Min man har Asperger (och jag mår dåligt)

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Min man

Inläggav KrigarSjäl » 2011-10-10 12:16:33

Tiblan skrev:Man väljer inte att ha Aspergers Syndrom. Hade han kunnat göra dessa val du nämner hade han inte fått diagnosen ju. Han är inte psykiskt sjuk han har ett funktionshinder/handikapp om vi nu pratar om Asperger. Även om han är medveten om vad han gör så kanske han inte kan låta bli.

Många gör det dom gör på grund av vad omgivningen gör mot dom. Omgivningen behöver inte vara du.

Det där är bara snack - naturligtvis är man ensam ansvarig för sina handlingar, AS eller inte AS. Man säger inte fitta till sin partner och därmed punkt.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-10-10 12:17:58, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Min man

Inläggav Minmanochvi » 2011-10-10 12:17:22

Han har sakt själv att han inte tänker ändra sig o att vi måste acceptera han som han är. Då frågar jag : måste din son också acceptera dej som du är? Ditt negativa jag? Då tittar han på mej o säger: du e ond

Detta e inte normalt
Minmanochvi
 
Inlägg: 44
Anslöt: 2011-10-07

Re: Min man

Inläggav calima » 2011-10-10 12:21:04

KrigarSjäl skrev:Det där är bara snack - naturligtvis är man ensam ansvarig för sina handlingar, AS eller inte AS. Man säger inte fitta till sin partner och därmed punkt.


Rätt!

Minmanochvi skrev:Jag tänker aldrig vilja leva så! Att vi MÅSTE acceptera hans skit. Aldrig!!


Ta tag i det. Nu!
calima
 
Inlägg: 1217
Anslöt: 2011-07-24

Re: Min man

Inläggav Miche » 2011-10-10 13:43:08

Minmanochvi skrev:Jag kommer aldrig att kunna lita på han när det kommer till våran son. De e nästan som om jag inte vill att han ska få träffa han överhuvudtaget.
Bebisen behöver en pappa som fungerar normalt. Inte nån som inte bryr sig eller e elak mot hans mamma. Min son kommer ju börja må dåligt om det inte förändras

När du kommit till kvinnojouren med ditt barn ska du be dem om hjälp att få ensam vårdnad med umgängesförbud, så får sonen när han blir äldre själv avgöra om han vill ha kontakt med sin biologiska pappa.

Så där får det inte fortsätta, kontakta Kvinnojuren NU och se till att lämna honom så fort som möjligt innan han ställer till med något dumt!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Min man

Inläggav calima » 2011-10-10 13:46:15

Miche skrev:Så där får det inte fortsätta, kontakta Kvinnojuren NU och se till att lämna honom så fort som möjligt innan han ställer till med något dumt!


+1
calima
 
Inlägg: 1217
Anslöt: 2011-07-24

Re: Min man

Inläggav KrigarSjäl » 2011-10-10 15:19:53

Att säga fitta till sin tjej är white trash-beteende. Ovärdigt och vulgärt.
Om ett förhållande inte funkar är det väl bättre att göra slut än att gå och tära på varann? I min bok ska man högakta sin tjej, och det gör man om man så att säga väljer med omsorg. Skulle aldrig falla mig in att kalla en tjej jag är tillsammans med för fitta, vilket jag heller aldrig gjort.

Sluskigt white trash-beteende är vad det är.
En riktig man är gentleman.

Jag tycker du ska dumpa den här figuren utifrån vad jag läst här. Om han inte respekterar dig är han inget att ha. Att han skyller på AS är bara patetiskt.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Min man

Inläggav Minmanochvi » 2011-10-10 16:05:51

Ni är alla så snälla som skriver. Nu vet jag att de inte e fel på mej. Han har länge sakt att jag e problemet. Men sanningen är att jag gör allt för han.jag bara ger o ger o får inget tillbaka. Jag e så dum. Jag tänkte: de kommer o bli bättre när plutten kommer. Men nu har allt blivit värre. Mycket värre. Har respekterar inte sin son alls.

Han skriker , slåss, slår dörrar mm.
Uusch jag hatar han!!!!!! Usch!!!
Minmanochvi
 
Inlägg: 44
Anslöt: 2011-10-07

Re: Min man

Inläggav KrigarSjäl » 2011-10-10 16:11:18

Slåss han är det bara att dumpa karlfan direkt.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Min man

Inläggav Minmanochvi » 2011-10-10 16:16:51

Han har alltid sakt att jag e vacker o söt o snäll , men ändå vill han inte ha nåt umgänge me mej alls. De e ett under att våran son kom till. Ett under.
Han har avvisat mej så mycket att min självkänsla o självförtroende är helt borta! Jag känner mej okvinnlig o osexig o varje gång jag vill ha umgänge me han så känner jag mej äcklig , att de e nåt äckligt att ha sex. Ändå säger han eller sakt detta har han slutat med att jag e vacker o sexig! Jag har gjort allt. Köpt sexiga underkläder o gjort mej fin för han. Men ingenting !!
Minmanochvi
 
Inlägg: 44
Anslöt: 2011-10-07

Re: Min man

Inläggav Miche » 2011-10-10 18:20:32

Minmanochvi skrev:Han har länge sakt att jag e problemet. Men sanningen är att jag gör allt för han.jag bara ger o ger o får inget tillbaka. [...] Jag tänkte: de kommer o bli bättre när plutten kommer.


Minmanochvi skrev:Han har avvisat mej så mycket att min självkänsla o självförtroende är helt borta! Jag känner mej okvinnlig o osexig o varje gång jag vill ha umgänge me han så känner jag mej äcklig , att de e nåt äckligt att ha sex. Ändå säger han eller sakt detta har han slutat med att jag e vacker o sexig! Jag har gjort allt. Köpt sexiga underkläder o gjort mej fin för han. Men ingenting !!

Du är, tyvärr i det avseendet, en typisk kvinna som tar på sig alldeles för mycket skuld och tror att det är du som måste ändra på dig, krypa för honom och acceptera alla elakheter han gör "för att han älskar dig".

Han är inte tillräckligt värdig att älska dig, du ska lämna honom så fort det bara går. Du har gjort ditt (och alldeles för mycket) för att försöka hålla ihop förhållandet, men han är inte villig att göra ett skit!

Om du inte har gjort det så RING KVINNORJOUREN NU!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Min man

Inläggav Meppe » 2011-10-10 18:22:22

Om din man är elak har du också en skyldighet mot ditt barn att göra något. Om han inte tänker göra något för att ändra sig så är detta "något" att lämna honom.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Re: Min man

Inläggav calima » 2011-10-10 18:25:17

"För mycket snack och ingen verkstad" kommer du ingenstans med!

Ring!!!
calima
 
Inlägg: 1217
Anslöt: 2011-07-24

Re: Min man

Inläggav Miche » 2011-10-10 18:44:13

Meppe skrev:Om din man är elak har du också en skyldighet mot ditt barn att göra något.

Du kanske t.o.m. räddar relationen mellan din son och hans pappa genom att du inte ger pappan chansen att göra något mer dumt om du lämnar honom nu!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Min man

Inläggav Parvlon » 2011-10-10 19:03:39

Vem slåss han med?
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Min man

Inläggav Minmanochvi » 2011-10-10 19:59:22

Jag har ringt kvinnojouren och jag vill berätta att vi nu inte bor hemma längre. Efter jag ringde kom dom o hämtade oss me en gång. Det är jättekonstigt att vara här! Han har ringt säkert 1000 gånger på min mobil men jag svarar inte. Jag känner mej som ett offer! Hatar den känslan . Min son är som vanligt. Glad o pigg , skrattar o ler hela tiden. Det värmer mej om hjärtat att titta på han. Han är så vacker o så söt! Mamma kille!
Tack så mycket allihopa som har skrivit o stöttat mej! Ni har gett mej kraften att ta detta steg. Jag känner mej såklart ledsen men det går över. Imon ska jag har möte me socialen o dom har erbjudit mej en andrahands lägenhetn. Imon ska jag hämta alla mina kläder.
Tack så mycket!!
Ni är helt underbara! Om jag kunde så skulle jag ge er en stor kram!
Minmanochvi
 
Inlägg: 44
Anslöt: 2011-10-07

Min man

Inläggav Minmanochvi » 2011-10-10 20:00:57

Han har slagit mej några gånger. O skrikit mej i ansiktet när jag höll i vår då 4 månader son i famnen!
Men nu är det över. Nu har vi flyttat.
Jag kommer inte låta han träffa sin son på ett tag nu. Han e inte värd oss alls!
Jävla svin! Bläääää
Minmanochvi
 
Inlägg: 44
Anslöt: 2011-10-07

Re: Min man

Inläggav Parvlon » 2011-10-10 20:08:15

Bra gjort.

Du kommer säkerligen hitta nån bättre.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Min man

Inläggav slackern » 2011-10-10 20:17:54

Hej otroligt starkt gjort utav dej.


Lycka till och hoppas att du och sonen kommer att bli lugna och harmoniska. Skönt att socialtjänsten kan bistå er med en andrahandslägenhet på så kort varsel :)

Jag blir glad att höra att samhället fungerar i sådana här situationer att ni får hjälp direkt.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Min man

Inläggav nallen » 2011-10-10 20:18:25

Kan vi sluta mata trollet nu?

atoms -

Även om man ibland kan ha svårare än vanligt att avgöra huruvida någon är helt ärlig i det den skriver på forumet är det alltid bättre att använda rapportverktyget än att lufta sin misstanke direkt i det diskussionsflöde som tilldragit sig ens misstänksamhet för då kan moderatorerna diskutera saken utan att någon behöver bli utsatt för en misstanke som kanske inte alls har någon grund.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Min man

Inläggav Minmanochvi » 2011-10-10 20:19:29

Jag undrar verkligen om han har as.
Han säger att han har fått den diagnosen men kan man verkligen lita på det? Jag har inte sett några papper på eller ingen har pratat me mej om de. Typ läkare.
Jag tror att han e sjuk i skallen på nåt sätt .
De e nå som inte står rätt till i huvet på han
Minmanochvi
 
Inlägg: 44
Anslöt: 2011-10-07

Min man

Inläggav Minmanochvi » 2011-10-10 20:20:17

Va menar du sluta mata trollet?
Minmanochvi
 
Inlägg: 44
Anslöt: 2011-10-07

Re: Min man

Inläggav Fenren » 2011-10-10 20:38:06

Minmanochvi skrev:Jag undrar verkligen om han har as.
Han säger att han har fått den diagnosen men kan man verkligen lita på det? Jag har inte sett några papper på eller ingen har pratat me mej om de. Typ läkare.
Jag tror att han e sjuk i skallen på nåt sätt .
De e nå som inte står rätt till i huvet på han

vad spelar det för roll? det är en skitstövel till man oavsett om han har diagnos eller ej.

Minmanochvi skrev:Jag kommer inte låta han träffa sin son på ett tag nu. Han e inte värd oss alls!
tänk på att det är olagligt om du inte har ensam vårdnad...

Minmanochvi skrev:Va menar du sluta mata trollet?

det är helt enkelt en undran om du och dina bekymmer är riktiga eller bara påhittade.

bra att du äntligen har lämnat honom
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Min man

Inläggav Minmanochvi » 2011-10-10 21:14:23

Varför skulle jag hitta på?
Ganska kräkandes att du frågesätter. Du vet inte vad jag fått utstå me han!!
Minmanochvi
 
Inlägg: 44
Anslöt: 2011-10-07

Re: Min man

Inläggav Meppe » 2011-10-10 21:29:16

:-)Hug
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in