Kontakt önskas (del 1)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav kratos » 2010-06-06 12:05:49

Hej! vill komma i kontakt med en tjej, 28 själv med adhd o autism, inga barn själv. Jag är
jordnära, enkel, ödmjuk. har en konstnärs-själ. Bor i göteborg.
Har kommit efter pga av vården sà bara hör av dig.
Söker även basist, sångare ja andra musiker.
Trött p singel livet som tusan fàr jag avsluta med!
Senast redigerad av kratos 2011-05-04 14:15:48, redigerad totalt 1 gång.
kratos
 
Inlägg: 22
Anslöt: 2010-06-06
Ort: Göteborg

Inläggav khi75 » 2010-06-06 22:59:02

Kille/Man/Människa, 35 år, ingen diagnos. Väldigt blyg och tillbakadragen vilket jag gärna vill börja göra något åt. Jag har nästan inga vänner (bara bekanta) eftersom jag har en tendens att stelna till och bli obekväm så fort någon försöker närma sig mig. Jag studerar data för närvarande (jobbar som tidningsbud på sommaren) och tanken är väl att få ett välbetalt och intressant jobb så småningom (eller skrapa fram några miljoner på triss).

På min fritid vistas jag mycket med min familj. Min stora passion är böcker och jag har alltid varit en bokslukare av stora mått, fast nu på senare tid har jag blivit lite lat och lyssnar en hel del på talböcker. Fantasy och Science Fiction är mina favoritgenrer, men jag har inget emot att läsa något annat då och då.

Jag har även en stor fascination för datorer och programmering (därav mitt val av studier). För att hålla kroppen i trimm och rensa skallen vid behov, tränar jag löpning och går på gym (F&S).

Min favoritfilmer är Amelie från Montmartre och allting med Zombier (Filmer som får mig att känna mig glad helt enkelt.)

Mina favoritspel är Zuma och Plants vs Zombies.

Favoritböcker har jag många av så dom tänker jag inte räkna upp.

Jag är alldeles för blyg för nätdejting och dylikt så jag vill väl i första hand komma i kontakt med likasinnade, oavsett ålder och kön för lite halvsocialt nätumgänge...öh

Ska återkomma med en msn adress när jag fixat en ny sådan.

Mvh

/Kristofer

(P.S. Det finns tydligen redan en Kristofer på forumet som stavar sitt namn på samma sätt som jag, men jag är alltså en annan, inte nödvändigtvis bättre, Kristofer.)
Senast redigerad av khi75 2011-05-04 14:15:48, redigerad totalt 1 gång.
khi75
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2009-11-04

Inläggav Frallan » 2010-06-21 20:24:18

Man 30 år som heter Fredrik, bor i Halmstad / Halland.

Fick min diagnos förra året 2009 som är Asperger och ADD.

Jag är inte särskilt bra på att beskriva mej själv förutom att jag är hyfsat social ibland och tillbakadragen oftare.

Känner ingen som har just den här diagnosen, främst för att jag är urusel på att träffa nytt folk, är aldrig blyg men känner mej obekväm i främmande situioner. Gillar mest böcker sci fi och fantasy, alltid på engelska.
Tv serier och filmer är också en passion vissa anime serier är väldigt bra med, promenerar väldigt ofta med min typ av motion.

Skulle väldigt gärna träffa mer personer med just denna diagnosen.
Tjejer hade inte varit helt fel :wink:

min msn, hotmail är freddie80_@hotmail.com

Om nån vill snacka lite är det bara att kontakta.
Senast redigerad av Frallan 2011-05-04 14:15:48, redigerad totalt 1 gång.
Frallan
 
Inlägg: 43
Anslöt: 2008-04-18
Ort: Halmstad

Inläggav JennyJ » 2010-06-30 18:08:03

Halloj!

Jag är en 38årig tjej som heter Jenny och jag letar nya kompisar (ej partners då jag är gift). Jag är rätt så ensam och är utless på det. Jag skulle vilja gå ut och partaja, gå på caféer, picnicar, museer, teater, musikaler, gå på restauranter, karaoke och annat som gör livet värt att leva. Jag behöver vänner som jag kan förlita mig på, gärna kunna ringa till och träffas när man känner för det.

Jag har aspergers, adhd (add) och är bipolär. Det sista är fortfarande under utredning så jag vet inte vilken typ av bipoläritet som jag har.

Jag är social i perioder, men måste hela tiden tänka på att inte bli hypoman. Allt jag gör måste vara uppstrukturerat och planerat. Jag behöver trygga miljöer och förstående människor i min närhet. Jag vill ha vänner som är ansvarsfulla och trygga, men gärna delar något av mina intressen.

Jag bor i Södertälje så det vore roligt att lära känna lite folk som bor här också eller i Stockholmstrakten.

Mina intressen: 1700tal (Gustafs skål och Gustafs vänner), historia, burleskfester (Hootchy kootchy Club mm.), reenactment, är fd lajvare (orkar inte så mycket sånt längre), gillar att läsa, skriva, resa, tränar i viss mån (promenader- behöver gärna folk som vill ut och gå), gillar även sånt som jag skrev ovan att gå ut och hitta på saker.

Hör gärna av er här via forumet. Jag är lite restriktiv att lägga ut min mail öppet.

mvh Jenny
Senast redigerad av JennyJ 2011-05-04 14:15:48, redigerad totalt 1 gång.
JennyJ
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2010-01-24

söka vänner som förstå

Inläggav tyskamama » 2010-07-10 11:59:22

Hej, jag är en tjej i 36 års ålder. Jag är lycklig gift och har tre barn. Känner mig rätt ensam ibland och söka kontakt med andra som förstå.
Älskar att göra sudoko, chatta, pyssla med blommor och så klart barnen och min man.
Har flyttad till svergie 2006 från tyskland.
vet inte riktig vad jag ska skrivar om mig. Blir glad om du hör av dig. Våga inte lägga ut min mail men skriver gärna en pm.
tyskamama
 
Inlägg: 303
Anslöt: 2010-07-10
Ort: sörmland

Inläggav Moggy » 2010-07-17 1:15:17

Hej. Nån från Skövde eller Skaraborg här som kan tänkas vilja ha kontakt? Snacka lite om allt möjligt, umgås, ta en fika nångång, gå på bio eller nåt annat kul? Hade varit kul att träffa nån här i närheten. Hör gärna av dig isåfall via PM.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Micke_B » 2010-07-17 17:38:37

haha mitt andra inlägg hamnar här hoppas man inte framstår som en desperat idiot men vill gärna ha andra folk med adhd , aspbergers , autism , ocd och liknande att snacka med och kanske träffas,,,,
e ganska ensamm om att ha det i min umgängeskrets så kan vara skönt med andra som man kan snacka med på lika villkor


Heter iaf Mikael är 28 år och bosatt på sveriges västkust , är singel sen ett år tillbka eftersom min dåvarande flickvän inte klarade av att leva med min diagnos , hennes förlust säger jag haha :wink: ...

fick min diagnos nångång sommaren 2009 och är diagnostiserad med adhd , autistiska drag , ocd , motoriska och verbala ticks ...


som person skulle jag säga att jag är en person som tycker om ordning och reda och fasta rutiner . jag vill gärna ha och göra saker på mitt sätt vilket i folks ögon kan få mig att framstå som kantig , trångsynt och dominant

är även en väldigt väldigt ärlig person , i call em as i see em , vilket mer än en gång satt mig i trubbel då folk inte alltid uppskattar ärlighet ...

är heller ingen spontan person utan gillar att ha alla korten på bordet i förväg ....

är ganska lugn av mig och föredar mysiga hemmakvällar med chips och dricka framför tv:n ist för krogen . dock inte sagt jag är en torrboll som inte kan festa till ibland :lol: .... har däremot kommit till den åldern i mitt liv att jag prioriterar andra saker än att bli full varje helg ...

i ett förhållande har jag 3 saker jag håller stenhårt på , 1 trogenhet , har du valt mig så är det mig du ska vara med . 2 . totall ärlighet frågar jag nått förväntar jag mig ett ärligt svar . 3 . 100 % hängivenhet om man inte e berädd att satsa 100% behöver man inte satsa alls


Mina intressen innefattar film *e en äkta tarantino nörd* , musik jag brinner för hårdrock och aor , vara med vänner och familj , fiska ,

det jag söker e la likasinande att prata med så får man la se vart det leder :D
Micke_B
 
Inlägg: 377
Anslöt: 2010-07-17
Ort: Västkusten

Inläggav fjutt » 2010-08-02 0:29:28

Jag är en tjej född 90 som precis fått veta att jag har asperger och är väl mest bara intresserad av att prata med någon som också har det och få veta lite mer eftersom detta är väldigt nytt för mig.... Gärna någon som är runt samma ålder :D
fjutt
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2010-05-23
Ort: Stockholm

Kontakt på tex msn

Inläggav Miss.M » 2010-08-05 22:55:36

Hej jag är en tjej på 16 år och undrar om någon vill ha kontakt på tex msn eller någon annan sida.
Åldern jag tycker de ska vara mellan är ungefär 15-17 år men det kan vara någon under eller över bara det inte är för stor skillnad mellan oss :)
Miss.M
 
Inlägg: 33
Anslöt: 2010-08-05
Ort: Dalarna

Inläggav Volcany » 2010-08-06 21:54:30

Jag är en kille som är 15 år som söker vänner att chatta med. Helst någon som är 15-18 år.
Har tänkt att chatta på msn.
Volcany
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2010-01-28

Söker aspergertjej

Inläggav superasperger » 2010-08-21 23:43:08

Har träffat en Aspergerkille, som jag delade rum med i någon månad. Vi klickade inte själsligt och på ett emotionellt plan, så som man gör med bra vänner, men klickade på ett annat plan som i viss mån fungerade som substitut för dett nyssnämnda som fattades. Aspergers är ju mer analytiska, så det blev en hel del konversationer, så på det planet klickade vi.

Jag är av den tron, att ska man klicka själsligt, dvs att man gillar och fattar tycke, respekt för den andre individen så bör man nog komplettera varandra. Aspergeraren har empatibrist, varpå den andre har hög empatiförmåga. Tittar jag tillbaka till gamla flammor eller vänner, så har de alla ovanligt hög empatiförmåga.

Jag kan ganska direkt skönja om en kille har asperger, men aldrig noterat en tjej ha det. Har aldrig träffat en och det skulle vara intressant. Har inte höga förhoppningar, för tror inte det skulle klicka alls pga nyss sagda anledningar, men det skulle vara intressant,och jag tror man klickar på det analytiska planet med diskussioner etc.

Så vem är jag? Med i mensa, pluggar till läkare, låång, o snygg. Kan bete mig väldigt socialt, och ingen har någonsin misstänkt mig för aspergers, och jag har heller ingen sådan diagnos, och har inte heller funderat på om jag har det, men vet dock att jag klickar bäst med de med hög empati. Är utåtriktad och analytiskt lagd.

Vet att det är ovanligt med aspergertjejer, men vill se om aspergers tjejer har den egenskapen och om det väger upp empatibristen, eller hur som haver, ett intressant möte iallafall.

Ålder 20 till 30. Du bör se okej ut i minsta laget.


Admin
Flyttade hit inlägget.
superasperger
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2010-08-21

AS i Roslagen?

Inläggav Flinta » 2010-08-26 13:58:22

Hej! Jag bor i Roslagen och känner ingen med AS här. Vill ta en fika på kafé - så okomplicerat som möjligt vill jag att det ska va. Jag utbyter gärna erfarenheter om hur olika former av stöd för oss vuxna med AS funkar och inte funkar i vårt område, t ex.

Pm:a mig. Hälsningar Flinta
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Jag har brist på personer med aspiekompetens i mitt liv!

Inläggav Cherrybomb » 2010-08-28 20:03:58

Hej! :)
Jag är en 21-årig kvinna med aspergers syndrom och ADHD som bor i stockholm och som är utled på att tvingas "spela normal" när jag umgås med folk (de flesta neurotyper jag har i mitt liv blir nervösa och/eller irriterade på mig om jag inte försöker tvinga tillbaks mina "symtom" eller vad man ska kalla det och umgås med dom på deras villkor).

Det skulle vara skönt att ha lite människor i sitt liv som vet vad aspergers syndrom är och som förstår att man faktiskt kan ha svårigheter även om det inte syns utåt (jag är trött på att folk ställer för höga krav på mig när det kommer till social interaktion tex) och som kan ta hänsyn till mina svårigheter (så försöker jag förstås ta hänsyn till den andra personens svårigheter och önskningar också). Helst skulle jag träffa någon som själv har aspergers syndrom.

Lite mer om mig:
Jag ägnar mig bland annat åt att försöka samexistera med andra människor, missbruka communitys, dansa (helst bachata, som är en dans- och musikstil med ursprung från dominikanska republiken) och läsa (ge mig gärna lästips!).

Jag är intresserad av teater, konst, musik, film, dans (som sagt), litteratur, psykiatri/psykologi och jag älskar verkligen att resa! Jag drömmer om att bo i ett kollektiv med tillhörande bunker (så att man kan få vara ifred när man har lust), jag blir nojig varje gång det är val, jag har oftast på mig svarta kläder för att jag tycker att det är vackert och jag brukar få höra att jag är lik Audrey Tautou (som spelar huvudrollen i "Amélie från montmartre", vilken råkar vara min favoritfilm).

Tycker du att jag verkar vara nåt att hänga i julgranen? Skicka ett mail då! :D
Cherrybomb
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2010-08-23

Hej!

Inläggav Grothendieck » 2010-08-28 20:57:45

Hej,
jag är en ung student i Stockholm som nyligen har diagnostiserats med Aspergers och ADHD. Mina intressen är filosofi, matematik, programmering, litteratur och fysik. Skulle vilja komma i kontakt med folk som har liknande diagnoser för samtal. Jag är rätt trevlig (tror jag). Om ni vill prata så skicka ett PM.
Grothendieck
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2010-08-13

Inläggav Trixy » 2010-08-30 0:57:22

Jag 41 år och har nyligen fått diagnosen Asperger och lätt adhd. Har alltid trott att jag har detta då min mellersta son har as mfl. och han är så lik mig när jag var i hans ålder. Söker någon att skriva till... byta tankar... (ta inte illa upp nu) men kvinnor framför allt... har svårt att skriva till killar... varför vet jag inte.

Bor i jämtland.

Sänd ett pm med msnadress...mailadress...etc
Trixy
 
Inlägg: 192
Anslöt: 2008-07-25
Ort: Nälden

Inläggav Omorol » 2010-09-01 17:33:20

Hej!
Tjej på 22 år som nyligen fick diagnosen aspergers. Jag är inte så bra på att vara social (men via datorn går det bra) men skulle ändå vilja ha någon vän som man kan prata med och kanske hitta på något med. Ett av mina största intressen är magi, övernaturligt och andra saker inom det området, men jag har många olika intressen som går i perioder. Just nu är jag lite inne i en manga/anime period. Om någon är intresserad kan ni väl skriva till mig :)
Omorol
Ny medlem
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2010-08-19
Ort: Upplands Väsby

Gocart?Badminton?(Hemma)Bio?TVSpel? Va gillar du?

Inläggav JWS » 2010-09-01 23:22:37

Hejsan!

Du fattas mig.. Saknar vänner..
Tjejer-Killar 18-36. Gärna tjejer/en kvinna :wink:
Tillsammans är man mindre ensam-har man roligare..
Vill nästan aldrig va ensam (men klarar mig bra själv också!)
är väl bara en tidsfråga.. lagom är bäst.
(bara telefonen som är död hela tiden)

Ålder är enligt mig: bara siffror.
Men ja.. 30 jordår.. är jag.

Har anlag för: Att kramas.
Drömmen vore: att Michael levde.
Drömmer om: Dig såklart, En helikopterplatta på hustaket.

Gillar: Det mesta.. Sol, Regn ibland..
(vad är mysigare än att gå under ett paraply?)

Jag hoppar högt: när det ringer på dörren/telefonen ringer,
när du säger mitt namn.

Irriterar mig ibland på: Fullbokad tvättstuga, köer.

Jobbar på Secondhandbutiken strax utanför Tumba Centrum,
kom gärna förbi om du har vägarna hit.. www.secondhandbutiken.nu

*Vänner*Michael Jackson*
*(Hemma)Bio (Borta bra.. men hemma bäst.. väl?)*
*Datorer*Musik*Skriva*Fota*
*Laga mat/Baka*(Fri)idrott*Jogga*
*(Racer)Cykling*Badminton*Gocart*
*Promenader..*

Var inte blyga, gillar spontana människor..
skriv en heller två rader...... HejSåLänge!
JWS
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2009-05-31
Ort: Stockholm

Inläggav Ghetto_smurf » 2010-09-07 15:03:25

Ja va ska man skriva här då.... Är en man på 26 år som bor i värmlands djupa skogar, skulle va kul snacka me nån som e ungefär likasinnad, Intressen då hänger vid datan rätt mycke film musik eh väl de ja gör mest, o pumpar lite skrot då o då
Bild
Ghetto_smurf
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2010-09-07

Inläggav cnor » 2010-09-09 9:25:59

Hej!

Jag är mamma till en 11-årig son med Asperger. Han känner sig ensam i sin situation, undrar om det finns fler som han. Söker därför efter kontakt med föräldrar som har barn med AS i min sons ålder. Gärna runt Jönköping/Nässjö- trakten så vi kanske kan träffas.

Min son sitter mycket framför datorn när han inte är i skolan. Han har nyss fått egen e-postadress, och brukar ofta vara ute på en hemsida som heter panfu.se. Han bygger mycket med lego, mest då bionicle, star wars och andra "special"grejer i lego. Han fungerar väldigt bra socialt om han bara är med en kompis åt gången.

MVH
cnor
cnor
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2007-11-28
Ort: Forserum

Inläggav Cich » 2010-09-09 15:47:14

Tja.
Malin heter jag och är en tjej på femton år med misstänkt AS och skulle vilja snacka med någon i typ samma ålder (tjej eller kille har egentligen ingen stor betydelse).
Jag tycker om rollspel, psykologi, språk, anime, att läsa osv.

Är ganska utåtriktad i one-on-one-chat, konstigt nog...men aja. Bor för övrigt i Dalarna (Mora), söker någon inte extremt långt ifrån? Fast det spelar egentligen ingen roll, vill mest ha någon att prata med. ;)
Cich
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2010-07-08

Inläggav KB-inf » 2010-09-18 6:20:33

Hej,

Jag är en 28:a årig kille. Söker både vänskap och kärlek. Är tämligen högfungerande förutom att jag inte har fått igång karriären samt att det sociala haltar en del mindre grupper funkar bättre än stora. Har alla poäng med bra betyg från ett civilingenjörs program men har svårt att ta tag i ett examens arbete.

Jag gillar att prova nya saker men har svårt att hålla intresset uppe. Ofta har det varit något slag av extrem / äventyrs sporter. Har sysslat med en del olika vatten sporter så som wakeboard, vattenskida, kiteboard och fri dykning samt vanlig dykning och fiske. På vintern tar jag ibland fram kiten och kör snowboard alternativt skridskor beroende på rådande förhållanden. Eller bara en trevlig tur på skridskorna runt någon okänd sjö.
Historia fascinerar mig.
Jag gillar både natur och storstad. Leta fynd hos frikyrkorna och att titta runt hos antikvariaten i stan roar mig ibland likaså att droppa in hos auktionsverken. Leta svamp i skogen eller dyka efter blå musslor, grilla mat över öppen eld. Eller något skadat som att åka på uppblåsbara djur ner för en fors.
Gillar också att dansa har gått kurser i lindy hop och salsa samt provat på diverse så som ballet och line-dance. Tyvärr haltar det när det kommer till social dans dvs dans utanför kurser och prova på tillfällen då den sociala biten kommer in i bilden och jag blir obekväm i samspelet danspartners emellan. Till skillnad ifrån när man övar steg man repeterar från dansläraren. Ensam dans faller mig också i smaken men helst då kombinationen mycket alkohol och electronisk musik till exempel nerlagda klubben "I love electro".
Ett stort intresse är film. Går på bio regelbundet på allt möjligt. Hittills i höst finner jag Cinematekets Keaton tema riktigt bra.

Just nu klättrar jag på inomhusväggar och ser på bio. Drömmer om en startad karriär och någon att vara nära. Önskar att jag läste böcker och hade lärt mig andra språk, provat en teater föreställning eller en opera. Fått känna på hur kärlek känns hade inte varit så illa. Min android telefon ockuperar en del tid för tillfället, eller mer android och apps och inte telefonen i sig samt exjobbs letande.
Lagar gärna mat och bakar när jag har någon att laga med / åt.

Utseendet mässigt har jag hår färg emellan blont och brunt. Ögon är blå / silvriga. 188cm lång och väger 71kg. Smal men inte spinkig snarare lite atletisk. Klär mig någorlunda trendigt.

Detta får vara nog för nu. Fråga gärna om du skulle undra över något.

Jag söker som sagt tjejer att dejta och folk för vänskap / sällskap. Ålder runt min egen, kanske 21 till 32 eller nått.

Bor i centrala Göteborg och min email för detta endamål är kb.inff@gmail.com genom vilken första kontakt förslagsvis tas om du finner ovan av intresse.
KB-inf
 
Inlägg: 20
Anslöt: 2008-09-02
Ort: Göteborg

Inläggav puffen » 2010-10-03 9:32:10

JAG SER UT SOM ROLF LASSGÅRD! Det har jag fått höra några gånger.. Någon som är intresserad av en sådan till utseende kille på 45 år. Jag har inte fått någon diagnos men är under utredning. Min yngsta son fick diagnos när han var 10år. Är 20 nu. Finns det någon tjej på detta forum som kan ha förståelse för aspbergerpojkars kanske något udda beteende. Hoppas du finns o hör av dig för vidare samtal på puffen35@hotmail.com
puffen
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2010-09-15
Ort: gävle

Inläggav mj86 » 2010-10-07 14:07:41

jahapp då va det vist min tur *ler*
trevlig kille på 24 år tror ja född 86
bor i mjölby söker helst tjejer i samma ålder
har själv asperger light
ta kontakt via msn
mj@mattiasweb.net
eller mail mj@mjw.se
då ja är helt blind så vet ja inte riktigt mitt utseende men låt inte min synskada skrämma er
mj86
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2010-10-06

Inläggav hunden » 2010-10-13 19:52:57

Hej! Jag är en kille/man som bor i Jönköpings kommun. :D
hunden
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2010-10-10
Ort: Jönköpings kommun

Återgå till Träffar



Logga in