Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Le_inimitable » 2011-06-09 13:41:16

Banzai skrev:Så; hur gör man som 31-årig, osnygg, mystiskt kräsen och socialt hämmad kvinna med obefintlig bekantskapskets för att skaffa en pojkvän?

Utan att ändra sin egen personlighet, alltså? Och bekantskapskretsen ska bara utökas med just pojkvännen men inte mer än så?
Le_inimitable
 
Inlägg: 1044
Anslöt: 2008-10-26

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav slackern » 2011-06-09 13:54:00

Xzirie skrev:Börja spela World of Warcraft. Det är som att skjuta fisk i en tunna, du kommer kunna välja och vraka bland massor av killar som dyrkar marken du går på. Alla tjejer jag känner (utom en som är så blyg att hon inte pratar med NÅGON) som spelar WoW har hittat minst ett ragg, oftast flera. Till och med JAG var tillsammans med en 8 år yngre undead warlock från Oslo ett bra tag. Idiotsäkert!


Hmm vilken server spelar du på ;)
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav DIProgan » 2011-06-09 14:03:07

KaosPrinsessa skrev:
DIProgan skrev:Lycka till med deras stolthet


Nja jag har haft och har flera japaner som är intresserad av mig. Givetvis skulle jag då flytta dit eftersom det är något jag har drömt om sedan jag var liten.


Ja men att KÖPA dem
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav totizedger » 2011-06-09 14:22:34

kullan skrev:Jag har en så negativ inställning att jag i princip håller på att ge upp innan jag ens börjat.Är man 40 år och ännu inte haft nåt förhållande så får man nog inse att tåget gick för längesedan. (nu talar jag i egen sak)


Det kommer säkert ett nytt tåg. Att hitta den som passar dig. Om du tror på dig själv att det komer att gå bra så gör det säkert det
totizedger
 
Inlägg: 116
Anslöt: 2011-05-22

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav LordNelson » 2011-06-09 14:35:18

kullan skrev:Egentligen tror jag att själva "jakten" kan skrämma iväg ev kandidater.så därför jagar jag inte heller.

Hur jagar du då? Något exempel.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4790
Anslöt: 2010-06-25

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Xzirie » 2011-06-09 14:43:10

slackern skrev:
Xzirie skrev:Börja spela World of Warcraft. Det är som att skjuta fisk i en tunna, du kommer kunna välja och vraka bland massor av killar som dyrkar marken du går på. Alla tjejer jag känner (utom en som är så blyg att hon inte pratar med NÅGON) som spelar WoW har hittat minst ett ragg, oftast flera. Till och med JAG var tillsammans med en 8 år yngre undead warlock från Oslo ett bra tag. Idiotsäkert!


Hmm vilken server spelar du på ;)


Earthen Ring, The Sha'tar, Defias Brotherhood, The Venture Co, Magtheridon, Terenas. Jag är altoholic och servrar blir fulla fort...
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav KaosPrinsessa » 2011-06-09 15:27:59

DIProgan skrev:Ja men att KÖPA dem


Det var ju bara ett skämt :P Tycker inte att man ska köpa någon.
KaosPrinsessa
 
Inlägg: 3153
Anslöt: 2010-10-10
Ort: Cardiff, Wales

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav treeman » 2011-06-09 15:28:51

KaosPrinsessa skrev:
DIProgan skrev:Ja men att KÖPA dem


Det var ju bara ett skämt :P Tycker inte att man ska köpa någon.


Bjud han på glass istället bara!!!!
:D
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav kullan » 2011-06-09 15:29:41

LordNelson skrev:Hur jagar du då? Något exempel.


Ja som du kunde läsa tydligt så jagar jag inte.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav slackern » 2011-06-09 15:46:50

Xzirie skrev:
slackern skrev:
Xzirie skrev:Börja spela World of Warcraft. Det är som att skjuta fisk i en tunna, du kommer kunna välja och vraka bland massor av killar som dyrkar marken du går på. Alla tjejer jag känner (utom en som är så blyg att hon inte pratar med NÅGON) som spelar WoW har hittat minst ett ragg, oftast flera. Till och med JAG var tillsammans med en 8 år yngre undead warlock från Oslo ett bra tag. Idiotsäkert!


Hmm vilken server spelar du på ;)


Earthen Ring, The Sha'tar, Defias Brotherhood, The Venture Co, Magtheridon, Terenas. Jag är altoholic och servrar blir fulla fort...


Hmm då blir du svår att hitta ;) Ska jag börja spela igen? Jag är nämligen periodare.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav LordNelson » 2011-06-09 16:43:13

kullan skrev:
LordNelson skrev:Hur jagar du då? Något exempel.

Ja som du kunde läsa tydligt så jagar jag inte.

Då vet du ju inte om din jakt skrämmer eller lockar män. Och att jaga behöver väl inte vara så dramatiskt, när du är här på forumet är kanske även det en form av jakt?
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4790
Anslöt: 2010-06-25

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav micke83 » 2011-06-25 9:12:55

Banzai skrev:Lasso? Båtshake? Listigt konstruerade fällor med en snygg blondin/brunett/annan hårfärg som lockbete? Hur gör man?

Jag vet att det finns många på detta forum som har pojkvän så jag hoppas kunna få lite tips nu när jag plötsligt känner mig väldigt ensam. Jag har haft pojkvän, men detta var för 10 år sedan. Har "dejtat" lite efter det, men det har aldrig lett till någonting så jag har i princip gett upp.

Så; hur gör man som 31-årig, osnygg, mystiskt kräsen och socialt hämmad kvinna med obefintlig bekantskapskets för att skaffa en pojkvän? Detta om man dessutom inte gillar att gå ut (jag vill ha pojkvän, inte ett ONS). Jag har dessutom en förmåga att stöta bort folk, främst av det motsatta könet. Varför detta sker vet jag ej men så är det.

Jag har testat diverse dejtingsajter, spraydate, match.com och nu senast Vilda Webben och inget har gett något. Att det inte har lett till något kan bero på att jag inte aktivt sökt kontakt av rädsla för att bli ignorerad/nobbad. Jag har dessutom väldigt svårt för att bli kär vilket inte gör saken bättre.

Mitt egna svar på frågan är dejtingsajter, men med tanke på mina fabulösa framgångar hittills (ironi) så känns det inte så attraktivt att försöka den vägen igen.

Har ni några tips, råd eller förslag på hur jag ska lyckas få tag i ett villigt offer (pojkvän alltså ;) )? Eller ska jag helt enkelt lägga ner och inse att det är kört för min del...


Även om jag själv inte har diagnos så lägger jag tråden här då det kanske finns någon mer på detta forum som vill ha hjälp med detta.


+1
Jag kunde inte ha skrivit det bättre själv, fast jag söker väl iofs kontakt med en kvinna.
Och för att fortsätta på ett annat svar, jag söker inte primärt en "flickvän" utan kontakt med tjejer/kvinnor. Om man umgås, har skoj, och får studera varandra i olika situationer så kan det väl bli en relation av det.
Om man går på en "dejt" för att se om en vilt främmande person passar till pojkvän så är man fel ute. Träffa personen, se om personen passar till någon ting alls, rådgivare, kaffekompis, danspartner etc. När ni har dansat och är på väg hem kanske han hittar en plånbok som han antingen lämnar till ägaren eller behåller för sig själv, den lilla händelsen säger dig något om hans karaktär, och ger dig beslutsunderlag för om den här danskompisen faktiskt duger till mer än bara danskompis. Min poäng är att om man träffar någon med en parrelationschecklista kommer man i princip att avfärda alla man träffar, men om man i ställer är öppen för att träffa nya kompisar så kommer någon av alla nya kompisar antagligen att fånga ens hjärta så småningom.
micke83
 
Inlägg: 97
Anslöt: 2011-06-25
Ort: Stockholm

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav clivia » 2011-06-25 9:57:58

jag skulle vilja mer ha "Pokjkvän- hur bär man åt sig för att BEHÅLLA en" :) :wink: :roll:
kram
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Fighterbabe » 2011-06-25 11:43:06

Folk är rätt dömande på nätet. Jag är med på en dejtingsajt och får ofta hör att jag är snygg, sexig, söt etc. Men det handlar ju om MER än bara ett utseende.
IRL är utseendet av ganska viktig karaktär dock. Det är ju det första man ser när man möter någon. Och om personen i fråga inte tilltalar mig, så lägger jag inte ner nån större energi på att ens lära känna honom. Och jag tror att många fungerar likadant. Personligen får jag iaf bra många fler blickar och komplimanger idag, än för 3 år sedan.
Lättast är ändå att hitta nån som delar samma intressen och att man träffas på "gemensamma" aktiviteter. Akvarellkurs, båtklubben, bruks, på gymmet whatever....
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav clivia » 2011-06-25 11:50:49

Det går nog att möta partners på dejtingsajter men det kan vara lite tur-faktor om det sker ofta eller mer sällan. Man har kanske större lycka via intresseforums, tex aspergerforumet!?!
Det kan ske i samband med träffar eller rent av man faller för intresse för.
Problemet med att få komplimanger stöter man på lite överallt. Det kan vara dåligt och det kan vara bra.
Är man känsligare tror jag nog det blir dåligt då, när senare man inte lever upp till personen som gav komplimangen, förväntningar. Det är inte ens eget fel, även om det faktum just då spelar mindre roll när man sitter där sårad.

Skaffa partner, pojkvän som flickvän, ens om man är hetero eller hbt, är och alltid varit vår nutida samhällets stora problem.
Men av egen erfarenhet kan jag bara säga:
Ju större desperation, ju mindre man lyckas. Ja, Murphys lagar!
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav kullan » 2011-06-25 12:02:33

LordNelson skrev:Då vet du ju inte om din jakt skrämmer eller lockar män. Och att jaga behöver väl inte vara så dramatiskt, när du är här på forumet är kanske även det en form av jakt?


Den ev. jakt jag skulle utföra här skulle i så fall handla om kompisar att umgås med.

Det är lite därför som jag nu har planer på att flytta på mig geografiskt.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Laika » 2011-06-25 13:35:52

Jag gillar inte dejtingsajter men har ändå träffat alla de pojkvänner jag har haft över internet. För mig har det varit lättare med forum, "vanliga" communities och annat som inte har som primärt syfte att medlemmarna ska hitta partners. Vi har börjat prata som vänner och sedan har det utvecklats till något mer.

Alternativt tips: flytta till en liten norrländsk by. Där finns massor av supertrevliga killar som vill hitta en flickvän men inte kan eftersom där finns brist på kvinnor. ;)
Laika
 
Inlägg: 649
Anslöt: 2010-05-23
Ort: Helsingborg

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Fighterbabe » 2011-06-25 13:56:59

Laika skrev:Alternativt tips: flytta till en liten norrländsk by. Där finns massor av supertrevliga killar som vill hitta en flickvän men inte kan eftersom där finns brist på kvinnor. ;)


Eller så flyttar man till en stor stad där det finns MASSOR av killar att välja och vraka bland. :roll:
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Banzai » 2011-06-26 16:46:26

micke83 skrev:+1
Jag kunde inte ha skrivit det bättre själv, fast jag söker väl iofs kontakt med en kvinna.
Och för att fortsätta på ett annat svar, jag söker inte primärt en "flickvän" utan kontakt med tjejer/kvinnor. Om man umgås, har skoj, och får studera varandra i olika situationer så kan det väl bli en relation av det.
Om man går på en "dejt" för att se om en vilt främmande person passar till pojkvän så är man fel ute. Träffa personen, se om personen passar till någon ting alls, rådgivare, kaffekompis, danspartner etc. När ni har dansat och är på väg hem kanske han hittar en plånbok som han antingen lämnar till ägaren eller behåller för sig själv, den lilla händelsen säger dig något om hans karaktär, och ger dig beslutsunderlag för om den här danskompisen faktiskt duger till mer än bara danskompis. Min poäng är att om man träffar någon med en parrelationschecklista kommer man i princip att avfärda alla man träffar, men om man i ställer är öppen för att träffa nya kompisar så kommer någon av alla nya kompisar antagligen att fånga ens hjärta så småningom.


Det är delvis därför jag inte gillar kontaktannonser eller datingsajter just för att det blir så konstlat och krystat. Jag tror jag har större chans att lyckas med någon jag träffar IRL under avslappnade förhållanden. Jag tror att en bidragade orsak till min ensamhet är att jag är för kräsen. :?




Nåväl, träffar jag någon så gör jag det och träffar jag ingen så har jag ju fortfarande min "galen katttantplan" att ägna mig åt.;)
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Xzirie » 2011-06-26 19:08:54

Banzai skrev:Nåväl, träffar jag någon så gör jag det och träffar jag ingen så har jag ju fortfarande min "galen katttantplan" att ägna mig åt.;)


Galen kattant är helt klart en underskattad livsstil. Man slipper en jävla massa onödig stress.
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Banzai » 2011-06-26 19:38:20

Xzirie skrev:
Banzai skrev:Nåväl, träffar jag någon så gör jag det och träffar jag ingen så har jag ju fortfarande min "galen katttantplan" att ägna mig åt.;)


Galen kattant är helt klart en underskattad livsstil. Man slipper en jävla massa onödig stress.

Inte nog med det, jag tror man kan komma undan med många socialt udda/icke accepterade beteenden. ;) Fast jag får bli "galen kattant-light" då jag inte orkar med fler än två katter åt gången.

Insåg just att jag stavade kattant med tre "t":n i mitt förra inlägg... Att ingen språkpolis noterat det än! :oops:
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Gafsan » 2011-06-26 19:45:40

Alltså... jag tror inte att "galen katt-tant" är en bra plan om man vill träffa killar. Det verkar vara fler tjejer än killar som gillar katter.

Om du vill ha en pojkvän kanske du skulle överväga att istället fundera på en framtid som "galen spindel-tant", "galen pitbull-tant" eller något annat lite mera manligt val av husdjur? Eller skippa djuren helt och bli en "galen MC-tant", "galen WoW-tant" eller varför inte en "galen fiske-tant"? (för att nu rikta in sig på mera områden där det går att hitta karlar...) ;)

(själv känner jag att jag inte orkar med några husdjur just nu iaf så jag planerar att vänta tills jag går från lätt excentrisk till skvatt galen och börjar samla sjuka änder och grävlingar i lägenheten. Fast jag hoppas att barnen hinner flytta ut innan dess för jag orkar faktiskt inte med både förskolebarn och grävlingar....)
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Moggy » 2011-06-26 20:16:30

Gafsan skrev:Alltså... jag tror inte att "galen katt-tant" är en bra plan om man vill träffa killar. Det verkar vara fler tjejer än killar som gillar katter.



Ja. Det är lite varningsflagg på kvinnor som har katter.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?

Inläggav Angelic Fruitcake » 2011-06-26 20:19:17

min bror och hans fru har 18 8)
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in