Dagens Metro + Pemer...

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Dagens Metro + Pemer...

Inläggav JOR » 2010-10-19 17:16:17

Nämen!

Inge tråd om detta ännu :-O


Pemer!

Grattis! till fett med B-kändisskap
Kul o se dig i inte bara tidningen utan även TV-apparaten.

Tur att man har 50" tv o blänga på, kan man se mer av honom :-D

Onödigt o hälsa på, räcker med o söla i fotölj så får man se människan.
20:00 i trean.
JOR
Tekniker
 
Inlägg: 1891
Anslöt: 2005-10-11
Ort: Göteborg

Inläggav Miche » 2010-10-19 19:56:58

Idag läste jag Metro för första gånger på månader och även jag såg Pemer.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav JOR » 2010-10-19 20:04:13

Idag känner jag mig blåst...

Var är han... Bara den där Miguel Anjel :-(


Fyyy!

Pemeeeer :-(
JOR
Tekniker
 
Inlägg: 1891
Anslöt: 2005-10-11
Ort: Göteborg

Inläggav Miche » 2010-10-19 20:26:14

Pemer har inte skrivit ett ord om att han ska vara med i programmet... det var bara i trailern...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav JOR » 2010-10-19 20:36:00

Jotack!


Så långt är jag med... Men jag klassar det ändå vara falsk marknadsföring av TV3.
JOR
Tekniker
 
Inlägg: 1891
Anslöt: 2005-10-11
Ort: Göteborg

Inläggav Savanten Svante » 2010-10-19 22:14:36

Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Alien » 2010-10-20 0:47:25

800 hade sökt om att få vara med! Ja, tänk om alla vi överviktiga fick en personlig tränare.

Kravmaga finns som träning också, jag trodde det var en kampsport (betyder väl "närstrid" på hebreiska). Såg jobbigt ut, och man kände sig som en hösäck i TV-fåtöljen.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46222
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Pemer » 2010-10-20 16:42:03

Ja, det är allt en lite märklig princip att casta en helt annan tjockis som inte är med i själva serien till dess marknadsföring, det har jag tyckt hela tiden... men jag tackar förstås för pengarna, även om inspelningen var jobbig i gassande sol.

Fick en väldigt tydlig solbränna där man kan se att jag hade det där linnet på mig än idag, och kvällen efter och hela nästa dag hade jag rena solfrossan av värmen och solbrännan under inspelningsdagen, och rent fysiskt trött av flera timmar upp och ner och upp och ner i det där startblocket. "Upp...! Ner igen... Upp! Anders, du MÅSTE titta in i kameran..." Puuuuuuh....

Har inte märkt några blickar ute bland folk heller, och "vafan, det är ju du som sprang med Anna Anka!" så jag har inte märkt så mycket baksida av det, som väl är...

Det enda i den stilen jag någonsin varit med om var en gång när jag tror det var Matte och jag som kom tillsammans ner på Södra station och skulle ta pendeln hemåt. Då säger en ung kille till mig "är det inte du som har någon videoblogg... bor i Tullinge...?"

När Youtube-kontot var nytt och inte innehöll mycket mer än Skatan-klippet, och väninnorna på Attentions forum startade en tråd som hette "Pemer Fan Club!" spelade jag in ett videoblog-aktigt filmklipp med mobilen en sommarfredagskväll ute på balkongen med Så ska det låta på på tv:n, chips, en grogg och småpratade lite och hälsade till "fansen". Det är väl i princip det klippet som varit lite videoblogg-aktigt. Ja, och kort efter filmade jag också när jag stod och stekte köttbullar. :)

Jag ställde sedan om det där balkongklippet till privat efter lite idiotkommentarer från kompletta främlingar som råkat hitta in och fällde irrelevanta kommentarer. Bl a någon idiot med något "Kul att bo med pensionärerna?" som om kåken bara var ett äldreboende. Han hade visst ingen koll på att det i grund och botten är ett stort bostadsrättsområde där kommunen råkar äga några av ettorna och även några tvåor och fördelar ut som äldreboende... och alltså sedan något år också serviceboendet enligt LSS till mig och de andra mupparna (hoppas jag, följetongen om mitt boende här går vidare...). Ah well.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in