Träffar i Göteborg?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav TORatANDET » 2010-12-27 10:58:26

KB-inf skrev:Hej, Jag har blivit sjuk. Hade hög feber igår men är bättre idag. ...

Hoppas att du är lite bättre, KB-info, och att du kommer även om du är halvsjuk.
Även andra i Göteborgsområdet är mycket välkomna att ses.
Jag kommer oavsett hälsoläge. Jag är den sortens aspergare som inte ändrar det jag har planerat (vilket oftast är bra, men inte alltid).
TORatANDET
 
Inlägg: 845
Anslöt: 2006-06-30
Ort: Falköping

Inläggav Musicus » 2010-12-27 12:54:28

TORatANDET skrev:Föranmälan behövs inte, men säg gärna till om du kommer, det kanske lockar andra.

Jag tänker komma.
Musicus
 
Inlägg: 239
Anslöt: 2008-10-05
Ort: Göteborgsområdet

Inläggav KB-inf » 2010-12-27 14:12:42

Jag har inte blivit tillräckligt bra så jag kommer inte imorgon.

Beklagar mitt återbud. I vanliga fall hade jag dykt upp för jag är uppe på bena nu men jag skall åka på utlands resa som innehåller dykning på torsdag. I och med detta behöver jag mina bi-håller i så bra skick som möjligt så jag kommer att ligga kvar i sängen tills resan börjar.

Hoppas ni får en trevlig träff.
KB-inf
 
Inlägg: 20
Anslöt: 2008-09-02
Ort: Göteborg

Inläggav TORatANDET » 2010-12-28 11:29:33

I Göteborg 13.30 idag ses vi.
Linnéplatsen är hållplatsen, och dit går många spårvagnslinjer (1,2, 6 åtm.) och bussar.
Därifrån ser man Naturhistoriska museet, ett stort gammalt stenhus bland träden uppe på ett berg.
Det går en liten trappa upp från Linnéplatsen, till höger sida av museibyggnaden.

Vilka uppstoppade däggdjur ser mest levande ut?
Visar museet verkligen siamesiska människo-tvillingar i en stor glasburk?
Hur mycket väger en sjöko?
Kan aspergare bli specialintresserade av mineral/stenar?
Kan en hummer verkligen bli så stor?
Har diaramor någon relevans idag?
Borde man ha blivit biolog?
TORatANDET
 
Inlägg: 845
Anslöt: 2006-06-30
Ort: Falköping

Inläggav Musicus » 2011-01-23 16:19:17

Ny träff på lördag, se tråden <a href="http://www.aspergerforum.se/goteborg-2011-t18730.html">Göteborg 2011</a>!

Det är inte jag som arrangerar träffen, men jag vill hjälpa till att sprida informationen ifall det t ex är någon som har automatisk bevakning av denna tråd men inte sett den nya.
Musicus
 
Inlägg: 239
Anslöt: 2008-10-05
Ort: Göteborgsområdet

Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav svartamolnet » 2011-06-03 9:59:21

Det känns som om alla bor i Stockholm eller runtomkring. Det hade varit roligt med träffar för oss som bor på västkusten också, till exempel som har hyfsat kort bit att åka till Göteborg.
Vilka bor häromkring och skulle vilja träffas?

Jag kunde ha någon grillkväll här om folk har lust att ta tåget hit till exempel (Munkedal). Vi kunde träffas i Örekilsparken i Munkedal och grilla. Där finns minigolfbana också, eller så kan man spela boule eller kanske kubb. Var och en kunde ta med sig något att grilla och så kunde jag fixa grillarna och grillkolen. Finns det något intresse?

Nu känns det jätteläskigt att lägga ut det här, men man måste ju våga något någon gång...

Jag är öppen för att åka till andra platser också. Det här var bara ett förslag som jag kunde komma på. Kom gärna med andra förslag!

Moderator Alien: Slog ihop med tidigare tråd om Göteborg.
svartamolnet
 
Inlägg: 1232
Anslöt: 2009-09-25

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav Bror Duktig » 2011-06-03 10:14:16

Jag bor nära GBG, 4-5 mil från GBG, ungefär så långt norrut och i utkanten (havet) man kan komma i min kommun.

Jag kan inte lova att jag har ork och motivation till träffar, men intresserad är jag.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav sture_1 » 2011-06-03 10:16:03

Jag befinner mig någonstans längst västkusten, är intresserad.
sture_1
 
Inlägg: 33
Anslöt: 2009-10-21
Ort: Downtown Miami

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav svartamolnet » 2011-06-03 10:36:20

Kul att några redan svarat! Hoppas det blir fler!
svartamolnet
 
Inlägg: 1232
Anslöt: 2009-09-25

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav Bror Duktig » 2011-06-03 10:45:04

Det finns väl en stor loppmarknadsliknande antikaffär i ett hus i Munkedal? Jag var där för över tio år sedan. Om fler gillar sådant, så kunde man ta en tur dit vid ett Munkedalsbesök. Om fler än jag har bil, så blir vi ju lite rörliga. Jag hittar inte dit själv, men vet att det finns kvar, då någon på FB skrev om att den var där förra året. (Uff, minns inte vad stället heter.)

Om man träffas hos mig, finns det bra promenadvägar, samt att jag har en avskild äng med utsikt över kilen (havet där det går in i en kile vid oss). Problemet här är bara att det är dåliga bussförbindelser. Det går bussar vid skoltider, sämre med bussar på sommaren. Helst måste folk kunna åka hit tillsammans i bil. Det går också att hämta folk vid pendelstationen 7-10 km bort, men det är inte vad jag önskar mig helst eftersom jag blir stressad och oavslappnad av att tänka på att passa tiden tillbaka sedan.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav svartamolnet » 2011-06-03 11:02:55

Gilles antik och loppis tror jag du tänker på. Det finns kvar och ligger i centrum, så dit är det lätt att gå. Jag köpte en del krukor där när jag höll på med decoupage för några år sedan.
svartamolnet
 
Inlägg: 1232
Anslöt: 2009-09-25

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav Bror Duktig » 2011-06-03 11:28:39

Centrum? Jag minns inte, är det ett mycket litet centrum? Det låg i ett hus som ser ut lite som ett boningshus eller möjligtvis en äldre lanthandel (de ser ju ut som boningshus de med...).

Där jag bor finns inget alls att gå till (för att köpa saker) om man inte räknar med den lilla kiosken ute på badön dit man kan gå. Tyvärr åker halva kommunen hit och badar, så vi som bor här badar någon annanstans oftast. Det finns en badplats till dit sommargästerna inte hittar, annars får man åka en liten bit med bil till Getskär t.ex. Man KAN bada från vår egen mark, men bara om man gillar att vada i blålereaktig dy. Jag är inte mycket för att bada i havet dock. Gillar insjöar med skugga under träd så att man inte svettas ihjäl och så att man slipper salt på kroppen. (Låter som om jag gillar att bada eller badar ofta, vilket jag inte gör alls. Bara kom in på det med tanke på kiosken.)
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav nallen » 2011-06-03 11:35:32

Jag bor i Västra Frölunda och är faktiskt hemma emellanåt. Vi hade några café-träffar inne i stan förförra sommaren har jag för mig och vi har ätit några gånger också. Både café- och mat-alternativet är ju tämligen enkelt och praktiskt. Nu är jag inte hemma denna helgen, men vad sägs om språkcaféet på esperantoplatsen nästa lördag (den 11:e)?
Jag kan dock ännu inte lova att jag är hemma då, men det klarnar nog på onsdag.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav Bror Duktig » 2011-06-03 11:43:02

Jag är inte säker på att jag orkar mig in till GBG. Det blir lätt för mycket där.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav svartamolnet » 2011-06-03 14:23:11

Nej, det är ju inte mycket till centrum. :)
En ICA, ett konsum, två pizzerior, en bank, ett apotek, en arbetsförmedling och lite annat runt ett torg.
Ja, loppisen ligger i ett vanligt hus, en bit uppför en backe från torget.
Alla vill helst vara nära sitt hem hör jag och det är ju förståeligt. Men det kan ju bli flera träffar om vi tycker det är kul och då kan vi ju variera platsen så det blir rättvist.
Nu är vi fyra i alla fall som verkar intresserade. Hoppas det blir några till!
svartamolnet
 
Inlägg: 1232
Anslöt: 2009-09-25

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav nallen » 2011-06-03 17:21:27

svartamolnet skrev:Alla vill helst vara nära sitt hem hör jag och det är ju förståeligt.

Ja, om inte annat i den rent praktiska meningen och av dito anledning. När jag inte har bil här nere (det vill säga för det mesta) så är det besvärligt att ta sig någonstans utanför vagnsräckvidd. Å andra sidan så borde man kanske ta sig till Munkedal ändå, det finns väl en veteranjärnväg där om jag inte missminner mig. Men, det får bli längre fram i sommar i så fall. Det var inte min mening att på nåt sätt konkurrera om träffdeltagarna.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav Bror Duktig » 2011-06-03 19:19:00

nallen skrev:
svartamolnet skrev:Alla vill helst vara nära sitt hem hör jag och det är ju förståeligt.

Ja, om inte annat i den rent praktiska meningen och av dito anledning. När jag inte har bil här nere (det vill säga för det mesta) så är det besvärligt att ta sig någonstans utanför vagnsräckvidd. Å andra sidan så borde man kanske ta sig till Munkedal ändå, det finns väl en veteranjärnväg där om jag inte missminner mig. Men, det får bli längre fram i sommar i så fall. Det var inte min mening att på nåt sätt konkurrera om träffdeltagarna.

Så länge man inte medvetet lägger saker på samma dagar, eller vägrar samarbeta om dagar, så finns ingen konkurrens med sådant här tycker jag (undantag finns säkert, men nu menar jag generellt och av vad jag märkt här där jag inte ser någon konkurrens).

Om nallen eller andra GBG:are drar ihop till en eller flera caféträffar i GBG, svartamolnet ngn träff i Munkedal, någon annan någon annanstans, ev. om folk skulle vilja komma hit, så är det ju bara bra tänker jag (hua för de uttrycket - "tänker jag", men det passade där).
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav pjask » 2011-06-03 20:03:23

Jag är intresserad för vad det än månde vara. På helgerna är jag oftast ledig och då brukar jag sova alternativt besöka naturhistoriska museet. Munkedal låter fint (var det nu är), landet låter också bra för min del, språkcaféet passar även det bra.

Denna helgen har jag tenta samt att ett besök på museet redan är inbokat. Jag är bosatt i Majorna, hängmattan närmare bestämt (jag har även en hängmatta i mitt vardagsrum :) ).

Om det är 7-10 km att promenera till dig Bror duktig så kanske du har någon cykel att låna ut? Så kan man gå ena vägen och cykla den andra och sen skicka cykelnyckeln. Jag åker ogärna bil utan trivs bra med att promenera och att åka kollektivt.
pjask
 
Inlägg: 111
Anslöt: 2009-11-01
Ort: Göteborg

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav svartamolnet » 2011-06-03 21:11:12

Munkedal är en liten ort som ligger ungefär mitt emellan Göteborg och Strömstad, några mil norrut från Uddevalla längs E6:an. Det tar ca en timma att åka från Göteborg med bil.

Vi har en några saker man kan hitta på här, trots att det är en liten håla. Man kan som sagt spela minigolf och ja, det finns en liten veteranjärnväg också. Den har jag åkt en gång för ett par år sedan. Pizzerior finns det som sagt också.

Jag tycker det hade varit jättekul att variera plats på träffarna. Kanske kunde vi vara här i Munkedal första gången, eftersom det är lätt att ta sig hit med tåg eller buss och att Göteborg känns lite svårt för några av oss? Jag måste erkänna att jag är lite nervös för att åka till Göteborg ensam, lantis som jag är. :oops: Jag har aldrig bott i något större än Uddevalla och kör jag till Göteborg kör jag vilse.

Ändrar i meddelandet. Skrev 25:e, men det var visst midsommardagen. Då har ju folk annat för sig.
19:e juni kanske?
svartamolnet
 
Inlägg: 1232
Anslöt: 2009-09-25

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav pjask » 2011-06-03 22:05:54

Det var ganska enkelt att ta bussen till Munkedal såg jag nu, slog upp det på västtrafik. Perfekt bussresa och då blir det som en minisemester. Dock är jag lite orolig om jag skall åka på en söndag dvs. den 19:e juni. Om det passar så åker jag hellre på en lördag t.ex. den 18:e juni. Anledningen är att om det blir något fel, t.ex. busstrejk, så hinner jag under alla omständigheter hem till måndag morgon. Dessutom brukar jag också bli väldigt trött efter att jag utövat någon form av aktivitet vilken jag tidigare inte utövat, då är det bra med en extra dag innan arbete.

Om det blir i Göteborg någon gång så är jag inte oäven att åka utanför Göteborg och möta upp för att på så sätt agera lots.
pjask
 
Inlägg: 111
Anslöt: 2009-11-01
Ort: Göteborg

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav Skinny » 2011-06-03 22:44:41

nallen skrev:Jag bor i Västra Frölunda och är faktiskt hemma emellanåt. Vi hade några café-träffar inne i stan förförra sommaren har jag för mig och vi har ätit några gånger också. Både café- och mat-alternativet är ju tämligen enkelt och praktiskt. Nu är jag inte hemma denna helgen, men vad sägs om språkcaféet på esperantoplatsen nästa lördag (den 11:e)?
Jag kan dock ännu inte lova att jag är hemma då, men det klarnar nog på onsdag.


Även jag bor i Västra Frölunda :)
Skinny
 
Inlägg: 1669
Anslöt: 2011-02-27
Ort: Mjölby

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav Danne » 2011-06-03 23:14:49

Kan ju tipsa om att jag kommer vara i GBG 8-10/7, om det kan vara intressant för någon. Har fått förslaget att kanske ses nån kväll där, när mina dagliga aktiviteter är avklarade. Gäller i så fall fredag eller lördag kväll (8-9 juli). Logistiken är inte spikad än, men vi får väl se då helt enkelt.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav Mellanvärld » 2011-06-04 1:17:47

Intresse finns, förutsatt tid och ork.
Mellanvärld
 
Inlägg: 1243
Anslöt: 2010-11-28
Ort: Göteborg

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav Titti » 2011-06-04 2:30:43

Även jag bor i närheten av Göteborg och är intresserad av träffar. Av praktiska skäl är jag inte så ofta där, familjen och vardagen tar sitt, men någon gång kan det passa även mig.

Min närmsta stad är annars Borås och några gånger har vi haft träffar där.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Återgå till Träffar



Logga in