SKITMUSIK!

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Kahlokatt » 2009-10-12 22:23:28

Har en äcklig föraning om att alla mina favoritartister kommer att dyka upp i den här tråden snart...
Men här kommer lite vidrig j-a musik...



Det här är kult!



Aj....



Har de klonat Andrea Bocelli? :shock:
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Inläggav regnif » 2009-10-12 23:01:53

Jag lyssnar faktiskt på de här videorna nu för att slippa höra min "familj". Kommer inte på nåt att höra på så jag inte överlyssnar på det som är bra. Just nu känns det som att vadsomhelst är bättre än pladder.

Hehe, Kahlos första video var ju...
:lol:
Både musik och bild. Jag kom på en sak..den verkar rolig att spela själv. Mhahaha..skippar kanske att göra en video och allt för det, dock.
Fast det låter iofs som att de redan plagierat något jag gjort tidigare nån gång eller vad skall man kalla alstren..*rörd eller sårad?*
Stilen var alltså inte densamma ändå för det. Låter nog storyn stanna till här.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Charley? » 2009-10-13 21:09:24

Charley? skrev:Jag är ett fan av både Amon Düül (vad fan heter de egentligen) och jazz. Fuck you.

Fick en knäpp på näsan, så: Det där sista var inte menat som någonting särskilt seriöst och bör inte tolkas som förolämpande.
Charley?
Inaktiv
 
Inlägg: 4748
Anslöt: 2007-11-22

Inläggav MissNervvrak » 2009-10-13 21:16:32

sugrövmanövern skrev:Där, i barracubers post har vi exempel på hur den vedervärdiga musiken som spelas i butiker kan låta! Sådan där skitnödig släpig narkomanröst där det låter som att en stor tjock dubbelhaka trycker mot struphuvudet.

http://www.youtube.com/watch?v=MkjjrdZe ... re=channel

Man knatar runt inne på H&M och letar kläder, kollar lite förstrött på smink och så liksom exploderar man av ilska när de drar igång låt efter låt som låter typ så här som i exemplet ovan, och värre.

Och de tror att de får folk att handla mer med sådan där musik? Hur ska det gå till, folk hamnar väl antingen i koma eller blir som jag, illa till mods och kanske rentav arga.


Känslosam musik som jag faktiskt tycker är mysig att shoppa till. :)
MissNervvrak
Inaktiv
 
Inlägg: 868
Anslöt: 2009-06-28

Inläggav mnordgren » 2009-10-14 0:33:24

Battle Bugs är ett PC-spel som kom ut 1994. Det innehåller helt fruktansvärd musik. Lyssna bara...huvva.... :shock:

mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Inläggav Cera » 2009-10-14 9:36:19

mnordgren skrev:Battle Bugs är ett PC-spel som kom ut 1994. Det innehåller helt fruktansvärd musik. Lyssna bara...huvva.... :shock:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yJKvCx-w-Nc[/youtube]



8-bitars musik är ju dödsskönt :)
Gammla MegaMan Låtarna och Castlevania är ju helt otroligt bra!
Cera
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2009-10-07
Ort: Jönköping

Inläggav Inger » 2009-10-14 9:57:40

Charley? skrev:
Charley? skrev:Jag är ett fan av både Amon Düül (vad fan heter de egentligen) och jazz. Fuck you.

Fick en knäpp på näsan, så: Det där sista var inte menat som någonting särskilt seriöst och bör inte tolkas som förolämpande.

Det fattade i alla fall jag. Herregud.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav sugrövmanövern » 2009-10-14 9:58:34

barracuber skrev:
sugrövmanövern skrev:Där, i barracubers post har vi exempel på hur den vedervärdiga musiken som spelas i butiker kan låta! Sådan där skitnödig släpig narkomanröst där det låter som att en stor tjock dubbelhaka trycker mot struphuvudet.

http://www.youtube.com/watch?v=MkjjrdZe ... re=channel


Jaha du länkar till en annan låt med henne? Ganska lik i stilen som den jag tog. Soft swing.

Tyckte du hon är vedervärdig alltså? Hennes sångstil är 40-talet (a la Billie Holiday).Jag tycker hon är lättlyssnad jämfört med moderna jazzsångerskor.
Jag har inte koll på sådan där musik, jag vet bara att den torterar mig när jag ska shoppa.

Det finns säkert de som låter betydligt värre än vad just den där kvinnan gör. Men ja, rösten är vedervärdig tillsammans med den där musiken. Musikstilen som får mig att må dåligt får väl antas vara någon form av modern jazz då antar jag eftersom det spelas på radio.

Jag blir typ rädd för att Monica Zetterlund ska hoppa fram bakom gardinen i provhytten och döda mig med sin dödsröst.

http://www.youtube.com/watch?v=ktnq5q4wAYE
http://www.youtube.com/watch?v=C1E5iY6n ... re=related
:shock: Hjääälp, hon dödar mig, horribelt.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav regnif » 2009-10-14 10:45:11

Haha, den där tv-spelsmusiken var ju speciell..
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav hektiske hektor » 2009-10-14 11:35:40

Bror Duktig skrev:Finns en låt som heter "four brothers", den är ett exempel på när det precis har gått över gränsen för mig:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HUhnGNHQEFA[/youtube]


Det där är väl ändå storbandsjazz och inte bebop? Vedervärdigt visst, men inte bebop.
hektiske hektor
 
Inlägg: 232
Anslöt: 2008-12-06

Inläggav barracuber » 2009-10-14 11:47:18

sugrövmanövern skrev:Jag blir typ rädd för att Monica Zetterlund ska hoppa fram bakom gardinen i provhytten och döda mig med sin dödsröst.

http://www.youtube.com/watch?v=ktnq5q4wAYE
http://www.youtube.com/watch?v=C1E5iY6n ... re=related
:shock: Hjääälp, hon dödar mig, horribelt.


Sugis, får jag bara fråga dig en grej om Monica Zetterlund?

När du säger "hon dödar mig", syftar du på hennes röst o sångstil? Eller har det något att göra med hur hon dog (vilket ju var en väldigt obehaglig historia)?
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav Bror Duktig » 2009-10-14 11:52:43

hektiske hektor skrev:
Bror Duktig skrev:Finns en låt som heter "four brothers", den är ett exempel på när det precis har gått över gränsen för mig:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HUhnGNHQEFA[/youtube]


Det där är väl ändå storbandsjazz och inte bebop? Vedervärdigt visst, men inte bebop.

Det är ett exempel på när det har gått över gränsen för min del.
Det var inte ett exempel på bebop utan på när jazzen inte är bra längre, i mina öron.
Tidigare storbandsjazz, typ Chick Webb och Artie Shaw, är ju jättebra och det är något i de underliga harmonierna i "four brothers", som gör det till en milsvid skillnad för mina öron. Samma/mycket liknande harmonier har bebop (i mina öron) fast ännu mycket fler av dem.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav Inger » 2009-10-14 11:58:09

Det börjar ju storbandsjazzigt, sen boppar han loss med saxen på solot.

Då gillar du nog verkligen inte den här:



Monica Zetterlund är en av mina favoriter, just p g a hennes underbara röst. Alla svenska jazzsångerskor som kommit efter blir bara menlösa och ointressanta i jämförelse.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav barracuber » 2009-10-14 12:07:30

Jag tycker låten "four brothers" är en svänglåt man blir glad av. Och det är nog solona ni tycker är jobbiga, Woody Herman hade bara unga musiker i bandet och han ville de skulle vara kreativa solister - det blir lätt mycket tondribblande.

Själva melodin och ackorden - även om det går snabbt - är ganska traditionellt (ok lite mer modernt än Artie Shaw och Chick Webb). Just Shaw och Webb har inte jag hört så mycket av men däremot gillar jag Harry James av mer traditionella storband.

Det jag kan ha emot storband (främst moderna) är att det kan bli så odrägligt högt när alla brassar på för fulla muggar.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav Inger » 2009-10-14 12:14:08

Ja huga, vi var och lyssnade på ett gäng blåsare på Mosebacke i somras och det blev alldeles för högt för den lilla lokalen. Hjälpte inte ens med öronproppar så vi gav upp efter några få låtar.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav barracuber » 2009-10-14 12:14:48

Inger skrev:Det börjar ju storbandsjazzigt, sen boppar han loss med saxen på solot.

Då gillar du nog verkligen inte den här:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TJm02-10R9A&feature=related[/youtube]


Typ att Coltrane spelar lika många toner i två takter som Miles spelar i hela sitt solo. 8) Många traditionalister avskydde Coltrane i början för ingen hade spelat så tidigare. Han uppfann "ljudmattor" (sheets of sound) på saxofonen.

Inger skrev:Monica Zetterlund är en av mina favoriter, just p g a hennes underbara röst. Alla svenska jazzsångerskor som kommit efter blir bara menlösa och ointressanta i jämförelse.


Ja, sådana som enbart sjunger jazz är ofta ganska jobbiga, även om Rigmor Gustafsson lyckas att inte vara det, hon är nog min favorit i Sverige idag.

Även tjejerna i Real Group - Margareta Bengtsson framför allt, som gör solokarriär nu - är duktiga och inte särskilt jobbiga att lyssna på.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav KrigarSjäl » 2009-10-14 13:59:55

Inger skrev:
mnordgren skrev:
KrigarSjäl skrev: Gyllene Tider

Jag minns en gång då jag fick skjuts av en snubbe som spelade Gyllene Tider under hela resan (ca 40 min fick jag stå ut med Gessles väsande stämma). Det är definitivt en av mina minst angenäma musikupplevelser.

Huga! Låter mycket plågsamt!

Det är det också. Jag har också drabbats av detta så det kan jag intyga.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav mnordgren » 2009-10-14 14:36:22

Cera skrev:
8-bitars musik är ju dödsskönt :)
Gammla MegaMan Låtarna och Castlevania är ju helt otroligt bra!


Ja, den har ett värde, men musiken Battle Bugs låter helt horribel i jämförelse med Mega Man 3.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Inläggav Bror Duktig » 2009-10-14 15:35:52

barracuber skrev:Jag tycker låten "four brothers" är en svänglåt man blir glad av. Och det är nog solona ni tycker är jobbiga, Woody Herman hade bara unga musiker i bandet och han ville de skulle vara kreativa solister - det blir lätt mycket tondribblande.

Jäkla ynglingar ;)

Jag tror det är Lionel Hampton jag inte gillar heller riktigt. Det är väl han som måste ha med VIBRAFON i full fart i för många låtar om jag minns rätt (det kanske jag inte gör då hjärnan är mosad). Snabb jazz på vibrafon är ett riktigt otyg.

Harry James gillar jag.
Benny Goodman gillar jag (han är som Chick Webb fast lite sämre ;))
Fletcher Henderson gillar jag.
Drumboogie med Gene Krupas band älskar jag, men den går mer åt det som blev R'n'b och rock än det som blev jobbig jazz.

Lionel Hampton och Woody Herman ligger preics på gränsen till när det börjar bli jobbig jazz. Vissa delar i låtar och vissa låtar är bra, andra har för mycket av det där oharmoniska som jag får hjärnspel av.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav sugrövmanövern » 2009-10-14 16:03:46

barracuber skrev:
sugrövmanövern skrev:Jag blir typ rädd för att Monica Zetterlund ska hoppa fram bakom gardinen i provhytten och döda mig med sin dödsröst.

http://www.youtube.com/watch?v=ktnq5q4wAYE
http://www.youtube.com/watch?v=C1E5iY6n ... re=related
:shock: Hjääälp, hon dödar mig, horribelt.


Sugis, får jag bara fråga dig en grej om Monica Zetterlund?

När du säger "hon dödar mig", syftar du på hennes röst o sångstil? Eller har det något att göra med hur hon dog (vilket ju var en väldigt obehaglig historia)?
Rösten, sångstilen, musiken. Alltihopa ger mig sådan våldsam ångest och en känsla av hopplöshet. Jag vet inte varför. Undanträngt barndomstrauma?

Jag var rädd för henne redan som barn, så skräcken sträcker sig långt tillbaka, till den tiden när man lyssnade på radio.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav mnordgren » 2009-10-14 18:40:15

Känsliga lyssnare varnas!



mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Inläggav Savanten Svante » 2009-10-14 20:07:43



yeah yeah.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Kristofer » 2009-10-25 2:25:38

sugrövmanövern skrev:Tacka vet jag Onkel Kånkels klassiska julalbum. Det borde de spela i butikerna.


Då skulle till och med undertecknad stödshoppa.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav sanny » 2009-11-14 19:36:54

Många som verkar hata jazz här.
Jag gillar det inte heller.

Relax, tror jag låten hette som spelades flitigt på 80-talet.
Disco-liknande skitmusik. Jag hatade/hatar den så mycket.
sanny
 
Inlägg: 526
Anslöt: 2008-11-23
Ort: Västra Götaland

Återgå till Intressanta intressen



Logga in