Här samlas vi som gillar att gå se på fotboll, ishockey m.m.

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Här samlas vi som gillar att gå se på fotboll, ishockey m.m.

Inläggav Delusion » 2010-10-02 21:34:28

Läääännngge sen, tror jag, det fanns ett träd om fotboll och sånt. Med tänkte få lite bredare synvinkel på det hela.

Var tvungen att skriva ishockey i rubriken för då vet jag att åtminstone nån (Pemer) kommer att skriva nåt hit :idea: :D

Jag kan inte sitta runt bordet där fyra, fem eller flera personer pratar med varandra och har flera olika diskussioner på gång men däremot kan jag se på en fotbollsmatch med 40 000 åskadare på läktarna och inte känna mig lika mycket att folk pratar illa om mig eller jag skulle göra bort mig på något vis :?

Det är kanske litet dålig tidspunkt att börja med fotbollsnack, åtminstone den svenska säsongen lutar mot vintervilan.

Aaaanyyy-ho, imorgon tågresa till Solna och Djurgården–AIK på Råsunda. :arrow:
Delusion
 
Inlägg: 85
Anslöt: 2006-01-15
Ort: Ångestköping, förorten Aspigsjön

Inläggav jorand » 2010-10-02 21:42:47

Ser på fotboll just nu i datorn, Parma-Milan, så jag postar väl ett inlägg...!

Men håller med, ser gärna live också vilket är att föredra framför en massa diskussioner. Mestadels hockey då, med tanke på var jag bor men nån fotbollsmatch per år blir det oftast i alla fall.

Trots en bra match idag så blev det förlust mot LHC borta, inte helt oväntat dock. AIK hemma på tisdag!
jorand
 
Inlägg: 4668
Anslöt: 2008-05-09
Ort: Norrbotten

Inläggav Pemer » 2010-10-02 23:56:07

I morgon bär det av till Järfälla ishall, på onsdag och fredag har Huddinge hemmamatcher mot Botkyrka och Väsby... pja... vi spelar verkligen i lingonserien numera...

Men vi har startat bra, 24-3 på de fyra första matcherna, 15-0 på de två senaste... vi får hoppas att det går bättre i år än i fjol när säsongen stasrtar på riktigt, dvs när vi förhoppningsvis vunnit grundserien och allettan i år med, och det är dags för två play off-matcher för att ta oss till kvalserien till HockeyAllsvenskan...

Får väl hålla på Djurgårn i derbyt, det gäller att alla andra bottenlag torskar och att BP håvar in några poäng till så kanske det kan bli fortsatt allsvenskt spel... *hoppas*
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav jorand » 2010-10-03 0:17:05

BP har ju alltså möjlighet att skicka ner AIK i Superettan, vilken grej...

IFK Luleå tog sig till slut upp ett pinnhål idag då de vann med 4-0 mot ett Umeå-lag samtidigt som Skellefteå bara fick oavgjort. Division 1-fotboll här alltså nästa år. Förhoppningsvis klarar sig Boden kvar så blir det ett derby.

Ett lag i Superettan igen vore ju inte fel. Eller, om man drömmer sig tillbaka till 1992 då det var väldigt nära att de nådde allsvenskan, där de inte varit sedan 1971...

I den första kvalmatchen vann IFK Luleå med 2-1. Matchen spelades på Hertsö IP:s konstgräs i Luleå i tolvgradig oktoberkyla. Returen spelades två veckor senare på Ruddalen i Göteborg. IFK Luleå ledde i halvtid med 2-0 och Västra Frölunda var tvingade att vinna med minst två måls marginal. Det gjorde de. Göteborgarna vann med 4-2 och drömmen om att åter se allsvensk fotboll i Luleå dog på mindre än 20 minuter.
jorand
 
Inlägg: 4668
Anslöt: 2008-05-09
Ort: Norrbotten

Inläggav Firkraag » 2010-10-03 12:51:57

Amerikansk Fotboll(NFL) började för 3 veckor sen, har kollat mitt lags alla matcher i 4 år nu. Någon annan som följer på detta? Är väl inte direkt standard i Sverige kan jag tänka mig, men bättre sport finns inte i min mening. MMA och Hockey kommer dock nära.

När det handlar om att gå och se live, så händer det ibland att man går och kollar the zone(MMA) och frölunda matcher(hockey)
Firkraag
 
Inlägg: 553
Anslöt: 2010-06-10
Ort: Göteborg

Inläggav Pemer » 2010-10-03 14:27:10

Kom att skriva om följande pikanta episod i ett annat sammanhang och kom på att den skulle kunna klistras in här som ett gammalt hockeyminne med märkliga dimensioner:

Har ju jobbat med olika funktionärssysslor i Huddinge Hockey sedan skarven 80/90-tal. Just den första säsongen jag gjorde det, 1989/90, hade Huddinge en färgad spelare från USA, och när vi mötte Hammarby hånade delar av bajenklacken honom med "ugh ugh ugh"-ljud. 1999/2000 spelade vi hemma mot Hammarby, som detta år hade en färgad spelare, Putte Erickson, och jag och en spelarpappa satt och räknade skott på en VIP-sittplatsläktare bakom/ovanför ståplatsläktaren. Vid något tillfälle när Putte hade pucken sade jag till min kollega, "när vi hade Ian Boyce i laget lät det ugh-ugh-ugh om bajenklacken" just för att konstatera att det naturligtvis var skönt att Putte slapp höra något sådant

Jag tänkte inte alls på hur nära dagens bajenklack vi satt. Men olyckan var ett faktum. Någon eller några i bajenklacken hade hört själva detta "ugh-ugh-ugh" från mig, men ingenting av resten, och det blev plötsligt en gigantisk diskussion i diverse gästböcker på nätet om den "rasistiska publiken" i Huddinge. Jag gav mig tillkänna och förklarade vad det hade handlat om, men många valde ganska länge att tolka det som en efterhandskonstruktion och fortsatte hacka om att det var lågt att inte stå för mina åsikter, så att jag kände mig oerhört förolämpad.

Det gick så långt att jag blev uppringd av någon reporter på Sportbladet, som hade läst turerna och såg ett scoop i att jag ju hade nämnt att jag var officiell funktionär för Huddinge, och fortfarande inte verkade ha greppat att allt handlade om en kommentar jag fällde om hur det hade brukat låta allt för mycket den där säsongen tio år tidigare när vi hade en färgad spelare. Jag blev uppmanad att ringa upp någon chef där om jag had synpunkter på att något skulle skrivas om saken, och det gjorde jag, och den chefen förstod sammanhanget och tyckte då inte att det hade något nyhetsvärde, så det blev nedlagt.

Men så långt kan det alltså gå när någon har hört bara en del av något någon annan sagt och missförstår det, när det är ryckt ur sitt sammanhang. Undrar hur mycket fejder och krig i världen som bara bottnar i liknande missförstånd?

Den dåvarande huddingespelaren 89/90, Ian Boyce, träffade tjej här i södra förorten och fortsatte träffa henne några år till. 1993 föddes deras son Jeremy, som spelat med Huddinge fram till i fjol, då han sökte sig till Timrås hockeygymnasium och nu i år har spelat med Timrå i elitserien.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Re: Här samlas vi som gillar att gå se på fotboll, ishockey

Inläggav JennyH » 2010-10-03 14:40:41

Här har du en hockey-tok :wink: :lol:
JennyH
 
Inlägg: 257
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Skåne

Inläggav Pemer » 2010-10-03 22:57:10

6-1 idag.

Fick med tre av målen någorlunda okej, tog med det första här med viss tvekan i och med kass kameraföring:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=U62gwnDt_WY&[/youtube]
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav jorand » 2010-10-05 23:00:38

1-0 mot AIK idag, ingen höjdarmatch men det känns ändå rätt bra att jag orkade pallra mig dit. Periodpauserna hade jag gärna varit utan dock, en massa skräniga tonåringar som lät illa överallt.

Men, serieledning igen, fast då med en match mer spelad än de flesta andra lagen. Om herr Pemer (eller någon annan) känner någon sympati för gnagarna vet jag inte, i så fall beklagar jag förlusten. Oavsett vilket så blev en fd Huddingespelare vald till matchens lirare, närmare bestämt Nr 33 i Luleå, Elias Fälth.

Matchens enda mål gjordes för övrigt påpassligt av en kanadensisk tvilling från Skåne.
jorand
 
Inlägg: 4668
Anslöt: 2008-05-09
Ort: Norrbotten

Inläggav Pemer » 2010-10-06 0:35:58

Ah, kul! Elias har varit i diverse allsvenska klubbar, det var kul att han gick till elitserien och kom med på vår alumni-sida.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav jorand » 2010-10-06 0:46:41

Pemer skrev:Ah, kul! Elias har varit i diverse allsvenska klubbar, det var kul att han gick till elitserien och kom med på vår alumni-sida.

Kul läsning där, många bra spelare som kommer från eller varit i klubben genom åren.

Janne Mertzig, exempelvis. ;)

Bra jobbat av webmastern.
jorand
 
Inlägg: 4668
Anslöt: 2008-05-09
Ort: Norrbotten

Inläggav Pemer » 2010-10-06 0:51:24

Faktum är att det var Matte här på forumet som gav tipset först om att hemsidan borde ha en sådan sida. Det var ett jäkla jobb att få ihop den från start, och när jag gjorde den från början visste jag inte ens om t ex Lasse Ljungman och Kurre Svanberg... snacka om att man tappade hakan och jublade när man plötsligt gjorde de upptäckterna! :)
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav tahlia » 2010-10-06 7:28:02

Tragiskt avslut på en, i övrigt, helt klart godkänd bortamatchsvit. Förlust, och mot Djurgården av alla lag. Vi brukar visserligen ha svårt att slå bottenlagen. Vidare fick vi vår förstemålvakt skadad. Håller tummarna för att det inte blir en långvarig skada.
Är tämligen missnöjd med diverse finska nyförvärv som har en tendens att spela fult som fan och dra på sig matchstraff. Ser dem helst bänkade. Timrå IK spelar inte fult, så de har inget här att göra. Punkt.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav jorand » 2010-11-01 23:43:28

Pemer skrev:Ah, kul! Elias har varit i diverse allsvenska klubbar, det var kul att han gick till elitserien och kom med på vår alumni-sida.

Nu även landslagsman! (Åtminstone uttagen i truppen).
jorand
 
Inlägg: 4668
Anslöt: 2008-05-09
Ort: Norrbotten

Inläggav Pemer » 2010-11-02 4:30:55

Ja jäklar! Vad kul!
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Återgå till Intressanta intressen



Logga in