Vuxen-Psyk att gå till för psykiska problem?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Vuxen-Psyk att gå till för psykiska problem?

Inläggav Asberger » 2011-11-15 0:19:45

Asberger skrev:Jag har AS enligt min läkare på öppenvården (Psyk). genom landstinget. Utan diagnos. Jag har gått hos en psykolog på vuxen hab med mina
problem i några år. Vuxen-Psyk att gå till för psykiska problem?


Om Asperger

Nydiagnostiserad (40+) och förtvivlad i min "ensamhet" med diagnosen och alla frågor som kommer med den. Upplever att jag från och med nu inte längre tillhör "oss andra" när psykologen pratar med mig. Vad jag än frågar hänvisar hon till diagnosen och det "moment 22" som det innebär att jag "inte KAN förstå" något av mina probelm. Jag måste på detta sätt försöka få hjälp med att reda ut begreppen lite... Innan jag klappar ihop. Hoppas ni som kommit längre vill hjälpa mig ur denna djungel. Vill bara gråta...
Sök på gruppen: "Vi stöttar vuxna med adhd/asperger så att omvärlden skall förstå dem bättre". Blir gärna med i denna grupp och bjud in era vänner. Tack i förhand! Bjud in era vänner till gruppen som har detta handikapp.
Jag har svårt att få kontakt på grund av mitt handikapp Asperger. Finns det något forrum för detta?
Asberger
Bannad
 
Inlägg: 110
Anslöt: 2011-11-14

Re: Vuxen-Psyk att gå till för psykiska problem?

Inläggav Zima33 » 2011-11-15 17:35:08

Asberger skrev:Upplever att jag från och med nu inte längre tillhör "oss andra" när psykologen pratar med mig. Vad jag än frågar hänvisar hon till diagnosen och det "moment 22" som det innebär att jag "inte KAN förstå" något av mina probelm.


Din psykolog verkar okunnig, klart du kan förstå dina problem! Om jag hade en sån psykolog skulle jag byta, eller sluta för det är ju uppenbart att HON inte förstår dina problem!!!
Zima33
 
Inlägg: 3621
Anslöt: 2011-05-09

Re: Vuxen-Psyk att gå till för psykiska problem?

Inläggav Pemer » 2011-11-15 21:05:54

Nej det verkar vara en riktig kvacksalvare, rent ut sagt...
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Återgå till Aspergare och vården



Logga in