Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav KaosPrinsessa » 2011-06-30 11:11:16

Ibland kan killar verkligen göra mig förvirrad.
Tex när en kille
1: säger att han gillar dig men anser att kompisskap nog är det bästa för båda.
2. han fortfarande tämligen uppenbart visar att han är intresserad
3. han har inget emot mina problem och är faktiskt glad och tacksam att jag öppnat mig så fort och verkar inte skrämd av det.

Men men njuter ju av vänskapen med så det är väll bara att acceptera, jag har mycket hellre ett kompisskap med honom än ingen relation alls.
KaosPrinsessa
 
Inlägg: 3153
Anslöt: 2010-10-10
Ort: Cardiff, Wales

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Hundralappen » 2011-06-30 11:28:32

KaosPrinsessa skrev:1: säger att han gillar dig men anser att kompisskap nog är det bästa för båda.


Kan vara att han vill mer men finner trygghet i "vänskapen", han vill inte förlora den alltså och vågar inte satsa förrens du visat att du gillar denne.

KaosPrinsessa skrev:2. han fortfarande tämligen uppenbart visar att han är intresserad


Samma sak här. Besvara det och du ska få se på annat :wink:

KaosPrinsessa skrev:3. han har inget emot mina problem och är faktiskt glad och tacksam att jag öppnat mig så fort och verkar inte skrämd av det.


Han gillar dig kaos! :D
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Angelic Fruitcake » 2011-06-30 11:37:47

Kaosprinsessa, han gillar dig nog, men är av någon anledning lite rädd. Kanske vill han bli säkrare på sina känslor, eller på dina känslor, eller så har han något otrevligt i bagaget från ett tidigare förhållande, eller rentav kanske han tänker på att du själv nyss var i ett förhållande.

Simma lugnt bara, det där blir bra.
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav KaosPrinsessa » 2011-06-30 12:14:50

Hundralappen: Han vet vad jag tycker om honom för jag vågade faktiskt säga det... fast via sms, men han vet hur jag funkar.

Angelic Fruitcake: Hmm jag vet inte riktigt hur hans tidigare förhållande såg ut, men jag tror han kan vara rädd att pressa mig för hårt för det tog ju nyss slut för mig. Och ja jag känner mig lite som en slampa som blivit kär i nån bara 1 månad efter det att den förra gjorde slut. Fast det äckligaste är att jag har känslor både för den nya killen och exet. Kan man verkligen ha det? Eller är jag verkligen äcklig som vill ha två?
KaosPrinsessa
 
Inlägg: 3153
Anslöt: 2010-10-10
Ort: Cardiff, Wales

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Hundralappen » 2011-06-30 12:40:45

KaosPrinsessa skrev:men jag tror han kan vara rädd att pressa mig för hårt för det tog ju nyss slut för mig.


Kanske.

KaosPrinsessa skrev:Och ja jag känner mig lite som en slampa som blivit kär i nån bara 1 månad efter det att den förra gjorde slut.


Äh, är du kär så är du!

KaosPrinsessa skrev:Fast det äckligaste är att jag har känslor både för den nya killen och exet. Kan man verkligen ha det?


Ja.


KaosPrinsessa skrev:Eller är jag verkligen äcklig som vill ha två?


Nej.
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav slackern » 2011-06-30 12:50:06

Fenren skrev:
slackern skrev:Men då kan ju du cykla ner på stan i ösregnet och låta din partner ta bussen ner till stan. Och om du anser att man inte ska ta bilen för kortare resor under 1 mil pga miljöskäl. Så går bussen fram och tillbaks i vilket fall som helst pga tidtabellen.


en sanning med modifikation. om ingen åker buss så skulle de inte gå.


Sant det är det som händer ute på landsbygden att inte lokaltrafiken fungerar och därför är folk beroende utav bilar i mycket större utsträckning.

Men i en stad tror jag att det blir lite mer problem att bojkotta lokaltrafiken för jag antar att du inte bor längst ut på busslinjen? Så om det inte skulle vara fallet så bor det folk som måste åka med den i vilket fall som helst. Och sen finns det en massa människor som inte har bil och behöver lokaltrafik för att exempelvis handla tror inte att småbarnsföräldrar har någon större lust att dra fram sin barnvagn i ösregn och snöstorm för att ta sej till affären. Och gamla Hulda med sin rullator. Så busslinjen som går utanför ditt hus lär nog rulla på även fast du tycker att den är onödig.

Men det är bra att din flickvän trivs med att cykla i ösregnet med dej och inte gnäller. Men om du har det som ett krav tror jag att dina valmöjligheter hos en partner är ganska begränsade. Hur många tilltänkta partner har du haft som har dumpat dej pga det kravet?

och jag skulle aldrig stå ut med att ha en partner som inte tål lite regn. jag vill inte bli låst inomhus bara för att det råkar regna lite och jag vill verkligen inte att en eventuell avkomma skall hållas inne bara för att det är lite hög luftfuktighet


Om man har en partner så kan man nog inte förvänta sej att den vill vara ute när du vill och bestämmer alltid. Och vill du gå ut när det regnar så tror jag nog de flesta partnerna skulle tillåta dej att gå ut i regnet alla har vi en fri vilja så tror inte du skulle bli låst inomhus om du har en partner som inte gillar regn. Eller det skulle inte vara ett sunt förhållande om partnern förbjöd dej att gå ut i regnet.

Om du är rädd att din avkomma kommer att tvingas vara inomhus bara för att det regnar eller är lite hög luftfuktighet står det dej alldeles fritt att gå ut med barnet och leka med det så kan din partner vara inomhus och göra något annat. Vad jag har märkt med förhållanden så är egentid väldigt viktigt man behöver inte vara som plåster på varandra det tycker jag personligen är väldigt avtändande.

Men alla har olika uppfattningar hur man vill ha en partner och vad som är viktigt. Personligen vill jag ha en självständig med egna åsikter och tankar som kan ta egna beslut. Men vill du ha en partner som gillar att vara ute i ur och skur och inte gnäller är det bra för dej men inget jag skulle fästa någon större vikt vid. Och jag skulle personligen bli skitförbannad om någon flickvän skulle ställa som krav att jag skulle cykla till affären i ösregn jag har en fri vilja att bestämma själv hur jag färdas i vilket väder.
slackern
 
Inlägg: 43788
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Fenren » 2011-06-30 15:34:56

slackern skrev:
Fenren skrev:
slackern skrev:
Men då kan ju du cykla ner på stan i ösregnet och låta din partner ta bussen ner till stan. Och om du anser att man inte ska ta bilen för kortare resor under 1 mil pga miljöskäl. Så går bussen fram och tillbaks i vilket fall som helst pga tidtabellen.


en sanning med modifikation. om ingen åker buss så skulle de inte gå.


Sant det är det som händer ute på landsbygden att inte lokaltrafiken fungerar och därför är folk beroende utav bilar i mycket större utsträckning.

Men i en stad tror jag att det blir lite mer problem att bojkotta lokaltrafiken för jag antar att du inte bor längst ut på busslinjen? Så om det inte skulle vara fallet så bor det folk som måste åka med den i vilket fall som helst. Och sen finns det en massa människor som inte har bil och behöver lokaltrafik för att exempelvis handla tror inte att småbarnsföräldrar har någon större lust att dra fram sin barnvagn i ösregn och snöstorm för att ta sej till affären. Och gamla Hulda med sin rullator. Så busslinjen som går utanför ditt hus lär nog rulla på även fast du tycker att den är onödig.

Men det är bra att din flickvän trivs med att cykla i ösregnet med dej och inte gnäller. Men om du har det som ett krav tror jag att dina valmöjligheter hos en partner är ganska begränsade. Hur många tilltänkta partner har du haft som har dumpat dej pga det kravet?

och jag skulle aldrig stå ut med att ha en partner som inte tål lite regn. jag vill inte bli låst inomhus bara för att det råkar regna lite och jag vill verkligen inte att en eventuell avkomma skall hållas inne bara för att det är lite hög luftfuktighet


Om man har en partner så kan man nog inte förvänta sej att den vill vara ute när du vill och bestämmer alltid. Och vill du gå ut när det regnar så tror jag nog de flesta partnerna skulle tillåta dej att gå ut i regnet alla har vi en fri vilja så tror inte du skulle bli låst inomhus om du har en partner som inte gillar regn. Eller det skulle inte vara ett sunt förhållande om partnern förbjöd dej att gå ut i regnet.

Om du är rädd att din avkomma kommer att tvingas vara inomhus bara för att det regnar eller är lite hög luftfuktighet står det dej alldeles fritt att gå ut med barnet och leka med det så kan din partner vara inomhus och göra något annat. Vad jag har märkt med förhållanden så är egentid väldigt viktigt man behöver inte vara som plåster på varandra det tycker jag personligen är väldigt avtändande.

Men alla har olika uppfattningar hur man vill ha en partner och vad som är viktigt. Personligen vill jag ha en självständig med egna åsikter och tankar som kan ta egna beslut. Men vill du ha en partner som gillar att vara ute i ur och skur och inte gnäller är det bra för dej men inget jag skulle fästa någon större vikt vid. Och jag skulle personligen bli skitförbannad om någon flickvän skulle ställa som krav att jag skulle cykla till affären i ösregn jag har en fri vilja att bestämma själv hur jag färdas i vilket väder.


haha, jag har inget emot en fri vilja. det jag har något emot är om en partner skulle ha en väldigt annan livsåskådning än den jag har, och där ingår synen på väder
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav slackern » 2011-06-30 15:40:18

Fenren skrev:haha, jag har inget emot en fri vilja. det jag har något emot är om en partner skulle ha en väldigt annan livsåskådning än den jag har, och där ingår synen på väder


Aha då är jag med. Men då måste utbudet bli ganska magert?
slackern
 
Inlägg: 43788
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Fenren » 2011-06-30 15:41:51

slackern skrev:
Fenren skrev:haha, jag har inget emot en fri vilja. det jag har något emot är om en partner skulle ha en väldigt annan livsåskådning än den jag har, och där ingår synen på väder


Aha då är jag med. Men då måste utbudet bli ganska magert?


ja, mitt utbud består av en individ... hon lutar just nu sitt huvud mot min axel.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav slackern » 2011-06-30 15:45:43

Fenren skrev:
slackern skrev:
Fenren skrev:haha, jag har inget emot en fri vilja. det jag har något emot är om en partner skulle ha en väldigt annan livsåskådning än den jag har, och där ingår synen på väder


Aha då är jag med. Men då måste utbudet bli ganska magert?


ja, mitt utbud består av en individ... hon lutar just nu sitt huvud mot min axel.


Jo men det har väll funnits en tid innan också? Eller var du oskuld? Hur såg det ut för ungefär 1 år sen? Då måste utbudet ha varit ganska magert?
slackern
 
Inlägg: 43788
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Fenren » 2011-06-30 15:47:56

slackern skrev:
Fenren skrev:
ja, mitt utbud består av en individ... hon lutar just nu sitt huvud mot min axel.


Jo men det har väll funnits en tid innan också? Eller var du oskuld? Hur såg det ut för ungefär 1 år sen? Då måste utbudet ha varit ganska magert?


ja
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav slackern » 2011-06-30 15:49:05

Fenren skrev:
slackern skrev:
Fenren skrev:
ja, mitt utbud består av en individ... hon lutar just nu sitt huvud mot min axel.


Jo men det har väll funnits en tid innan också? Eller var du oskuld? Hur såg det ut för ungefär 1 år sen? Då måste utbudet ha varit ganska magert?


ja


Ja till vad allt?
slackern
 
Inlägg: 43788
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Fenren » 2011-06-30 15:54:37

Utbudet när det gäller att hitta en livspartner är och har alltid varit skralt. där har jag många och invecklade krav.

för andra typer av partners gällde andra kravlistor.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Miche » 2011-06-30 16:04:56

slackern skrev:
Fenren skrev:haha, jag har inget emot en fri vilja. det jag har något emot är om en partner skulle ha en väldigt annan livsåskådning än den jag har, och där ingår synen på väder


Aha då är jag med. Men då måste utbudet bli ganska magert?

Det är magert, BMI på 18 är ingen fetknopp direkt... :wink:
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Fenren » 2011-06-30 16:09:17

Miche skrev:
slackern skrev:
Fenren skrev:haha, jag har inget emot en fri vilja. det jag har något emot är om en partner skulle ha en väldigt annan livsåskådning än den jag har, och där ingår synen på väder


Aha då är jag med. Men då måste utbudet bli ganska magert?

Det är magert, BMI på 18 är ingen fetknopp direkt... :wink:


:-)135

Du är fan bäst, Miche!
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav tahlia » 2011-06-30 17:08:36

Fenren skrev:Utbudet när det gäller att hitta en livspartner är och har alltid varit skralt. där har jag många och invecklade krav.

för andra typer av partners gällde andra kravlistor.


Du måste anse dig själv vara nära på guds gåva till kvinnan. Jag menar, man måste ha en hel del perfekta saker att erbjuda själv innan man dristar sig till att rita upp en lång invecklad kravlista på partnern.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Fenren » 2011-06-30 17:13:35

tahlia skrev:
Fenren skrev:Utbudet när det gäller att hitta en livspartner är och har alltid varit skralt. där har jag många och invecklade krav.

för andra typer av partners gällde andra kravlistor.


Du måste anse dig själv vara nära på guds gåva till kvinnan. Jag menar, man måste ha en hel del perfekta saker att erbjuda själv innan man dristar sig till att rita upp en lång invecklad kravlista på partnern.


eller så är man relativt säker på sig själv, vet att man skulle leva ett bra liv ensam och helt enkelt vet vad man vill ha/behöver för att det ska fungera.

sen hjälper det ju att jag är guds gåva till kvinnligheten och nära nog perfekt! :wink:

Edit: jag har referenser som styrker påståendet ovan
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav tahlia » 2011-06-30 17:17:12

Fenren skrev:eller så är man relativt säker på sig själv, vet att man skulle leva ett bra liv ensam och helt enkelt vet vad man vill ha/behöver för att det ska fungera.


Nja.. vet är ett starkt ord. Innan man har testat den relation man tror är den enda rätta så har man faktiskt inte en så stor aning som man anser sig ha.

Fenren skrev:sen hjälper det ju att jag är guds gåva till kvinnligheten och nära nog perfekt! :wink:

:shock:

Det finns nog inget mer outhärdligt än perfekta människor.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav slackern » 2011-06-30 17:21:29

Fenren skrev:
tahlia skrev:
Fenren skrev:Utbudet när det gäller att hitta en livspartner är och har alltid varit skralt. där har jag många och invecklade krav.

för andra typer av partners gällde andra kravlistor.


Du måste anse dig själv vara nära på guds gåva till kvinnan. Jag menar, man måste ha en hel del perfekta saker att erbjuda själv innan man dristar sig till att rita upp en lång invecklad kravlista på partnern.


eller så är man relativt säker på sig själv, vet att man skulle leva ett bra liv ensam och helt enkelt vet vad man vill ha/behöver för att det ska fungera.


Helt ärligt det där låter lite naivt. Man kan väll ha önskemål och föredra vissa saker men att ens blivande partner ska vara allt vad man önskar finns nog bara i Holywood.
slackern
 
Inlägg: 43788
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav slackern » 2011-06-30 17:23:43

Fenren skrev:sen hjälper det ju att jag är guds gåva till kvinnligheten och nära nog perfekt! :wink:

Edit: jag har referenser som styrker påståendet ovan


Jag antar att det är helt opartiska källor? Och inte din mamma eller sheyen?
slackern
 
Inlägg: 43788
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Fenren » 2011-06-30 17:27:20

slackern skrev:Helt ärligt det där låter lite naivt. Man kan väll ha önskemål och föredra vissa saker men att ens blivande partner ska vara allt vad man önskar finns nog bara i Holywood.


Sheyen är allt vad jag önskar och hon hälsar att jag är allt hon önskar.

om du på något vis fått för dig att jag har en sju mil lång kravlista så kan jag upplysa dig om att där tar du fel.

slackern skrev:Jag antar att det är helt opartiska källor? Och inte din mamma eller sheyen?


mamma har aldrig påstått att jag är nära nog perfekt...

man måste ha en källa som upplevt mig och då blir den tyvärr partisk.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav slackern » 2011-06-30 17:37:15

Fenren skrev:
slackern skrev:Helt ärligt det där låter lite naivt. Man kan väll ha önskemål och föredra vissa saker men att ens blivande partner ska vara allt vad man önskar finns nog bara i Holywood.


Sheyen är allt vad jag önskar och hon hälsar att jag är allt hon önskar.

om du på något vis fått för dig att jag har en sju mil lång kravlista så kan jag upplysa dig om att där tar du fel.


Jo det är kanske perfekt nu men om ett år kanske hon tröttnar på att ta cykeln i ösregnet när bussen går utanför dörren. Då är hon ju inte perfekt längre enligt dej. Men vad vet jag hon kanske kommer att älska att gå till affären med dej med rulatorn när det spöregnar. Kan inte se in framtiden hur det kommer att se ut.

mamma har aldrig påstått att jag är nära nog perfekt...

man måste ha en källa som upplevt mig och då blir den tyvärr partisk.


Med andra ord har du ingen opartisk källa och kan därför inte uppfattas som en seriös källa. Men kanske finns några gamla klasskamrater utav det kvinnliga könet som kan intyga att du är guds man till kvinnorna?
slackern
 
Inlägg: 43788
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Sheyen » 2011-06-30 17:51:35

slackern skrev:Jo det är kanske perfekt nu men om ett år kanske hon tröttnar på att ta cykeln i ösregnet när bussen går utanför dörren. Då är hon ju inte perfekt längre enligt dej. Men vad vet jag hon kanske kommer att älska att gå till affären med dej med rulatorn när det spöregnar. Kan inte se in framtiden hur det kommer att se ut.

Haha, det kommer inte att hända! :D Jag älskar att vara ofet samt att motionera, så det är nemas problemas, slackern.

Sluta med att kasta in ord i munnen på Fenren. "Då är hon ju inte perfekt längre enligt dig". Det vet ju du ingenting om. Lite smålustigt att du hävdar någonting sådant utan att egentligen ha en aning om vad du snackar om.


slackern skrev:Med andra ord har du ingen opartiskkälla och kan därför inte uppfattas som en seriöskälla. Men kanske finns några gamla klasskamrater utav det kvinnliga könet som kan intyga att du är guds man till kvinnorna?

Tänk efter lite nu, slackern. Han skrev inte "Guds man till kvinnorna". Han skrev "Guds gåva till kvinnligheten".

Så hur bevisar man att man är Guds gåva till kvinnligheten? Jo, man är en person som är så oerhört kärleksfull att det är sanslöst + man är en suverän älskare. Så fungerar det. Du undrade om Fenren's mamma kunde intyga på att Fenren är en sådan person och helt ärligt så tvivlar jag på att hon vet det, då jag knappast tror att de varit så värst intima, mer än då hon födde Fenren + när det ammades.

Jag är en perfekt referens för Fenren's påstående.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Banzai » 2011-06-30 17:59:12

Jag skulle vilja be samtilga deltagare i denna tråd att SLUTA TJAFSA! Snälla rara ni! :(

Alla är olika, det som fungerar för person A, skulle nog kanske aldrig fungera för person B och är det inte bra så? Speciellt när person A och B kan hitta någon de kan fungera tilsammans med och som de blir lyckliga av och som de gör lyckliga i sin tur.

Så inget mer tjafs nu. Snälla?
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in