Det har börjat en snygg tjej på min dagliga verksamhet...

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Det har börjat en snygg tjej på min dagliga verksamhet...

Inläggav Richard » 2011-10-29 11:51:08

La märke till henne idag, trots att hon varit där hela veckan (vi är inte på samma avdelning). I min ålder, kanske något yngre.

Ska jag fråga vilka mediciner hon äter? Det är ju mitt intresse (mediciner alltså), o av dom kan man gissa till sig vilken diagnos hon har.

Så vad har ni för tips?
Richard
 
Inlägg: 3414
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Re: Det har börjat en snygg tjej på min dagliga verksamhet..

Inläggav Cheynas » 2011-10-29 11:56:05

"Modesty is a virtue"
Och en hel del tålamod till det, är mitt tips.

Men å andra sidan är jag inte rätt person att rådfråga om förhållanden ^.^'
Cheynas
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2011-08-07
Ort: Luleå

Re: Det har börjat en snygg tjej på min dagliga verksamhet..

Inläggav slackern » 2011-10-29 12:04:17

Är det ett stort ställe du går på din DV? Jag menar om de har många personer som går på dom olika avdelningarna om det är en liten arbetsplats eller om det är många personer som går. Typ om det är såpass få som går där att det är naturligt att du tar kontakt med henne?
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Det har börjat en snygg tjej på min dagliga verksamhet..

Inläggav Richard » 2011-10-29 17:46:27

Nä, den är inte särskilt stor, alla hälsar på alla o känner varandra mer eller mindre. På snickeriet jobbar ca 4-5 personer, på packning o montering (där jag är) jobbar ca 8 personer o sen där hon jobbar vet jag inte riktigt vad de pysslar med. Det är lite datakurser o sånt, där är ca 5 personer.

O alla fikar tillsammans.
Richard
 
Inlägg: 3414
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Re: Det har börjat en snygg tjej på min dagliga verksamhet..

Inläggav calima » 2011-10-29 17:56:09

Om någon börjat en konversation med att fråga vilka mediciner jag äter hade jag tappat allt intresse för den personen. Jag tycker det är lite för privat i början av en bekantskap och jag hade nog fått en känsla av att mina sjukdomar/symptom/diagnos är mer intressanta än jag själv som person.
Men det är ju så olika, andra kanske tycker det är helt ok.

Att börja med att fråga om hennes intressen är väl en bra inledning? Och visar att du är intresserad av henne som person.
calima
 
Inlägg: 1217
Anslöt: 2011-07-24

Re: Det har börjat en snygg tjej på min dagliga verksamhet..

Inläggav slackern » 2011-10-29 17:57:28

Richard skrev:Nä, den är inte särskilt stor, alla hälsar på alla o känner varandra mer eller mindre. På snickeriet jobbar ca 4-5 personer, på packning o montering (där jag är) jobbar ca 8 personer o sen där hon jobbar vet jag inte riktigt vad de pysslar med. Det är lite datakurser o sånt, där är ca 5 personer.

O alla fikar tillsammans.


Men då är det ju hur lätt som helst att börja inleda ett samtal gå fram och hälsa och fråga vad hon heter och hur kommer det sej att hon jobbar där typ något i den stilen.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Det har börjat en snygg tjej på min dagliga verksamhet..

Inläggav ford » 2011-10-30 13:37:19

calima skrev:Om någon börjat en konversation med att fråga vilka mediciner jag äter hade jag tappat allt intresse för den personen. Jag tycker det är lite för privat i början av en bekantskap och jag hade nog fått en känsla av att mina sjukdomar/symptom/diagnos är mer intressanta än jag själv som person.
Men det är ju så olika, andra kanske tycker det är helt ok.

Att börja med att fråga om hennes intressen är väl en bra inledning? Och visar att du är intresserad av henne som person.


Håller med, dessutom kan man inte förutsätta att någon tar mediciner bara för att han/hon går på DV, och/eller har diagnos.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Re: Det har börjat en snygg tjej på min dagliga verksamhet..

Inläggav calima » 2011-10-30 14:31:37

ford skrev:... dessutom kan man inte förutsätta att någon tar mediciner bara för att han/hon går på DV, och/eller har diagnos


riktigt! Själv medicinerar jag inte, och väldigt få av mina AS-bekanta gör det.
calima
 
Inlägg: 1217
Anslöt: 2011-07-24

Re: Det har börjat en snygg tjej på min dagliga verksamhet..

Inläggav Richard » 2011-11-02 10:43:58

Okay, jag frågar inte om mediciner. Jag frågar vad hon tycker om mullor o hemmabyggda kärnkraftverk! :)
Richard
 
Inlägg: 3414
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Re: Det har börjat en snygg tjej på min dagliga verksamhet..

Inläggav Miche » 2011-11-02 10:48:31

Richard skrev:Okay, jag frågar inte om mediciner. Jag frågar vad hon tycker om mullor o hemmabyggda kärnkraftverk! :)

Smart, då skrämmer du bort henne för gott!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Det har börjat en snygg tjej på min dagliga verksamhet..

Inläggav slackern » 2011-11-02 10:51:34

Miche skrev:
Richard skrev:Okay, jag frågar inte om mediciner. Jag frågar vad hon tycker om mullor o hemmabyggda kärnkraftverk! :)

Smart, då skrämmer du bort henne för gott!


Nejdå hon kommer att finna honom extremt intressant och mystisk. Fatta vilket pondus att ha snackat med killen som blev omtalad runt om i värden för att ha försökt att bygga ett eget kärnkraftverk.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Det har börjat en snygg tjej på min dagliga verksamhet..

Inläggav Pink78 » 2011-11-02 12:47:30

Ge henne en komplimang!Men det måste vara en ärligt menad och inte bara någonting du slänger ur dej.Till exempel om du tycker hon har vackert hår så tala om det för henne!Jag blir i allafall väldigt smickrad av sånt.

Prata med henne helt vanligt om allt möjligt.Försök tänka att hon är din syster eller någon du känner väl så känns det inte lika pinsamt att prata med henne.

Håller med föregående talare fråga henne inte om hennes mediciner även om du tycker det är intressant.Hon kan tycka det är för privat och kanske till och med bli lite skrämd.

Lycka till med flörten! :P
Pink78
 
Inlägg: 106
Anslöt: 2011-10-25
Ort: Jämtland

Re: Det har börjat en snygg tjej på min dagliga verksamhet..

Inläggav Xzirie » 2011-11-02 12:49:39

slackern skrev:Nejdå hon kommer att finna honom extremt intressant och mystisk. Fatta vilket pondus att ha snackat med killen som blev omtalad runt om i värden för att ha försökt att bygga ett eget kärnkraftverk.


Haha! Tja, gillar hon INTE det så passar dom nog inte speciellt bra ihop iallafall. Så kör på för fan! :lol:
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Re: Det har börjat en snygg tjej på min dagliga verksamhet..

Inläggav treeman » 2011-11-04 15:32:07

Richard skrev:La märke till henne idag, trots att hon varit där hela veckan (vi är inte på samma avdelning). I min ålder, kanske något yngre.

Ska jag fråga vilka mediciner hon äter? Det är ju mitt intresse (mediciner alltså), o av dom kan man gissa till sig vilken diagnos hon har.

Så vad har ni för tips?


Var dej själv och prata om det som faller dej in, tycker jag då. Lär känna henne om du får för henne. Sen om du lyckas med det så ge små diskreta "hints" om att du tycker hon är snygg. Sen gift dej med henne och skaffa 8 barn! Go for it man!!!!
:-)005

Bild
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Det har börjat en snygg tjej på min dagliga verksamhet..

Inläggav Richard » 2011-11-05 2:01:28

Nääääeee... Kan ni inte sluta bråka i min tråd? Det hela handlade om hur jag ska få kontakt med henne. Idag satte jag mig vid samma bord som henne, o hälsade o presenterade mig... :-)Happy

Hon verkade glad!




atoms

Off-Topic-diskussionen hur-manniskor-ser-ut-som-har-daglig-verksamhet-t23418.html är nu en egen tråd, så om ni har något att tillägga till det ämnet; var vänlig och gör det där!
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Richard
 
Inlägg: 3414
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Re: Det har börjat en snygg tjej på min dagliga verksamhet..

Inläggav Miche » 2011-11-05 3:25:07

:-)050
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in