Planerare till Nokia E75?

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Planerare till Nokia E75?

Inläggav linneajohansson » 2011-01-19 6:00:42

Hej!

Av vad jag läst härinne så finns det en MÄNGD experter, så jag hoppas att jag skulle kunna få lite hjälp?

Jag behöver en VÄLDIGT enkel kalender/planerare/dylikt till min Nokia E75.

Jag vill kunna skriva kort typ "gå ut med hunden", ställa en tid och sedan att det larmar när det är dags.
Sedan vill jag också att det skall gå att skriva "vattna växterna" och att det INTE larmar, men att det står där. Det är ju liksom inte lika akut. :roll:

Man kan göra det i min E75, men jag vill ha det simplare. Det är alldeles för många knapptryck på vägen för mig!

Några förslag? Gratis vill jag ha det. :)

Tack!

Linnea
linneajohansson
 
Inlägg: 50
Anslöt: 2009-10-02

Inläggav linneajohansson » 2011-01-19 6:18:40

Jag hoppas verkligen någon kan hjälpa mig med detta, för det är verkligen JÄTTEVIKTIGT.

Jag har letat mig både blodig och blind av tårar, men jag kan för lite för att förstå.
Om någon annan kanske inte på rak arm vet ett program, men är intresserad också kan leta lite vore jag SUPERGLAD!

Tack igen.

Linnea :oops:
linneajohansson
 
Inlägg: 50
Anslöt: 2009-10-02

Inläggav barracuber » 2011-01-19 10:03:57

Hej!

Hur är den inbyggda kalendern då?

EDIT: Det som jag hittar just nu är några gratisappar här:

http://www.symbian-freeware.com/tag-calendar.html

Men flera av dem är inte enbart kalendrar, flera av dem är egentligen till för att visa högtidsdagar, väder och månens faser :)

Ett par av dem synkar mot Google Calendar som jag själv använder (jag kör dock inte Symbian utan Android). En heter Outlook men jag är osäker på om den verkligen synkar mot MS Outlook.

Brukar du använda kalender i vanlig dator? jag tänkte att det kunde vara käckt att använda samma i datorn som mobilen...
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav Titti » 2011-01-19 20:32:25

Jag har en Nokia E66 och gissar att det är samma kalender i den som i din. Jag använder min hela tiden och tycker den är otroligt bra men visst kan man uppfatta saker olika beroende på vem man är och hur man fungerar, och inte minst hur ens vardagsliv ser ut.

Jag har tidigare provat en Handi men gillade den inte alls. Det var för mycket "Mat- och sovklocka" för mig och jag tyckte att den visserligen larmade för allt möjligt som den skulle, både med och utan ljud, men jag fick ingen som helst överblick över mer än just den dagen det gällde. Jag behöver överblick över både veckan som är och flera veckor framåt. Kanske en sådan ändå är mer av vad du frågan efter?
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav linneajohansson » 2011-01-19 23:11:52

Titti skrev:Jag har en Nokia E66 och gissar att det är samma kalender i den som i din. Jag använder min hela tiden och tycker den är otroligt bra men visst kan man uppfatta saker olika beroende på vem man är och hur man fungerar, och inte minst hur ens vardagsliv ser ut.

Jag har tidigare provat en Handi men gillade den inte alls. Det var för mycket "Mat- och sovklocka" för mig och jag tyckte att den visserligen larmade för allt möjligt som den skulle, både med och utan ljud, men jag fick ingen som helst överblick över mer än just den dagen det gällde. Jag behöver överblick över både veckan som är och flera veckor framåt. Kanske en sådan ändå är mer av vad du frågan efter?


Jo, absolut. Jag vill ha det jag beskriver i första-inlägget + en månadsvy. Jag glömde nog säga att jag vill ha överblick.

Däremot tycker jag verkligen att kalendern i mobilen är USEL. Det är för många knapptryck. Jag BEHÖVER lite mer mat- och sovklocka för att det skall fungera.
linneajohansson
 
Inlägg: 50
Anslöt: 2009-10-02

Inläggav Titti » 2011-01-19 23:21:02

linneajohansson skrev:Jo, absolut. Jag vill ha det jag beskriver i första-inlägget + en månadsvy. Jag glömde nog säga att jag vill ha överblick.

Däremot tycker jag verkligen att kalendern i mobilen är USEL. Det är för många knapptryck. Jag BEHÖVER lite mer mat- och sovklocka för att det skall fungera.


Du kanske klarar dig med en månadsvy i form av en kalender på papper, tex upphängd på väggen, i kombination med en Handi? Om du är inskriven vid habiliteringen kan du be om en sådan. Nu vet jag inget om var du bor, hur gammal du är eller vad du har för formell diagnos, sånt kan göra att förutsättningarna för att få låna en Handi är väldigt olika.

Det finns tråd(ar) om Handi på forumet. Jag hinner inte söka upp någon åt dig just nu men om du söker på ordet Handi hittar du säkert någon. Det finns forumister med väldigt olika tyckande om och erfarenhet av den.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav linneajohansson » 2011-01-20 0:04:41

Jo, men jag är för lat för att skriva på papper... Det blir inte gjort.
Och skriver jag inte upp det kommer jag inte ihåg det och då kissar hunden ner sig... Typ. :P Nej, men du förstår vad jag menar. Dessutom larmar inte ett papper.

Jag vill verkligen bara ha EN elektronikapparat och det är min E75. Jag vill liksom inte ha ytterligare en Handi att tappa bort :(
linneajohansson
 
Inlägg: 50
Anslöt: 2009-10-02

Inläggav linneajohansson » 2011-01-21 0:06:57

linneajohansson skrev:Jo, men jag är för lat för att skriva på papper... Det blir inte gjort.
Och skriver jag inte upp det kommer jag inte ihåg det och då kissar hunden ner sig... Typ. :P Nej, men du förstår vad jag menar. Dessutom larmar inte ett papper.

Jag vill verkligen bara ha EN elektronikapparat och det är min E75. Jag vill liksom inte ha ytterligare en Handi att tappa bort :(


Ingen som vet ett kalender/alarmprogram så enkelt att ett barn kan hantera det?
linneajohansson
 
Inlägg: 50
Anslöt: 2009-10-02

Återgå till IT-forum



Logga in