Vanligaste jobbet om man har AS?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav snuggelhund » 2010-07-27 2:27:19

sugrövmanövern skrev:Jag tror det vanligaste jobbet är ställföreträdande bidragsparasit :) . Jag är en av dem. Det var svårt att komma dithän. År av plågeri på arbetsförnedring, arbetsförmågeutredningar etc. Men till sist kvalificerade jag mig.


Jo det kan man ju känna igen sig i. :-)009
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Inläggav junkandshit » 2010-07-27 11:03:48

snuggelhund skrev:
sugrövmanövern skrev:Jag tror det vanligaste jobbet är ställföreträdande bidragsparasit :) . Jag är en av dem. Det var svårt att komma dithän. År av plågeri på arbetsförnedring, arbetsförmågeutredningar etc. Men till sist kvalificerade jag mig.


Jo det kan man ju känna igen sig i. :-)009


It's a tough job - but someone's got to do it.
junkandshit
 
Inlägg: 465
Anslöt: 2007-09-05

Inläggav ragnevi » 2010-07-27 11:42:12

Jag arbetar som Samordnare på ett kansli.
Det är ungefär lika diffust som projektledare, men det är varierande och en dag ser sällan likadan som den förra, vilket passar mig. Det finns ändå vissa "rutiner", jag har mitt kontor, mitt skrivbord, min mac, det finns samma människor där, även om det kommer många besökare.
Sedan gör jag en del resor också, är i Stockholm ett par gånger i månaden.

Jag har också en hop olika ideella uppdrag, är ordförande för Attention i Göteborg. Sitter med i förbundsstyrelsen för Attention. Sekreterare i NSPH i Göteborg och är ledamot i NSPH på nationell nivå.

Men det är de uppdragen som kvalificerat mig till jobbet som samordnare, och jag har grym koll på vilka olika organisationer som det finns, vilka grupper de arbetar för, vilka som är aktiva och sådant.

Sedan är jag Attitydambassadör i (H)järnkoll, där jag också är med i referensgruppen. Jag är nog med i ett antal olika referens- och styrgrupper och brukarråd, jag börja känna mig som Wanja Lundby-Wedin nästan... Minus de feta arvodena som hon får.
Men många av de uppdragen ingår i min yrkesroll.

Om det är ett vanligt jobb för personer med Asperger.

Det finns kanske ett tiotal personer med Asperger och/eller ADHD som är aktiva inom olika organisationer och som kan leva på det.
Det ligger också fem års helt ideellt arbete bakom där jag lärde mig hur organisationer fungerar, hur intressepolitiskt arbete utförs och där jag blev mer vårdpolitiskt insatt.

Jag brukar ibland skämta om att jag arbetar som elitbrukare...
ragnevi
 
Inlägg: 1069
Anslöt: 2007-05-31
Ort: Göteborg

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in