlig och inte spelade massa spel. Tydligen förklarar de det med att tjejer undermedvetet vill spela spelen men jag förstår mig inte på dem. Är hellre helt öppen och 100% ärlig i en relation!

Edit: Kanske får det att verka som att jag försöker ragga på TS men det var inte så det var menat. Försöker bara förklara hur jag som pojke med AS dock oerfaren hade velat träffa en tjej.

Edit2: Tråden skapades ju för över ett halvår sedan. Såg jag inte!
Zonkey
 
Inlägg: 109
Anslöt: 2011-10-24
Ort: Södra Sverige

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Banzai » 2012-01-12 19:34:17

Xzirie skrev:Jag kan bara upprepa: World of Warcraft. Har återigen ådragit mig någon form av förhållande utan att ens försöka. Det är snarare svårt att INTE få pojkvän om man spelar ett tag! :D

Grattis Xzirie!

Nu är dock WoW inget för mig. För det första så skulle jag inte spela en kvinnlig karaktär, för det andra så vill jag inte sitta och spela tillsammans med andra. Det räcker med att JAG vet att jag är en klant som sitter och trycker in fel knappar hela tiden på tangentbordet när jag spelar dataspel, ingen annan behöver få veta det (finns risk att jag drabbas av prestationsångest). Dessutom så vet jag inte hur det går till, sitter ni och chattar medans ni spelar, eller?

Lowas skrev:
Trådrubriken skrev:Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Vill man ha en aspie pojkvän fungerar det nog bäst med att vara ganska rak på sak, kanske upprepade gånger och vara beredd på ett ganska "kyligt" avslag om inte ömsesidigt intresse uppstår.
För mig personligen så går "svårflörtad bort". Bara att förstå att någon är intresserad är redan svårt, att förstå sig på någon som är "svårflörtad" blir omöjligt.
För mig har det aldrig fungerat att hoppa i säng första kvällen heller men det kanske är mer individuellt.

Moderator: Lade till "ägare" av citatet!

Jag är nog mer ute efter pojkvän i allmänhet, innehavare av bokstavskombination eller ej kvittar.

Jag har varit tämligen tydlig med de få killar jag dejtat (typ; hej, jag tycker du är trevlig och intressant, vill du dejta och se om det leder någonstans?) och är väl den som stått för det "kyliga" avslaget när mitt intresse inte utvecklats till något mer (vilket deras gjort). Därför är jag numera försiktig - jag är trött på att såra genomsnälla killar.

Jag är ingen ONS-människa.

Zonkey skrev:
ragnevi skrev:Är inte World of Warcraft kanske det bästa sättet att aldrig få ett förhållande eller förstöra det du har?

Inte som tjej!

Jag har aldrig haft någon tjej och har kanske inte rätt erfarenhet för att komma med råd. Har läst mycket på Flashback om folk och deras relationer och stör mig på spelet tjejer och killar förväntas spela när man ska träffas.

Jag har AS och hade det varit mig du var intresserad av hade jag velat att du var ärlig och inte spelade massa spel. Tydligen förklarar de det med att tjejer undermedvetet vill spela spelen men jag förstår mig inte på dem. Är hellre helt öppen och 100% ärlig i en relation!

Edit: Kanske får det att verka som att jag försöker ragga på TS men det var inte så det var menat. Försöker bara förklara hur jag som pojke med AS dock oerfaren hade velat träffa en tjej.

Edit2: Tråden skapades ju för över ett halvår sedan. Såg jag inte!

:lol:
Jag uppfattade det inte som något raggningsförsök (hade nog inte ens fattat om det varit ett sådant) utan mer som att du gav din syn på saken.

Att skriva i tråden är helt okej, jag behöver ju tipsen den dagen jag orkar ge mig ut på jakt och det kan ju finnas fler med liknande problem så inaktuell blir den nog aldrig.
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Tokhet » 2012-01-12 22:33:47

det här är menat till banzai :P

men grejen med just WoW och andra online spel är att spela med andra spelare/bara chatta och försöka ha allmänt kul med andra spelare

annars hade man ju kunnat spela nåt annat :P

och så vitt jag vet så verkar ju WoW vara nån sorts guldgruva när det gäller att hitta likasinade min bror hittade en flickvän på WoW och det varade bra
Tokhet
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2012-01-11

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Banzai » 2012-01-12 23:19:20

Tokhet skrev:det här är menat till banzai :P

men grejen med just WoW och andra online spel är att spela med andra spelare/bara chatta och försöka ha allmänt kul med andra spelare

annars hade man ju kunnat spela nåt annat :P

och så vitt jag vet så verkar ju WoW vara nån sorts guldgruva när det gäller att hitta likasinade min bror hittade en flickvän på WoW och det varade bra

Jag har förstått att det är det som meningen och då jag inte vill spela tillsammans med främlingar och/eller chatta med dem så försvinner ju nästan hela anledningen till att spela WoW. ;)

Jag har aldrig provat att spela och chatta samtidigt, men med tanke på min fantastiska simultanförmåga (ironi) så tvivlar jag på att det skulle gå så bra.
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Lowas » 2012-01-13 0:43:54

Banzai skrev:Jag är nog mer ute efter pojkvän i allmänhet, innehavare av bokstavskombination eller ej kvittar.

Jag har varit tämligen tydlig med de få killar jag dejtat (typ; hej, jag tycker du är trevlig och intressant, vill du dejta och se om det leder någonstans?) och är väl den som stått för det "kyliga" avslaget när mitt intresse inte utvecklats till något mer (vilket deras gjort). Därför är jag numera försiktig - jag är trött på att såra genomsnälla killar.

Det blir svårt att bräcka den metoden, kanske ta mindre steg i taget? :)
Lowas
 
Inlägg: 125
Anslöt: 2011-12-10

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav interjektioN » 2012-01-13 23:22:25

Fighterbabe skrev:
Red and green skrev:Finns det tråd "Pojkvän-hur bär man sig åt att bli av med en" ? :-)230

Det tror jag inte, men det finns en FILM! Hur man blir av med en kille på 10 dagar.


Den FILMEN går på TV just nu!!!. He hie,.. tittar dock inte själv på den... TV4 slutar 00:15
interjektioN
Ny medlem
 
Inlägg: 19
Anslöt: 2012-01-02

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Alyona » 2012-01-22 0:01:52

Jag vet inte för jag hade gett upp sedan länge.Men på den dagliga verksamheten jag började råkade en kille bli intresserad.Och det var ömsesidigt.Ett och ett halvt år senare är vi sambo på riktigt.Vilket vi blev rätt snabbt dock..men med bara en lägenhet.Jag har inga svar utan det hände.Diskussioner efter jobbet blev till övernattning några helger vilket ledde vidare till sambo.Men vara kompis först var ett krav för vem som helst duger inte utan vara pålitlig,snäll,lugn och trevlig räcker långt.
Alyona
 
Inlägg: 55
Anslöt: 2010-08-23

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav nallen » 2012-01-27 1:17:57

Deadly_Nightshade skrev:http://www.n0.se/v/n/8fabf_Men_vs_Women.jpg
Enough said...

Helt korrekt.
nallen
 
Inlägg: 19477
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in