Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav Nefarious » 2011-10-01 22:59:16

Rimbaudelaire skrev:och när jag får min Chrono Trigger-kassett fixad kommer jag inte ha mycket tid till annat en tid framöver i alla fall, så Battlefield känns ganska långt borta. ^^'


Gud, jag måste spela Chrono igen. Får fjärilar i magen bara jag tänker på det.
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav earlydayminer » 2011-10-02 17:42:52

Någon som spelat Darksiders? I sådana fall, hur kändes det (grafikmässigt, kontroll, spelkänsla, storyline)?
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav anel93 » 2011-10-09 20:47:31

Jagers skrev:Så, tänkte skriva lite om mitt "specialintresse"
Jag är en gamer, och har spelar många olika PC-spel i många många år.
mina första spel va doom och duke nukem, sen vart det counter-strike, efter det så började jag spela massor med olika spel, har spelat allt ifrån Tibia, ROSE-online, Ogame, till Battlefield Bad company 2 och Crysis 2.
Hela listan med spel skulle bli aldeles för lång, säkert upp emot 300 olika spel.

Tänkte lista mina kontroller jag spelar med då jag har lite udda jämfört med andra, är vänsterhänt (styr musen med vänster, tangentbordet med höger) och 4 fingrar på höger hand, därför jag har lite konstiga kontroller, men dem funkar för mig och det är det viktigaste.

Upp: W
Ner: S
Strafe left: A
Strafe right: D
Hoppa: E
Ducka: Space
Use/öppna dörrar: Q
Sprint: F
Melee: Z
Prone: Z
Throw Grenades: X
Fallskärm: <
Byta vapen: left CTRL
Smyga: left ALT
Flashlight/nightvision: G eller H
Byta till olika vapen eller använda spells/skills: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Det är väll dem som e mest basic, sen om det finns massa specialkontroller i spelet så brukar jag köra dem på G H J och Z X C V B N M

Här är min Dator som jag köpte för bara några veckor sedan:
Intel i5 2500k processor (turbo mode: 4.2ghz)
GTX 570 grafikkort från CLUB3D (1280mb ddr5)
Sabertooth P67 Moderkort
8 GB Sniper-RAM (ddr3)
Antec p183 chassi
med Antec 850W nätagg
Vertex 3 SSD ifrån OCZ (120gb)
Vanlig HDD för lagring (1tb)
En annan processorfläkt med dubbla fläktar och dubbla kyltorn från Noctua (runt 54 grader i Load)

Ska klara BF3 och alla kommande spel på MAX.

Som musmatta kör jag Razer pro solution, gamingmus: razer lachesis (4000dpi version) tangentbord: logitech G11.
Köpte en Steelseries XAI här för nån vecka sedan men den är alldeles för känslig när man ska lyfta och flytta den, lasern tar jättehögt, ska försöka fixa den i framtiden med andra fötter och annan musmatta.

Just nu spelar jag mest Terraria/minecraft och Bad Company 2
Ser fram emot BF3 och nya elder scrolls.

Framtidsplaner: Nytt tangentbord från razer med inbyggd LCD-Touchskärm istället för numpaden.
Ny skärm med full HD etc. (prisgrupp: 2000:-)


Diskutera gärna, skriv gärna ned vad ni har för kontroller och datorer, samt vad ni spelar/spelat.


NFS The Run måste man ha en monsterdator till, kolla vad man måste ha för det :)
Crysis var man tvungen och ha quad core för att kunna köras som man nu här måste ha

Recommended System Requirements (PC)
OS: Windows 7 SP1 64-bit
DirectX: DirectX 11
CPU: 3.0 GHz Intel Core 2 Quad or equal AMD
Memory: 4 GB
HDD: 18 GB
Graphics (AMD): 1024 MB RAM ATI Radeon 6950
Graphics (NVIDIA): 1024 MB RAM NVIDIA GeForce GTX560
Sound: DirectX compatible
Input: Keyboard, Gamepad or Wheel
DVD Rom
Online: 512 KBPS Internet connection or better

Bild
anel93
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2011-10-09

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav Rimbaudelaire » 2011-10-09 21:28:04

Nefarious skrev:Gud, jag måste spela Chrono igen. Får fjärilar i magen bara jag tänker på det.


Get at it! :D
Rimbaudelaire
 
Inlägg: 124
Anslöt: 2011-09-27

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav Jagers » 2011-10-11 2:18:20

Tänkte höra om nån här har erfarenhet av gaming-hörlurar.
Är trött på att bli dödad av nån som kommer bakom en för att man inte hör fotstegen och från vilket håll skotten kommer ifrån. Så vad skulle ni rekommendera för hörlurar till gaming?
ett par 5.1 eller 7.1 lurar eller ett par riktiga studiolurar(öppna)? alternativt ett par Hi-Fi lurar.
Jagers
 
Inlägg: 1210
Anslöt: 2011-05-12
Ort: Västerås

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav earlydayminer » 2011-10-12 10:52:07

Ingen som spelat Darksiders? Buhu.

Need For Speed är roligt! Spelade igenom Hot Pursuit ganska omgående, kunde inte sluta. Polisdelen var absolut roligast och den del jag genomförde först. The Run kanske har bättre kontroller dock, NFS är lite simpelt - mest gjort för att vara snyggt.

Crysis, quad core? Jag körde både 1 och 2 på Intel Core 2 duo E7300, 2.66 Ghz.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav storskojaren » 2011-10-12 12:49:39

earlydayminer skrev:Ingen som spelat Darksiders? Buhu.


Jag har lirat Darksiders, helt ok spel att slösa några timmar på, välgjort kvalitetsspel, men inget extraordinärt. Kan du hitta det billigt så kan jag rekommendera det.
storskojaren
 
Inlägg: 405
Anslöt: 2008-03-09
Ort: sthlm norrort

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav MJARF » 2011-11-09 12:44:06

Mitt fösta spel var Quake 2 men nu är jag mer för RPG och RTS. Jag älskar Starcraft 2 och League Of Legends spelar också mycket rollspel(dock ine lajv). Behöver 'typ' en ny dator tills Skyrim och Mass Effect 3 kommer jag längtar som bara den :D :D :D
MJARF
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2011-11-09
Ort: Piteå

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav kullan » 2011-11-09 18:08:30

Jag funderar på att ta en del av mina besparingar och köpa en ny dator med Windows 7. i min dator finns nu Windows vista. Det går ju inte att göra nåt i datorn med det. Om jag ändå ska satsa på en ny så ska jag lägga lite extra pengar denna gången så att det blir ett bättre grafikkort i den

Jag skulle vilja ha tips på spel som är tjejvänlig och som inte behövs ha nån extra spelkonsol till. Funderar på Simsserien men finns det nåt annat likvärdigt man kan köpa hem och installera i datorn. Tänkte försöka undvika facebookspel då det alstrar virus i hårddisken. Nån som har ett tips?
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav earlydayminer » 2011-11-15 16:15:52

Spelar WoW igen. :-)Happy
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav Nefarious » 2011-11-15 18:24:33

kullan skrev:Jag skulle vilja ha tips på spel som är tjejvänlig och som inte behövs ha nån extra spelkonsol till.


Definiera tjejvänlig.
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav kullan » 2011-11-15 18:31:33

Nefarious skrev:
kullan skrev:Jag skulle vilja ha tips på spel som är tjejvänlig och som inte behövs ha nån extra spelkonsol till.


Definiera tjejvänlig.


Jag är inget för nåt krigsspel eller sånt. Jag gillar The Sims tex och såna spel där man skjuter sönder bubblor tex. Jag älskar även tetris. Det är lite såna spel jag menar.Om man tittar på vilka spela jag spelar på facebook så är det mycket att bygga upp städer och se till att befolkningen växer. cityville,Farmville,The Sims oscial,Happy akvarium och liknande.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav earlydayminer » 2011-11-18 15:21:30

Blir troligtvis ett PS3 till julen! :-)
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav wuwei » 2011-11-19 2:26:02

Har idag börjat spela nyaste Zelda (Skyward Sword). Det har redan förekommit stor irritation och vrål av frustration. Det verkar lovande! :D
wuwei
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2010-09-08

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav Banzai » 2011-11-19 11:56:18

wuwei skrev:Har idag börjat spela nyaste Zelda (Skyward Sword). Det har redan förekommit stor irritation och vrål av frustration. Det verkar lovande! :D

Mitt kom igår och här är det sorgliga: JAG FÅR INTE SPELA DET! :-)Crying

Vadan är det för grym person som har förbjudit mig detta nu då? Jo, jag. Jag har bestämt mig för att inte peta på spelet förrän mitt första utkast av C-uppsatsen är klart. Jag måste göra så då jag blir så jäkla besatt när jag hittar ett spel jag gillar. :P
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav Krake » 2011-11-19 13:08:48

Jag håller mig till strategispel. Det som jag är inne på för närvarande är gratis, välgjort och med otroliga möjligheter för modar samt en hyfsat aktiv community.

http://www.wesnoth.org/
Krake
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2010-05-07
Ort: Stockholm

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav wuwei » 2011-11-19 14:11:36

Banzai skrev:
wuwei skrev:Har idag börjat spela nyaste Zelda (Skyward Sword). Det har redan förekommit stor irritation och vrål av frustration. Det verkar lovande! :D

Mitt kom igår och här är det sorgliga: JAG FÅR INTE SPELA DET! :-)Crying

Vadan är det för grym person som har förbjudit mig detta nu då? Jo, jag. Jag har bestämt mig för att inte peta på spelet förrän mitt första utkast av C-uppsatsen är klart. Jag måste göra så då jag blir så jäkla besatt när jag hittar ett spel jag gillar. :P


En person som vill prioritera studierna för att inte hamna i obehagliga konsekvenser tycker jag det låter som. Men givetvis förstår jag även den delen av dig som tycker det är grymt.

Här turas vi om att spela. Nu får de yngsta döttrarna vara besatta idag. Jag spelade lite igår och gillar än så länge hur kontrollen fungerar när jag ska svinga svärdet.
wuwei
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2010-09-08

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav Jagers » 2011-11-20 15:46:27

Letar efter nån att spela Battlefield 3 med, vem som helst, gärna någon som vill köra VoIP(Voice over IP - dvs. skype/steam/teamspeak/annat program) medans vi spelar.

Hör av er här i tråden eller på PM, eller lägg till min MSN: jagers@spray.se
Jagers
 
Inlägg: 1210
Anslöt: 2011-05-12
Ort: Västerås

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav storskojaren » 2011-11-25 15:02:32

Kommer snart att få hem en order innehållande bl.a. Uncharted 3, Assassins creed: Revelations och Batman: Arkham city.

Så nu har man lyxproblemet med vilket man ska börja med. :?
storskojaren
 
Inlägg: 405
Anslöt: 2008-03-09
Ort: sthlm norrort

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav kullan » 2011-11-25 15:05:15

Jag har bestämt mig för att skaffa mig The Sims 3 serien. Det gäller först att skaffa fram en ny dator.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav Hundralappen » 2011-11-26 1:09:07

kullan skrev:Jag funderar på att ta en del av mina besparingar och köpa en ny dator med Windows 7. i min dator finns nu Windows vista. Det går ju inte att göra nåt i datorn med det. Om jag ändå ska satsa på en ny så ska jag lägga lite extra pengar denna gången så att det blir ett bättre grafikkort i den

Jag skulle vilja ha tips på spel som är tjejvänlig och som inte behövs ha nån extra spelkonsol till. Funderar på Simsserien men finns det nåt annat likvärdigt man kan köpa hem och installera i datorn. Tänkte försöka undvika facebookspel då det alstrar virus i hårddisken. Nån som har ett tips?


Nu vet jag inte vad du har för komponenter men en omformatering med XP låter bättre. Ska du köra W7 behövs en ännu bättre dator och W8 kommer ju snart har jag för mig.

Facebookspel alstrar virus om man inte är smart och tänker rationellt på allt skit folk sprider på facebook...



Budget?
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav kullan » 2011-11-26 1:18:35

Hundralappen skrev:
kullan skrev:Jag funderar på att ta en del av mina besparingar och köpa en ny dator med Windows 7. i min dator finns nu Windows vista. Det går ju inte att göra nåt i datorn med det. Om jag ändå ska satsa på en ny så ska jag lägga lite extra pengar denna gången så att det blir ett bättre grafikkort i den

Jag skulle vilja ha tips på spel som är tjejvänlig och som inte behövs ha nån extra spelkonsol till. Funderar på Simsserien men finns det nåt annat likvärdigt man kan köpa hem och installera i datorn. Tänkte försöka undvika facebookspel då det alstrar virus i hårddisken. Nån som har ett tips?


Nu vet jag inte vad du har för komponenter men en omformatering med XP låter bättre. Ska du köra W7 behövs en ännu bättre dator och W8 kommer ju snart har jag för mig.

Facebookspel alstrar virus om man inte är smart och tänker rationellt på allt skit folk sprider på facebook...



Budget?


Alltså jag har en skitdålig dator så en ny behövs. Jag tänker satsa lite mer på grafikkort och minne.

Budget? Jag tar av pengar från flyttpengarna. Jag hinner spara ihop pengarna ändå. Pga. skatt så törs jag inte lägga undan något mer i år utan jag väntar tills efter nyår och lägger undan pengar.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav Hundralappen » 2011-11-26 1:28:35

Hur mycket pengar vill du ge på en ny dator då?

Bättre grafikkort eller inte.. Nästan alla "normala" datorer idag klarar ju facebookspel. Jag vet inte vad sims 3 kräver för prestanda men det är nog inte så farligt.

Hur mycket minne har du i nuvarande burken?

Känns den seg så brukar det oftast bero på användaren. Har du; Uppdaterade drivrutiner? Antivirus? Brandvägg? Ad-aware eller liknande program?
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Den stora Gaming-Tråden av Gamers, för Gamers!

Inläggav kullan » 2011-11-26 2:16:26

Hundralappen skrev:Hur mycket pengar vill du ge på en ny dator då?


Svar: 5 - 6,000:-

Hundralappen skrev:Hur mycket minne har du i nuvarande burken?


Har nollkoll på det. Vet inte ens vart man kollar sånt.

Hundralappen skrev:Har du; Uppdaterade drivrutiner? Antivirus? Brandvägg? Ad-aware eller liknande program?


Jag har Avast free antivirus. Brandvägg har jag i nån form men det kommer varningar om säkerheten hela tiden.

Ad- aware vet jag inte ens vad det är.

Märket på min dator är Packard Bell från ON Off. Vill nog satsa på en Asus istället.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Återgå till Intressanta intressen



Logga in