Aspiga krav på partner

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav fjutt » 2010-08-18 19:48:29

Jag tror kraven på att hon ska va modell och blond inte direkt är något typiskt asp drag utan ett typiskt kill drag...
Senast redigerad av fjutt 2011-05-04 11:09:51, redigerad totalt 1 gång.
fjutt
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2010-05-23
Ort: Stockholm

Inläggav Angelic Fruitcake » 2010-08-18 21:38:48

Jag har aldrig lyckats summera vad jag vill ha. Skulle man samla mina ex och min nuvarande (totalt fem stycken) i ett rum skulle det nog vara en brokig skara. Oftast har varma känslor uppstått när jag fått en stark känsla av samhörighet med någon, och mer konkret än så har jag svårt att vara.

Däremot har jag ett antal drag (fysiska och personlighet) som gör mig lite svag i knäna. Bland dessa finns:

känslighet
rationalitet
intelligens
humor (helst udda)
livsaptit
flickaktigt kroppsspråk
lång lugg
blyghet
ömsinthet
nyfikenhet
mjuk ren hud



men i verkligheten krävs ju alltid det där extra, kombinationen av alla drag som utgör en individ. Ändå har jag två gånger upplevt omedelbar attraktion som levt upp till sitt löfte. Första gången var det flickaktigt kroppsspråk och blyg blick under lugg, andra gången mild vänlig värme och intensiv blick och närvaro.. Intuition? Kärleken förblir ett mysterium för mig.
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav KKF » 2011-09-10 22:20:29

Med åren har mina krav på en partner blivit mer modesta. Med åren har utseendet blivit allt mindre intressant. En normalbyggd kvinna,aspergare gärna bipolär några år yngre än mig, jag är 37 att ha sex med ibland utan krav på barn och att bo ihop skulle passa mig: Hon ska vara rak, aspig, omtänksam, tycka om kroppskontakt, gärna specialintresserad av astronomi, historia, psykolog eller andlighet och massage.
KKF
Inaktiv
 
Inlägg: 77
Anslöt: 2006-09-11
Ort: Alingsås

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav xlnt » 2011-09-11 4:02:37

Att kraven på partner skulle vara större hos gruppen med AS tror jag inte, snarare tvärtom.

Något som jag däremot tror gäller alla (inte bara aspergare), är att kraven ökar med åren.
Då menar jag inte främst utseendekraven utan snarare personlighetskraven.
Har man varit med om ett antal partners samt mött många människor i allmänhet så har man ju då också märkt att det bara är en ytterst liten andel som besitter en personlighet & har intressen som matchar en själv tillräckligt för att det ska vara något att satsa på i långa loppet. Enligt egen erfarenhet så är det iaf. på det viset.
xlnt
 
Inlägg: 158
Anslöt: 2009-01-27
Ort: Stockholm

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav lasseivägen » 2011-09-11 11:20:23

Framförallt en kvinna som kan acceptera mig som jag är, och inte försöker göra mig till den hon önskar att jag vore.
Även delar endel av mina intressen.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav Deadly_Nightshade » 2011-09-23 2:12:15

Jag har inga krav alls. Men det spelar ingen roll egentligen. Krav eller inte krav - jag är, har alltid varit och kommer ändå alltid vara ensam. Mina negativa sidor väger mångfaldigt mer än mina positiva och det är ingen kvinna i världen som accepterar något sådant.
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav treeman » 2011-09-23 2:48:05

småkåt minimum, gärna askåt
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav Barajag » 2011-09-23 21:34:58

Deadly_Nightshade skrev:Jag har inga krav alls. Men det spelar ingen roll egentligen. Krav eller inte krav - jag är, har alltid varit och kommer ändå alltid vara ensam. Mina negativa sidor väger mångfaldigt mer än mina positiva och det är ingen kvinna i världen som accepterar något sådant.


Jag håller med dig! Tyvärr har man mer negativt. Jag är dock gift, hoppas jag kan förbli det. Men det är inte lätt att vara som mig och ha ett förhållande. Jag finns bara alla andra är pjäser i mitt spel.... :cry:
Barajag
 
Inlägg: 82
Anslöt: 2011-09-09
Ort: Södra Sverige

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav KrigarSjäl » 2011-09-24 22:08:30

Aspiga krav vete fan, men visst har man vissa grundläggande preferenser. Inget konstigt med det.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav Barajag » 2011-09-25 8:17:24

Problemet vi har här i mitt förhållande är ju att "jag inte bryr mig", "inte frågar om något alls", "pratar bara om mig och mina saker". Om man hade en partner som var som mig, då skulle det vara ganska bra ju. Man skulle inte tvinga sig på den andre och få vara som man vill.

Men när jag vill berätta kanske inte han vill lyssna då ju......ächhh.....det blir fel då med ju. Tror inte det spelar någon roll...Vissa saker iallafall....
Barajag
 
Inlägg: 82
Anslöt: 2011-09-09
Ort: Södra Sverige

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav LordNelson » 2011-09-26 11:07:07

Barajag skrev:
Deadly_Nightshade skrev:Jag har inga krav alls. Men det spelar ingen roll egentligen. Krav eller inte krav - jag är, har alltid varit och kommer ändå alltid vara ensam. Mina negativa sidor väger mångfaldigt mer än mina positiva och det är ingen kvinna i världen som accepterar något sådant.

Jag håller med dig! Tyvärr har man mer negativt. Jag är dock gift, hoppas jag kan förbli det. Men det är inte lätt att vara som mig och ha ett förhållande. Jag finns bara alla andra är pjäser i mitt spel.... :cry:


Känns som ni båda är ganska nere och därför inte har en helt rationell syn på tillvaron och er själva. Jag har väl samma tankar om mig själv, men är man åtminstone medveten om sina jobbiga sidor kan man väl i viss mån lägga band på sig. Finns ju gott om udda människor som lever i förhållanden och något måste väl partnern ändå ha sett hos en för att ens ha blivit attraherad.


treeman skrev: småkåt minimum, gärna askåt

Ja, tänk när du finner din sexgalna partner och hon kräver samvaro för femte gången och du känner dig plötsligt gammal och impotent :-)Happy eller du kanske är en riktig Hee-man som kan leverera. :D
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4790
Anslöt: 2010-06-25

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav sanny » 2011-09-26 16:07:42

Trodde det var ett skämt treeman, ASkåt..
sanny
 
Inlägg: 526
Anslöt: 2008-11-23
Ort: Västra Götaland

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav treeman » 2011-09-26 16:10:16

sanny skrev:Trodde det var ett skämt treeman, ASkåt..


Det var en liten ordvits. Japp hehe.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav KaosPrinsessa » 2011-09-26 16:26:11

Det enda krav (eller ja kärlek kan inte uppstå utan detta för mig) jag har hos min partner är att h*n ska få mig att känna mig trygg, ha humor, vara kroppsligt renlig och förstå att jag behöver ha en hel del ensamtid.
Plusgrejer är om h*n är helt eller delvis östasiat, smart och gillar metal (musik) och skräck.
KaosPrinsessa
 
Inlägg: 3153
Anslöt: 2010-10-10
Ort: Cardiff, Wales

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav sanny » 2011-09-26 17:08:57

Mina krav är att jag ska kunna prata med honom, att jag ska känna mig trygg, att vi har samma slags humor, livsinställning och intelligens.

Kroppsligt har jag inte några konkreta krav, men dras oftast till medellånga män.
sanny
 
Inlägg: 526
Anslöt: 2008-11-23
Ort: Västra Götaland

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav LordNelson » 2011-09-26 21:16:39

sanny skrev:Mina krav är att jag ska kunna prata med honom, att jag ska känna mig trygg, att vi har samma slags humor, livsinställning och intelligens.


Jo, jag dras till korkade människor.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4790
Anslöt: 2010-06-25

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav sanny » 2011-09-26 21:41:17

Ursäkta, mitt inlägg var inte ett påstående vad gäller dig.
Vad menar du? Hur tänkte du nu..
sanny
 
Inlägg: 526
Anslöt: 2008-11-23
Ort: Västra Götaland

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav Rimbaudelaire » 2011-09-27 2:50:00

Jag har väldigt specifika - och höga - krav när jag letar partner, men då dessa är närmast ouppnåeliga blir det (som tur är) att jag gladeligen bortser från mindre "brister" och att jag lätt blir förälskad i tjejer som inte alls passar in på mina "kriterier". Trots det har jag har en tendens att mer eller mindre subtilt försöka forma mina flickvänner för att bättre passa "drömprofilen".

Jag har arbetat mycket, och arbetar fortfarande, med att helt ta bort dessa krav eller åtminstone göra dem mindre viktiga och bredare. Däremot har jag tyvärr(?) en ganska stark underliggande ytlighet som gör att utseendet påverkar mer än vad jag egentligen hade önskat - det kanske avtar med åren, dock.
Rimbaudelaire
 
Inlägg: 124
Anslöt: 2011-09-27

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav treeman » 2011-09-27 2:52:27

Rimbaudelaire skrev:Jag


Välkommen till forumet!
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav kullan » 2011-09-27 3:50:52

De enda krav jag har på en ev. partner är att han ska vara kramvänlig , respektfull och snäll. Plus att han ska vara nykter. Jag är nykterist så jag vill att han ska va det oxå.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav Barajag » 2011-09-27 7:59:17

Säger bara en sak om jag blir ensam igen så ska jag aldrig träffa någon ny!
Men jag känner mig själv blir tvärt om och börjar jaga igen som en galning. Men nu känns det inte som jag vil göra det...
Barajag
 
Inlägg: 82
Anslöt: 2011-09-09
Ort: Södra Sverige

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav LordNelson » 2011-09-27 13:02:57

sanny skrev:Vad menar du? Hur tänkte du nu..

Förlåt att jag inte behärskar att följa upp de trådar jag svarar i.

Tänker och tänker, min begränsade hjärna har degat ihop nästintill fullständigt och verkar bara klara, den för släktets fortlevnad nödvändiga, sexdriften.

Barajag skrev:Säger bara en sak om jag blir ensam igen så ska jag aldrig träffa någon ny!
Men jag känner mig själv blir tvärt om och börjar jaga igen som en galning. Men nu känns det inte som jag vil göra det...

Jaga mig. För tillfället också garanterat galen.


Usch, borde inte skriva här när jag flippar ur.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4790
Anslöt: 2010-06-25

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav LordNelson » 2011-09-27 13:28:22

sanny skrev:Mina krav är att jag ska kunna prata med honom, att jag ska känna mig trygg, att vi har samma slags humor, livsinställning och intelligens.

Kroppsligt har jag inte några konkreta krav, men dras oftast till medellånga män.

Minns nu att jag nog bara på ett udda sätt ville instämma i det du skrev, frånsett män.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4790
Anslöt: 2010-06-25

Re: Aspiga krav på partner

Inläggav sussi83 » 2011-10-08 18:19:32

Gör hur du vill, bara du gör det på mitt sätt. Sambo regeln. :D
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in