Känner mig så ledsen, deppad

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Känner mig så ledsen, deppad

Inläggav tottis1234 » 2011-09-27 10:48:46

Jag jobbar sedan nästan 2 år tilbaka på en förskola med städ och disk.
Det verkar som mitt imunförsvar är dåligt, jag är jämnt sjuk, Efter semestern har jag varit sjuk konstant. Är jag hemma och sjuk, ringer chefen efter en dag!!!! och vill att jag ska komma och jobba. :-)Raging
Jag har försökt jobba när jag är sjuk, men nu orkar jag inte längre. Förra året hade jag 11 förkylningar.
Känner bara att jag blir ledsen,arg besviken, dom på jobbet verkar tro att jag är nånsorts maskin, som kan jobba fast jag hostar lungorna ur mig.
Dom tar inte heller in nån vikare för mig, om det är för att jag har lönebidrag vet jag inte?
Det är nästa så jag börjar får självmordstankar, jag känner mig deprimerad.
Har börjat gå hos en psykolog, men tycker mest det är prat och lite verkstad.
I våras var jag hos nån jobbcoch, men iomed att jag har en fast anställning kan dom inte hjälpa mig.
Har jobbat inom vården i 17 år, där var det ok att vara bort lite då och då.
Vet ni om man kan få hjälp nånannanstans ? eller vad gör man?
Jag ringde igår till min chef och sa att jag var sjuk igen, då sa hon "Lotta det här funkar inte" jätte kul att få höra :-)Raging
Inget bara ojdå är du sjuk igen,jamen då får vi väl löse det då!!!
tottis1234
 
Inlägg: 83
Anslöt: 2010-12-12

Re: Känner mig så ledsen, deppad

Inläggav Bjäbbmonstret » 2011-09-27 10:53:50

Är du fackligt ansluten? Har du talat med din lokala representant eller din fackföreningsombudsman? Vad säger de i så fall? Detta angående förväntningen på att du ska vara frisk fast du inte är det. Har du varit hos läkare angående att du är sjuk så ofta? Vad säger de i så fall?
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Re: Känner mig så ledsen, deppad

Inläggav Jagers » 2011-09-27 11:18:48

enda alternativet om du är sjuk ofta och ingen hittar nån orsak eller lösning som tex. att börja äta vitaminer/omega-3 å allt vad det heter, är väll att börja använda munskydd på jobbet (då kommer väll folk garva ihjäl sig men fyyfan va bra du kommer må sen :-)Happy)
Jagers
 
Inlägg: 1210
Anslöt: 2011-05-12
Ort: Västerås

Re: Känner mig så ledsen, deppad

Inläggav treeman » 2011-09-27 12:46:28

Du kanske kan göra några tester hos nån läkare för att få veta om du har nedsatt immunförsvar?

Att äta lök, grönsaker och frukt är bra.

Det låter jobbigt det du skriver.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Känner mig så ledsen, deppad

Inläggav nano » 2011-09-30 1:21:07

På mig verkar det funka att påverka oro för bakterier med vad jag äter, provade nyligen rödbetor och cashewnötter och märkte en ganska stor skillnad angående min egen oro för bakterier, har blivit mer "ok" med det mesta så jag tror ju att jag trots läkares prover som ger fina resultat ändå har en brist av en del saker.
Tänker försöka prova lite saker jag kommit fram till att verkar bra för kroppen och mëndet.

Fråga gärna vad om du vill veta :)
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Re: Känner mig så ledsen, deppad

Inläggav Parvlon » 2011-09-30 1:25:42

Låter som att du har svårt för att säga nej. En chef som säger "det funkar inte" betyder egentligen inte ett jota. Visar du att du faktiskt kan arbeta när du säger att du är sjuk så förvånar det mig dock inte att de fortsätter att fråga dig så fort du sjukskriver dig. När man är sjuk ska man ta det lugnt för annars försämrar man kroppens förutsättningar att bli frisk. Är man "jämt" sjuk så bör man nog kolla upp det.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Känner mig så ledsen, deppad

Inläggav Bjäbbmonstret » 2011-09-30 10:21:22

Parvlon du bör inte lägga hela skulden på Tottis. Har man en chef som försöker pressa en att jobba när man är sjuk så är det dålig arbetsledning och vill det sig illa så kan man bli sjuk av det också.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Re: Känner mig så ledsen, deppad

Inläggav tottis1234 » 2011-09-30 12:06:40

Känns lite bättre idag, har varit hemma hela veckan nu. Hade mailat chefen och talat om att jag blir ledsen när hon säger som hon gör.
Jag håller på att jobba med lss7 psykologen att komma därifrån. Men maskineriet tar sån tiiidddd :(
Min psykolog säger att det där är inget lämpligt jobb för mig, det är för höga krav, Idag är jag lite hes men hostan har börjat ge med sig. Så jag känner en lättnad.
Tror jag ska beställa tid nånstans där man kollar upp mitt imunförsvar.Grundligt. Det är bara frågan var man gör det???
tottis1234
 
Inlägg: 83
Anslöt: 2010-12-12

Re: Känner mig så ledsen, deppad

Inläggav treeman » 2011-09-30 12:15:10

tottis1234 skrev:Tror jag ska beställa tid nånstans där man kollar upp mitt imunförsvar.Grundligt. Det är bara frågan var man gör det???


Det borde väl gå på vårdcentralen?
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Känner mig så ledsen, deppad

Inläggav nano » 2011-09-30 13:28:17

De brukar ju kunna remittera vidare iaf.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in