Dumpat min familj

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav outzaidur » 2010-06-24 15:20:29

DIProgan skrev:
tveskägg skrev:Har ni funderat på om era problem beror på aspergerdrag hos era "friska" familjemedlemmar?


God knows I have men det är ju ändå en själv som behöver fixa soppan.


Samma här. Spelar inte stor roll om familjen också har olika syndrom. Man måste ändå lära sig leva med dem och ibland blir det så svårt att man måste lämna dem.
outzaidur
 
Inlägg: 288
Anslöt: 2010-04-30
Ort: Stockholm Tyresö

Inläggav carl » 2010-06-24 15:33:17

Smokescreen skrev:Har verkligen ingenting annat. Misst intresset för allt annat. Tycker inte ens om att spela tvspel. Så det blir lite svårt. Men ja. Du har rätt.
Tyvär finns det lite att göra åt det.


Var försiktig så du inte går ner i en depression. Ointresse för saker är ett vanligt tecken.
carl
 
Inlägg: 2609
Anslöt: 2009-07-01

Inläggav outzaidur » 2010-06-24 16:31:13

carl skrev:Var försiktig så du inte går ner i en depression. Ointresse för saker är ett vanligt tecken.


japp, kan inte hålla med mer. en bra hobby och något som man tycker mycket om att göra är livsviktigt. utan min anime och tvspel skulle jag varit död innan puberteten. inget tvivel om saken.
outzaidur
 
Inlägg: 288
Anslöt: 2010-04-30
Ort: Stockholm Tyresö

Inläggav Zombie » 2010-06-24 16:44:36

outzaidur skrev:
DIProgan skrev:
tveskägg skrev:Har ni funderat på om era problem beror på aspergerdrag hos era "friska" familjemedlemmar?


God knows I have men det är ju ändå en själv som behöver fixa soppan.


Samma här. Spelar inte stor roll om familjen också har olika syndrom. Man måste ändå lära sig leva med dem och ibland blir det så svårt att man måste lämna dem.

Instämmer.

Men verkar för ovanlighetens skull just inte skrivet om här annat än någon gång i förbigående var som helst. För "känsligt" för många av oss? En tråd:
http://www.aspergerforum.se/uppvuxen-i- ... t3841.html

carl skrev:
Smokescreen skrev:Har verkligen ingenting annat. Misst intresset för allt annat. Tycker inte ens om att spela tvspel. Så det blir lite svårt. Men ja. Du har rätt.
Tyvär finns det lite att göra åt det.


Var försiktig så du inte går ner i en depression. Ointresse för saker är ett vanligt tecken.

Instämmer här med.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Smokescreen » 2010-06-25 13:16:09

Nå dethär är det enda jag tycker om att göra
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_gdZ7PazaNw[/youtube]

Sen så träffade jag my och hennes nya kille, vilket berättade att hon hade brytit kontakten med sin familj med.
Jag nämner att jag har också gjort det, varpå killen undrar
om det är någon ny grej. Jag svara coolt att det är faktiskt en ny trend.
Fick dem att ärligt skratta öppet. Förstår med tanke på deras situation,
så det var något att lättat skratta om.
Smokescreen
Inaktiv
 
Inlägg: 621
Anslöt: 2010-05-04

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in