Tips på extrajobb? Behöver tjäna in pengar för resa

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Tips på extrajobb? Behöver tjäna in pengar för resa

Inläggav Mailliw87 » 2011-03-04 0:31:48

Någon som har tips?

Just nu får jag 100kr dag från min praktik på deltid.. och är ledig en dag i veckan eftersom jag inte orkar med mer. Jag vill sluta dock, det ger så lite betalt. Tanken är att söka aktivitetsersättning och kombinera med 25% jobb.

Så jag letar efter extrajobb eller något i form av deltid.

Resan är väldigt viktig för mig... :(
Mailliw87
 
Inlägg: 156
Anslöt: 2009-09-01
Ort: Stockholm

Inläggav Miche » 2011-03-04 1:34:38

Hur mycket behöver du få ihop och till när?

Vad har du för kunskaper?

Det finns inte många jobb som inte kräver några kunskaper som ger hyfsat betalt, det som nästan alla kan få är reklam eller morgontidningsutdelning.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav Mailliw87 » 2011-03-04 1:50:10

Jag ska åka den 6e April.
Jag behöver inte så mycket, kanske 1000kr eller till och med 500 skulle hjälpa nog.

Kunskaper. Hm. Det är väl att jag har lätt för Engelska. Annars inget användbart tror jag, ingen utbildning heller.

Ja, jag fick faktiskt en blanket från s-post här om dagen. Ska nog söka det, även om det kan vara slitit.

Tack för svar förresten, uppskattar alla råd :)
Mailliw87
 
Inlägg: 156
Anslöt: 2009-09-01
Ort: Stockholm

Inläggav Miche » 2011-03-04 2:15:40

Då räcker det nog rätt bra med reklamutdelning.

Kolla med SDR (Svensk direktreklam) och s-post (jag har sett den blanketten jag med).

Jag har delat ut för SDR och det jobbiga är att man får lika mycket/lite betalt oavsett hur många ex som ska delas ut (och det kan ta tid att sortera reklamen innan utdelningen, speciellt om man är ovan).

Jag har varit med allt från ett exemplar upp till kanske 15 per brevlåda (om det är många lönar det sig att vara flera som bladar så om du kan få hjälp med det av någon/några i familjen kan det vara värt det).

Morgontidningen delade jag ut en period på söndagar, överkomligt och ger rätt fort de pengar du är ute efter. För att orka (och slippa gå upp ohemult tidigt) så gick jag inte och la mig på lördagskvällen utan tog mig direkt till jobbet "på kvällen" (dvs omkring 3-4 på morgonen) och gick och la mig när jag kom hem efter jobbet. Om du vill söka det jobbet så titta här
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav Mailliw87 » 2011-03-04 18:52:11

Fick sparken från min praktik idag :-)013
Jag var trevlig och kunde min arbetsupggift MEN jag var för trött, kom försent, verkade omotiverad. Förstår varför de sparkade mig.

Så ja... ska till arbetsförmedlingen på tisdag så de kan sura på mig.
Det ser inte ljust alls.
Mailliw87
 
Inlägg: 156
Anslöt: 2009-09-01
Ort: Stockholm

Inläggav Parvlon » 2011-03-07 0:22:05

Vad kan du göra?

En femhundring är typ ett par timmars lön om det är något du kan i förväg och inte behöver någon som pekar åt dig hela tiden. Kan tänka mig det finns massor av platsannonser från din ort som det står att de söker personer som studerar eller liknande, sk. tillfälliga jobb. Kan du förklara för dem du då söker hos att det är en särskild summa du vill komma upp till och anledning så tror jag att de ser det som att du är seriös med din ansökan, inte minst kommer de lägga märke till den eftersom folk har något emot att prata om pengar när det gäller arbeten. Man ska vara i tid och få sina pengar på kontot sen hålla käfft.

Om det inte finns några såna arbeten som passar kan du själv lägga in en annons om att städa någons lägenhet eller passa hundar osv. Det bör ge ett par hundringar per tillfälle och det vore konstigt om du inte får några svar på en sådan lapp i t.ex mataffären inom ett par dagar. Många pensionärer som inte orkar städa själva och som saknar hemtjänst och säkert ett par stycken som skulle behöva hundpassning.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in