Onlinedating för aspisar?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Eyesonly » 2011-11-24 10:04:41

Jag kan inte svara för KS men jag själv vill att en tjej ska vara attraktiv. Sen måste förstås personligheten stämma men jag skulle inte kunna dejta en tjej som jag inte tycker ser snygg ut. Trist statistik om aspieaffection som jag förmodar stämmer på andra sidor: Manliga medlemmar: 4154, kvinnliga medlemmar: 1428. Med andra ord så är konkurrensen om kvinnorna hård. :(
Eyesonly
 
Inlägg: 972
Anslöt: 2006-11-05
Ort: Kristinehamn

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav KrigarSjäl » 2011-11-24 12:45:20

Utseendet har en fundamental betydelse i det här sammanhanget, det finns det ingen anledning att huttla om. Tyvärr befann sig de heta honorna på aspieaffection i USA eller andra länder långt bort vilket omöjliggör irl-dating. Tjockisarna som poserar med mjukisdjur & dumstrutar intresserar mig inte.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav xlnt » 2011-11-30 12:55:01

Man bör nog inte snäva in sig allt för mkt på att bara dejta personer med samma diagnos som en själv. Risken finns att personen man möter har svårigheter på en helt annan nivå än man själv har, men visst, det kan ju vara på samma nivå också och det kan fungera. Men personkemi och gemensamma intressen anser jag ändå vara viktigare än att båda har Asperger.
http://www.happypancake.com är en bra gratissida för alla, både med eller utan diagnos etc. Själv så ligger jag lågt på den där fronten och känner inte behovet att träffa en partner vara allt för starkt just nu. Att snacka med/träffa intressanta personer kan dock vara givande ibland, men man kan få leta ett tag innan man träffar på någon som man kan ha ett intressant utbyte med.
Många kan vara intressanta i början, sedan tröttnar man etc.

Är man som kille intresserad av att inleda en sexuell relation med en tjej så rekommenderar jag att studera lite attraktion också, i kombination med träning IRL.
Kolla upp boken "Double Your Dating" av David Deangelo. Jag säger det eftersom jag vet att många killar (särskilt killar med AS) många gånger upplever det som extra svårt att skapa attraktion på ett bra sätt.
xlnt
 
Inlägg: 158
Anslöt: 2009-01-27
Ort: Stockholm

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Deadly_Nightshade » 2011-12-03 15:47:45

HappyPancake suger om du är man
Typ 80% av användarna är kvinnor - varav hälften är idioter med bekräftelseproblem (är i förhållanden och "låtsas" vara singel för att få massa trevliga mail från killar).

Jag fick jävligt lite svar och besök där även fast jag var aktiv och hade bra foton +grym presentation. En jävla skitsida är det tyvärr eftersom gratisstämpeln lockar till sig så många oseriösa.
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav KaosPrinsessa » 2011-12-03 16:26:40

OkCupid är en rätt bra dejtingsida, finns faktiskt en del svenskar där trots att sidan är engelskspråkig. Är med där för att de har massa bra quiz :P
http://www.okcupid.com/
KaosPrinsessa
 
Inlägg: 3153
Anslöt: 2010-10-10
Ort: Cardiff, Wales

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav tvilling99 » 2011-12-22 16:53:00

Deadly_Nightshade skrev:HappyPancake suger om du är man
Typ 80% av användarna är kvinnor - varav hälften är idioter med bekräftelseproblem (är i förhållanden och "låtsas" vara singel för att få massa trevliga mail från killar).

Jag fick jävligt lite svar och besök där även fast jag var aktiv och hade bra foton +grym presentation. En jävla skitsida är det tyvärr eftersom gratisstämpeln lockar till sig så många oseriösa.

Jag fattar mig inte på personer som låtsas vara singlar för att få en massa mejl och det verkar vara vanligt att gratissidor lockar till sig många oseriösa.
tvilling99
 
Inlägg: 8404
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav KrigarSjäl » 2011-12-22 18:44:49

Det är bimbos med låg moral och stort bekräftelsebehov som håller på med sånt.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav xlnt » 2011-12-23 19:06:24

KrigarSjäl skrev:Det är bimbos med låg moral och stort bekräftelsebehov som håller på med sånt.


Eller så kan det vara personer som väljer en dejtingsida eftersom de är seriösa av sig och verkligen vill hitta någon att satsa seriöst på?
Många kanske har tröttnat på krogen och tycker det är ganska svårt att träffa någon "bara sådär" trots att de har jobb/skola etc. Var inte så pessimistisk och svartmålande!
xlnt
 
Inlägg: 158
Anslöt: 2009-01-27
Ort: Stockholm

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav kullan » 2011-12-23 19:10:45

Jag skulle då aldrig våga sätta mig på nån dejtingsajt. man har ju hört om skitstövlar som nästan är ute efter att våldta en.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Lars-Ylva » 2011-12-26 1:35:21

Kan man inte ta kontakt med random folk IRL kanske det är en väg att gå.
Lars-Ylva
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2011-12-24

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav kullan » 2011-12-26 1:47:16

Lars-Ylva skrev:Kan man inte ta kontakt med random folk IRL kanske det är en väg att gå.


Vem vågar det? Det gör inte jag. Då blir man ensam istället.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav KrigarSjäl » 2011-12-26 2:44:47

xlnt skrev:
KrigarSjäl skrev:Det är bimbos med låg moral och stort bekräftelsebehov som håller på med sånt.


Eller så kan det vara personer som väljer en dejtingsida eftersom de är seriösa av sig och verkligen vill hitta någon att satsa seriöst på?
Många kanske har tröttnat på krogen och tycker det är ganska svårt att träffa någon "bara sådär" trots att de har jobb/skola etc. Var inte så pessimistisk och svartmålande!

Läs vad tvilling99 skrev; tjejer som låtsas vara singlar. Det var det inlägget jag svarade på.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Henkkalexi » 2011-12-26 10:54:03

kullan skrev:
Lars-Ylva skrev:Kan man inte ta kontakt med random folk IRL kanske det är en väg att gå.


Vem vågar det? Det gör inte jag. Då blir man ensam istället.


Det kanske förvånar dig, Kullan, men jag kan garantera att det är försvinnande få män som ens varit i närheten av att våldta någon av mina kvinnliga bekantskaper under en nätdejtträff. Min syrra träffade sin man via nätet för fjorton år sedan och jag träffade min via nätet för snart sju år sedan.

Morsan skällde iofs på syrran för att hon åkte själv till honom i en stad hon aldrig varit i, och mig skällde hon också på för att jag följde med min kille hem innan vi hunnit bli ihop. :D

Varken jag eller syrran råkade det minsta illa ut och då var vi dessutom bra mycket yngre än du när vi träffade våra respektive via nätet. Klart det finns faror, men det har det alltid gjort och när man träffar någon första gången så ska man förstås göra det på en plats där det finns folk, ex. ett café.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav tvilling99 » 2011-12-28 17:52:16

KrigarSjäl skrev:Det är bimbos med låg moral och stort bekräftelsebehov som håller på med sånt.

Det verkar krylla av dessa på de flesta dejtingsajter som jag har varit med på.
tvilling99
 
Inlägg: 8404
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav JC_Denton » 2011-12-30 0:54:55

Jag har misslyckats brutalt med att få till en dejt på de dejtingsajter jag har varit med. Trots att jag lagt upp snygga foton på mig själv och en tydlig presentation av mig själv, har jag aldrig fått en mejlkontakt. En dag blev jag så förbannad efter utebliven mejlkontakt, att jag började att vara med eskortjejer istället. De eskorter jag träffar är utséendemässigt långt ifrån vardagstjejer, utan är i klass med tjejerna i slitz och moore. tycker det är bättre än att förnedra sig själv på dejtingsajter.
JC_Denton
 
Inlägg: 22
Anslöt: 2011-09-17
Ort: Stockholm

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Henkkalexi » 2011-12-30 10:49:51

JC_Denton skrev:Jag har misslyckats brutalt med att få till en dejt på de dejtingsajter jag har varit med. Trots att jag lagt upp snygga foton på mig själv och en tydlig presentation av mig själv, har jag aldrig fått en mejlkontakt. En dag blev jag så förbannad efter utebliven mejlkontakt, att jag började att vara med eskortjejer istället. De eskorter jag träffar är utséendemässigt långt ifrån vardagstjejer, utan är i klass med tjejerna i slitz och moore. tycker det är bättre än att förnedra sig själv på dejtingsajter.


Jag hoppas du är medveten om att om du betalar dem för sex, så begår du ett brott...
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav KrigarSjäl » 2011-12-30 10:55:52

tvilling99 skrev:
KrigarSjäl skrev:Det är bimbos med låg moral och stort bekräftelsebehov som håller på med sånt.

Det verkar krylla av dessa på de flesta dejtingsajter som jag har varit med på.

Det kryllar av låg moral och dumhet överhuvudtaget.

Brudar idag ser dejtingsidor som marknadsunderlag ta mig fan...finns också gott om såna som är i förhållande men ändå envisas med att lägga ut bilder på sig själva. Eller så lägger de ut en massa bilder och skriver att de undanber sig kontakt, att de bara är inne och tittar osv. Ibland skriver de att de vill träffa "generösa män". Vad det betyder kan ni nog räkna ut själva.
Falska små luder är vad de är.
Varför är alla tjejer "intresserade av att resa" förresten?

Det finns dejtingsidor som lägger upp bluffprofiler också.
Det är en jävla djungel helt enkelt, glöm det där med ärlighet, innerliga känslor, kärlek och allt det där.
Vad det handlar om är att det är en köttmarknad styrd av smarta typer som livnär sig på att skinna folk på medlemsavgifter.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-12-30 11:00:23, redigerad totalt 2 gånger.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Henkkalexi » 2011-12-30 10:58:20

KrigarSjäl skrev:
tvilling99 skrev:
KrigarSjäl skrev:Det är bimbos med låg moral och stort bekräftelsebehov som håller på med sånt.

Det verkar krylla av dessa på de flesta dejtingsajter som jag har varit med på.

Det kryllar av låg moral och dumhet överhuvudtaget.
Brudar idag ser dejtingsidor som marknadsunderlag ta mig fan...finns också gott om såna som är i förhållande men ändå envisas med att lägga ut bilder på sig själva. Eller så lägger de ut en massa bilder och skriver att de undanber sig kontakt, att de bara är inne och tittar osv.
Falska små luder är vad de är.


Det är just sådant som gör att jag är rätt glad över att vara bög...
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Banzai » 2011-12-30 14:39:25

Jaha, jag har ju varit med på en del dejtingsiter och jag har inte gjort såsom ni beskriver. Inte har jag sökt efter rika och reselystna killar heller... :?

Att det skitit sig ändå är en annan historia.


Det jag försöker säga är att det finns seriösa tjejer på dylika siter, det gäller bara att hitta dem. :-)Happy
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Henkkalexi » 2011-12-30 14:45:36

Banzai skrev:Jaha, jag har ju varit med på en del dejtingsiter och jag har inte gjort såsom ni beskriver. Inte har jag sökt efter rika och reselystna killar heller... :?

Att det skitit sig ändå är en annan historia.


Det jag försöker säga är att det finns seriösa tjejer på dylika siter, det gäller bara att hitta dem. :-)Happy


Det gäller sannerligen inte bara tjejer. Killar är precis lika oseriösa, de visar det bara på andra sätt.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Fenren » 2011-12-30 14:56:40

Henkkalexi skrev:och mig skällde hon också på för att jag följde med min kille hem innan vi hunnit bli ihop. :D


va? blir man inte ihop när man "följer med hem", så att säga..? :wink:


använde du eller din syrra dejtingsidor när ni hittade er partner eller träffade ni dem på andra sätt via nätet?
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Banzai » 2011-12-30 15:08:15

Henkkalexi skrev:
Banzai skrev:Jaha, jag har ju varit med på en del dejtingsiter och jag har inte gjort såsom ni beskriver. Inte har jag sökt efter rika och reselystna killar heller... :?

Att det skitit sig ändå är en annan historia.


Det jag försöker säga är att det finns seriösa tjejer på dylika siter, det gäller bara att hitta dem. :-)Happy


Det gäller sannerligen inte bara tjejer. Killar är precis lika oseriösa, de visar det bara på andra sätt.

Självklart finns det oseriösa killar också, inget jag har råkat ut för dock (inte på de mer seriösa siterna i alla fall). Det hänger väl lite på hur man ser ut och vad man skriver i sin presentation vilken typ man attraherar oavsett kön.

Jag tänker själv försöka igen när jag har energi till det (vilket år det nu blir). Man vet ju aldrig, den berömda herr Någon kan ju finnas där ute i datingdjungeln. ;)
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav Henkkalexi » 2011-12-30 20:14:45

Fenren skrev:
Henkkalexi skrev:och mig skällde hon också på för att jag följde med min kille hem innan vi hunnit bli ihop. :D


va? blir man inte ihop när man "följer med hem", så att säga..? :wink:


använde du eller din syrra dejtingsidor när ni hittade er partner eller träffade ni dem på andra sätt via nätet?


Inga dejtingsidor, inte. Helgon.se träffades jag och min sambo på.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Onlinedating för aspisar?

Inläggav nano » 2011-12-31 17:42:17

KrigarSjäl skrev:Varför är alla tjejer "intresserade av att resa" förresten?
För att de gillar att se sig om, en FD klasskompis blev en sådan som reser jorden runt och klättrar upp på berg.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in