Vad retar ni med AS-symtom er på?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Arkimedes » 2011-03-19 20:47:01

prodge64 skrev:Upptagen. :P

:-)154 :-)148
Arkimedes
 
Inlägg: 4043
Anslöt: 2010-10-27

Inläggav Arkimedes » 2011-03-19 20:59:20

Jag retar mig som fan på när folk förklarar saker för mig för att de antar att jag inte förstår! T ex när någon använder ett "svårt" ord och sedan förklarar vad ordet betyder! :-)064
Arkimedes
 
Inlägg: 4043
Anslöt: 2010-10-27

Inläggav lasseivägen » 2011-03-19 21:22:45

Ju mer jag läser på forumet desto mer inser jag mina problem och min AS, här var mycket jag inte fick med i mitt inlägg i början.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Inläggav Moggy » 2011-03-19 21:29:48

Sheyen skrev:Det är fortfarande inkorrekt.



Nja. Om tillräckligt många gör fel så blir det inte längre fel.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Zombie » 2011-03-19 22:02:04

prodge64 skrev:
Dark_Solitude skrev:Det finns hopp för killar.. Du kunde tänka själv, jag behövde inte tänka åt dig o0
Vart växer ni på träd tro?

Jag fattar den metaforiska frågan (korrekt benämning?)

[WikiSve]Retorisk_fråga[/WikiSve]?

Dark_Solitude skrev:Antar att svaret kommer att bli.. ".. alla fungerar inte lika.." :D

:-)050 Fan vad roligt att läsa den insikten från en så ung person. Det bådar gott.

Blev glad av att läsa samtalet mellan Prodge och Mörka Ensamhet också. Det finns hopp liksom; till och med om båda könen...

Och att TV kan vara en så bra uppfostrare, det hade man ju aldrig trott :shock: ;) (hoppas du tål galghumorn, jag har också fått uppfostra mig själv...)
Senast redigerad av Zombie 2011-03-19 22:04:17, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav prodge64 » 2011-03-19 22:04:04

Nä, en retorisk fråga vill man ju inte ha svar på. Jag tänkte på det här med "växa på träd", att det är en metafor. :)
prodge64
 
Inlägg: 1246
Anslöt: 2008-10-31
Ort: Södermland

Inläggav Zombie » 2011-03-19 22:05:59

Jaså den aspekten, då förstår jag. Vill och vill inte ha svar på, det finns ju gråzoner också, så jag tänkte på en sådan.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav prodge64 » 2011-03-19 22:09:53

Zombie skrev:Jaså den aspekten, då förstår jag. Vill och vill inte ha svar på, det finns ju gråzoner också, så jag tänkte på en sådan.

Jag förstod det. :) Man kanske kan kalla det för en retaforisk fråga? ;)
prodge64
 
Inlägg: 1246
Anslöt: 2008-10-31
Ort: Södermland

Inläggav Zombie » 2011-03-19 22:15:10

Vadhelst som bär din båt, så länge det inte blir rektoforisk. (Sedan får de väl kalla mig rektofobisk...) ;)
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Arkimedes » 2011-03-19 22:44:53

Dark_Solitude skrev:Killar som kommer och gråter, och berättar om hur plågsamt det var att göra en kamera undersökning via analen.. Som en stund senare pratar om att tjejer som inte vill ha analsex är tråkiga, gnälliga och osexiga, är också något som stör mig som fan.

Då har man heller inte tänkt efter tillräckligt..

Jag tycker att det är du som inte tänkt efter tillräckligt. Att man tycker att en läkarundersökning är obehaglig har inget med ens sexuella preferenser att göra.

Dark_Solitude skrev:
prodge64 skrev: Men men, händer det igen så kan du ju alltid påpeka för dom att en kuk är tjockare än kameran. :D


Det finns hopp för killar.. Du kunde tänka själv, jag behövde inte tänka åt dig o0
Vart växer ni på träd tro?

Du vill att killar ska tänka själva? Jag tycker snarare att det verkar som att du tycker att killar ska tänka precis som du.

Menar du att du skulle behöva tänka åt prodge64 om hans åsikter inte skulle stämma överens med dina? :-)030

prodge64 skrev:
Dark_Solitude skrev:Jag ska göra det i framtiden.. Det tråkiga är dock att dem som öppnar munnen och säger att dem tycker sådär, brukar inte vara de allra smartaste.. Så egentligen är det väl dumt av mig att ens orka föra diskussionen..
Men sån har jag alltid varit..

Lika bra att dra det till sin spets då - fråga vad de skulle tycka om att få en strap-on i röven.

Dark_Solitude, vad har sexuella preferenser med intelligens att göra?

prodge64, jag anser att din jämförelse är felaktig. Bara för att man gillar att sätta på behöver inte betyda att man gillar att bli påsatt. Man kan gilla antingen det ena eller det andra, eller både och.

Dark_Solitude skrev::3 mjo. Det är kanske så.. Problemet är att såna snubbar är svåra att hitta. Farsan säger att det beror på att dem oftast är för sig själva, just för att dem inte tycker som alla andra omogna killar som jag lyckas stöta på..
Men jag får väl leta på lite nya ställen då..

Menar du att killar som gillar analsex är omogna? Är tjejer som gillar analsex också omogna?

Dark_Solitude skrev:Han vet att jag vill ha en sån som honom. Som säger det han tycker, som inte tycker att söndersminkade tjejer med klackskor och push up BH är imponerande utan snarare äcklande, som inte är intresserad av att ha miljoner kompisar eller gå på tusen fester..

En kille som ser igenom ytligheter myter och illusioner, som kan tänka själv, med insikt och erfarenhet, empati och moral.. Modet att stå ut ur mängden, men som inte ser sig själv som bättre än alla andra. Som har massa åsikter, som är igenomtänkta. Som absolut inte är konflikträdd.. Och inte bryr sig om sitt rykte..
("Tönten med BMW'n" eller "Feta flintskallen med långt hår" osv..)

osv.. Det där hittar man sällan i killar runt åldern 18-25... Och farsan säger att dem gömmer sig, för att han själv gjorde det. Han var inte med omogna bärra och snackade om snyggaste tjejen i klassen, bara för att det var ballt att prata om henne.. Han tyckte det var tråkigt, så han var hemma och skruvade på sin bil och var med min mamma när hon träffade honom.. Vilket gav honom ryktet som enstöring osv, men han brydde sig inte..

Så en kille får säga vad han tycker, förutsatt att han inte säger att han gillar analsex? Eller förutsatt att han tycker likadant som du?

Dark_Solitude skrev:-Folk som inte tänker efter
Konsekvenser är viktiga. Tänk först, prata sen.
Vanliga människor ser mig ofta som elak, för att jag mins Allt dem säger. För att sedan påminna dem om detta, när dem gör något som motsäger det dem själva sagt...

...

Tänk efter. När man säger något ska man ha tänkt på varenda liten konsekvens av det man säger. Hur det man säger fungerar och blir, ur alla vinklar. Sen pratar man. Istället för att bara prata rakt ut.

...och sedan tog du upp exemplet om analsex, som du verkligen inte hade tänkt på ur mer än en vinkel.
Arkimedes
 
Inlägg: 4043
Anslöt: 2010-10-27

Inläggav Arkimedes » 2011-03-19 22:54:40

Dark_Solitude skrev:Det finns hopp för killar.. Du kunde tänka själv, jag behövde inte tänka åt dig o0
Vart växer ni på träd tro?

PS Jag hittade inte honom i ett träd, jag hittade honom på Aspergerforum. :-)047
Arkimedes
 
Inlägg: 4043
Anslöt: 2010-10-27

Inläggav prodge64 » 2011-03-19 23:23:44

Arkimedes skrev:prodge64, jag anser att din jämförelse är felaktig. Bara för att man gillar att sätta på behöver inte betyda att man gillar att bli påsatt. Man kan gilla antingen det ena eller det andra, eller både och.

Jag vet. :) Men med tanke på att killar som beklagar sig över rektoskopi och samtidigt saknar förståelse för att inte alla tjejer vill ha sitt anus penetrerat heller, så hoppas jag att en sådan fråga kan öppna deras ögon och låta dom se saken ur tjejens synvinkel.
prodge64
 
Inlägg: 1246
Anslöt: 2008-10-31
Ort: Södermland

Inläggav Dark_Solitude » 2011-03-19 23:56:59

Arkimedes skrev: Text.

Oh my fucking god vad missförstådd man kan bli.

"Jag tycker att det är du som inte tänkt efter tillräckligt. Att man tycker att en läkarundersökning är obehaglig har inget med ens sexuella preferenser att göra. "

Ibland undrar jag om folk ens läser det jag skriver.
Det jag skrev var ju att killar ofta klagar över att bli penetrerad i analen med en kamera, för att sen stå och säga att tjejer som inte vill bli penetrerad med en kuk i analen är gnälliga och osexiga.

För att jag anser att man ska kunna tänka efter själv.
Tänka efter - koppla ihop att om jag hatar att bli penetrerad med kamera, så ska jag kanske inte kalla tjejer för gnälliga när dem inte vill bli penetrerad med en kuk.
Tänka efter själv - Förstå det själv, innan jag talat om för dem hur det dem själv säger inte går ihop.

"Du vill att killar ska tänka själva? Jag tycker snarare att det verkar som att du tycker att killar ska tänka precis som du.
Menar du att du skulle behöva tänka åt prodge64 om hans åsikter inte skulle stämma överens med dina
?"


Jag tycker inte alls att dem ska tänka precis som mig.
Däremot anser jag att dem ska ha tänkt igenom och ha bra argument för sin åsikt.

Om en kille säger något som inte går ihop, och inte förstår hur det inte kan gå ihop, för än jag har gjort en lång förklaring för honom, så har jag behövt tänka åt honom för att han ska förstå att hans resonemang sagt emot sig självt eller inte stämt på något sätt.

"vad har sexuella preferenser med intelligens att göra?"

Killar som står och säger att tjejer som inte gillar någonting inom sex, är osexiga gnälliga och tråkiga, är oftast inte sådär jätte smarta.
Och killar som inte kan tänka ut konsekvenser av det dem säger, se själv att dem säger saker som inte går ihop med varandra, är inte heller så smarta.
Vilket gör att det är dumt att orka prata med dem, då dem aldrig kommer kunna förstå hur jag menar.

Mina preferenser har inget med min intelligens att göra. Däremot har andras kommentarer och inställning med intelligens till viss del att göra.

"Menar du att killar som gillar analsex är omogna? Är tjejer som gillar analsex också omogna?"

Nej. jag menade att killar som inte kan tänka efter på vad dem säger, förstå konsekvenser och tänka själv, är omogna. Dem har inte lärt sig att tänka efter än.

"Så en kille får säga vad han tycker, förutsatt att han inte säger att han gillar analsex? Eller förutsatt att han tycker likadant som du? "

Herrejösses. Är det något du inte har missförstått?
En kille får säga vad han vill. Alla får säga vad dem vill.
Men jag anser att man ska tänka efter. Han ska ha bra argument för det han säger.

"...och sedan tog du upp exemplet om analsex, som du verkligen inte hade tänkt på ur mer än en vinkel.
Bara för att man gillar att sätta på behöver inte betyda att man gillar att bli påsatt.
"


Nej. Du har missförstått allting.
Om man inte gillar att bli påsatt själv, kanske man inte ska kalla någon som inte vill bli påsatt för gnällig eller tråkig eller osexig.
Senast redigerad av Dark_Solitude 2011-03-20 0:01:08, redigerad totalt 3 gånger.
Dark_Solitude
 
Inlägg: 199
Anslöt: 2011-01-14

Inläggav fritor » 2011-03-19 23:58:19

Jag retar mig på orden strax: när då? , vi får väl se: vadå se? Jag ringer i morgon: detta uttryck blir jag förbaskad på, då kommer jag blänga på telefonen hela dagen. Men numera har jag mobiltelefon och det underlättar.
fritor
 
Inlägg: 97
Anslöt: 2010-09-26
Ort: Mariefred

Inläggav Marabou » 2011-03-20 12:46:48

fritor skrev:Jag retar mig på orden strax: när då? , vi får väl se: vadå se? Jag ringer i morgon: detta uttryck blir jag förbaskad på, då kommer jag blänga på telefonen hela dagen. Men numera har jag mobiltelefon och det underlättar.


Just det här med "strax" retade jag mig på när jag var liten. Ofta när jag frågade mamma när vi till exempel skulle äta så svarade hon "strax". Jag frågade då när strax var, varpå mamma svarade "om en liten stund" :P Det uttrycket retade jag mig ännu mer på eftersom jag snabbt blev varse att "en stund" kunde innebära allt ifrån fem minuter upp till två timmar. Superirriterande för en liten unge som behövde ordning och reda och som dessutom ville att allt skulle ske NU.
Marabou
Har också skrivit som Vampire.
 
Inlägg: 403
Anslöt: 2010-06-28
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in