Den (STORA) app-tråden

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Miche » 2011-07-22 0:17:15

Möjligen om webbläsaren inte tillåter kakan från tapatalk (utan kakor går det inte att logga in så alla kakor är inte avstängda).
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Le_inimitable » 2011-07-22 10:52:04

Inger skrev:Alt att man bara stänger av mobilen/sätter den i flygplansläge när den inte ska störa. :wink:

Beror väl på vad man har svårt för.

Och flygplansläge är ju en helt annan sak.
Dels har vi säkerhetsaspekten vad gäller att snabbt och enkelt kunna ringa,
dels har vi det att man kanske vill läsa nåt i sängen men inte bli väckt om man somnar.

Det sista är nåt jag inte har nån lösning alls på än: För jag har faktiskt alarm inte bara när det är dags att vakna utan också när det är dags att sova. På K810i har jag gjort det alarmet tyst om telefonen är i tyst läge så behöver jag inte komma ihåg att sätta på det inför nästa kväll medans väckningsalarmen alltid låter. På Arc gäller samma inställning för alla alarm. Trist.

Och så några tips:
* Next Alarm (lono)
1x1 som visar nästa alarmtid
* 2way Brightness w/o auto (lono)
1x1 med både + och -, man kan ställa in vilka nivåer den ska gå mellan. %-siffran uppdaters inte om man ändrar på nåt annat sätt, men det gör inte så mycket tycker jag.
* Tiny Clock Widget 2 (mt)
analog 1x1 klocka
* Aix Weather Widget (PER MAGNUS VEIERLAND)
visar väderprognos för 24h framåt för vald plats
* Smooth Calendar
fortfarande min favorit att visa kommande händelser. Jag har inställd på att bara visa 2 dygn framåt.
* Unblock Me FREE
det spel jag haft installerat längst och fortfarande använder

-------
Jag har fortsatt använda Llama, men nästan bara för batterisparfunktioner.
Profile Timer får tjäna som tillfällig ljudprofilstyrning.
Le_inimitable
 
Inlägg: 1044
Anslöt: 2008-10-26

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Moggy » 2011-08-09 20:48:10

Ambling BookPlayer Personal

https://market.android.com/details?id=c ... erpersonal

En ljudbokspelare som jag använder mycket och som funkar mycket bra. Håller reda på bookmarks i flera olika böcker utan problem. Lätt att välja vilket kapitel man ska lyssna. Hoppknapparna är bra för att hoppa tillbaka 1m eller 15s (går att ställa tiderna).

Några olika utseenden/teman som fyller sitt behov, men några fler hade varit skoj.

Enkelt funktionellt UI.

Aningen dyr app dock...

Hade varit fint om appen kunde använda sig av EQn i Android 2.3.x för att påverka ljudet...
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Liebert » 2011-08-10 19:33:34

blyger skrev:Ber om ursäkt om frågan redan är ställd och jag inte hittar den, men när jag surfar på min HTC och är inne på aspergerforum då tjatar den konstant om att det finns en app för forumet. Men jag vill inte ha den eller ja, vill inte lägga påengar på det nu.

Men hur i hellsprätta får jag den att sluta tjata om det? kommer för varje gång jag klickar på något när jag är inne på forumet och inte bara första gången jag går in hit. :roll:

Om din browser hanterar kakor korrekt (dvs tillåter, raderar ej efter session osv) så skall detta inte vara ett problem.
Liebert
Grundare
 
Inlägg: 1900
Anslöt: 2005-10-10

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Miche » 2011-08-10 20:26:48

Det verkar som om en del mobiler har jätteproblem med detta, andra inte.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Zirre » 2011-08-17 19:42:24

Hur bra är Astrid Uppgifter?

Bild
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav barracuber » 2011-08-17 22:25:03

Zirre skrev:Hur bra är Astrid Uppgifter?

Bild


Är just inne i en intensiv fas när jag försöker hitta en app för todolistor, som helst också stödjer GTD även om det inte är ett absolut krav. Det är ett drygt jobb iom att det fullkomligt dräller av den här typen av appar och tjänster, plus att jag vill att den lösningen jag väljer ska stödja synkning mot nätet (cloud som det heter nu) för åtkomst från flera plattformar och enheter. Men behoven skiljer ju från person till person också.
Kort sagt så just nu lutar det åt att jag väljer antingen Wunderlist eller doit.im, som båda är trevliga, snygga och proffsiga appar som passar mig, även om utvecklarna av dundersuccen Wunderlist medvetet förenklat den, vilket är just varför den är så otroligt läcker, smidig och lättanvänd.

Astrid har jag aldrig kört även om många lovprisar den. Har för mig att den synkar mot Google Calendar vilket iofs är en funktion jag gärna vill ha.

Kör du iphone eller android förresten?

Om du kör android och bara vill ha en bra anteckningsapp utan avancerad synkfunktion kan jag rekommendera Colornote, den är grymt bra.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Zirre » 2011-08-17 22:37:26

barracuber skrev:
Zirre skrev:Hur bra är Astrid Uppgifter?

Bild


Är just inne i en intensiv fas när jag försöker hitta en app för todolistor, som helst också stödjer GTD även om det inte är ett absolut krav. Det är ett drygt jobb iom att det fullkomligt dräller av den här typen av appar och tjänster, plus att jag vill att den lösningen jag väljer ska stödja synkning mot nätet (cloud som det heter nu) för åtkomst från flera plattformar och enheter. Men behoven skiljer ju från person till person också.
Kort sagt så just nu lutar det åt att jag väljer antingen Wunderlist eller doit.im, som båda är trevliga, snygga och proffsiga appar som passar mig, även om utvecklarna av dundersuccen Wunderlist medvetet förenklat den, vilket är just varför den är så otroligt läcker, smidig och lättanvänd.

Astrid har jag aldrig kört även om många lovprisar den. Har för mig att den synkar mot Google Calendar vilket iofs är en funktion jag gärna vill ha.

Kör du iphone eller android förresten?

Om du kör android och bara vill ha en bra anteckningsapp utan avancerad synkfunktion kan jag rekommendera Colornote, den är grymt bra.


Kör Andriod.
Som anteckningsapp rekommenderar jag Catch Note https://market.android.com/details?id=com.threebanana.notes (finns även för iPhone)
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Inger » 2011-08-27 23:53:11

Nu fick jag äntligen tummen ur och laddade ner Sleep like an droid (som tipsades om på sid 2 i den här tråden). Den verkar fungera bra. Mycket intressant att få se sin sömn grafiskt, med platt kurva när man sover djupt och toppar när man vaknar till och somnar om igen.

Har dock inte lyckats lista ut hur man gör något mer med den; som så många andra appar är det dåligt med info om hur man använder den (eller så är det bara jag som inte fattat var man ska leta). Några tips?
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Inger » 2011-08-28 2:19:45

Kom jag ihåg att tipsa om Camera360? Den finns som både gratis- och betalversion. Tar bättre foton än den halvdåliga som följde med mobilen och innehåller även div effekter för den kreative.

https://market.android.com/details?id=v ... rch_result
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Inger » 2011-08-29 10:48:48

Inger skrev:Nu fick jag äntligen tummen ur och laddade ner Sleep like an droid (som tipsades om på sid 2 i den här tråden). Den verkar fungera bra. Mycket intressant att få se sin sömn grafiskt, med platt kurva när man sover djupt och toppar när man vaknar till och somnar om igen.

Har dock inte lyckats lista ut hur man gör något mer med den; som så många andra appar är det dåligt med info om hur man använder den (eller så är det bara jag som inte fattat var man ska leta). Några tips?

Det löste sig. Snubblade över en meny med fler val. (Hoppas jag hittar den igen bara.) Mycket nöjd med appen.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Inger » 2011-09-21 23:17:59

En app som krypterar och håller på lösenord verkar oerhört praktiskt. Törs man lita på dem? Den här t ex:

https://market.android.com/details?id=u ... _developer
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Moggy » 2011-09-24 22:32:11

Akinator finns som Android-app nu. Mycket underhållande!

Den här tråden handlar om Akinator
tank-pa-en-person-t16281.html

Akinator Lite, gratis
https://market.android.com/details?id=n ... inatorlite

Akinator
https://market.android.com/details?id=n ... b.akinator
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav barracuber » 2011-10-26 14:08:44

Moggy skrev:Akinator finns som Android-app nu. Mycket underhållande!

Den här tråden handlar om Akinator
tank-pa-en-person-t16281.html

Akinator Lite, gratis
https://market.android.com/details?id=n ... inatorlite

Akinator
https://market.android.com/details?id=n ... b.akinator


Om det liknar "20 frågor" så är det samma som jag känner till. Det är stenkul även om det kräver mycket tankearbete framför allt i början när man ställer de breda inringande frågorna, innan man har lärt sig hur man ska ringa in en person.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Zirre » 2011-11-24 2:08:55

Apparatus for Android.

Kul spel :)
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Dandelo » 2011-12-01 0:20:41

Är det någon som använder/använt appen kLaRa.? Den vetkar vara ett bra hjälpmedel i stressande situationer.
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Lakrits » 2011-12-01 0:29:46

Dandelo skrev:Är det någon som använder/använt appen kLaRa.? Den vetkar vara ett bra hjälpmedel i stressande situationer.

Jag har själv inte använt den, men den finns medtagen på den här sidan – med tips på appar som kan vara bra hjälpmedel:

Exempel på appar som kognitivt stöd
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Dandelo » 2011-12-01 0:33:17

Lakrits skrev:
Dandelo skrev:Är det någon som använder/använt appen kLaRa.? Den vetkar vara ett bra hjälpmedel i stressande situationer.

Jag har själv inte använt den, men den finns medtagen på den här sidan – med tips på appar som kan vara bra hjälpmedel:

Exempel på appar som kognitivt stöd


Har försökt få tag i appen men den finns inte på market och hittar den inte via google sökning...
Fick tips om appen idag och en användarguide. men inte var man får tag i den.
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Lakrits » 2011-12-01 0:54:23

Dandelo skrev:Har försökt få tag i appen men den finns inte på market och hittar den inte via google sökning...
Fick tips om appen idag och en användarguide. men inte var man får tag i den.

informationssidan Hi har om kLaRa, står det att du hämtar appen genom att skriva in följande adress i din mobiltelefons webbläsare:

Kod: Markera allt
http://android.epsilon.nu/eslov/kLaRa.apk


Men det är ju möjligt att den inte utvecklas aktivt längre.
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Dandelo » 2011-12-01 1:00:46

Det missade jag. Tack så nycket! Nu fungerar den.
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Lakrits » 2011-12-01 1:43:46

Dandelo skrev:Det missade jag. Tack så nycket! Nu fungerar den.

Jag missade det jag också först. För att vara ett tillgänglighetshjälpmedel på en webbplats för Hjälpmedelsinstitutet, så var den här appen väldigt otillgängligt undanstoppad.
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Iridia » 2011-12-01 12:24:19

VemRingde är en väldigt användbar gratisapp som snabbt identifierar vem det är som ringer eller har ringt.

http://vemringde.se/blogg/i-din-telefon ... =mobile-ad

Hittade på deras hemsida kommentarer till ett nummer som terrat mig hela morgonen och tydligen är jag inte ensam om att ha blivit trakasserad av den idiotfirman. Med nya appen ser man direkt att det är dom så nu har de inte en chans. 8)
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Miche » 2011-12-01 15:38:03

Den verkar kosta pengar varje gång (för SMS-tjänsten), lite synd!

EDIT: På ena stället står det att appen använder SMS, på andra en webbsida, så jag vet inte helt säkert, nog bäst att hålla lite koll så det inte blir för dyrt!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Iridia » 2011-12-01 16:46:42

Jasså, ojdå! Det missade jag.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Återgå till IT-forum



Logga in