Vad tycker ni om Dr Goldsteins påståenden att Autism inte...

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad tycker ni om Dr Goldsteins påståenden att Autism inte...

Inläggav lenasvn » 2011-03-15 15:55:14

finns? Han anser att det är en sjukdom och att den kan botas genom att avgifta kroppen från toxiner? Jag tvivlar starkt. Man hänvisar gärna till spridning av mycoplasma från laboratorier under 80-talet. Men då säger jag att forskning visar att Autism Spektrum störningar är genetiska, det har ju framkommit för bara ett par månader sedan?

Och då kan man också fråga sej varför min far som är 75 har tydliga autistiska drag och har alltid haft det, långt innan den spridda mycoplasman under 80 talet.

Nej, jag undrar om han inte vill tjäna pengar på avgiftningskurer? Leker han inte med människors liv på sätt och vis? Helt klart blir man bättre av att avgifta kroppen från gifter och avstå från allergiframkallande ämnen som gluten om man har en sådan intolerans, men jag undrar om det verkligen är sant att ett barn med grav autism skulle bli helt frisk av Goldsteins recept?

Några tankar?

Jag vet att samma infektioner och kroniska virus finns i kroppen hos personer med neurologiska sjukdomar som MS, CFS/ME och även Autism, AS, ADHD, ADD. Om man har sådana infektioner i kroppen så är avgiftning alltid en fördel, men jag tvivlar på att det är en bot. Jag kan säga att jag inte tvivlar en sekund på att Autism personer är känsliga mot vacciner, man har kunnat se att kvicksilver lämnar kroppen på en frisk person men det lagras tydligen i hjärnan på våra autism personer. Jag har det senaste avstått från vidare vaccinationer av mina barn då de reagerat negativt på dessa och jag vill inte ta några risker.

Nu börjar jag tappa tråden här, flummig i bollen! :)

http://www.autismtoday.com/articles/Aut ... .asp?cat=1
lenasvn
 
Inlägg: 49
Anslöt: 2010-04-13
Ort: Göteborg

Inläggav atoms » 2011-03-15 16:10:53

Är det chelation therapy som dr. Goldstein förespråkar?
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18072
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Inläggav lenasvn » 2011-03-15 16:51:55

Precis.
lenasvn
 
Inlägg: 49
Anslöt: 2010-04-13
Ort: Göteborg

Re: Vad tycker ni om Dr Goldsteins påståenden att Autism int

Inläggav atoms » 2011-03-15 17:09:14

lenasvn skrev:finns? Han anser att det är en sjukdom och att den kan botas genom att avgifta kroppen från toxiner? Jag tvivlar starkt. Man hänvisar gärna till spridning av mycoplasma från laboratorier under 80-talet. Men då säger jag att forskning visar att Autism Spektrum störningar är genetiska, det har ju framkommit för bara ett par månader sedan?

Och då kan man också fråga sej varför min far som är 75 har tydliga autistiska drag och har alltid haft det, långt innan den spridda mycoplasman under 80 talet.

Nej, jag undrar om han inte vill tjäna pengar på avgiftningskurer? Leker han inte med människors liv på sätt och vis? Helt klart blir man bättre av att avgifta kroppen från gifter och avstå från allergiframkallande ämnen som gluten om man har en sådan intolerans, men jag undrar om det verkligen är sant att ett barn med grav autism skulle bli helt frisk av Goldsteins recept?


Om barnet blir helt frisk efter avgiftningen så hade det inte autism utan bara något som kunde misstas för det.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18072
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Re: Vad tycker ni om Dr Goldsteins påståenden att Autism int

Inläggav Ek » 2011-03-15 19:53:23

Vad jag tycker om det? Det är frustrerande. Det är därför jag har skrivit två inlägg om det på min blogg och jag har försökt debattera frågan på newsmill. Men jag tar det en gång till frågan om vaccin orsakar autism har ställts och blivit besvarad. Svaret är nej.
lenasvn skrev:Jag kan säga att jag inte tvivlar en sekund på att Autism personer är känsliga mot vacciner, man har kunnat se att kvicksilver lämnar kroppen på en frisk person men det lagras tydligen i hjärnan på våra autism personer. Jag har det senaste avstått från vidare vaccinationer av mina barn då de reagerat negativt på dessa och jag vill inte ta några risker.

Nu börjar jag tappa tråden här, flummig i bollen! :)

http://www.autismtoday.com/articles/Aut ... .asp?cat=1
Du tar risker, du utsätter dina barn, dig själv och andra för risker. Bill Gates kommenterade det med väldigt hårda ord: "Well, Dr. Wakefield has been shown to have used absolutely fraudulent data. He had a financial interest in some lawsuits, he created a fake paper, the journal allowed it to run. All the other studies were done, showed no connection whatsoever again and again and again. So it's an absolute lie that has killed thousands of kids. Because the mothers who heard that lie, many of them didn't have their kids take either pertussis or measles vaccine, and their children are dead today. And so the people who go and engage in those anti-vaccine efforts -- you know, they, they kill children."

I oktober förra året drabbades Kalifornien av den värsta kikhosteepidemin sedan 1960-talet, just på grund av att anti-vaccinrörelsen hade varit så framgångsrik. Nio spädbarn dog. http://blogs.forbes.com/sciencebiz/2010 ... -movement/

Och om chelation therapy kan man länka till en artikel om en femårig pojke som dog av det. http://www.post-gazette.com/pg/05237/559756.stm
Ek
 
Inlägg: 27
Anslöt: 2010-11-21

Inläggav lenasvn » 2011-03-15 20:20:41

Men Ek, du pratar om vaccineringar, jag pratade om Dr Goldstein som anser han kan bota Autism!

Eftersom du tar upp det så kan jag förklara att min dotter gick in i en psykos av trippelvaccineringen som pågick i 6 veckor. Vaccin orsakar inte autism, nej, men det kan orsaka mer uttalade symptom av Autism spektrum, det är därför så många föräldrar misstagit sej att vaccineringar ORSAKAT autism vilket är falsk. Mina 3 barn försämrades. Jag ser ingen orsak att riskera ytterligare förstärkta symptom som kommer att bestå resten av deras liv. Människor som tål vaccineringar bör ta dem naturligtvis.

Tackar för Gazette länken :D

Atoms- det är det jag tänker också.
lenasvn
 
Inlägg: 49
Anslöt: 2010-04-13
Ort: Göteborg

Inläggav Parvlon » 2011-03-15 20:28:37

Ofta religiösa eller penningkåta individer som påstår sånt dravvel. Enkla lösningar, istället för tabletter ska man ingå i en sekt.. Inget att bry sig om imo.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in