om att lätt bli generad :s

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Parvlon » 2008-01-21 2:04:01

Miranda är en IM klient, liksom MSN och Yahoo är. Men skillnaden är att miranda har öppen källkod(mer folk som har tillgång till kod=mer buggar som ordnas, inget som är hemligt), och stöd för en massa plugins. Det bästa är att den stödjer de flesta IM protokoll som finns(det kommer hela tiden nya), dvs man slipper använda olika klienter för olika protokoll. Så jag har MSN,YAHOO ,Gmail och IRC på samma klient. Mycket liten med o bättre i säkerhetssynpunkt. Du slipper hackare som inriktar sig på sårbarheter i MSN.

Man kan ställa in allt möjligt, tex just det med enter tangenten
http://miranda-im.org

Det finns ett par andra liknande miranda, men denna har jag använt i flera år nu o lär inte byta sålänge jag använder windows. Krävs att man installerar en del plugins, om man vill att den ska vara lika high-tech som MSN dock, o en del andra förutom miranda är redan färdigmeckade.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 11:19:15, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: well

Inläggav MsTibbs » 2008-01-21 2:22:48

Lord_Dagorahz skrev:ska försöka :s
e lite typ tappad hahahhah :)
men re e duktigt att ni orkar med oss vampyrer här på forumet XD :)
men jag tror jag kopplar lite mer nu :)

jag skriver som jag skriver på msn :s
det e så jag lärt mig skriva :)

well
jag förstår så pass att när jag ska byta ämne så ska re va typ
en rad i mellan

eller först ska re va 4 till 5 rader sen en rad i mellan
sen 4 till 5 rader sen en rad i mellan

oki nu sitter re
ok mrs tibbs nu tror jag att jag fattar :)

och om jag e förstående af eders information ärende ganesh
så tror jag eder menar
att jag ska skriva någe typ med

well för att bara ta någe typ vad som hellst

någe om astronomi som e ett av mina intressen

well
om man skriver om saturnus då
kan man skriva så här då ärende gamnesh

saturnus är en planet som har ringar runt sig
som har uppkommit av att kometer har krockat och
av krockandet har re blidats partiklar som vart för små att kunna samman smällts med
andra astreoider

well
niel armstong va den förste individen på månen år 1967
tror jag
och buzz aldrin va andra medföljande
men nångång efter detta så va ryssarna ute med en farkost som hette mir
om en astronat som hette någe på G

rymdfärjan connecticut drabbades av någe förfärligt under året 1984
och sprängdes i luften under en uppskutning i cape conevril
orsaken var att det hade läckt plotonium it i brännaren eller någe
och det hade antänt en låga

var re någe sånt här ru mena ärende gamnesh :)
well ha de gött / the lord :)


Detta är det bästa du skrivit hittills :) Fortsätt så! :)
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:19:15, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

well

Inläggav Lord_Dagorahz » 2008-01-21 5:44:14

oki då kör jag re stuket i fortsättningen :)
thax mrs tibbs :)

well har märkt en annan sak som man kan bli generad på re e att
om man pratar med nån polare som har en polare som e
väldigt artig och vältalig
och när såna personer hälsar på mig

så blir jag extremt blyg och generad
men om nån polare e polare med en snubbe som e soft och typ
lite gran som mig själv typ
lugn och har ett inte skiftande ansikts utryck
då funkar re

och då blir jag inte generad
men har folk typ utseendet att dom vunnit högsta vinsten
då klarar jag inte umgås med såna personer
tycker jag förlorar mitt egovärde på någe vis bara :s

lika dant om man e bland folk som sitter på krogen och vrålar
när re blir mål
och några ser på ishoky eller fotboll
då blir jag generad över deras betende

och då brukar jag gå därifrån mest för att
dölja mitt problem :s
och när jag väl kommit ut derifrån så blir re alltid en viss lättnad
jag har ingen folk skygghet så rå
jag fixar bara inte alla intrycken inne på ett sånt plejs

well sen e re svårt att se om nån vill ta kontakt när man mest tittar neråt och bort från andras blickar :s

men jag tror re har mewd AS att göra detta här
har haft detta problemet typ hela livet :)

ha dä gött / The Lord :)
Senast redigerad av Lord_Dagorahz 2011-05-04 11:19:15, redigerad totalt 1 gång.
Lord_Dagorahz
 
Inlägg: 87
Anslöt: 2007-12-20
Ort: karlstad

Inläggav MsTibbs » 2008-01-21 22:14:54

Lorden: At du blir generad då är nog av samma anledning när jag blev meddragen på skrik-terapi. De andra sa att "det är så befriande att kunna skrika rakt ut". Jag skrek aldrig, det är inte min personlighet. Jag tycker bara de var konstiga och att hela situationen var obehaglig (i synnerhet då man skulle kramas och hålla händer). Du är kanske som jag, att du kan uppskatta att se på fotboll/hockey lika mycket utan att skrika.

Att bli blyg/generad i situationer med folk som är "väldigt artiga och vältaliga
och när såna personer hälsar på mig" kan bero på att de har ett annat sätt att bete sig på, än du. På samma sätt tycker jag det är obehagligt att behöva umgås exempelvis hiphopare, krogmänniskor eller storföretagare; deras värld och beteenden är väldigt olika mitt sätt att vara på.

När jag inte vet hur jag förväntas bete mig, brukar jag inte heller kunna vara avslappnad. Dessutom har de ofta andra intressen, vilket gör att vi inte kan tala om våra intressen, utan att det blir väldigt ytligt och stelt hela situationen.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:19:15, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

well

Inläggav Lord_Dagorahz » 2008-01-21 23:08:13

känner igen en del här :s
mest som att personlig kropps kontakt e jobbigt
kan även tycka re känns jobbit när nån lägger en hand på min axel
vet inte varför men jag blir typ strässad och samtidigt generad

hade en arbets givare som gjorde re när jag jobba på en underenhet till samhall
och varje gång jag hade fixat ett lass med kåpor
så kom chefen och la armen om mig
och jag vet inte jag gilla re bara inte

men när min polare lord alsvart gör så
som jag brukar umgås med
och som åsså finns med här på forumet
så säger han oftast
du Lorden hahah
du e rolig ru
så brukar han klappa mig på axeln

oftast när jag komenterat någe
som inte andra vågar komentera
eller säga någe som inte andra vågar säga

och då blir jag inte generad utan typ svarar
well joraaa re ligger någe i re :)

och visst va re en del komentarer om mig på jobbet för jag
betedde mig udda
bland annat så när re va fika pause
så ville inte vag sitta med dom andra i fika rummet
utan jag tog med mig en kopp kaffe till min arbetsplats och
fortsatte jobba ist

och när chefen kom på mig alltför många gånger med detta så vart han arg
well
jag försökte förklara att jag inte förstod skämt chargongen inne i fika
rummet
och tyckte inte att re va någe av intresse
av att lyssna på dålig torra vittsar och tråkiga skämt
som jag inte bergrep

och då vart chefen ennu argare sen vart man tviningad att
va inne i matsalen och käka
och lyssna på dessa tråkiga svensson skämt
och höra på en massa skvaller om bingo lotto
och dansband

well
man satt där typ och skämdes och blev generad
mest för jag inte hade någe att säga
re va derför jag alltid gick där ifrån förut

well
jag tröttna och fixa mig en filosofi bok
som hette västrelänskt vetande av bertrand russel
och läste den istället
men re resultera till slut i att chefen
kom på min bortflykt
från det sociala
samanhållandet
och tog bort den boken från mig

sen gick re ett tag och re vart mer och mer problem
jag blev utfryst från några av mina sk arbets kompisar
och då i och med att jag inte fick va i min arbetys hörna
och va tvingad att va bland en massa obegripliga
inskränkt tänkande får

så hitta jag en ny flyktväg
och börja intressera mig för
linjäla funktioner och derivator
och plugga lite sånt på biblan när
jag inte arbeta sen bara memorera jag alla
regler och lärde mig ställa upp och rita och beräkna egna
exempel

sen tyckte folk att jag vart ennu mer knäpp
och sen blev chefen förbannad och tog
och skällde ut mig
sen där efter fick jag sluta på jobbet

och vart arbets lös
tror nog en del undra om varför jag betedde mig så här
men jag vet inte tror att AS diagnosen har någe med detta att göra
well

allt jag vet om min chef va att han va väldigt idrotts intresserad
och gilla hokey och fotboll

vilket förklarar om varför dom som va med på idrotten efter jobbet låg bra till hos chefen
resten
verka inte ha någe värde

well
som jag sagt och säger igen
varför döma och inte istället låta vara

om min chef låtit mig få va på min arbets platts
och låtit mig få ha mina rutiner så hade jag kanske kunnat kommit nånvart

well
eller kanske inte vet inte
men jag vet att re e inte många
som gillar prata om filosofi i sälskaps prat

that sucks !

well
är re fler som känner igen er i detta :s

ha dä gött / The Lord :)
Senast redigerad av Lord_Dagorahz 2011-05-04 11:19:15, redigerad totalt 1 gång.
Lord_Dagorahz
 
Inlägg: 87
Anslöt: 2007-12-20
Ort: karlstad

Inläggav Ganesh » 2008-01-21 23:39:37

Mycket bättre styckeindelning. Bra
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 11:19:15, redigerad totalt 1 gång.
Ganesh
 
Inlägg: 3688
Anslöt: 2007-11-16
Ort: Varberg

Re: well

Inläggav MsTibbs » 2008-01-22 0:45:09

Lord_Dagorahz skrev:känner igen en del här :s mest som att personlig kropps kontakt e jobbigt kan även tycka re känns jobbit när nån lägger en hand på min axel vet inte varför men jag blir typ strässad och samtidigt generad

hade en arbets givare som gjorde re när jag jobba på en underenhet till samhall och varje gång jag hade fixat ett lass med kåpor så kom chefen och la armen om mig och jag vet inte jag gilla re bara inte

men när min polare lord alsvart gör så som jag brukar umgås med och som åsså finns med här på forumet så säger han oftast du Lorden hahah du e rolig ru så brukar han klappa mig på axeln oftast när jag komenterat någe som inte andra vågar komentera eller säga någe som inte andra vågar säga

och då blir jag inte generad utan typ svarar well joraaa re ligger någe i re :)


Jag tycker också kroppskontakt är obehagligt. Speciellt när jag inte är förberedd. Jag kan bli totalt panikslagen. Personer jag känner och litar på kan jag i vissa fall uppskatta kramar/klapp på axeln av, men jag skulle inte tycka om ifall chefen gjorde så.

Lord_Dagorahz skrev:och visst va re en del komentarer om mig på jobbet för jag betedde mig udda bland annat så när re va fika pause så ville inte vag sitta med dom andra i fika rummet utan jag tog med mig en kopp kaffe till min arbetsplats och fortsatte jobba ist

och när chefen kom på mig alltför många gånger med detta så vart han arg well jag försökte förklara att jag inte förstod skämt chargongen inne i fika rummet och tyckte inte att re va någe av intresse av att lyssna på dålig torra vittsar och tråkiga skämt som jag inte bergrep

och då vart chefen ennu argare sen vart man tviningad att va inne i matsalen och käka och lyssna på dessa tråkiga svensson skämt och höra på en massa skvaller om bingo lottooch dansband

well man satt där typ och skämdes och blev generad mest för jag inte hade någe att säga re va derför jag alltid gick där ifrån förut

well jag tröttna och fixa mig en filosofi bok som hette västrelänskt vetande av bertrand russel och läste den istället men re resultera till slut i att chefen kom på min bortflykt från det sociala samanhållandet och tog bort den boken från mig

sen gick re ett tag och re vart mer och mer problem jag blev utfryst från några av mina sk arbets kompisar och då i och med att jag inte fick va i min arbetys hörna och va tvingad att va bland en massa obegripliga inskränkt tänkande får

så hitta jag en ny flyktväg och börja intressera mig för linjäla funktioner och derivator och plugga lite sånt på biblan när jag inte arbeta sen bara memorera jag alla regler och lärde mig ställa upp och rita och beräkna egna exempel

sen tyckte folk att jag vart ennu mer knäpp och sen blev chefen förbannad och tog och skällde ut mig sen där efter fick jag sluta på jobbet och vart arbets lös tror nog en del undra om varför jag betedde mig så här men jag vet inte tror att AS diagnosen har någe med detta att göra well


Verkar som att du hade en väldigt dålig chef. Chefen har inget att göra med vad du gör på rasterna, möjligen kan hen kräva att du ska äta någonting, så du håller dig pigg i huvudet och kroppen på jobbet. Jag brukade ha med mig en bok på jobbet, för det var enda sättet att få vara ifred från folk såpass att jag klarade återhämta mig till rasten blev slut. Jag förstår om chefen tycker du skulle sitta i lunchrummet på rasten, men om du gillar derivator borde du få pyssla med det. Det viktiga är att du klarar slappna av på rasten och jag klarar iallafall inte slappna av, om jag tvingas umgås folk och snacka strunt.

Lord_Dagorahz skrev:allt jag vet om min chef va att han va väldigt idrotts intresserad och gilla hokey och fotboll vilket förklarar om varför dom som va med på idrotten efter jobbet låg bra till hos chefen resten
verka inte ha någe värde


Samma på mitt jobb. Chefen snackade gärna fiske och annat med de manliga kollegorna. När jag frågade honom om han fått fisk i helgen svarade han jätteentusiastiskt och verkade glad, för att sedan dra av motsvarande tid från min lunchrast, utan att ens säga att det var det han tänkte göra. Kasst beteende, som jag inte förstår logiken i.

Lord_Dagorahz skrev:well som jag sagt och säger igen varför döma och inte istället låta vara om min chef låtit mig få va på min arbets platts och låtit mig få ha mina rutiner så hade jag kanske kunnat kommit nånvart well eller kanske inte vet inte men jag vet att re e inte många som gillar prata om filosofi i sälskaps prat that sucks !


Vissa förstår inte att e bok/matteuppgifter är jättemycket mer avslappnande än socialt umgänge, tyvärr. :(
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:19:15, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-01-22 1:32:47

Apropå generad så har jag ett idiotiskt problem. Jag klarar inte av att se folk bli utsatta för pinsamma situationer på film. I så fall måste jag blunda och hålla för öronen eller gå därifrån en stund. Folk som jag tittar på film med brukar skratta och ha roligt åt mig. Pinsamma situationer i verkligheten kan man ju påverka så dom är mycket lättare att stå ut med...

Någon som händelsevis känner igen sig på något sätt?
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 11:19:15, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Ayhanza » 2008-01-22 1:42:16

Bjäbbmonstret skrev:Apropå generad så har jag ett idiotiskt problem. Jag klarar inte av att se folk bli utsatta för pinsamma situationer på film. I så fall måste jag blunda och hålla för öronen eller gå därifrån en stund. Folk som jag tittar på film med brukar skratta och ha roligt åt mig. Pinsamma situationer i verkligheten kan man ju påverka så dom är mycket lättare att stå ut med...

Någon som händelsevis känner igen sig på något sätt?


Min sambo! :) han kan inte se pinsama filmer jag får alltid se sånt själv, lite trist när jag försöker hitta komedier och sådär som INTE är pinsamma så blir det något pinsamt endå och sambon smiter iväg :/

men jag gör ärliga försök att hitta filmer utan pinsamt innehåll men folk verkar inte förstå vad som menas med "icke pinsamt" när jag ber om tips :) och jag är inte alls lika känslig, även om jag kan tycka saker käns pinsamma och nästan bli generad för deras skull så måste jag inte försvinna :)

Så du är inte helt ensam nej :)
Senast redigerad av Ayhanza 2011-05-04 11:19:15, redigerad totalt 1 gång.
Ayhanza
f.d Lilith
 
Inlägg: 267
Anslöt: 2007-08-30
Ort: En stad i Småland

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-01-22 1:44:25

Vad skönt! Jag har faktiskt aldrig träffat någon annan som har haft riktigt svårt med det här.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 11:19:15, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav lost » 2008-01-22 1:48:49

Bjäbbmonstret skrev:Apropå generad så har jag ett idiotiskt problem. Jag klarar inte av att se folk bli utsatta för pinsamma situationer på film. I så fall måste jag blunda och hålla för öronen eller gå därifrån en stund. Folk som jag tittar på film med brukar skratta och ha roligt åt mig. Pinsamma situationer i verkligheten kan man ju påverka så dom är mycket lättare att stå ut med...

Någon som händelsevis känner igen sig på något sätt?

Jag har också ett idiotiskt problem. Varje gång någon som inte har AS (och heller inte bryr sig att kort och sakligt informera om detta i sin signatur eller löptext) skriver något som detta så "måste jag blunda och hålla för öronen eller gå därifrån en stund"
Senast redigerad av lost 2011-05-04 11:19:15, redigerad totalt 1 gång.
lost
 
Inlägg: 259
Anslöt: 2007-12-11
Ort: Smålands skogar

Inläggav jonsch » 2008-01-22 1:49:41

Vet du vad, Bjäbbmonstret, jag är i detta hänseende exakt likadan som du. Då är vi tre i denna värld, åtminstone; så skönt! :)
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 11:19:15, redigerad totalt 1 gång.
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

well

Inläggav Lord_Dagorahz » 2008-01-22 1:51:05

ärende bjäbbmonster :)
jag har samma problem
att om jag ser en romantik film
så tittar jag bort och ibland ner eller bort
när re blir alltför intima relationer

samma sak om jag ser en film
med fok som gör bort sig
så beter jag mig lika dant

och blir oerhört generad
samma sak om jag ser gripande händelser på film

eller om nån polare pratar om någe gripande han vart med om
eller om nån sitter och skryter om hur
bra han är på saker och ting

well vet inte varför
jag blir så här

men re har nog med AS att göra nån som vet :)
Senast redigerad av Lord_Dagorahz 2011-05-04 11:19:15, redigerad totalt 1 gång.
Lord_Dagorahz
 
Inlägg: 87
Anslöt: 2007-12-20
Ort: karlstad

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-01-22 1:55:00

Jag har aldrig på något sätt dolt att jag inte har AS, Lost. Jag är en person och tänker inte skriva en profil där jag bara definieras ett enda stort NT-undantag. Min profil är tillräckligt tydlig för den som bryr sig om att använda hjärnan AS eller inte. Att du blir provocerad av det är inte mitt problem.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 11:19:15, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Zombie » 2008-01-22 2:53:35

[ÄNDRAD 01:58]

jonsch skrev:Vet du vad, Bjäbbmonstret, jag är i detta hänseende exakt likadan som du. Då är vi tre i denna värld, åtminstone; så skönt! :)

Fyra. Likadant med böcker, och något liknande (fast av sorg och vrede) när försvarslösa människor behandlas alltför illa i dem.
Samtidigt vill jag så ogärna gå miste om vare sig bok/film eller lärdomar (särskilt inte av starka upplevelser), så jag har nog utvecklat en stark [någon sorts självdisciplin~viljemässig avtrubbning/reaktionsfördröjning]. (Men funkar tyvärr inte alltid.)

Lord Dagorahz och MsTibbs ovan
Det är så sant det där med hur förståelselöst man blir behandlad. Folk ger en ingen plats att finnas till. Och saken är ju den, att det ska de ta mig fan göra även om de inte förstår varför man är som man är.
Jag vet tillräckligt väl att människan inte fungerar så, men det ska folk lära sig. :cry: :evil: :evil:
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 11:19:15, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Kvasir » 2008-01-22 4:43:35

Bjäbbmonstret skrev:Apropå generad så har jag ett idiotiskt problem. Jag klarar inte av att se folk bli utsatta för pinsamma situationer på film. I så fall måste jag blunda och hålla för öronen eller gå därifrån en stund. Folk som jag tittar på film med brukar skratta och ha roligt åt mig. Pinsamma situationer i verkligheten kan man ju påverka så dom är mycket lättare att stå ut med...

Någon som händelsevis känner igen sig på något sätt?


Jag hatar sådana filmer. Jag reagerar väl inte likadant, men blir totalt uttråkad och tycker det är pinsamt dåligt. Av det skälet står jag sällan ut med amerikanska komedier eftersom de nästan alltid bygger på en massa sådana skämt. Är det sedan någon form av dokusåpa så det händer på riktigt, ja då undrar jag allvarligt hur det är ställt med mänskligheten.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:19:15, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-01-22 14:46:56

Min pojkvän påstod sedan i går kväll att han också reagerar på samma sätt. Men att han väljer det mer socialt accepterade sättet att "passa på" att gå på toaletten eller sätta på kaffe i stället för att blunda och hålla för öronen. Så det är tydligen ganska många som reagerar på det här sättet ändå. Frågan är om det hör samman med en stark oro för liknande sociala situationer i ens eget liv eller om det inte har något samband.

Mitt ex som var en mycket socialt utåtriktad person brukade bara skratta åt mig.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 11:19:16, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

well

Inläggav Lord_Dagorahz » 2008-01-22 17:25:36

detta e tydligen ett AS problem iaf :)
och dä va gött och få reda på re

ni ska ha tack alla ni som berätta detta
i och med att ni va ärliga och berätta detta

kan även jag nämna att
jag klarar inte av att se blods filmer
och splatter filmer heller
för jag tycker re e så
va ska man säga tillgjort och
och så blir jag genarad av sånt hahaha
för det e så jävla äckligt och pervo

well
detta e sånt man inte säger helst offentligt för
många NT tycker man e tråkig då :)

men jag tycker att här i forumet e re inte så många NT som hänger så jag
tycker jag kan gå ut med det här

många ser mig kanske som barnslig och i och med att
dom säger att re e på film
men jag tycker re

ser äckligt ut och klarar inte se sånt bara

men detta har nog åsså att göra med AS grejen fast re e
en svårighet i att kunna umgås med andra personer
i och med att jag inte kan se vilka filmer som helst

så får jag svårigheter att kunna följa med folk ut på biograferna
och så får jag en stämpel på mig som tråkig och trisst :(
och så blir re typ ingen som vill umgås med mig :(

så detta e ett problem
jag vet inte heller hur jag ska förklara det för mina vänner
för att dom ska ta det på allvar
och inte bara ser ner på mig och
typ tycka att jag är sk gay
och behandla mig selektivt

well vicket som typ redan delvis hänt
för folk vet redan om att jag inte fixar
att se sånt här

well
e re fler som har detta problemet :)
Senast redigerad av Lord_Dagorahz 2011-05-04 11:19:16, redigerad totalt 1 gång.
Lord_Dagorahz
 
Inlägg: 87
Anslöt: 2007-12-20
Ort: karlstad

Inläggav Zombie » 2008-01-22 18:10:53

Bjäbbmonstret skrev:Så det är tydligen ganska många som reagerar på det här sättet ändå Frågan är om det hör samman med en stark oro för liknande sociala situationer i ens eget liv eller om det inte har något samband.

För mig finns det med alldeles tydligt: både att jag själv är så socialt osäker, flashbacks från sådana situationer, och inlevelse i den stackarn.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 11:19:16, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

well

Inläggav Lord_Dagorahz » 2008-01-22 22:09:38

en sak som kan va segt för mig e om
jag e på fika med nån polare som har sin flikvän med sig
och dom sitter och pratar om
en massa grejer dom gjort till sammans

då kan jag bli generad av re och nästan vilja gå där i från
vet inte tycker bara
re känns jobbigt

lika så om man e på någe fik
så sitter re ett gäng snubbar
och så säger nån att han
är stark eller bättre en någon annan
och kan visa musklerna för sina vänner
sånt kan jag åsså bli generad av
och utråkad

typ en orsak varför jag alldrig e på krogen
för jag vill inte hamna med nån tjej som ska sitta och prata om sina
sociala problem med sin poljkvän
för sånt generar mig åsså

hur e re för er med detta :s
Lord_Dagorahz
 
Inlägg: 87
Anslöt: 2007-12-20
Ort: karlstad

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in