Att arbeta med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: atoms, Alien

Att arbeta med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar

Inläggav Akira » 2011-09-09 12:35:27

när man själv har en funktionsnedsättning....

Finns det någon på detta forum som jobbar som t.ex. arbetsledare eller vårdare för personer med ADHD eller asperger och som själv har diagnos?

Hur funkar det gentemot övrig personal och framförallt kan man få stöd i arbetet?

Har själv jobbat på timbasis med personer som har kognitiva nedsättningar men tvekar lite att fortsätta/ vidareutbilda mig trots att jag tycker det är kul.

Tvekar eftersom mina egna begränsningar förmodligen skulle bli mer uppenbara om jag skulle jobba heltid
och hur förstående skulle resten av personalen vara?
Akira
 
Inlägg: 67
Anslöt: 2009-11-24
Ort: Växjö

Re: Att arbeta med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar

Inläggav Jagers » 2011-09-09 13:12:16

skulle vara kul om det fins nån här som jobbar som psykolog oxå, det är själv nånting jag funderat på, om man kan jobba som psykolog med aspergers syndrom, och om man är en bättre/sämre psykolog än andra?
Jagers
 
Inlägg: 1210
Anslöt: 2011-05-12
Ort: Västerås

Re: Att arbeta med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar

Inläggav KrigarSjäl » 2011-09-10 10:37:03

Kör på bara! Det behövs fler aspergare ute i samhället.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Att arbeta med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar

Inläggav alexnordh » 2011-10-21 16:10:16