Finna kärleken (Projektarbete)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Finna kärleken (Projektarbete)

Inläggav sugrövmanövern » 2011-03-05 12:01:08

Liljan13 skrev:Tycker ni att det är svårt att hitta en pojkvän/flickvän?
Jag hittade en en gång. Han var svårfunnen, ja. Fann den på internet.

Liljan13 skrev:Och om ni vill kan ni svara på frågan, varför?
Svårt. Alla vill bara ha sex. Jag vill ha ett förhållande. Vidare är jag hemsk att leva med, så min dröm om ett förhållande är predestinerat att gå i kras så fort mina narcissistiska sidor tar över för då blir jag ett monster.


Liljan13 skrev:Tror ni att det är svårare för personer som har aspergers syndrom än de som inte har det?
Absolut. Jag har egentligen två svar på det. Som yngre var jag helt blind för vilka som ev var intresserade av mig. Jag såg inte sådant. Ej heller skulle jag ha kunnat hantera en relation eftersom jag inte tog egna initiativ. Detta är fortfarande ett problem om än i mindre utsträckning.

Nu är jag inte fullt lika blind, men nu sker all interaktion med människor på internet för min del. Jag tror att det faktum att jag är kvinna gör det lättare att hitta någon.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav Micke_B » 2011-03-12 12:23:03

Tycker ni att det är svårt att hitta en pojkvän/flickvän?

Nej inte svårare än för nån annan


Och om ni vill kan ni svara på frågan, varför?

Har aldrig haft svårt att hitta tjejer däremot är jag ganska svår att leva med eftersom jag har alla mina egenheter så oftast går mina förhållanden käpprätt åt h-vete


Tror ni att det är svårare för personer som har aspergers syndrom än de som inte har det?

Ja
Micke_B
 
Inlägg: 377
Anslöt: 2010-07-17
Ort: Västkusten

Inläggav kemisten » 2011-03-12 23:01:47

Tips till alla som, liksom jag aldrig lyckas på denna punkt:

Gå till psykiatern och be att få ett SSRI-preparat. Dessa är ofta till stor nytta för asbergare, tex. http://www.brighthub.com/mental-health/autism-pdd/articles/100920.aspx. (Jag hade själv Zoloft när jag gick på gymnasiet). Alltid kan man skylla på antingen ångest, dystymi, depression eller tvångssyndrom.

Fördelen (!) med SSRI är att de oftast sänker sexlusten, man blir helt enkelt mycket mindre sexuellt intresserad av det andra könet, och därmed slipper man det sexuella begäret och kan därmed agera lättare socialt med andra, tjejer som killar. Vet det enligt egenfarenhet!
kemisten
 
Inlägg: 71
Anslöt: 2011-02-21
Ort: Mjölby

Inläggav Angelic Fruitcake » 2011-03-12 23:07:09

@ kemisten, det där gäller långt ifrån alla och definitivt inte mig.
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Inläggav prodge64 » 2011-03-14 0:48:48

kemisten skrev:Fördelen (!) med SSRI är att de oftast sänker sexlusten, man blir helt enkelt mycket mindre sexuellt intresserad av det andra könet, och därmed slipper man det sexuella begäret och kan därmed agera lättare socialt med andra, tjejer som killar. Vet det enligt egenfarenhet!

Öhh.. Ännu en anledning till att ignorera SSRI-preparat med andra ord! :?
prodge64
 
Inlägg: 1246
Anslöt: 2008-10-31
Ort: Södermland

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in