Allstädes närvarande Titti?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Allstädes närvarande Titti?

Inläggav Banzai » 2011-12-18 23:33:28

Jag vet inte om någon lagt märke till detta, men varje gång jag har loggat in så står Titti som inloggad. Det tycks inte spela någon roll vilken tid på dygnet så finns hon alltid här (enligt "medlemmar online"-rutan).

Är det så att det är något knas någonstans eller ÄR Titti allstädes närvarande?

Jag frågar enbart för att jag är nyfiken. :-)Happy
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Re: Allstädes närvarande Titti?

Inläggav Titti » 2011-12-19 1:10:29

Admin

Tja - det är naturligtvis inte så att jag alltid sitter och stirrar på skärmen men jag loggar sällan ur och stänger sällan av datorn heller. Sen är det förvisso så att jag sitter här mer än jag borde men jag arbetar oftast hemifrån eftersom jag har kontoret hemma och då tittar jag in lite av och till för att se hur det står till på forumet. Däremot ingriper jag inte alltid när jag ser något och inte heller tar jag mig alltid tid att svara omedelbart på PM och liknande.

Så visst är det både sant och inte - inloggad nästan jämt, tittar till forumet många gånger varje dag men gör saker först när jag har tid eller situationen är akut. Nattuggla är jag så jag sitter ofta uppe länge, skolbarn har jag så jag måste upp på morgnarna och periodvis sover jag dessutom alldeles för lite på nätterna. Det räddar jag ibland med en lur mitt på dagen men det gör att jag kan finnas här när som helst och ofta gör det också...
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Allstädes närvarande Titti?

Inläggav Bali » 2011-12-19 17:59:38

Titti skrev:Så visst är det både sant och inte - inloggad nästan jämt, tittar till forumet många gånger varje dag men gör saker först när jag har tid eller situationen är akut. Nattuggla är jag så jag sitter ofta uppe länge, skolbarn har jag så jag måste upp på morgnarna och periodvis sover jag dessutom alldeles för lite på nätterna. Det räddar jag ibland med en lur mitt på dagen men det gör att jag kan finnas här när som helst och ofta gör det också...

Låter ju bra iofs, eller nej inte egentligen, för jag blir lite rädd eftersom det ändå låter som "too much" (även om "aspies" kanske är just detta :wink: ) i mina öron. Skulle antagligen själv vara tusenfalt mer hängiven, men idag känner jag för att kasta sten i glashus, så jag skriver alltså; Ta först och främst hand om dig och de dina, Titti och låt oss på forumet härja runt här ett tag utan vägledning när så behövs!

Ett underbart forum är väl åter på sin plats att skriva, tack! :-)Happy
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Re: Allstädes närvarande Titti?

Inläggav Titti » 2011-12-21 4:13:55

Bali skrev:Ta först och främst hand om dig och de dina, Titti och låt oss på forumet härja runt här ett tag utan vägledning när så behövs!


Admin

Jodå, det gör jag. Men forumet är också min reträttplats - från familjen och vardagen - när det blir för mycket omkring mig så det är inte bara en belastning och hade jag inte tyckt det är roligt så hade jag inte varit kvar.

Visst lägger jag oftast flera timmar om dagen här om jag skall vara krasst uppriktig. Och jag kan titta in dussintals gånger på ett dygn, men då ofta bara för att titta till något speciellt. Moddarna är duktiga och ganska självgående så de sköter den mesta praktiska modereringen och jag märks oftare bakom kulisserna för dem än jag märks utåt på forumet.

Visst borde jag städa mer och kanske leka mer med barnen men att ta min tillflykt hit ger mig trots allt kraft att göra mer sånt än utan forumet. Och emellanåt får ni sitta emellan när det riktiga livet kräver mer av mig (vilket alltid får en del att alltifrån muttra surt till att klaga högljutt) men min prioritering är alltid sådan att ni här kommer i andra hand.

Ibland tänker jag att forumet är min virtuella kvarterskrog, mitt halvoffentliga vardagsrum :-)Happy
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Allstädes närvarande Titti?

Inläggav Banzai » 2011-12-21 11:35:48

Det känns bra att veta att du sätter det riktiga livet i första hand (blev nästan lite orolig där ett tag när jag såg att du var inloggad jämt). Detta betyder att vi kan fortsätta "busa" runt här på forumet utan att känna att vi dränerar dig på energi.

Så, den allstädes närvarande Titti är TYP allstädes närvarande. :-)005
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Re: Allstädes närvarande Titti?

Inläggav Dagobert » 2011-12-21 12:09:43

Storasyster ser dig :wink:
Dagobert
 
Inlägg: 14301
Anslöt: 2010-11-30

Re: Allstädes närvarande Titti?

Inläggav Zirre » 2011-12-21 19:36:13

Är man inte inne på ett tag så måste man ju logga in igen och då borde man inte stå som online hela tiden.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Allstädes närvarande Titti?

Inläggav Dagobert » 2011-12-21 19:56:49

Zirre skrev:Är man inte inne på ett tag så måste man ju logga in igen och då borde man inte stå som online hela tiden.

Inte jag. Det beror nog på ens webbläsarinställningar.
Dagobert
 
Inlägg: 14301
Anslöt: 2010-11-30

Re: Allstädes närvarande Titti?

Inläggav Miche » 2011-12-21 21:40:10

Dagobert skrev:
Zirre skrev:Är man inte inne på ett tag så måste man ju logga in igen och då borde man inte stå som online hela tiden.

Inte jag. Det beror nog på ens webbläsarinställningar.

Kan bero på webbläsare med och om man rensar kakor!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Allstädes närvarande Titti?

Inläggav Dagobert » 2011-12-21 21:47:04

Dagobert skrev:Inte jag. Det beror nog på ens webbläsarinställningar.

Fast jag har förstås inte testat att vara inloggad och inaktiv nån längre stund. Det kanske finns nån maxtid för det i foruminställningarna.
Dagobert
 
Inlägg: 14301
Anslöt: 2010-11-30

Re: Allstädes närvarande Titti?

Inläggav kullan » 2011-12-21 21:48:28

Jag kan då va inloggad 24 timmar på ett dygn om jag vill utan att åka ur.Utan problem.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Allstädes närvarande Titti?

Inläggav Zirre » 2011-12-21 21:53:20

kullan skrev:Jag kan då va inloggad 24 timmar på ett dygn om jag vill utan att åka ur.Utan problem.

Iofs så spelar det ingen roll.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Allstädes närvarande Titti?

Inläggav kullan » 2011-12-21 21:56:25

Zirre skrev:
kullan skrev:Jag kan då va inloggad 24 timmar på ett dygn om jag vill utan att åka ur.Utan problem.

Iofs så spelar det ingen roll.


Nä det gör det inte.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in