Boston Teaparty

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Boston Teaparty

Inläggav walkyrian » 2007-09-28 20:07:29

Kolla in Boston Teaparty! Finns på http://www.kanal5.se
Filip och Fredrik penetrerar hjärnan

http://kanal5.se/web/guest/webbtv
Senast redigerad av walkyrian 2011-05-04 10:42:16, redigerad totalt 1 gång.
walkyrian
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2007-06-11
Ort: värmdö

Inläggav KrigarSjäl » 2007-09-29 0:37:16

Såg programmet. Kunde varit bra om de inte pratade i mun på varandra hela tiden. Speedat, barnsliga invändningar, ingen fick tid på sig att fullfölja sin tankegång. Antagligen är det väl uttänkta syftet att få en ung publik. Snart liknar ta mig fan vartenda program "Bullen"...Behöver jag nämna Carl Hamiltons utmärkta bok "Det infantila samhället"? Vart tog Fråga Lund vägen?
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:42:16, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav seasicksailor » 2007-10-01 21:52:09

You got that right Krigarsjäl!

Allt känns så förgängligt när det ska produceras underhållning. Det är så skönt att se ett samtal där den som frågar lyssnar på den som svarar. När det är avskalat och inte så satans stylat. Det görs nästan bara när den som svarar har en autmatisk auktoritet, som t.ex Ingmar Bergman.
"Nyberg och Thörnblom" i TV3 kan skänka vardagsmänniskan en känsla av djup, när de svarande får kommentarer som man kan räkna ut själv och där programledarna vill framställa sig själv som insiktsfulla. Och så dessa publikapplåder och skratt. Jag vill att det ska vara tyst.
Senast redigerad av seasicksailor 2011-05-04 10:42:17, redigerad totalt 1 gång.
seasicksailor
 
Inlägg: 43
Anslöt: 2007-06-15
Ort: Stockholm

Inläggav SuRiKaT » 2007-10-17 15:23:06

Ibland blir det jättekul. Som igår när den aspiga fysikern refererade till ett svin när han pratade om rekyl med Leif G W Persson... *fniss*
Senast redigerad av SuRiKaT 2011-05-04 10:42:17, redigerad totalt 1 gång.
SuRiKaT
 
Inlägg: 107
Anslöt: 2006-06-09
Ort: Göteborg

Inläggav KrigarSjäl » 2007-10-17 15:33:27

SuRiKaT skrev:Ibland blir det jättekul. Som igår när den aspiga fysikern refererade till ett svin när han pratade om rekyl med Leif G W Persson... *fniss*

Ja, det avsnittet var en höjdare! Leif GW är en av mina tv-favoriter. Varför? Han förställer sig inte, är inte insmickrande, utan säger vad han tycker. Till skillnad från tv-mupparna som alltid har ett trendkänsligt finger i vädret; Peter Jihde, Anders Lundin, Fredrik Virtanen, Kristian Luuk mfl. Dessutom är karln väldigt skärpt, man lär sig något varje gång man ser honom i rutan.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:42:17, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav VaiSing » 2007-11-10 17:05:55

SuRiKaT skrev:Ibland blir det jättekul. Som igår när den aspiga fysikern refererade till ett svin när han pratade om rekyl med Leif G W Persson... *fniss*


Jo, fysikern Patrik från Umeå är ett orginal, dessutom så samlar han på smurfar. :P Har haft honom som lärare när jag gick basår i Umeå. Intressant att du tycker att han verkar aspig, han ju inga problem med att kommunicera med andra, kallprata och sånt, vad jag märkte då. Man uppfattade hon mest som lite nördig, men vilken universitetslärare är INTE det? Det syns kanske inte på TV, men han har nåt fel (fysiologiskt, kanske nervskada?), så han går och rör ena armen lite speciellt, det kan ju ge honom ett mer "aspigt" uttryck än han egentligen har?

KrigarSjäl skrev:Ja, det avsnittet var en höjdare! Leif GW är en av mina tv-favoriter. Varför? Han förställer sig inte, är inte insmickrande, utan säger vad han tycker. Till skillnad från tv-mupparna som alltid har ett trendkänsligt finger i vädret; Peter Jihde, Anders Lundin, Fredrik Virtanen, Kristian Luuk mfl. Dessutom är karln väldigt skärpt, man lär sig något varje gång man ser honom i rutan.


Jo han har pondus, fick däremot en shock när jag såg honom i Videokväll hos Luuk i SVT, där han berättade om sin kristna tro, lyssnar på massa "halleluja-musik" som Ovan där och Pärleporten. :P
VaiSing
 
Inlägg: 195
Anslöt: 2006-09-17

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in