NPF-utredning pågår

Alla frågor om Asperger i relation till barn och/eller föräldrarollen.

 Moderatorer: atoms, Alien

NPF-utredning pågår

Inläggav kvasten » 2011-09-02 11:14:46

Usch, vi är mitt uppe i en utredning för min dotters räkning för att de misstänker att hon har AS. Vi föräldrar sitter i ett rum och intervjuas och dottern gör tester i ett annat rum. Det som känns jobbigt med anamnesen är att det känns som att jag sitter och baktalar mitt eget barn. Frågorna är så koncentrerade kring problemområden, inte hennes styrkor, och det känns som att man bara sitter och anmärker på henne. Visst har hon problem som framför allt hon själv också lider av så den här utredningen är ju tänkt att hjälpa henne i slutänden men nu vill jag bara att det ska vara över...
kvasten
 
Inlägg: 126
Anslöt: 2011-04-02
Ort: Stockholm

Re: NPF-utredning pågår

Inläggav Abbreviation » 2011-09-02 11:44:43

Det är viktigt att du som förälder ger en ärlig bild av din dotters problematik. Försök tänka på att du gör det bästa för din dotter så att hon ska få det stöd och den hjälp hon behöver. För mig var det en stor oro att mina föräldrar skulle undervärdera mina problem (de har en tendens att förringa svårigheter) och att jag inte skulle få diagnos på grund av det. Jag förstår att det är jobbigt för dig men du baktalar henne inte, du försöker hjälpa henne få rätt diagnos.
Abbreviation
 
Inlägg: 3446
Anslöt: 2010-10-15

Återgå till Barn och föräldraskap



Logga in