Inköp av moderkort?

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Miche » 2011-03-14 20:25:03

prodge64 skrev:Förmodligen är det så att ett kort i taget används i det fallet, jag har inte hört talas om det tidigare.

Möjligt, men det känns som om båda korten uppdateras samtidligt, jag har inte kollat FPS på korten när datorn visar bild på båda skärmarna samtidigt!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

grafikkort

Inläggav dumle » 2011-03-17 11:51:54

byta av moderkort blev inte som jag förväntat mig...
blir tvingad att köpa ett nytt operativsystem, jag visste om det innan jag köpte moderkortet.
Den datorn kommer jag att avveckla inom kort.
Förlust affär, javisst..men jag har lärt mig mera om komponenter och datorbygge.

vad jag kan förstå så säljer datorbutiker eller marknadsför sina datorer med snabba processorer och stora minnen. Men oftast sitter det ett billigt grafikkort i datorn.
Och det skall visst finnas ett samband mellan energiförbrukning/värmeuttveckling och som i sin tur ger högt fläktljud.
För att man inte klarat av med en bra kylteknik.

NVIDIA Fermi GTX 460M tillhör visst mellan registret. och vad jag kan förstå är ett bra grafikkort. Nvidia har ochså haft problem med tidigare versioner av detta grafikkort.
Jag har försökt fördjupa mig i mina kunskaper vad det beträffade grafikkorts prestanda.
och som jag noterat finns det ett samband mellan strömförbrukning kontra fläktbehov/kylning i datorer.

asus , acer verkar har löst det där med bra kylning kan jag förstå!!!!
dumle
 
Inlägg: 290
Anslöt: 2006-04-04
Ort: halland

Återgå till IT-forum



Logga in