WPPSI-III tolking

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: atoms, Alien

WPPSI-III tolking

Inläggav t » 2011-03-05 22:24:57

hej

jag har fått ett begåvningstest på mitt barn. jag kommer inte ihåg exakt med det var en linje och två streck (ovan och ett under). som jag tolkar det var det medelvärde och att med 95% konfidensintervall. Men det stod siffror också (poäng?).
jag undrar nu:
1. vilka siffror kan det ha stått 10 = medel och vad hade då intervallet för siffror?
2.ojämn profil - hur mycket upp och ner måste det vara utanför intervallet för att räknas som ojämnt?
3.hur många dalar och toppar ska kurvan ha för att räknas som ojämn?
4.om alla värden ligger inom intervallet men lite upp och nere i intervallet, är det då en jämn begåvningsprofil?
5.Ni som ar AS, hur många toppar/dalar har ni (om ni har några) och vilka värden har de då? hur stort glapp är det mellan högsta och lägsta?

hej så länge!
t
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2010-12-12
Ort: gbg

Re: WPPSI-III tolking

Inläggav TheBoxSaysNo » 2011-03-11 6:52:33

Hej t!

Mycket tveksamt att någon av oss här kan svara på de frågorna du ställer. De är ju väldigt metod- och yrkesspecifika. Jag tycker att du borde ta upp det med psykologen som har gjort testet. Det är ju dennes ansvar att besvara frågor om de saker h*n redovisar i sitt utlåtande. Då får du chans att ställa motfrågor och få klarhet i vad h*n menar.
TheBoxSaysNo
 
Inlägg: 2219
Anslöt: 2008-05-16

Återgå till Aspergare och vården



Logga in