Nu är det äntligen min tur!

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Nu är det äntligen min tur!

Inläggav TheSaint123 » 2010-09-13 22:21:06

Under mina 17 år som jag levt på denna jord så har jag alltid känt mig annorlunda och speciell. Jag har alltid varit den i skolan som aldrig gjorde ett ljud, alltid var ensam och oftast utan några kompisar. Men när jag väl fick kompisar så var det inte jag som tog kontakten och började kommunicera.

Det var aldrig någon som riktigt förstod att det kunde vara något med mig, de trodde bara att jag var blyg. Men jag förstod själv inte varför jag inte pratade, varför jag aldrig fick kompisar etc. Men på nåt konstigt sätt så har jag alltid klarat mig genom skolan även fast jag hade det jobbig och att ingen riktigt förstod.

När jag nu har kommit upp till gymnasiet (2:a året) så blev det ett total miljöombyte, med nya människor och mer ansvar. Så tillslut under mitt första år så blev det för mycket för mig, jag fick en depression som jag är på god väg att övervinna. Det var under den depressionen som jag gick och pratade med en psykolog en gång i veckan (gör det fortfarande) som jag fick beskedet att jag skulle bli utredd med Asbergers/Add som fråga.

Så det är där som jag är just nu, har en tid imorgon (tisdag) som startar min utredning efter 17 år av helvete. :D

Jag skulle bli väldigt tacksam om det är någon som har varit med om en utredning som skulle kunna kanske förklara vad som händer under själva utredningen, så att jag vet vad som komma skall.

Ni får gärna kommentera och ställa frågor om det finns några oklarheter om vissa saker

Vänliga, varma hälsningar
Alex :)
TheSaint123
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2010-07-19

Inläggav marin139 » 2010-09-15 13:25:10

Själv har jag gått igenom s.k. psykologisk skattning. Den innebar att jag träffade en psykolog fyra gånger då jag fick göra ett intelligenstest och svara på andra frågor om hur jag hade det för tillfället och haft det tidigare i livet. Jag fick även göra ett Rorschachtest (ett sådant där man ska säga vad man ser i några abstrakta bilder). Efter några månader fick jag reda på resultatet, att jag har autistiska drag men inte en fullständig Aspergerdiagnos.
marin139
 
Inlägg: 73
Anslöt: 2009-09-26
Ort: Västerås

Inläggav keedo » 2010-09-15 17:43:10

Jag hade en annorlunda utredning till många andra.. min blev klar på en månad och då var det kanske två gånger/vecka som jag gjorde tester. Bl.a. bygga pussel, komma ihåg siffror, ord och sådant.
keedo
Inaktiv
 
Inlägg: 110
Anslöt: 2009-12-03
Ort: mUppsala

Återgå till Aspergare och vården



Logga in