"Jag vill vara din vän"

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav sugrövmanövern » 2007-11-13 23:57:11

junkandshit skrev:Jag vet inte om alla här försöker vara PK. Sex finns alltid i någon mån i min bakskalle.
Jag vet inte, jag tror man kan vara väldigt olika på det planet. Jag tror att det kan finnas folk som inte tänker på sex jämt.

Jag gör dock det, jag är riktigt snuskig. Tänker sex-grejer om alla faktiskt. Grannar, kompisar, ja alla. Jag har dock en väldigt hög moral, och en människa som tex har partner är förbjuden frukt.

Eftersom det är så här i mitt huvud, så kan jag skilja väldigt mycket på kompisar och sexpartners, för jag måste göra ett väldigt aktivt val om det inte ska bli snusk såväl som om det ska bli snusk.

Jag har liksom gått och trott att alla är snuskiga och gör aktiva och genomtänkta val så som jag gör. Men det stämde inte, min verklighetsuppfattning var fel. Och mina smarta val var inte så jäkla smarta alla gånger. Damn! Krångel! Så eftersom jag varken förstår mig på mig själv eller andra människor så undviker jag umgänge helt där det kan bli för krångligt och där det finns risk att jag måste ta ett snabbt beslut i realtid.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 10:53:43, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav sugrövmanövern » 2007-11-14 0:13:22

Pemer skrev:
sugrövmanövern skrev:Jo man har ju hört om tjejer som har killkompisar. Hur det går till är en gåta för mig.


Inte svårt alls. Jag är romantisk och kärleksfull kille och längtar sedan länge efter kärlek, relation, familj och barn... jag träffar tjejer som gärna vill ha mig som killkompis hela tiden. Så klart...
Jo, man känner sig ju dum så här i efterhand, som trodde på den där myten om att man kan vara kompisar. Jag tror det var någon sådan där typ av bitterhet som slog över för en man som misshandlade mig. Jag är osäker på vad jag sände ut för signaler, men inom mig var jag neutral-avståndstagande.

När spriten gick in gick vettet ut för honom, och han kunde inte kontrollera bitterheten över att jag inte ville ha honom...
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 10:53:43, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav weasley » 2007-11-14 0:45:37

Jag har en hel del killkompisar. Det funkar bra tycker jag. Tror att några av dem haft skimrande ögon när de tittade på mej i början, men jag fetignorerade det och använde mej av min fantastiska ovilja till kroppskontakt för att avvisa alla närmanden. Sen har de lagt av med sådana otyg och efter det har allt varit frid och fröjd.

Har nog aldrig träffat på ett så intressant exemplar av Homo Sapiens Idiotensis som MsTibbs, dock. Vore intressant att beskåda. Jag är väldigt öppen för att sådana tokskallar kan finnas. Det finns folk till allt!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 10:53:43, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Mardröm » 2007-11-14 1:37:21

Hur skulle en effektiv man tänka?
Min kvinna skäller på min brist på empati. Jag är som en general som gillar läget, fast det går ju inte alltid så bra, ändå...

Hursom, när jag var yngre försökte och ville jag garanterat ligga med dig om jag kom på kaffe. Vi var ju ensamma. Det var ju läge. Det kunde ju vara skojigare än den torra bullen och det blaskiga kaffet. En liten upplevelse, ett äventyr, ett test av en kvinnna, hur var hon, hur kändes hon, som en bil man provkör. Lite matriellt, men vad ska man med kompisen till egentligen?
Jag har svårt för kompisar sådär för de är ofta bara problem.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 10:53:43, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav snyggsmartosexig » 2007-11-14 1:49:52

junkandshit skrev:Jag vet inte om alla här försöker vara PK. Sex finns alltid i någon mån i min bakskalle. När jag blir hembjuden till en kvinna försöker jag lista ut hennes motiv. Vill hon ligga med mig och vill jag ligga med henne. NT-samhället är inte så rakt på sak jämt. Att bli bjuden på fika kan innebära kaffe eller något helt annat.


Jag skulle gärna vilja att ngn förklarar vad PK betyder...
Senast redigerad av snyggsmartosexig 2011-05-04 10:53:43, redigerad totalt 1 gång.
snyggsmartosexig
 
Inlägg: 281
Anslöt: 2007-09-28
Ort: Stockholm

Inläggav MsTibbs » 2007-11-14 1:53:20

snyggsmartosexig skrev:
junkandshit skrev:Jag vet inte om alla här försöker vara PK.
Undrar bara vad PK betyder!?


PK = Politiskt Korrekt

Exempel på politiskt korrekta åsikter:
-------------------------------------------
Invandrare är inte alls mer kriminella än svenskar.
Alla är lika mycket värda.
Det är synd om judar.
Kvinnor ska ha lika hög lön som män.
Bögar är en naturlig sexuell läggning.
Svenska män är tråkiga.
Nazister är mördare.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:53:43, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Re: "Jag vill vara din vän"

Inläggav Alien » 2007-11-14 1:57:24

MsTibbs skrev:Jaha, så har det hänt - igen.

Jag träffar en person som säger "Hej kan vi vara kompisar, kan jag hälsa på nångång?" Sen får i princip utskällning, för att jag inte har minsta lust att ha sex med person i fråga när dom väl kommit hit!!! "Jag har ju åkt jättelångt, fy vad jag blir besviken på dig bla bla bla"....

Hur fasen vet man när en person faktiskt menar vad de säger och bara vill vara kompis och när vet man att "Jag vill vara din vän" egentligen betyder att personen inte alls vill vara vän, utan bara vill ha ett snabbt one-night stand?

Jag tolkar alltid uttalandet "Jag vill vara din vän" bokstavligt, det har hänt många gånger. Idag var det till och med en kille med AS-diagnos(!), som tydligen menat något mer än att faktiskt vara vän, vilket gjorde mig än mer förvånad... Han sa att "vill du inte ens kramas får det vara, tjejjer kan man ju inte vara kompis med bara". Jag trodde att åtminstone han skulle förstå innebörden av att tolka saker bokstavligt...

Hur kan jag skilja ax från vete, och slippa dessa ytliga sexmonster i fortsättningen? Vill ni vara min vän, säg det då. Vill du ha sex, säg det, så jag vet vad ni är ute efter... :cry:


Mina kunskaper är helt teoretiska (från diverse forum bl a). Men jag har fått intrycket att en del killar inte vill ha tjejer som kompisar (möjligen som knullkompisar). De ser tjejer enbart som sexualpartners. Vill de umgås med kompisar, så har de killkompisar.

Flickor/kvinnor däremot vill gärna ha både tjejkompisar och killkompisar. Läge för missförstånd alltså.

Likaså tycks många killar tycka att alla tjejkompisar kan blir flickvänner/knullkompisar, bara de är snygga nog och rätta läget infinner sig. Medan många tjejer skiljer på killar som ses som enbart kompisar och andra som ses som sexualpartners/pojkvänner.

Min dotter hade en killkompis som hon kände väl samtidigt som hon hade pojkvän. Hon pluggade med killkompisen, lagade mat med honom, tittade på TV med honom, sov t o m över en gång när hon inte orkade gå hem (han bodde nära skolan). Aj, aj, tänkte jag, undrar om han inte har känslor för henne. Men jag sa inget, för då skulle väl dottern sagt att jag var gammaldags, paranoid el har snuskig fantasi. :oops:

Så tog det slut mellan pojkvännen och henne. Och mycket riktigt, efter en tid kom det fram att killkompisen hade känslor för henne. Antagligen hade det funnits en attraktion men han hade tryckt undan de känslorna så länge hon var upptagen. Dottern var chockad och besviken.

Tänk på alla gånger på film nån kvinna bjudit in nån karl på middag el fika. Det slutar alltid med sex. Inte konstigt om man tror att "middag" och "fika" är kodord för "sex senare" el "sex i stället". Iaf om man inte upplevt så mycket själv.

Hoppas du skällde ut killen tillbaka. Säger man "kompis" så har man inte rätt att begära mer. (Hoppas på mer kan man ju däremot alltid.) I framtiden får du kanske svara "Ja, jag vill gärna vara din kompis men då menar jag bara kompis, inte nåt annat". Det räcker inte med att vara tydlig, man måste vara övertydlig. :P
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 10:53:43, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46478
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: "Jag vill vara din vän"

Inläggav snyggsmartosexig » 2007-11-14 2:38:57

Alien skrev:Ja, jag vill gärna vara din kompis men då menar jag bara kompis, inte nåt annat". Det räcker inte med att vara tydlig, man måste vara övertydlig.


Problemet är att en övertydlig tjej då kan vara såväl väldigt intresserad som väldigt ointresserad... Jag tycker dock aldrig man som kille eller tjej har rätt att förvänta sig nåt som inte varit direkt uttalat, men förhoppningar och besvikelser kommer man nog inte ifrån i dessa sammanhang. Att beskylla någon annan för en subjektiv förhoppning man själv haft men som förvandlats till en besvikelse, det är fel. Kanske är en del av attraktionen med romantik att man just aldrig riktigt kan veta vad som kommer att hända eller vad den andra känner, tycker och vill!? Visst vore det bekvämt om man direkt kunde se på ngn annan om personen är tänd på en, men skulle det inte också bli ganska spänningslöst? Det otydliga och ovetbara i romantiken och flirtandet bygger upp en spänning som sedan allteftersom förlöses antingen i förälskelse eller förtvivlan, men ofta båda delar.

Det är kanske så att personer med AS behöver mindre otydlighet eller ovetskap för att uppnå den spänning som behövs för att en njutbar förälskelse eller smärtsam besvikelse skall förlösas. Men utan ngn som helst otydlighet eller ovetskap, vore inte spänningen borta och endast medkänslan och omtanken återstå!?
Senast redigerad av snyggsmartosexig 2011-05-04 10:53:43, redigerad totalt 1 gång.
snyggsmartosexig
 
Inlägg: 281
Anslöt: 2007-09-28
Ort: Stockholm

Inläggav Pemer » 2007-11-14 2:59:58

Det är naturligtvis ett problem att det finns större intresse för "bara vänskap" hos tjejerna än hos killarna. Det blir ju ett enormt glapp som tär och förstör för oss killar som kan vara "bara" vän med tjejer. Vi blir extra osynliga som partners - alla tjejer känner av den sidan och blir överlyckliga att hitta "en sådan" kille.

De kvaliteter man har som tänkbar partner verkar skymmas fullkomligt av de man drabbats av att födas med på det där andra planet. I sken av det känns det inte i längden mest positivt att vara bra på att vara kompis med tjejer. :(

Tacken för att vara en av de få som kan tänka sig tjejer som vänner också blir till stor del att man heller aldrig får bli något mer med några tjejer alls. Det blir tjejernas indelning i kompiskillar och partnerkillar som gäller, och som vi vackert får finna oss i. Och det är ju en jätteförklaring till många killars här högt uppe på glasberget. :(
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:53:43, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav MsTibbs » 2007-11-14 11:58:52

Personligen fattar jag inte hela problematiken med att inte kunna vara "bara" vän med det andra könet. Jag är ju bi, det kanske kan ha med saken att göra? För mig blir det ju ingen skillnad i att "bara vara vän" mellan könen, då jag teoretiskt kunde bli kär i båda. Handlar det om det att ha svårt att skilja på relationer, eller är det skillnader i intressen som get de killarna sin position angånende tjejvänner?
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:53:43, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav ufo » 2007-11-14 12:04:53

MsTibbs skrev:Personligen fattar jag inte hela problematiken med att inte kunna vara "bara" vän med det andra könet. Jag är ju bi, det kanske kan ha med saken att göra? För mig blir det ju ingen skillnad i att "bara vara vän" mellan könen, då jag teoretiskt kunde bli kär i båda. Handlar det om det att ha svårt att skilja på relationer, eller är det skillnader i intressen som get de killarna sin position angånende tjejvänner?

Nä att du är bi spelar nog ingen roll här.
Själv är jag hetro och har "bara" vänner av båda könen.

Jag ser den uppkomna situationen som en rest av NT-spelet. Visserligen så var din "vän" en med AS men han kan mycket väl ha lärt sig av NT.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:53:43, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav MsTibbs » 2007-11-14 12:07:31

Ja, de som betett sig så innan som jag träffat var NT. Denne kille var inte bokstavlig aspergare, så det är nog samma fenomen hos de olika jag träffat.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:53:43, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Re: "Jag vill vara din vän"

Inläggav Tonzon » 2007-11-14 13:02:36

MsTibbs skrev:Hur fasen vet man när en person faktiskt menar vad de säger och bara vill vara kompis och när vet man att "Jag vill vara din vän" egentligen betyder att personen inte alls vill vara vän, utan bara vill ha ett snabbt one-night stand?

Jag tolkar alltid uttalandet "Jag vill vara din vän" bokstavligt, det har hänt många gånger. Idag var det till och med en kille med AS-diagnos(!), som tydligen menat något mer än att faktiskt vara vän, vilket gjorde mig än mer förvånad... Han sa att "vill du inte ens kramas får det vara, tjejjer kan man ju inte vara kompis med bara". Jag trodde att åtminstone han skulle förstå innebörden av att tolka saker bokstavligt...

Hur kan jag skilja ax från vete, och slippa dessa ytliga sexmonster i fortsättningen? Vill ni vara min vän, säg det då. Vill du ha sex, säg det, så jag vet vad ni är ute efter... :cry:


Hej.
Kan man inte säga till den som säger att h*n vill vara din vän.
-Jag vet inte längre vad det betyder, för det har blivit så många missuppfattningar för mig när någon frågat mig det. Kan du förklara vad du menar med det?
På det viset slipper du att få problem senare, förhoppningsvis.

Angående den andra diskussionen. Jag skulle inte våga att låta en tjej ligga över ensam hos mig. För jag har svårt att lita på människor så mycket. I mitt huvud ligger tanken på att vad händer om hon beskyller mig för att ha våldtagit henne.
Nu menar jag inte att vi skulle ha haft sex och sedan att hon beskyller mig för våldtäckt. Jag skulle inte vilja ha sex med någon som jag inte har ett förhållande med. Utan att personen hade blivit arg på mig eller nåt och anmäler en för det. Vad skulle man göra då?
Om där är flera som skulle ligga över så skulle det varit okej, men inte en.

Jag tänker väldig sällan på sex. Eller på snuskiga saker. Inte heller om jag ser en snygg tjej. Jag förstår inte kopplingen. :roll:

Jag tror att media förmedlar en bild av att det är okej att ha sex om en tjej bjuder hem en kille. Mycket filmer och tv serier gör sken av att det är så det fungerar. Den klassiska repliken "Vill du komma upp på en kopp kaffe" betyder visst att man skall ha sex. Jag hade funderat på om jag ville ha kaffe eller inte och svarat efter det. :D
Senast redigerad av Tonzon 2011-05-04 10:53:43, redigerad totalt 1 gång.
Tonzon
 
Inlägg: 334
Anslöt: 2007-09-25
Ort: Ljungby Småland

Re: "Jag vill vara din vän"

Inläggav MsTibbs » 2007-11-14 13:15:04

Jag ville ha kaffe :)

Jag frågade killen vad hans innebörd var när han frågade om jag ville vara vän, då sa han att han använde ordet vän bara för att "få napp" för han trodde inte han skulle få träffa mig annars. Undrar om andra tjejjer anser sig ha "lovat för mycket" och går med på saker, när killar säger till dem att de är besvikna... *läskig tanke*
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:53:43, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Panika » 2007-11-14 13:37:13

Ja, speciellt de unga osäktra tjejerna med dåligt självförtroende...
Så jävla äckligt :twisted:
Vilket as du råkade bjuda hem till dig :!: :!: :!:
Senast redigerad av Panika 2011-05-04 10:53:45, redigerad totalt 1 gång.
Panika
 
Inlägg: 986
Anslöt: 2007-07-18
Ort: Helsingborg

Inläggav Tonzon » 2007-11-14 13:50:17

Jag förstår inte den inställningen. Det är att luras. Det värsta är att som sagt alla inte har så bra självförtroende och kanske går med på det för att inte vara "besvärlig"
Sjukt. :evil:
Senast redigerad av Tonzon 2011-05-04 10:53:45, redigerad totalt 1 gång.
Tonzon
 
Inlägg: 334
Anslöt: 2007-09-25
Ort: Ljungby Småland

Inläggav ford » 2007-11-14 14:07:45

För att vara ärlig, istället för PK

Jag tror nog att man som singelkille ofta har en baktanke om att det kan leda till något mer, om man träffar en tjej som vän.
Dock är det för de flesta (normala) killar inget problem att vara bara vän med tjejen, om hon tydligt visar att hon inte vill något annat.

Själv har jag haft en hel del goda vänner, av motsatt kön när jag varit singel. Vanligtvis börjar det med att man är lite intresserad, men blir intresset inte besvarat från tjejens sida är det inga problem att vara bara kompisar, om man inte är störtförälskad.
Å andra sidan blir man väl snarare ledsen, än arg om man blir avvisad av någon man är jättekär i.

Hursomhelst har man aldrig rätt att ta för givet att man skall få sex, eller bli arg på en tjej, därför att hon avvisar en.

-Kan bara beklaga att många av er tjejer här på forumet har träffat några riktiga rötägg!
Senast redigerad av ford 2011-05-04 10:53:45, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav VaiSing » 2007-11-14 14:21:30

sugrövmanövern skrev:På grund av att andra tjejer slampar sig och leker med killar så går det typ inte att ha killkompisar. Om de inte är gay.


Killkompisar är lättare att få & få behålla om man är några som brukar träffas och umgås tillsammans är min erfarenhet.

Att bjuda hem någon man inte känner på tu man hand, följer inte de sociala spelreglerna, så det kan absolut övertolkas, av den som har sånna tankar.

Det är egentligen alltid så tycker jag - att man måste börja umgås på en allmän plats eller med andra kompisar för att tydligt signalera att det är en vän man söker.
Senast redigerad av VaiSing 2011-05-04 10:53:45, redigerad totalt 1 gång.
VaiSing
 
Inlägg: 195
Anslöt: 2006-09-17

Inläggav MsTibbs » 2007-11-14 14:35:58

Den där regeln har jag inte fått med mig...
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:53:45, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Panika » 2007-11-14 15:19:10

Men hur är det då, om någon här på forumet har vägarna förbi min hemstad, och vill hälsa på på en kopp kaffe?
Eller om jag bjuder in på en kopp, för att det kommer till min kännedom att vederbörande är i stan tillfälligt?
Även om ni för mig som person (de flesta) är okända, räknar jag er på något vis som kompisar (eller vänner?), så betyder ju inte det att jag vill ha sex med er, om ifall ni kom hit på kaffe - eller middag.

Alltså - ska det vara så omöjligt då?

Så vill inte jag leva iallafall...
Senast redigerad av Panika 2011-05-04 10:53:45, redigerad totalt 1 gång.
Panika
 
Inlägg: 986
Anslöt: 2007-07-18
Ort: Helsingborg

Inläggav Kvasir » 2007-11-14 15:29:07

Panika skrev:Men hur är det då, om någon här på forumet har vägarna förbi min hemstad, och vill hälsa på på en kopp kaffe?
Eller om jag bjuder in på en kopp, för att det kommer till min kännedom att vederbörande är i stan tillfälligt?
Även om ni för mig som person (de flesta) är okända, räknar jag er på något vis som kompisar (eller vänner?), så betyder ju inte det att jag vill ha sex med er, om ifall ni kom hit på kaffe - eller middag.


Nej visst, jag skulle i alla fall inte tolka det som något mera än så. Varför skulle du vara intresserad av sex med någon du inte ens har träffat tidigare? Sedan skulle de ju kunna vara så att någon blir mera intresserad av den andra när man väl träffas, men det är ju då en senare fråga, och det är ju inget som man förutsätter ska hända.

Är det inte också så att i många fall som diskuteras här så handlar det fortfarande om förhållandevis unga personer? Speciellt unga killar är förmodligen mera osäkra och ovana, och är mera inriktade på att saker och ting ska leda till sex.

Så ska man inte heller tro att alla NT fungerar och tänker likadant. Jag lovar att de också har problem att förstå varandra, om än inte lika mycket som vi har problem att förstå dem. Det märker man om inte annat på hur svårt det är att lära sig förstå dem. Man tror man har greppat de sociala signalerna ganska bra, och så plötsligt träffar man på någon person där ens system bryter ihop helt, och man får helt motstridiga signaler.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 10:53:45, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Re: "Jag vill vara din vän"

Inläggav Alien » 2007-11-14 15:54:34

snyggsmartosexig skrev:
Alien skrev:Ja, jag vill gärna vara din kompis men då menar jag bara kompis, inte nåt annat". Det räcker inte med att vara tydlig, man måste vara övertydlig.


Problemet är att en övertydlig tjej då kan vara såväl väldigt intresserad som väldigt ointresserad... Jag tycker dock aldrig man som kille eller tjej har rätt att förvänta sig nåt som inte varit direkt uttalat, men förhoppningar och besvikelser kommer man nog inte ifrån i dessa sammanhang. Att beskylla någon annan för en subjektiv förhoppning man själv haft men som förvandlats till en besvikelse, det är fel. Kanske är en del av attraktionen med romantik att man just aldrig riktigt kan veta vad som kommer att hända eller vad den andra känner, tycker och vill!? Visst vore det bekvämt om man direkt kunde se på ngn annan om personen är tänd på en, men skulle det inte också bli ganska spänningslöst? Det otydliga och ovetbara i romantiken och flirtandet bygger upp en spänning som sedan allteftersom förlöses antingen i förälskelse eller förtvivlan, men ofta båda delar.

Det är kanske så att personer med AS behöver mindre otydlighet eller ovetskap för att uppnå den spänning som behövs för att en njutbar förälskelse eller smärtsam besvikelse skall förlösas. Men utan ngn som helst otydlighet eller ovetskap, vore inte spänningen borta och endast medkänslan och omtanken återstå!?


Jo, det kan ju iofs finnas 1& chans att det blir något mer än vänskap. Men även i så fall måste man, iaf om man är tjej, säga att det bara gäller kompisskap. Eftersom killen annars tolkar det som 99% chans att det blir något mer. Även om jag är intresserad så är det då snarare "något mer senare" än "något mer första gången".

Det som många killar inte fattar är att "något mer" är extra bonus, "bara kompisar" är normalfallet första gången. Alltså ska de aldrig räkna med något. Inte ens om de blir bjudna att sova över.

Fast om jag bodde ensam skulle jag nog aldrig våga bjuda in en man att sova över, om jag inte träffat honom IRL förr. Just för att han skulle kunna missförstå och jag inte vet om han verkligen är en "trevlig kille", han kanske är värsta psykopaten.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 10:53:45, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46478
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav tvilling99 » 2007-11-14 15:57:48

Jag har flera tjejkompisar och det går aldeles utmärkt!

Sen är det som pemer skriver tidigare i tråden att man skall inte säga rakt ut vad man tycker utan det skall man bara veta verkar det som!
Jag har lite svårt att förstå detta.

När jag träffar någon ny tjej så är det med tanken att jag vill lära känna henne,inte ha sex med henne!
Om jag sedan blir intresserad av henne och detta leder till något annat är en annan sak.
Jag var för drygt 2 år sedan med om en märklig sak,jag lärde känna en tjej via en form av kontaktannons.
Hon åkte hem till mig första gången vi träffades,när vi satt hemma i min lägenhet så tittade hon på mig och undrade om det inte skulle hända något!
Jag undrade vad hon menade och då sa hon att hon trodde att jag hade tagit dit henne för att ha sex med henne!
Hon verkade vara van vid att det var det killar ville med henne!
Jag sa till henne att jag bara ville lära känna henne.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 10:53:45, redigerad totalt 1 gång.
tvilling99
 
Inlägg: 8479
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Inläggav MsTibbs » 2007-11-14 16:02:05

Problemet med psykopater är att de i allmänhet ser söta och trevliga ut. =/ Jag hade tträffat denna person IRL innan; vilket ju inte spelade roll så =/
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:53:45, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in