Råttor

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Bror Duktig » 2010-08-01 18:41:02

Där jag bodde betydde inte pille snopp, däremot hette en skolkamrats mamma Pille, och kom från Estland.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 21:47:54, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav guilliotine » 2010-08-03 18:12:04

Vet inte om det är till hjälp, men mina råttor har hetat / heter Gaia, Atia, Husky, Blanche och Panda. Sen heter mina tre hundar Nikita, Z och Morris.

Hoppas du får dina råttor snart. ^^
Senast redigerad av guilliotine 2011-05-04 21:47:54, redigerad totalt 1 gång.
guilliotine
 
Inlägg: 86
Anslöt: 2009-10-15

Inläggav Flawed » 2010-08-04 11:15:33

I Selecta automaten på gamla stans tunnelbanestation finns det råttor.
Senast redigerad av Flawed 2011-05-04 21:47:54, redigerad totalt 1 gång.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Inläggav Miche » 2010-08-04 14:18:38

Då är det bara att passa på att hämta för de som vill ha råttor... :twisted:
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Råttor

Inläggav ratuoi » 2013-09-15 12:04:39

Jag är besatt av råttor. Mina råttor är i princip det enda jag har i tankarna vad jag än gör och oavsett tid på dygnet. Sitter jag vid datorn så är i princip det enda jag gör att läsa på om råttor och titta på bilder och videos på råttor, flera timmar i sträck utan att tröttna.

Jag kan fastna med mina råttor hur länge som helst, bara sitta och stirra i timmar och fascineras av dem. Går jag i affärer så letar jag bara efter saker till råttorna, saker att inreda deras rum och burar med.

Det låter tragiskt men jag älskar mina råttor mer än jag älskar människor. Isolerar mig hellre tillsammans med råttorna än umgås med vänner.

Jag har en hund som jag älskar lika mycket som mina råttor, hon är min bästavän, men jag är inte lika besatt av just hundar i överlag så som jag är av råttor.

Råttorna spenderar jag mest tid med och åt, jag observerar allt de gör. De slutar inte att fascinera mig och intresset har inte svalnat det minsta trots att det varit en besatthet för mig i över ett år nu.

Så fort jag upptäckte råttor, hur intelligenta och sociala de är, så blev jag helt förälskad och kände verkligen att de är meningen med mitt liv. :-)154

Finns det någon annan än jag som har råttor som specialintresse?

Moderator Alien: Slog ihop med tidigare tråd om råttor.
ratuoi
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2013-09-15

Råttor

Inläggav Kanin » 2013-09-16 6:45:16

Jag tycker det låter som en synnerligen trevlig tillvaro!

Jag är också förtjust i råttor (även om inget annat djur kan mäta sig med kaninen) och de är en del av mitt intresse för gnagare och hardjur, men det är tyvärr inte i närheten av lika starkt som ditt.
Kanin
 
Inlägg: 2406
Anslöt: 2011-09-20

Råttor

Inläggav Kahlokatt » 2013-09-16 21:16:17

Jag är egentligen kattmänniska, men jag tycker mycket om råttor. Har tyvärr aldrig haft chansen att hålla i en. Blir alltid skitsur när folk pratar om råttor som "äckliga, skabbiga, pestspridare", etc. Det är bara kloakråttor som är äckliga och skabbiga och pest spreds ju bara med råttor för att de hade loppor som i sin tur bar på pestbakterier.

Råttor är ju renliga, intelligenta och sociala djur, och mycket smartare än t.ex. hamstrar.
Jag blev jätteförtjust i råttor efter att ha läst Bryan Talbots serieroman Sagan om den stygga råttan, om en tjej som älskar råttor och Beatrix Potter och flyr från våld och övergrepp i hemmet för att följa i Beatrix' fotspår. Den är jättefin. Jag har t.o.m. träffat Bryan Talbot och berömt hans serie, varpå han ritade en råtta åt mig! :-)Happy
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Råttor

Inläggav Sadistic » 2014-02-07 12:31:12

Jag älskar råttor också och har haft snart råttor i över 5 år, tycker om att dom är som en blandning mellan katt/hund i beteendet.

Är väldigt aktiv på Ifokus forum ' Råttor I fokus ', och har mött många roliga människor där. En rolig observation är också att många råttägare har aspergers syndrom, jag vet inte om det är pga djurets beteende att dom fastnar mer för råttor eller vad.

Just nu har jag en flock på 5 hanar

Artemis - Albino rex
Fowl - Amber
Sockerkaka - Amber
Sirius Black - Svart Dumbo

Skulle inte kunna tänka mig ett liv utan råttor, sociala och lekfulla. ^^
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Råttor

Inläggav Biskswe » 2014-02-07 21:27:29

Råttor får mig att tänka på en tjej som jag var ihop med som hade råttor i en bur.... gick fan inte att sova .. de där råttorna förde ett ofantligt oväsen i buren hela natten.

Så när man inte kunde sova så gjorde man annant med tjejen... men efter ett tag så ville man gärna sova...


En kul grej var att duscha dem i badkaret, de hoppade upp på kanten på badkaret och man kunde peta till dem så de trillade ner i vattnet :) hehe även att spola med duschen var rätt kul :)
Biskswe
 
Inlägg: 51
Anslöt: 2013-12-26
Ort: Göteborg

Återgå till Intressanta intressen



Logga in