Kinesisk middag 29 juni, Sthlm (FULLT!)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Pemer » 2010-06-24 16:42:51

En anmälan via mail, och 18. Jag är så mitt uppe i förberedelserna inför midsommar, så jag bryter där och säger fullt, och ringer upp igen och talar om att vi blir 18 personer. Vi ses på tisdag!

Moderator Alien: Ändrat måndag till tisdag.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Forummedlem » 2010-06-24 21:18:37

Pemer skrev:[...] Vi ses på måndag!

Den 29 juni är en tisdag.
Forummedlem
 
Inlägg: 304
Anslöt: 2009-09-09
Ort: Stockholm

Inläggav Pemer » 2010-06-24 21:23:28

Måndag? Varför har jag skrivit måndag??? Vad sjukt... vad fasiken tänkte jag där egentligen... ja, jag säger då det! :lol:

Jag försöker igen... vi ses på ons... NEJ, tisdag!!! Tisdag, tisdag!!
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav nano » 2010-06-25 13:56:30

Trémula:
Jag har fått för mig att de ofta har identifierbara maträtter också på kinarestauranger.
Det är det jag brukar ta.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav regnif » 2010-06-25 23:32:17

trémula skrev:Eller slemmiga grönsaker.


:lol:
Förlåt, det lät lite roligt.
Jag har inte uppfattat grönsakerna jag ätit som slemmiga. Vi kanske inte har ätit samma rätt? Eller så har vi det. Men jag håller med nano, de brukar ha identifierbara rätter. Att det står på svenska bredvid. Nu känner jag inte till Ming Palace, men kinarestauranger i övrigt alltså. Jaha, nu verkar det försent för mig att anmäla mig iom att det är fullt. Nu har jag inte kollat på den här tråden på ett tag men jag tyckte förut att det stod lite dåligt var varje ställe ligger någonstans.

Edit. Jaha, nu ser jag ju att det stod info i startinlägget. Det var tråden där det stod alla sommarträffarna som jag menade. Har inte kollat den precis nu heller.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav nano » 2010-06-26 14:02:19

Var det inte 20 som var gränsen från början?
Kanske det går o fråga om gränsen kan utökas, kanske det var tom tänkt så eftersom det plötsligt regnade in anmälningar att det nog hinner komma mer anmälningar från folk som inte sett att gränsen uppnåtts som ändå var tänkta att kunna tas med upp till 20.
Och då kanske det kan bli så att det får plats med en eller två till även nu :)
Men jag vet inte, gränsen kan bero på något utanför arrangörens kontroll.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Pemer » 2010-06-26 14:08:02

Nej, det var helt enkelt jag som bröt för att fira midsommar utan mer funderande över hur det låg till. Se inlägget längst upp på sidan:

Pemer skrev:Jag är så mitt uppe i förberedelserna inför midsommar, så jag bryter där och säger fullt, och ringer upp igen och talar om att vi blir 18 personer. Vi ses på tisdag!
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Grimuald » 2010-06-28 11:42:52

Pemer skrev:Nej, det var helt enkelt jag som bröt för att fira midsommar utan mer funderande över hur det låg till. Se inlägget längst upp på sidan:

Pemer skrev:Jag är så mitt uppe i förberedelserna inför midsommar, så jag bryter där och säger fullt, och ringer upp igen och talar om att vi blir 18 personer. Vi ses på tisdag!

Trist för dem som hade tänkt anmäla sig och ville komma. Man får väl leta upp en annan restaurang där det inte är fullbelagt. :(
Grimuald
 
Inlägg: 640
Anslöt: 2006-09-22

Inläggav Sanness » 2010-06-29 6:39:07

Godmorgon! Det går bra att ta "min plats" idag Tisdag 29/6 på Kinarestaurangen. Jag kommer inte att hinna/kunna dyka upp ikväll. Tyvärr.

Skjuter på min anmälan till en annangång... :) (När det passar mig bättre)

Ha en supertrevlig kväll! Och god mat!

Berätta gärna sedan hur ni har haft det.
Sanness
 
Inlägg: 113
Anslöt: 2009-05-28
Ort: Stockholm

Inläggav Pemer » 2010-06-29 11:39:55

Jag orkar inte ha huvudvärk allt för långt in i det sista med att ha ansvar för att hålla reda på alla som är tidigt ute "i fall att" men inte är säkra, och i slutändan inte kan komma, och folk som sedan tillkommer hela tiden fram till kanske samma dag.

Jag fixar inte en tjatig kontakt med en restaurang där jag ringer om och ringer om, "vi blir tolv...", "nu är vi arton", "nej, nu är vi fjorton"...

Någon som fixar det bättre får gärna hålla i sådana träffar i stället, så kan jag avstå.

Men under förutsättningen att det är jag som arrangör som har rätt att bestämma med vilken tidsmarginal i förväg jag vill kunna boka plats och sedan få koppla av och bara se fram emot kvällen så kan jag fixa det.

Nu blev det lite speciellt med att det var midsommar mitt emellan, och tråden kom upp sent, så det blev inte många dagar man hann anmäla sig (fast ändå blev det 18 anmälda). Jag beklagar det.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Kristofer » 2010-06-29 11:51:46

Pga flyttbestyr så blir jag tvungen att ställa min plats till förfogande denna gång. :(
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Danne » 2010-06-29 12:18:51

Pemer: Bry dig inte om gnället om att träffarna blir fullbokade.

Det är bara ett tecken på att dom blivit populära, inget fel i det.
Och är man sen med att anmäla sig så får man helt enkelt riskera att inte få någon plats.
Det hände mig förra gången, vilket naturligtvis var trist. Men det är inget jag gnäller över eller lastar arrangören för, det var helt och hållet mitt eget fel eftersom jag inte bokade när det fanns plats.

Det är självfallet så att vi måste kunna sätta en maxgräns för att öht kunna fortsätta träffas på restauranger.
Vi ska vara glada för att dom tar så väl hand om oss, med våra omständiga beställningar.
Visst är det trist att neka folk, men vi kan ju heller inte kräva att restaurangerna ska acceptera att vi bokar "nånstans mellan 10-40 pers varav vissa inte tänker äta/köpa nåt, men vi vet inte hur många", det är inte rimligt.

Den som inte gillar att träffarna blir fullbokade får mer än gärna försöka hitta något ställe som inte behöver förboka vid större deltagarantal, lycka till med det.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Sanness » 2010-06-29 13:12:29

Förhindrad kan (väl?) varenda människa bli. Säger man dessutom till om det redan INNAN, SAMT meddelar i god tid (i så god tid det är möjligt givetvis) att man NU inte kan möta upp till kvällens aktivitet hoppas åtminstone jag att allt (ur den vinkeln) är i sin ordning??
(Förhoppningar om att kunna delta måste man väl få ha...?)

Hinner man inte anmäla sig i tid utan att det istället hinner bli fullsatt,
då får man väl försöka anmäla sig till nästkommande träff, är min tanke.
Och kan inte belasta någon för att missat eller inte hunnit. Vad ska man göra, vare sig man är deltagare eller arrangör? Det går förhoppningsvis flera tåg...

(Bäst att fråga här)
Sanness
 
Inlägg: 113
Anslöt: 2009-05-28
Ort: Stockholm

Inläggav Danne » 2010-06-29 13:44:25

Sanness skrev:Förhindrad kan (väl?) varenda människa bli. Säger man dessutom till om det redan INNAN, SAMT meddelar i god tid (i så god tid det är möjligt givetvis) att man NU inte kan möta upp till kvällens aktivitet hoppas åtminstone jag att allt (ur den vinkeln) är i sin ordning??
(Förhoppningar om att kunna delta måste man väl få ha...?)

Ja, det är väl ingen som sagt nåt om det ?

Synd att du inte kommer ikväll btw.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Pemer » 2010-06-29 13:46:10

Absolut, Sanness, håller helt med dig!

Och Grimuald är givetvis välkommen nu när det blivit inte bara en utan två vakanser. Jag ska SMS:a honom om det. Det fanns en till eventuell anmälan som kom för sent också som är före, som jag ska se om jag kan få kontakt med och erbjuda plats.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Sanness » 2010-06-29 15:04:55

Danne: Nej det vet jag inte om någon har sagt. Förmodligen (då) inte.
Har inte läst så noga (Mest för att jag inte hinner...)

Ja jag tycker själv det är synd att jag inte kan komma ikväll (och samtidigt som en brasklapp - inte till dig då, utan rent allmänt - så känner jag att ingen ska BEHÖVA redogöra, för hela forumet, varför... Om man nu själv inte jättegärna vill redogöra.)

Bara som ett tillägg, känner jag.

Pemer: Tack Då är vi på samma spår.

Ha en trevlig kväll!
Sanness
 
Inlägg: 113
Anslöt: 2009-05-28
Ort: Stockholm

Inläggav Sam » 2010-06-29 23:26:56

Tack för en trevlig kväll :D
Sam
 
Inlägg: 1503
Anslöt: 2007-04-07

Inläggav Danne » 2010-06-29 23:35:23

Ja, tack allesammans. Jag hade jättetrevligt.
Tyvärr fick jag rusa iväg lite snabbt, men det lönade sig då anledningen till min avfärd gav önskat resultat.

Trevligt ställe och tacksam ljudnivå, jag har inga invändningar mot att träffas där fler gånger.
Kanske på de tisdagar som inte diskussionsgruppen äger rum sen i höst förslagsvis ?
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Pemer » 2010-06-30 0:00:59

Danne skrev:Ja, tack allesammans. Jag hade jättetrevligt.

Tack själv!

Tyvärr fick jag rusa iväg lite snabbt, men det lönade sig då anledningen till min avfärd gav önskat resultat.

Ah, kanon! Grattis!

Trevligt ställe och tacksam ljudnivå, jag har inga invändningar mot att träffas där fler gånger.
Kanske på de tisdagar som inte diskussionsgruppen äger rum sen i höst förslagsvis ?

Jag är definitivt för fler träffar på MP. Känns nästan fånigt att det tog över tre år att hitta tillbaka efter första gången vi var några aspies där.

Och om man faktiskt alltid går till Vasa's efter diskussionsgruppen ändå... det tål att funderas på! Kanske en egen tråd för det?
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Danne » 2010-06-30 0:08:28

Pemer skrev:
Danne skrev:Trevligt ställe och tacksam ljudnivå, jag har inga invändningar mot att träffas där fler gånger.
Kanske på de tisdagar som inte diskussionsgruppen äger rum sen i höst förslagsvis ?

Jag är definitivt för fler träffar på MP. Känns nästan fånigt att det tog över tre år att hitta tillbaka efter första gången vi var några aspies där.

Och om man faktiskt alltid går till Vasa's efter diskussionsgruppen ändå... det tål att funderas på! Kanske en egen tråd för det?

Jo, det var så jag tänkte också. :D
Jag ser flera fördelar med det:

1, Variation förnöjer.

2, Den som inte gillar Vasas kanske gillar Ming Palace, och vice versa. Då finns det nåt för alla kanske.

3, Sen så kanske det kan hjälpa överbokningsproblemet något, om det får plats mer folk på ena stället. Då blir det inte lika kritiskt om man missar en gång, eftersom chansen ökar att få plats nästa gång istället.

Nackdelen kan kanske vara att det kostar lite mer på MP, men så blodigt dyr var ändå inte maten, bortsett från att den billiga buffén saknades.
Men jag vet iofs inte vad ölen kostade, då jag drack vatten ikväll.

Men vattnet skulle dom ha 5 kronor för, vilket jag tycker är lite löjligt.
Fast det är ju småsaker i sammanhanget kanske.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Pemer » 2010-06-30 0:12:58

Jaså, det var en femma för vattnet? Vad trist.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav nano » 2010-06-30 2:00:50

Jag hade det trevligt, såg att en person inte kom, ganska litet manfall mot normalt :)
Lite synd att vi inte visste om att restaurangen var tämligen glesbefolkad.
De flesta andra gäster satt utomhus men hade vi spritt ut oss på de bord som fanns kvar så hade vi nog fått in 50 personer där idag.
Fast svårt att veta automatiskt, och vår arrangör Pemer hade såvitt jag fårstår press nog ändå.

Ljudnivån var som sagt mycket angenäm :)
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Kristofer » 2010-06-30 19:59:40

Nu kunde jag tyvärr inte vara med igår men det är alltid kul att höra att ni har haft trevligt!

Givetvis är det intressant med alternativ till Vasas och det har ju efterlysts även tidigare. Dock tror jag det är viktigt att vi tänker mycket på att välja relativt billiga restauranger, i synnerhet eftersom många i vår målgrupp faktiskt har en mycket begränsad ekonomi. Jag skulle tycka att det vore förödande om vi skulle exkludera många pga detta och att vi mot bakgrund av priser på de ställen vi väljer omedvetet skapa träffar enbart för de av oss som har förmånen att slippa leva med en mycket liten ekonomi. Att låta den gruppen, som annars också förmodligen ofta isoleras pga dålig ekonomi, falla bort tycker jag vore förödande.

Om Ming Palaces priser vet jag inget, men jag kände att detta är en viktigt faktor att ha med när vi pratar om att leta alternativ till Vasas. Som jag förstår det valdes Vasas en gång i tiden just mot bakgrund av att det var priser som fungerade för de flesta i målgruppen och för att ljudnivån var på en för oss acceptabel nivå.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Angelic Fruitcake » 2010-06-30 20:02:14

Ming Palace är väl överlag dyrare än Vasa's, speciellt jämfört med tacobuffén. Nu drack jag själv bara vatten, så ölpriser har jag ingen koll på, men huvudrätterna verkade ligga på 150 kronor minst, eller missade jag de billigare varianterna?
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Återgå till Träffar



Logga in