Yngre utseende?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Savanten Svante » 2007-12-14 1:31:39

Nu seedar någon! Å jag plockar hem och fortsätter seeda sen, när det är möjligt!
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 11:09:37, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Alien » 2007-12-14 2:33:14

Hermann skrev:Det är skrämmande hur mycket asperger jag är egentligen, trots att jag har utvecklat kropsspråk, överlägsen artificell empati ibland t.o.m äkta empati, en massa andra förmågor AS-personer normalt inte ska besitta på en sån utvecklad nivå.
Hatar dock att bli ihopbuntad med andra som har diagnosen. Känner ingen samhörighet alls med dessa och om någon försöker "klappa mig på huvudet" och neutralisera mig och den jag är genom att leta barmhärtighetsförklaringar i diagnosen ser jag till att skada denna person både gravt och djupt även om det inte är illa menat, utan bara naivt och klumpigt, från dennes sida.


Hur lyckas du med det? Jag skulle aldrig kunna klara av att skada nån, ens om jag ville. Varför skulle andra människor bry sig om vad jag tycker?

Om jag tycker inte ditt beteende tyder på empati, iaf inte vad jag kallar empati, dvs bry sig om andra människor och deras känslor. Snarare inlevelseförmåga. Är du säker på att det inte är psykopat du är, de brukar vara experter på att läsa av andra och utnyttja det till sin fördel (och andras nackdel).
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 11:09:37, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav barracuber » 2007-12-14 2:33:23

Savanten Svante skrev:Nu seedar någon! Å jag plockar hem och fortsätter seeda sen, när det är möjligt!


Ok va bra! Har fortfarande inte fått hem den och hade i stort sett gett upp. Jag glömde skriva här sen men min uTorrent var på hela eftermiddagen och ingen har seedat (utom en person under en kort period).

Just nu har jag visserligen 0(0) seeds men 5(6) peers och nu tuffar det på riktigt bra. ETA = cirka 3 timmar.

För cirka ett år sedan såg jag på TV Jenny hålla ett föredrag. Kommer ihåg att jag tyckte hon förklarade på ett bra sätt och var underhållande.

/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 11:09:37, redigerad totalt 1 gång.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav asmig » 2007-12-14 3:28:49

Ja men e nog lite yngre än vad man e i de flesta avseenden, men ibland kan ja själv känna mej som om ja vore 100 o att de kanske snart e dags o lägga sej i sängen :)
Senast redigerad av asmig 2011-05-04 11:09:37, redigerad totalt 1 gång.
asmig
 
Inlägg: 166
Anslöt: 2007-10-21
Ort: Stockholm

Inläggav Tomtenissa » 2007-12-14 11:57:06

Ingen aning om hur det är med flickor faktiskt... i egenskap av att jag är asiat har folk en benägenhet att gissa att jag är mkt yngre än vad jag faktiskt är. (Om jag inte har sminkat mig. Har jag sminkat mig brukar de istället gissa på en högre ålder.)
Senast redigerad av Tomtenissa 2011-05-04 11:09:37, redigerad totalt 1 gång.
Tomtenissa
 
Inlägg: 622
Anslöt: 2007-06-08

Inläggav barracuber » 2007-12-14 12:36:56

Savanten Svante skrev:Nu seedar någon! Å jag plockar hem och fortsätter seeda sen, när det är möjligt!


Tjusigt! Jag har fått hem hela nu och seedar.

/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 11:09:37, redigerad totalt 1 gång.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav regrepsa » 2007-12-14 16:11:10

Alien skrev:
Hermann skrev:Det är skrämmande hur mycket asperger jag är egentligen, trots att jag har utvecklat kropsspråk, överlägsen artificell empati ibland t.o.m äkta empati, en massa andra förmågor AS-personer normalt inte ska besitta på en sån utvecklad nivå.
Hatar dock att bli ihopbuntad med andra som har diagnosen. Känner ingen samhörighet alls med dessa och om någon försöker "klappa mig på huvudet" och neutralisera mig och den jag är genom att leta barmhärtighetsförklaringar i diagnosen ser jag till att skada denna person både gravt och djupt även om det inte är illa menat, utan bara naivt och klumpigt, från dennes sida.


Hur lyckas du med det? Jag skulle aldrig kunna klara av att skada nån, ens om jag ville. Varför skulle andra människor bry sig om vad jag tycker?

Om jag tycker inte ditt beteende tyder på empati, iaf inte vad jag kallar empati, dvs bry sig om andra människor och deras känslor. Snarare inlevelseförmåga. Är du säker på att det inte är psykopat du är, de brukar vara experter på att läsa av andra och utnyttja det till sin fördel (och andras nackdel).


Kan också tyda på väldigt dålig självkänsla och/eller avsaknad av moral. Man kan ha empati och ändå skada andra.....empati betyder att man kan sätta sig in i hur andra människor känner, anser jag, och därifrån till att göra det som skadar andra minst kan det vara långt....
...ska jag göra så att någon annan mår bra på min bekostnad?
....ska jag offra lite av någon annans välbefinnande för att jag ska få må väldigt bra?
....ska jag offra lite av mitt eget välbefinnande för att någon annan ska få må väldigt bra?
....ska jag att totalt köra över andras känslor för att jag själv mår så dåligt.

Många val.

Sen finns det riktigt knepiga situationer, tex när det kan vara smärtsamt för någon att bli konfronterad, men det finns en viss chans att det kan leda till en stor utveckling av vederbörande. Ska man räkna odds? :D
regrepsa
 
Inlägg: 97
Anslöt: 2007-11-21

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in