Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav Meppe » 2011-05-25 14:11:39

Skulle det inte vara mera logiskt att fråga vem som har flest varningar/inlägg?
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav Miche » 2011-05-25 14:29:39

tahlia skrev:[...] så Krigarn kanske kan få sin 2:a varning (som han bevisligen fiskar efter). ;)

Andra? Han har fler än så totalt... ;)
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav Titti » 2011-05-25 14:46:38

Miche skrev:
tahlia skrev:[...] så Krigarn kanske kan få sin 2:a varning (som han bevisligen fiskar efter). ;)

Andra? Han har fler än så totalt... ;)


Admin

Vi summerar inte varningar över tiden utan just nu har han en varning. Jag delar inte ut varningar på begäran och det gör ingen annan heller. Utdelade varningar preskriberas efter en tid men visst bevaras de i minnet på så sätt att det är längre till en varning för en ny medlem som begår sitt första regelbrott än för den som varit med en längre tid och upprepade gånger bryter mot reglerna, i all synnerhet om det rör sig om samma sorts övertramp gång på gång.

Till all lycka inser de allra flesta här rimligheten i reglerna och håller sig inom det tillåtnas ramar. Det finns andra och bättre sätt att sticka ut på forumet än genom att gång på gång bryta mot ett regelverk man ändå inte kan förändra. Genom vettiga inlägg, till exempel, som tillför debatten något av värde eller som delar med sig av något personligt, som kan göra någon annan människa väl
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav Parvlon » 2011-05-25 16:17:09

Har en liknande tråd men då handlar det om bannlysningar, om jag kommer ihåg det korrekt. Fick inte heller något riktigt svar på den. Ser inget fel med att veta istället för att spekulera.


Meppe skrev:Skulle det inte vara mera logiskt att fråga vem som har flest varningar/inlägg?
Det som är logiskt för den ena är inte det för den andra. Jag undrar varför du tror dig vara inne i Krigarsjäls huvud?

Jag tror att google kan hjälpa en ifall man får för sig att räkna vem som har mest av oss som öppet blivit varnade minst en gång. Så många är vi inte men finns två problem som jag kan se. 1. google kommer inte åt AoT och Privata avdelninge. 2: varningar och/eller tillsägelser kan ha varit utfärdade utan att standardsättet används i flera fall. Om nån känner sig manad att fortsätta där jag slutade så är det fritt fram. http://www.google.com/search?hl=en&q=si ... =&aql=&oq=

Ev. blir det mer träffar om man söker på alla som varit moderatorer och texten varning i forumets sökfunktion men det blir en jävla gallring säkert. Skulle kunna göra en bot men jag vet inte om det är värt tiden.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav Nefarious » 2011-05-25 19:30:21

Oj. Varför är ni så snabba att hoppa på Krigis? Vissa här har skrivit väldigt kränkande saker om honom, och så utmålar ni honom som det svarta fåret. Fyfan.
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav slackern » 2011-05-25 19:40:13

Nefarious skrev:Oj. Varför är ni så snabba att hoppa på Krigis? Vissa här har skrivit väldigt kränkande saker om honom, och så utmålar ni honom som det svarta fåret. Fyfan.


Du vet en viss moderator har i regel en väldigt nedlåtande ton och låter sina vapenbröder komma undan med vad som helst. Och får vapenbröderna den minsta mothugg blir det oftast tillsägelser och varningar på de andra som skriver inte särskilt objektivt som moderator som låter personliga vänskapsband gå före rättvisa.
slackern
 
Inlägg: 43775
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav nallen » 2011-05-25 21:04:48

KrigarSjäl skrev:Hitta på lämplig tävlingsform så kör vi.

Börja med ORD på högskoleprovet.
nallen
 
Inlägg: 19473
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav treeman » 2011-05-25 21:08:20

Jag har ett antal varningar och en enormt lång avstägning bakom mig. Fast nu är jag "jättesnäll". Man kan ändra sig.
:-)005
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav slackern » 2011-05-25 21:15:11

Vart e Manne?
slackern
 
Inlägg: 43775
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav nallen » 2011-05-25 21:19:32

Alien skrev:[D]et finns ju vissa namn som ofta återkommer, s k återfallsförbrytare. Om de nu är det för att de inte kan annat el för att de inte vill annat.

Här finns kanske en tråd att nysta lite i ändå. Som varande en av "återfallsförbrytarna" finns det en hel massa jag skulle vilja säga, men i sammanhanget ska jag nöja mig med en observation; de flesta - men ingalunda alla - tillfällen då diciplinåtgärder riktats mot mig har varit vid tillfällen då jag känt mig förhållandevis uppåt. Diskussionsglad och med tillräckligt med ork för att skriva mer än enstaka enradare - raskt kommer en varning eller två som en skitkorv i potatismoset. Det suger rätt illa när det händer - särskilt när diskussionerna inte ens hinner komma fram till huvudpoängen innan de blir avbrutna.
nallen
 
Inlägg: 19473
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav Sheyen » 2011-05-25 21:27:12

Nefarious skrev:Oj. Varför är ni så snabba att hoppa på Krigis? Vissa här har skrivit väldigt kränkande saker om honom, och så utmålar ni honom som det svarta fåret. Fyfan.

+1
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav KrigarSjäl » 2011-05-25 21:48:44

nallen skrev:
KrigarSjäl skrev:Hitta på lämplig tävlingsform så kör vi.

Börja med ORD på högskoleprovet.

-Högskoleprovets orddel käkar jag till frukost.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav Danne » 2011-05-25 23:15:11

KrigarSjäl skrev:-Högskoleprovets orddel käkar jag till frukost.

Låter ju gott, hehe. :wink:

Kämpa på du Krigis, jag gillar dig i vilket fall som helst.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav KrigarSjäl » 2011-05-26 4:10:41

Danne skrev:Men okej Krigarsjäl, berätta då för oss obildade språkmissbrukare: Vad är det som du tycker är så ballt med att bli utvisad, vad tycker DU det bevisar eftersom du så stolt vill bli korad vinnare av utvisningsligan?

Är det begåvning, originalitet, språkkunskap, frispråkighet, eller vad?
Jag har iofs mycket svårt att se något av ovanstående skulle bevisas enbart genom att dra på sig utvisningar, speciellt med tanke på att många av dina varningar mest handlar om elaka personangrepp som inte ens hör till ämnet som diskuteras.

Men upplys oss om vad som är så oerhört eftersträvansvärt med jättemånga varningar och utvisningar? :idea:

Jag har redan klart och tydligt skrivit att jag ville puffa igång lite action på forumet - och så långt allt väl.
Där det inte finns någon vind kan du inte segla.
För att göra omelett måste man kläcka ägg.
För att elden inte ska slockna behövs det ved.
Är du med?

Den dagen alla är överens rinner forumsaktiviteten ut i sanden och min roll i detta drama i miniatyr är eldarens medan moddarna ideligen springer med sina vattenhinkar.
Eftersom jag vet att du inte är någon obildad språkmissbrukare räknar jag med att du hajar poängen. Om det skulle vara något du inte förstår är det bara att fråga.
No hard feelings.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav Titti » 2011-05-26 14:35:04

slackern skrev:
Nefarious skrev:Oj. Varför är ni så snabba att hoppa på Krigis? Vissa här har skrivit väldigt kränkande saker om honom, och så utmålar ni honom som det svarta fåret. Fyfan.


Du vet en viss moderator har i regel en väldigt nedlåtande ton och låter sina vapenbröder komma undan med vad som helst. Och får vapenbröderna den minsta mothugg blir det oftast tillsägelser och varningar på de andra som skriver inte särskilt objektivt som moderator som låter personliga vänskapsband gå före rättvisa.


Admin

Det här vill jag ha en förklaring på med konkreta exempel. Att påstå att någon moderator inte gör ett riktigt jobb och låter personliga vänskapsband styra modereringen är en allvarlig anklagelse och något jag definitivt tar på största allvar och kommer att utreda.

Det går bra att svara mig i PM.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav slackern » 2011-05-26 16:23:34

Titti skrev:
Admin

Det här vill jag ha en förklaring på med konkreta exempel. Att påstå att någon moderator inte gör ett riktigt jobb och låter personliga vänskapsband styra modereringen är en allvarlig anklagelse och något jag definitivt tar på största allvar och kommer att utreda.

Det går bra att svara mig i PM.


Har svarat i ett PM.
slackern
 
Inlägg: 43775
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav Danne » 2011-05-26 17:44:43

KrigarSjäl skrev:Om det skulle vara något du inte förstår är det bara att fråga.

Jodå, jag förstår alldeles utmärkt vad du menar, men håller bara inte med dig. D.v.s. anser inte jag att de helt ovidkommande personangreppen som jag syftar på något sätt skulle ge de effekter du pratar om.

Ex:
1, - Jag tycker si.
2, - Men jag tycker så.
3, - Typiskt dig som är en jubelidiot utan någon bildning alls.

4, Följt av ett postningsförbud så diskussionen ej kan fortsätta mellan parterna. Alla argument för respektive sida blir helt oväsentliga.

Jag ser ingen vinst i detta, bara ytterligare en förstörd diskussion vars utveckling helt saboteras av ena parten, helt i onödan. Ingen vinner, alla förlorar. Precis som en match som blir avblåst p.g.a. sabotage eller fusk. Och jag ser #3 som det som saboterar diskussionen, inte #4 (som jag bara ser som en konsekvens av den helt onödiga #3'an.)

Istället för att med argument vinna diskussionen så kastar man in en smällare på spelplan, så matchen avblåses. Ingen vinner någonting, alla bara förlorar på det som jag ser det.

Hoppas du förstår vad jag menar med detta.
Men vi har ju alla rätt att tycka olika, så även här. 8)
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav KrigarSjäl » 2011-05-26 18:25:13

Aspergerforum är inte någon hockeymatch utan en mötesplats.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav Danne » 2011-05-26 18:50:55

KrigarSjäl skrev:Aspergerforum är inte någon hockeymatch utan en mötesplats.

Inte speciellt givande möte om ena parten hela tiden lämnar salen, så man får sitta där och filosifera för sig själv. :roll:

Du gillar inte sportliknelserna, okej. Det är som att diskutera med en person som stup i kvarten vrålar "Dra åt helvete!", sedan springer ut och smäller igen dörren efter sig. Om det utfallet upprepar sig alltförofta så tröttnar man ju bara till slut på att försöka föra en meningsfull diskussion med den personen.

"Screw you guys, I'm going home." - Eric Cartman 8)

Jag tycker det ger mer om bägge parterna stannar kvar, även om känslor och åsikterna svallar. Det är ju snarare då det blir fart på forumet, och diskussionerna färggladare.

Ensidiga möten och diskussioner är ju bara hur tråkiga som helst, så jag ser fortfarande inte någon vinst med att banna ut sig själv. Speciellt inte när det oftast handlar om personangrepp som inte ens har med ämnet att göra. Snarare är det bara ett effektivt sätt att ta kål på diskussionerna och forumet.

Men som sagt, vi har väl bara olika syn på den saken.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav KrigarSjäl » 2011-05-26 20:05:50

Att bli bannad är inte samma sak som att sticka.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav rdos » 2011-05-26 21:27:48

Fjantig diskussion.

Några bättre frågeställningar:

1. Vem har fått flest varningar utan att ha blivit avstängd?
2. Vem har haft kvar en varning längst innan den preskriberats?
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav slackern » 2011-05-26 21:34:19

rdos skrev:Fjantig diskussion.

Några bättre frågeställningar:

1. Vem har fått flest varningar utan att ha blivit avstängd?
2. Vem har haft kvar en varning längst innan den preskriberats?


Kul att du har hittat tillbaks välkommet har saknat dej.
slackern
 
Inlägg: 43775
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav rdos » 2011-05-26 21:52:34

slackern skrev:Kul att du har hittat tillbaks välkommet har saknat dej.


Tror att jag surat färdigt för den här gången, men kommer nog inte att ha så mycket tid att skriva / läsa så mycket närmaste tiden ändå.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Re: Vem har dragit på sig flest varningar under AFs historia

Inläggav Kahlokatt » 2011-05-26 21:58:44

:-)202
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in