Ofrivillig komik

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Ofrivillig komik

Inläggav mnordgren » 2008-02-03 17:26:02

Jag såg "Conan: Förgöraren" på kanal 6 igår, en helt värdelös film. Men väldigt underhållande på sitt sätt. Jag drog flera gånger på smilbanden åt den ickeexisterande handlingen, den överdrivna musiken, de klumpiga specialeffekterna och skådespeleriet (Arnolds inte minst). Tänk att han blev kaliforniens guvernör. Tanken med filmen var förmodligen inte att göra en komedi, men de lyckades ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=PQay1cHY ... re=related
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 11:31:22, redigerad totalt 1 gång.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Re: Ofrivillig komik

Inläggav Alien » 2008-02-03 18:06:51

mnordgren skrev:Jag såg "Conan: Förgöraren" på kanal 6 igår, en helt värdelös film. Men väldigt underhållande på sitt sätt. Jag drog flera gånger på smilbanden åt den ickeexisterande handlingen, den överdrivna musiken, de klumpiga specialeffekterna och skådespeleriet (Arnolds inte minst). Tänk att han blev kaliforniens guvernör. Tanken med filmen var förmodligen inte att göra en komedi, men de lyckades ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=PQay1cHY ... re=related


Arnold Schwarzenegger är troligen intelligentare än sin rollfigur. Ronald Reagan blev ju en mycket populär president. Om inte Arnold varit född i Österrike, kanske han också blivit president. Som guvernör är han kanske inte så tokig, han är iaf för miljön.

Men det känns väldigt amerikanskt att den tuffe actionhjälten har framgång i politiken. Jag tror det macho USA tycker att just tuffhet och styrka är de viktigaste egenskaperna, inte t ex kunskap och tolerans.

Just filmer med ständigt segerrika och osårbara hjältar tycker jag blir så förutsägbara, för att inte tala om totalt orealistiska. Är det för att män älskar att identifiera sig med såna män?
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 11:31:22, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Mardröm » 2008-02-03 19:36:24

den var ball när den kom.
Du ska se andra såna "stenmansfilmer" från den tiden....
En klassiker som idag kan verka usel.

Män vill iddetifiera sig med dem, sen har du lovestoryn som ska ge man och kvinna... blabla bla.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 11:31:22, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav junkandshit » 2008-02-03 20:05:16

Scenen där han knockar en spottande kamel är lysande!
junkandshit
 
Inlägg: 465
Anslöt: 2007-09-05

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in