Romer och hur de blir behandlade i Italien

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Romer och hur de blir behandlade i Italien

Inläggav Magnus » 2011-12-15 9:33:05

424stil skrev:Mitt första minne av romer var på finlandsbåten när jag kom vilse från mina föräldrar. Jag var sju år gammal tror jag. En familj finska zigenare såg mig gråtandes ensam i ett hörn och jag hade panik. Dom frågade vad som hade hänt och tog mig till informationsdisken där dom ropade ut över båtens högtalarsystem till mina föräldrar vart jag var. Dom väntade där tills mina föräldrar kom och tröstade mig. Jag har sedan dess tyckt gott om finska zigenare (på finska: mustalainen). Kvinnorna har så vackra dräckter också, det är en myt att dom stjäl saker under dräkterna.


Dom stjäl visst med hjälp av tjolarna!
Magnus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1498
Anslöt: 2011-08-13
Ort: Stockholm

Re: Romer och hur de blir behandlade i Italien

Inläggav Miche » 2011-12-15 11:00:57

Miche
Låser tråden för moderering!
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett

Alien
En del inlägg har flyttats till off-topic-tråden. Denna tråd är upplåst igen.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Romer och hur de blir behandlade i Italien

Inläggav Titti » 2011-12-15 13:52:49

Magnus skrev:
424stil skrev:Mitt första minne av romer var på finlandsbåten när jag kom vilse från mina föräldrar. Jag var sju år gammal tror jag. En familj finska zigenare såg mig gråtandes ensam i ett hörn och jag hade panik. Dom frågade vad som hade hänt och tog mig till informationsdisken där dom ropade ut över båtens högtalarsystem till mina föräldrar vart jag var. Dom väntade där tills mina föräldrar kom och tröstade mig. Jag har sedan dess tyckt gott om finska zigenare (på finska: mustalainen). Kvinnorna har så vackra dräckter också, det är en myt att dom stjäl saker under dräkterna.


Dom stjäl visst med hjälp av tjolarna!


Admin

Det är en regel på forumet att påståenden skall beläggas med sakliga fakta. Myter och svepande generaliserande påståenden är inte godtagbart, speciellt inte i kontroversiella ämnen. Du har tidigare blivit varnad för detta och nu får du en varning till. Kan du belägga ditt påstående med fakta drar jag tillbaka varningen.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in