Gå ut på krogen själv, aspie experiment

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Gå ut på krogen själv, aspie experiment

Inläggav Zerg_Tankian » 2010-08-24 12:10:44

Hej har brutit med mina polare på grund av att jag är skyldig de cash från en lägenhet.
Så har inga "vingmans" kvar när jag går ut :S
Men tänker inte låta det stoppa mig från att få naila :P
Vad tror ni mina chanser är som asperger att gå ut själv och plocka upp brudar.
Har ni några tips?
Zerg_Tankian
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2010-08-24
Ort: Uppsala

Inläggav styx » 2010-08-24 13:08:18

Vet att detta är totalt off topic, men fyfan vad dåligt att bryta med någon man är skyldig pengar, istället för att göra rätt för sig. Jag har varit på andra sidan och det är inte roligt att inte få tillbaka sina pengar, speciellt inte när folk också beter sig som idioter.

On topic;
Har du tidigare bara fått "naila" med hjälp av dina kompisar? I sådana fall får du väl helt enkelt lära dig att förföra kvinnor. Jag har inte så många tips, men jag skulle undvika att kladda för mycket. Använd inga dåliga raggningsrepliker, och var intresserad av vad hon har att säga (eller låtsas åtminstone).
styx
 
Inlägg: 65
Anslöt: 2009-11-20
Ort: Karlshamn

Inläggav DIProgan » 2010-08-24 16:00:27

Troligt att jag ger hjälp till en svindlare. Sluta "naila" börja jobba.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Inläggav opteron » 2010-08-24 16:23:17

Ts, du får ursäkta användarna ovan, de är väluppfostrade och har aldrig gjort något fel i sina liv :roll:

Ja, det går att gå själv till krogen, jag gör det hela tiden, eller ofta. Det är lättast att få napp då dessutom, vad du måste ha i åtanke dock är att ha läpparna i styr.

Är man för social som Aspergare och bara babblar så går det inte att få hem någon tjej om det är vad du vill?

Tyvärr måste du ha någon form av ögonkontakt med tjejen, och våga dansa för att få henne hem, däremot behöver du inte snacka mycket, tvärt om jag snackar väldigt lite på krogen mest dans och ögonkontakt. Är väl mer tjejerna som snackar och jag lyssnar. :)

Håll läpparna i styr och ha kontroll över din kropp, gör inte konstiga miner eller saker.

Viktigast av allt är att inte bli ledsen om du blir dissad, finns fler tjejer där inne och runt i sverige.
opteron
 
Inlägg: 656
Anslöt: 2009-06-04

Inläggav styx » 2010-08-24 16:27:55

opteron skrev:Ts, du får ursäkta användarna ovan, de är väluppfostrade och har aldrig gjort något fel i sina liv :roll:


Jag betalar åtminstone mina skulder.
styx
 
Inlägg: 65
Anslöt: 2009-11-20
Ort: Karlshamn

Inläggav opteron » 2010-08-24 16:49:02

styx skrev:Jag betalar åtminstone mina skulder.


Åsikter om det i all ära men han ville ha svar på sin fråga om krogen, moral kan vi ta via PM? :roll:
opteron
 
Inlägg: 656
Anslöt: 2009-06-04

Inläggav styx » 2010-08-24 16:55:00

opteron skrev:
styx skrev:Jag betalar åtminstone mina skulder.


Åsikter om det i all ära men han ville ha svar på sin fråga om krogen, moral kan vi ta via PM? :roll:


Jag svarade på hans fråga om krogen också, men du valde att spydigt (enligt min mening) kommentera min åsikt om skulder, och jag kontrade.
styx
 
Inlägg: 65
Anslöt: 2009-11-20
Ort: Karlshamn

Inläggav Lakrits » 2010-08-24 17:00:40

opteron skrev:Ja, det går att gå själv till krogen, jag gör det hela tiden, eller ofta.

Jag går alltid själv på krogen, det känns onödigt att skicka någon annan. Däremot är det sällan jag går ut på lokal ensam.
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Inläggav Angelic Fruitcake » 2010-08-24 17:13:51

Lakrits skrev:
opteron skrev:Ja, det går att gå själv till krogen, jag gör det hela tiden, eller ofta.

Jag går alltid själv på krogen, det känns onödigt att skicka någon annan. Däremot är det sällan jag går ut på lokal ensam.


:D

Jag gillar dig Lakrits. :-)154
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Inläggav Lakrits » 2010-08-24 17:19:54

Angelic Fruitcake skrev:
Lakrits skrev:
opteron skrev:Ja, det går att gå själv till krogen, jag gör det hela tiden, eller ofta.

Jag går alltid själv på krogen, det känns onödigt att skicka någon annan. Däremot är det sällan jag går ut på lokal ensam.


:D

Jag gillar dig Lakrits. :-)154

Då har vi något gemensamt! Jag gillar mig jag också.
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Inläggav Micke_B » 2010-08-24 17:37:24

varför vill man gå själv på krogen att gå på krogen är något jag gör med minna polare det blir en trevligare upplevelse då :D
Micke_B
 
Inlägg: 377
Anslöt: 2010-07-17
Ort: Västkusten

Inläggav Angelic Fruitcake » 2010-08-24 17:40:57

lakrits:

Desto bättre. Då har du alltid någon att räkna med.
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Inläggav Jackio » 2010-08-26 0:39:59

Måste bara påpeka att det är ytters onödigt att gå på krogen från första början. Att dra iväg, hänga med några polare, dricka någon bira... Det är någonting som jag ser som okej, men att bara dra iväg på krogen för att få pippa, då har du nog en av de mest normala kvinnosynerna som finns i sverige... Fan vad det är sorgligt.

OT: Det skulle nog uppskattas av dina "polare" om du bara sket i att dra ut och waste'a dina pengar på sprit/brudar och istället sparade dina pengar så att du kan betala dina skulder och sen hänga med dem när de drar ut (eller eventuallt skaffa nya vänner som du kan blåsa på pengar).

Hej förövrigt, är ny här på forumet, kommer att skriva mer om mig senare, måste gå och lägga mig nu, skola tidigt imorgon~
Jackio
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2010-08-25
Ort: Stockholm

Inläggav ¤Race_Chick¤ » 2010-08-26 10:28:59

Jag har varit skyldig mina vänner pengar och vet att pengar är oviktigt i gämförelse med vänner,jag spara/avbetalade mina skulder till mina vänner och jag har dom vid min sida än idag,plus så slipper jag gå runt med en sten på axeln.

Det man bäst får en "brud" på krogen är om man verkligen intresserar sig för en brud med.
D.v.s att du inte vill nuppa runt och leka "pimp" för de blir ingen.
Det bästa är att du intresserar sig och kanske dejtar,blir ihop och har ett lyckligt långvarit förhållande istället för att ständigt leta hål att leka med.
Dåligt ryckte får man av det och tillslut vet alla tjejer om dig och ingen vill va nära dig.

Dessutom kan du med stor risk få en sjukdom. :roll:
¤Race_Chick¤
Ny medlem
 
Inlägg: 17
Anslöt: 2010-08-25
Ort: Skellefteå

Inläggav Flia » 2010-08-26 11:52:43

Jackio skrev:Måste bara påpeka att det är ytters onödigt att gå på krogen från första början. Att dra iväg, hänga med några polare, dricka någon bira... Det är någonting som jag ser som okej, men att bara dra iväg på krogen för att få pippa, då har du nog en av de mest normala kvinnosynerna som finns i sverige... Fan vad det är sorgligt.


Å andra sidan finns det gott om tjejer som går på krogen för att få pippa, eller tror att man kan hitta drömprinsen genom att pippa

/Been there, done that
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Inläggav Jackio » 2010-08-27 23:23:40

Hmm, ah själv har jag ingen erfarenhet av krogar... Aldrig varit på en, trots att man varit 18 i snart 15 dagar... Och jag har aldrig heller haft problem med skulder då jag alltid har mer pengar än vad jag behöver.
Jackio
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2010-08-25
Ort: Stockholm

Inläggav Lakrits » 2010-08-28 0:05:40

Jackio skrev:Och jag har aldrig heller haft problem med skulder då jag alltid har mer pengar än vad jag behöver.

Lysande! Sätt in ev. överskott på Pg-konto 909999-9. Märk inbetalningskortet "Lakrits".
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Inläggav xlnt » 2010-08-31 16:32:19

Utan att låta allt för fördomsfull så måste jag ändå fråga; är inte krogen typ sämsta tänkbara miljö för en AS'are?

Ständigt en massa intryck och människor överallt plus extrem ljudvolym som gör att det omöjligt går att prata med varandra mer än några få ord.
Social kontakt där bygger på att man är skicklig på kroppspråk, förstår andras signaler och vågar ta snabba initiativ (om man är kille iaf.), samt göra något av initiativen man tar, dvs. få till en konversation (med extrem ljudvolym i bakgrunden). Inte den mest optimala miljön för en aspie kanske? Eller har jag missat nåt?
xlnt
 
Inlägg: 158
Anslöt: 2009-01-27
Ort: Stockholm

Inläggav styx » 2010-08-31 17:13:09

xlnt skrev:Utan att låta allt för fördomsfull så måste jag ändå fråga; är inte krogen typ sämsta tänkbara miljö för en AS'are?

Ständigt en massa intryck och människor överallt plus extrem ljudvolym som gör att det omöjligt går att prata med varandra mer än några få ord.
Social kontakt där bygger på att man är skicklig på kroppspråk, förstår andras signaler och vågar ta snabba initiativ (om man är kille iaf.), samt göra något av initiativen man tar, dvs. få till en konversation (med extrem ljudvolym i bakgrunden). Inte den mest optimala miljön för en aspie kanske? Eller har jag missat nåt?


Med alkohol i kroppen så går det nog. Jag själv har lagt ner det här med alkohol, men när jag då blev berusad så blev jag social. Alkohol gör det dessutom lättare att stänga ute intryck. Man är inte lika känslig.
styx
 
Inlägg: 65
Anslöt: 2009-11-20
Ort: Karlshamn

Inläggav Maldita » 2010-08-31 17:27:22

Jag går inte på krogen då jag är nykterist, men jag går på en massa andra saker själv, såsom bio och café. Ofta kan det vara trevligt med sällskap, men inte alltid.

Zerg_Tankian, snälla, betala dina skulder. Det är faktiskt taskigt att lämna folk med skulder sådär. Efter det så kan du gå ut, supa och ragga hur mycket du vill.
Maldita
Inaktiv
 
Inlägg: 1517
Anslöt: 2010-02-06

Inläggav thefilosofer » 2010-09-01 15:25:35

opteron skrev:Ts, du får ursäkta användarna ovan, de är väluppfostrade och har aldrig gjort något fel i sina liv :roll:


Vadå aldrig gjorde några fel i sina liv? Jag har gjort jävligt mycket fel men aldrig sjunkit så lågt som användaren. Skulle jag vart nån av dina polare skulle jag söka upp dig och slå sönder dig.
thefilosofer
 
Inlägg: 155
Anslöt: 2010-04-20
Ort: Sollentuna

Inläggav Pemma » 2010-09-01 19:14:40

Lakrits skrev:Jag går alltid själv på krogen, det känns onödigt att skicka någon annan. Däremot är det sällan jag går ut på lokal ensam.


HYSTERISKT rolig kommentar!!!

För att citera en stor hamburgerkedjas reklamslogan; "I'm lovin' it!" :)
Pemma
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2010-08-03
Ort: Göteborg

Inläggav KrigarSjäl » 2010-09-01 19:40:32

xlnt skrev:Utan att låta allt för fördomsfull så måste jag ändå fråga; är inte krogen typ sämsta tänkbara miljö för en AS'are?

Inte för mig iaf. Men så är jag "wild at heart" och trivs i riskfyllda miljöer betydligt bättre än städade, småborgerliga sammankomster. Det är bra mycket mer läskigt att sitta och småprata med medelålders svenssonfolk än vad det är att kröka med outlawbikers & grovt kriminella.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav thefilosofer » 2010-09-09 12:04:18

KrigarSjäl skrev:
xlnt skrev:Utan att låta allt för fördomsfull så måste jag ändå fråga; är inte krogen typ sämsta tänkbara miljö för en AS'are?

Inte för mig iaf. Men så är jag "wild at heart" och trivs i riskfyllda miljöer betydligt bättre än städade, småborgerliga sammankomster. Det är bra mycket mer läskigt att sitta och småprata med medelålders svenssonfolk än vad det är att kröka med outlawbikers & grovt kriminella.


Tycker precis samma. Fan vad jag HATAR stela människor. Hatar, verkligen, alltså jag står inte ut med dom. Haha komediserien grotesco med Henrik Dorsin och dom gjorde ett klipp när en snubbe hamnar på en sån där tråkig sammankonst och freakar ut totalt ^^
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=14mB-AYe6Tk[/youtube]
thefilosofer
 
Inlägg: 155
Anslöt: 2010-04-20
Ort: Sollentuna

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in