Specialintressen och samtal

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Du med Asperger, har du "specialintressen" och tycker du om att prata om dem?

Ja, och jag pratar mycket gärna om det/dem.
17
40%
Ja, och jag har inget emot att prata om det/dem.
14
33%
Ja, men jag tenderar att inte vilja prata om det/dem.
9
21%
Ja, men jag gillar inte alls att prata om det/dem.
0
Inga röster
Nej, jag har inga "specialintressen".
2
5%
 
Antal röster : 42

Re: Specialintressen och samtal

Inläggav KaosPrinsessa » 2011-06-05 22:44:37

Miche skrev:Jag tittade på engelska Antikrundan ikväll (Antiques Roadshow) där det dök upp en tjej med en gammal bil och lustigt nog tänkte jag på dig när hon berättade om bilen...


Åh jag älskar den "serien"!
KaosPrinsessa
 
Inlägg: 3153
Anslöt: 2010-10-10
Ort: Cardiff, Wales

Re: Specialintressen och samtal

Inläggav geocache » 2011-06-05 22:47:29

MsTibbs skrev:...jag vill tillägga att även om jag helst av allt vill prata i princip uteslutande om psykiatri, så har jag inga probem att anpassa samtalsämnena till omgivningen. Jag säger inte "hej jag är hypoman" till nån första gången jag träffar dem. Eller jo, om jag ÄR hypoman. Men, äh, ni fattar... :D


:D
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Specialintressen och samtal

Inläggav NoteToSelf » 2011-06-06 23:31:17

Har specialintresse, ibland kan jag babbla på om det, ibland vill jag inte prata om det alls. Tror det beror på vem jag pratar med, och hur jag mår. Så vet inte riktigt vad jag ska rösta på..
NoteToSelf
 
Inlägg: 321
Anslöt: 2010-09-22

Re: Re: Specialintressen och samtal

Inläggav ca » 2011-06-07 1:11:46

NoteToSelf skrev:Har specialintresse, ibland kan jag babbla på om det, ibland vill jag inte prata om det alls. Tror det beror på vem jag pratar med, och hur jag mår. Så vet inte riktigt vad jag ska rösta på..

Gå efter tendens... Hur brukar du göra med de flesta människor? Och om du ofta pratar med likasinnade, diskuterar du dina specifika intressen då eller sådant som ligger runtom?
ca
 
Inlägg: 1200
Anslöt: 2011-01-03
Ort: Skåne

Re: Specialintressen och samtal

Inläggav ca » 2011-06-07 1:17:26

Statistiken börjar bli tydligare.. En majoritet gillar att prata om SI, men en ansenlig del gör det alltså inte. Hade varit spännande att se en korrelering mot hur pratglad/reserverad man är i allmänhet.
ca
 
Inlägg: 1200
Anslöt: 2011-01-03
Ort: Skåne

Re: Specialintressen och samtal

Inläggav Parvlon » 2011-06-07 1:33:52

Sällan jag pratar om specifika intressen jag haft förutom när det är till nytta. Beror väl lite på att många rycker på ögonbrynen när de får reda på vad det är. Började samla på mig PC-virus ganska tidigt t.ex och behövde jag prata med någon om det så fanns det folk med iaf. mer kunskap än noll på IRC:
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in