Irrationalitet

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Irrationalitet

Inläggav Neko-chan » 2011-07-04 23:28:26

Är de vanligt att asspies är mindre irrationella?
har ofta upplevt att jag dels kommer bättre överens med män som har ett större logiskt tänkande, eller andra asspies som fungerar lika som jag.
Men med "normala" kvinnor går de hela tiden knackigt att komunicera villet är så jobbigt. :roll:
Neko-chan
 
Inlägg: 346
Anslöt: 2011-05-03

Re: Irrationalitet

Inläggav geocache » 2011-07-05 0:15:50

Neko-chan skrev:Men med "normala" kvinnor går de hela tiden knackigt att komunicera villet är så jobbigt. :roll:




;-)
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Irrationalitet

Inläggav kakmonstret » 2011-07-05 0:59:09

Neko-chan skrev:Är de vanligt att asspies är mindre irrationella?
har ofta upplevt att jag dels kommer bättre överens med män som har ett större logiskt tänkande, eller andra asspies som fungerar lika som jag.
Men med "normala" kvinnor går de hela tiden knackigt att komunicera villet är så jobbigt. :roll:


Jag kan tänka rationellt men tar då ofta irrationella omvägar för att slutligen komma dit. Jag jobbar, eh..speciellt. Jag har mycket tvång i mig som person vilket kan göra mig ännu mer irrationell i mitt tänkande och handlande. Jag löser ofta uppgifter men folk kan tycka att jag gjort det på ett egensinnigt och ibland omständigt vis. Ibland tror jag att jag har en lösning på något men då har jag tänkt för långt vilket slutligen förbryllar mig själv och folk. Jag vill vara sjysst etc och tänker och tänker på hur jag kan visa någon min uppskattning. Sedan kan personen reagera på ett sätt som får mig att undra om han/hon verkligen förstått mina avsikter.
kakmonstret
 
Inlägg: 1244
Anslöt: 2008-10-14
Ort: Valley of tears

Re: Irrationalitet

Inläggav KaosPrinsessa » 2011-07-05 1:41:17

Jag är iaf ofta irrationel och sällan särskilt logisk.
KaosPrinsessa
 
Inlägg: 3153
Anslöt: 2010-10-10
Ort: Cardiff, Wales

Re: Irrationalitet

Inläggav Neko-chan » 2011-07-05 4:04:27

geocache skrev:


;-)


Oh gud :lol:
Neko-chan
 
Inlägg: 346
Anslöt: 2011-05-03

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in