Är det här forumets nya utseende?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav geocache » 2011-03-31 1:23:56

Jag tycker att den gula färgen som "markerar" inlägg som citeras är aningen blek. Formgivningen, och färgerna i övrigt, gillar jag som de är.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav Miche » 2011-03-31 9:03:54

Alien skrev:
Miche skrev:
Alien skrev:Privata avd finns kvar och man ansöker här: vill-du-skriva-i-den-privata-avdelningen-anmal-dig-har-t6418.html

Länken i det inlägget funkar inte...


Konstigt, den fungerar för mig, både här och i mitt ursprungliga inlägg.

HGJ skrev:Jag tror att Miche menade följande länk:

groupcp.php?g=1305

Japp (förtydligade lite med en fetmarkering ovan).
---
Men, vad i helvete!!!
Du kan endast ha upp till 3 citat inom varandra.
Vad är det för jävla larv?
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav Alien » 2011-03-31 13:40:46

geocache skrev:Jag tycker att den gula färgen som "markerar" inlägg som citeras är aningen blek.


Det tycker jag med. Öht tycker jag det blir tydligare med mera kontrasterande färger.Även typsnittet är för "blekt", vill ha större stil och tydligare svärta.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav alfapetsmamma » 2011-03-31 13:55:01

Alien skrev:
geocache skrev:Jag tycker att den gula färgen som "markerar" inlägg som citeras är aningen blek.


Även typsnittet är för "blekt", vill ha större stil och tydligare svärta.


Håller med.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav MsTibbs » 2011-03-31 19:48:02

Kan man göra som förut, att trådskaparen/sista skribenten står bredvid trådnamnet i stället för under, så man slipper låsa alla namn, när man bara vill läsa ämnesrubriken?
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav geocache » 2011-03-31 20:53:05

alfapetsmamma skrev:
Alien skrev:Även typsnittet är för "blekt", vill ha större stil och tydligare svärta.


Håller med.

Jag håller med jag med 8).
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav Arkimedes » 2011-03-31 23:14:25

Miche skrev:Men, vad i helvete!!!
Du kan endast ha upp till 3 citat inom varandra.
Vad är det för jävla larv?

R.I.P Tråden för självcitering och sidförstörande spamming :cry:

ford skrev:Här är det fritt fram att citera hundrafaldigt, så att ordet hamnar i en liten ruta, omgiven av 100 citeringsramar

:-)183
Arkimedes
 
Inlägg: 4043
Anslöt: 2010-10-27

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav Kvasir » 2011-04-01 12:02:08

Miche skrev:Men, vad i helvete!!!
Du kan endast ha upp till 3 citat inom varandra.
Vad är det för jävla larv?


Klart
det
går
citering.PNG

men
det
är
ganska jobbigt. :)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav modestrick » 2011-04-01 20:40:11

Ett Aspergerforum som ändrar utseende..Är det bara jag som tycker det är konstigt? Jag råkar ha Aspergers syndrom och tycker därmed att precis all förändring är av ondo. Jag tycker om när saker å ting är samma jämt. likadant, aldrig några överaskningar. Förändring stressar och upprör mig.

hej och hå.. hej då.
modestrick
 
Inlägg: 106
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Skaraborg

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav Zombie » 2011-04-01 20:51:07

modestrick skrev:Ett Aspergerforum som ändrar utseende..Är det bara jag som tycker det är konstigt? Jag råkar ha Aspergers syndrom och tycker därmed att precis all förändring är av ondo. Jag tycker om när saker å ting är samma jämt. likadant, aldrig några överaskningar. Förändring stressar och upprör mig.

hej och hå.. hej då.

Ifall du inte vet om det så blev forumet hackat. Eftersom det hade gått på en sedan flera år föråldrad buggig och lätthackad forummotor fanns i praktiken inget annat val än att då byta till aktuell modell.

Alternativen var då att låta forumet ligga nere lääääänge tills alla specialinställningar var fixade om inte alltid exakt som förut så nästan, eller få upp det så fort som möjligt och ändra inställningar efterhand. Av dem valdes det senare.


För övrigt råkar jag ha aspergers syndrom och är därmed inte generellt mot förändringar.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav Zombie » 2011-04-01 21:08:20

Kan tillägga, för den som inte vet det, att forumet sköts som obetald fritidssyssla av ägaren plus några som har rekryterats bland de vanliga medlemmarna. Även det sätter ju gränser för hur snabbt saker kan göras.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav modestrick » 2011-04-01 21:09:52

allrightie then
modestrick
 
Inlägg: 106
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Skaraborg

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav Dark_Solitude » 2011-04-01 21:21:13

Me wants teman ! :-)004
Olika valbara teman på sidan. Svart, blått, rött, etc..
Dark_Solitude
 
Inlägg: 199
Anslöt: 2011-01-14

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav Dark_Solitude » 2011-04-01 21:25:40

modestrick skrev:Ett Aspergerforum som ändrar utseende..Är det bara jag som tycker det är konstigt? Jag råkar ha Aspergers syndrom och tycker därmed att precis all förändring är av ondo. Jag tycker om när saker å ting är samma jämt. likadant, aldrig några överaskningar. Förändring stressar och upprör mig.

hej och hå.. hej då.


Förändringar är något som ibland måste ske, och ibland för de med sig något gott.
Sidan kommer kanske bli lite snabbare, och den kommer kanske tilltala fler personer..
Det finns fler funktioner, fler valmöjligheter för användarna..
You will get used to it, in time.

Men jag kan hålla med, sidan känns inte lika "hemma" som förut.. :-)004
Dark_Solitude
 
Inlägg: 199
Anslöt: 2011-01-14

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav Arkimedes » 2011-04-01 21:43:08

Dark_Solitude skrev:Me wants teman ! :-)004
Olika valbara teman på sidan. Svart, blått, rött, etc..

Nej! Inga val, inget överflödigt. Jag blir stressad redan som det är nu.
Arkimedes
 
Inlägg: 4043
Anslöt: 2010-10-27

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav Zombie » 2011-04-01 22:06:53

Flera val av sådant som layout, färgskala och typsnitt, som man vanligtvis gör en gång för alla för sin dator eller användare, kan göra att en massa människor som annars inte skulle kunna vistas på forumet kan det.

Kanske man rentav kan tänka sig att på samma sätt en gång för alla underkasta sig besväret att välja hur stora paket funktionsknappar man vill ha, för dem som vill ha det basic och överskådligt respektive oss som till exempel vill kunna se inlägg sållade efter olika kriterier alltefter vad man letar efter? Vet inte vad som är tekniskt rimligt, men även där kan det göra stor skillnad åt helt olika håll för hur olika personer överhuvudtaget står ut med forumet.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav lasseivägen » 2011-04-01 22:32:08

Otydligt var inlägg börjar och slutar inte särskilt tydligt att se vem som skrivit innlägget. Kan delvis bero på att man av gammal vana tittar på vänster sida efter vem som skrivit inlägget. Borde kanske vara möjligt att flytta tillbaka till vänster sida. Annars verkar funktionerna var ett lyft.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav magdalena » 2011-04-02 10:16:22

Jag klarar inte av att läsa de inlägg som ligger mot grå bakgrund, läser endast de dom ligger mot den vita. Hoppas det gråa tas bort!
magdalena
 
Inlägg: 94
Anslöt: 2010-12-25

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav Maldita » 2011-04-02 15:41:05

Jag gillar inte att forumets "ikon" (den lilla ikon som syns när man t ex surfar med flikar, Wikipedia har ett W som sin logga, och så) är forumets gamla logga (AF i rött och blått), nu när vi inte längre har röd/blå rubrik. Kanske byta ut den?
Maldita
Inaktiv
 
Inlägg: 1517
Anslöt: 2010-02-06

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav Bali » 2011-04-02 17:15:01

magdalena skrev:Jag klarar inte av att läsa de inlägg som ligger mot grå bakgrund, läser endast de dom ligger mot den vita. Hoppas det gråa tas bort!

Håller verkligen med i detta, eller för mig är det kanske snarare så att jag tydligen inte "klarar av" dessa kast mellan vita och grå inlägg i trådarna.

Jag tar nästan till lipen när jag inser hur paradoxalt det är att tydligen ha svårigheter med att hålla isär olika inlägg just för att de är olika, p.g.a. bakgrundsfärgen.
Känner mig smått värdelös jag. :(
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav Alien » 2011-04-02 17:23:36

Maldita skrev:Jag gillar inte att forumets "ikon" (den lilla ikon som syns när man t ex surfar med flikar, Wikipedia har ett W som sin logga, och så) är forumets gamla logga (AF i rött och blått), nu när vi inte längre har röd/blå rubrik. Kanske byta ut den?


Hellre återinföra det röda och blå i "aspergerforum" högst upp.

För övrigt ser jag inte "AF" i fliken (bara ett vitt pappersark), däremot bland mina sparade sajter (bokmärken).
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav Kimmelie » 2011-04-02 20:04:36

Jag stör mig också på de olika bakgrundsfärgerna för inläggen. Helst skulle jag vilja att det blir så likt hur det såg ut förut som möjligt. Det kändes mer som hemma då...

Jag ser AF-ikonen på den flik som jag har "index-sidan" för en avdelning, men på de flikar jag har öppnat nån tråd ser jag bara ett vitt pappersark...
Kimmelie
 
Inlägg: 2022
Anslöt: 2009-09-09

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav magdalena » 2011-04-02 22:21:38

Bali skrev:
magdalena skrev:Jag klarar inte av att läsa de inlägg som ligger mot grå bakgrund, läser endast de dom ligger mot den vita. Hoppas det gråa tas bort!

Håller verkligen med i detta, eller för mig är det kanske snarare så att jag tydligen inte "klarar av" dessa kast mellan vita och grå inlägg i trådarna.

Jag tar nästan till lipen när jag inser hur paradoxalt det är att tydligen ha svårigheter med att hålla isär olika inlägg just för att de är olika, p.g.a. bakgrundsfärgen.
Känner mig smått värdelös jag. :(


Det är delvis därför jag endast läser de mot den ljusare bakgrunden, klarar inte heller av att hoppa mellan färgerna. Förutom att det är ansträngande för ögonen att läsa mot det gråa.
Saknar gamla forumdesignen... Kan nog vänja mig vid mycket men inte detta med de olika färgerna i inläggen.
magdalena
 
Inlägg: 94
Anslöt: 2010-12-25

Re: Är det här forumets nya utseende?

Inläggav Mellanvärld » 2011-04-03 0:17:36

Alien skrev:
Maldita skrev:Jag gillar inte att forumets "ikon" (den lilla ikon som syns när man t ex surfar med flikar, Wikipedia har ett W som sin logga, och så) är forumets gamla logga (AF i rött och blått), nu när vi inte längre har röd/blå rubrik. Kanske byta ut den?


Hellre återinföra det röda och blå i "aspergerforum" högst upp.

För övrigt ser jag inte "AF" i fliken (bara ett vitt pappersark), däremot bland mina sparade sajter (bokmärken).
Det kan ju vara så att bilden ligger kvar i vävläsarens cache.
Mellanvärld
 
Inlägg: 1243
Anslöt: 2010-11-28
Ort: Göteborg

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in