Hur man överlever som singel AS-kille

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Eddie The Man » 2007-09-21 12:17:57

Milyc skrev:Nog andas dessa en viss offermentalitet men de är betydligt sakligare och intressantare än Eddies första inlägg.


Well, det är inte direkt så att jag hindrar dig från att skriva sakliga och intressanta inlägg, jag hindrar inte ens dig från att skriva inlägg som mina, men du gör inte det. Varför? Kanske för att du själv är tråkig så innihelvete?

Milyc skrev:i motsats till andras inlägg om "totalkörd", "sönder" och "trasig" som dessutom ska tillskrivas alla AS-personer av manligt kön.


Så ... du har partner? Och har alltid haft partner sedan 15-årsåldern? Är det det du menar när du säger att AS-killar inte är det jag säger att de är?

Svara på frågan: har du partner?

Milyc skrev:Jag tror inte det handlar ett dugg om att vi är för "snälla".


Tro kan du göra i kyrkan. Här _vet_ vi saker.

Om du bara tror en massa saker och inte vet något är du mer än välkommen att hålla käften och därmed bespara oss den tiden det tar att titta på ditt inlägg, märka att det är från dig och sedan försöka hoppa över till nästa inlägg utan att läsa det du skrivit.
Senast redigerad av Eddie The Man 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
Eddie The Man
 
Inlägg: 1368
Anslöt: 2005-10-12

Inläggav Liten Blå Kanin » 2007-09-21 13:59:42

Eddie The Man skrev:
Tro kan du göra i kyrkan. Här _vet_ vi saker.

Om du bara tror en massa saker och inte vet något är du mer än välkommen att hålla käften och därmed bespara oss den tiden det tar att titta på ditt inlägg, märka att det är från dig och sedan försöka hoppa över till nästa inlägg utan att läsa det du skrivit.


Du har ingen partner för att du beter dig som en idiot. Här VET vi saker.
Senast redigerad av Liten Blå Kanin 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
Liten Blå Kanin
 
Inlägg: 208
Anslöt: 2007-05-19

Inläggav Milyc » 2007-09-21 15:14:50

Så ... du har partner? Och har alltid haft partner sedan 15-årsåldern? Är det det du menar när du säger att AS-killar inte är det jag säger att de är?


Är det ett kriterium för att inte betraktas som "totalkörd". Hör och häpna: Min bror är 18 år nu, NT och har aldrig haft någon partner hitills. Kallar du också honom totalkörd då?

Vad mig beträffar VILLE jag inte ha någon partner i 15-årsåldern. Fick dock stadigt sällskap första gången när jag var 19 och flera tjejer har sagt sig vara kära i mig. Kanske de saknar fungerande hjärnceller då?

Svara på frågan: har du partner?


Svar: Nej

Men att jag är singel nu beror inte på att jag blivit dumpad utan på att jag dumpat om man nu ska uttrycka sig så brutalt och min f.d flickvän har ingen ny nu efter tre månader.

Jag tycker inte det är så lätt att få tjejer, jag tycker det är svårt att få kontakt och veta hur jag skall bemöta när någon uppmärksammar mig samt komma överens i en relation med någon som är för olik mig och mitt sätt att fungera.

Men jag får uppmärksamhet, och vet att jag inte uppfattas som värdelös som presumtiv partner fast jag öppet står för att jag har AS. Jag har blivit dumpad en gång, för en annan kille dessutom vilket var fruktansvärt jobbigt. Men jag har också dumpat en gång. Jag har fått nobben av tjejer jag uppvaktat men jag har även nobbat andra.

Nu tänker jag inte skriva mer om människor jag bryr mig om att skydda bara för att axemplifiera hur fel du har.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav nassepuh » 2007-09-21 15:23:53

Milyc skrev:Där har vi en av Pemers analyser igen. Nog andas dessa en viss offermentalitet men de är betydligt sakligare och intressantare än Eddies första inlägg.

De antyder att det ligger ett visst, kanske en hel del, analytiskt tänkande alltså aspiga kvaliteter bakom dem i motsats till andras inlägg om "totalkörd", "sönder" och "trasig" som dessutom ska tillskrivas alla AS-personer av manligt kön.


"Dä finns inga genvääägar tell dä pärfäkta ljudet dårå..."

Bild







Eight Marks of a Mind-Control Cult by Randall Watters

Brainwashing has become almost a household word in the last two
decades or so. In 1961, Robert J. Lifton wrote the definitive book on the subject, Thought Reform and the Psychology of Totalism, after studying the effects of mind control on American prisoners of war under the Communist Chinese. Lifton outlines eight major factors that can be used to identify whether a group is a destructive cult or not. Any authoritarian religion should be held up to the light in order to determine just how destructive their influence is on their members. Judge for yourselves.


Milieu Control

"Milieu" is a French word meaning "surroundings; environment." Cults are able to control the environment around their recruits in a number of ways, but almost always using a form of isolation. Recruits can be physically separated from society, or they can be warned under threat of punishment to stay away from the world's educational media, especially when it might provoke critical thinking. Any books, movies or testimonies of ex-members of the group, or even anyone critical of the group in any way are to be avoided.

Information is carefully kept on each recruit by the mother organization. All are watched, lest they fall behind or get too far ahead of the thinking of the organization. Because it appears that the organization knows so much about everything and everyone, they appear omniscient in the eyes of the recruits.

Pop-kultur - blä. "NT"-kultur - usch. Andra tankar - näe. Egna åsikter - yuck. Medlemmar - tipptopp. :D


Mystical Manipulation

In religious cults, God is ever-present in the workings of the organization. If a person leaves for any reason, accidents or ill-will that may befall them are always attributed to God's punishment on them. For the faithful, the angels are always said to be working, and stories circulate about how God is truly doing marvelous things among them, because they are "the truth." The organization is therefore given a certain "mystique" that is quite alluring to the new recruit.

Aspergia and the holy aspie. :D


Demand for Purity

The world is depicted as black and white, with little room for making personal decisions based on a trained conscience. One's conduct is modeled after the ideology of the group, as taught in its literature. People and organizations are pictured as either good or evil, depending on their relationship to the cult.

Universal tendencies of guilt and shame are used to control individuals, even after they leave. There is great difficulty in understanding the complexities of human morality, since everything is polarized and oversimplified. All things classified as evil are to be avoided, and purity is attainable through immersion into the cult's ideology.

NT - fel. AS - rätt. Rätt sida (FA, OA, CP, BP) - gott. Fel sida (allt annat) - ont. :D


The Cult of Confession

Serious sins (as defined by the organization) are to be confessed immediately. The members are to be reported if found walking contrary to the rules.

There is often a tendency to derive pleasure from self-degradation through confession. This occurs when all must confess their sins before each other regularly, creating an intense kind of "oneness" within the group. It also allows leaders from within to exercise authority over the weaker ones, using their "sins" as a whip to lead them on.

"Vad glad jag blir av att höra att du förstår att du är sjuk i huvudet och mår mycket sämre än mig xxxx - nu gillar vi dig igen." :D


The "Sacred Science"

The cult's ideology becomes the ultimate moral vision for the ordering of human existence. The ideology is too "sacred" to call into question, and a reverence is demanded for the leadership. The cult's ideology makes an exaggerated claim for possessing airtight logic, making it appear as absolute truth with no contradictions. Such an attractive system offers security.

AS är ett evolutionärt steg bort ifrån de defekta NT. :D


Loading the Language

Lifton explains the prolific use of "thought-terminating cliches," expressions or words that are designed to end the conversation or controversy. We are all familiar with the use of the cliches "capitalist" and "imperialist," as used by antiwar demonstrators in the 60's. Such cliches are easily memorized and readily expressed. They are called the "language of non-thought," since the discussion is terminated, not allowing further consideration.

In the Watchtower, for instance, expressions such as "the truth", the "mother organization", the "new system", "apostates" and "worldly" carry with them a judgment on outsiders, leaving them unworthy of further consideration.

"Precis så tänker många NT. Ääääär du lite NT? Svara du bara... det är ingen fara." :D


Doctrine Over Person

Human experience is subordinated to doctrine, no matter how profound or contradictory such experiences seem. The history of the cult is altered to fit their doctrinal logic. The person is only valuable insomuch as they conform to the role models of the cult. Commonsense perceptions are disregarded if they are hostile to the cult's ideology.

Nu tycker faktiskt inte vi så... (det låter lite NT). :D


Dispensing of Existence

The cult decides who has the "right" to exist and who does not. They decide who will perish in the final battle of good over evil. The leaders decide which history books are accurate and which are biased. Families can be cut off and outsiders can be deceived, for they are not fit to exist!

Xxxxx är fel. Xxxxx åsikter är fel. Boota Xxxxx snälla admin. Xxxxx är ond. :D
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav Milyc » 2007-09-21 15:27:47

Tro kan du göra i kyrkan. Här _vet_ vi saker.


Okej, vad jag vet utifrån egna iaktagelser är AS-killar generellt inte "snällare" än NT-killar. Däremot har AS-personer mycket ofta svårt för den ickeverbala kommunikation som är så betydelsefull för NT-personer.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Eddie The Man » 2007-09-21 18:59:35

Milyc skrev:Vad mig beträffar VILLE jag inte ha någon partner i 15-årsåldern. Fick dock stadigt sällskap första gången när jag var 19 och flera tjejer har sagt sig vara kära i mig. Kanske de saknar fungerande hjärnceller då?


Om ditt liv är så jävla perfekt... vad i helvete gör du här? "Kolla på mig! Jag kan få hur många tjejer som helst... jag nobbar folk till höger och vänster!"

Hade jag varit på din nivå hade jag också skyltat med saker som väldigt få andra här på forumet har, men jag låter bli för att ... "hör och häpna"... jag vet tillräckligt mycket att veta att mitt liv inte är höjden av perfektion.

Milyc skrev:
Svara på frågan: har du partner?


Svar: Nej


Men har bara varit singel i 3 månader (lika lång tid som hela mitt enda förhållande varat rent officiellt) vilket ger dig helt rätt att döma ut alla jävla AS-killars attraktionskraft? Du vet _ingenting_ om att vara singel och dina jävla uttalanden om att man visst kan skaffa partner varje dag gör inget annat än höjer blodtrycket hos dem som inte är lika perfekta som du själv.

Milyc skrev:Jag tycker inte det är så lätt att få tjejer, jag tycker det är svårt att få kontakt och veta hur jag skall bemöta när någon uppmärksammar mig samt komma överens i en relation med någon som är för olik mig och mitt sätt att fungera.


Hahahahahahahahahaha! Rena rama underhållningen här...

"Jag har SÅÅÅÅÅÅÅÅååååå svårt att fixa tjejer. Förutom att jag haft tjejer ungefär hela tiden. Men det är såååå svårt för mig att bli ihop med någon för ingen är intresserad... förutom alla de tusentals tjejer jag nobbat hittills (mest för att jag varit uttråkad och ville se deras reaktion). Livet är så jättesvårt för mig! *snyft* (nej, iväg med dig din jävla slyna, jag är inte intreserad!). Som jag sa... livet är så svårt och det är hur jobbigt som helst att skaffa tjej. Jag vet exakt vad du menar, Eddie, när du skriver om hur AS-killar får leva ensamma hela livet."
Senast redigerad av Eddie The Man 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
Eddie The Man
 
Inlägg: 1368
Anslöt: 2005-10-12

Inläggav weasley » 2007-09-21 20:52:23

Hahaha!

Humor på hög nivå.

Eddie, du sitter och jämrar dej som en gnällig treåring och surar över att alla andra har fina grävskopor medan du bara har en rallybil.

Förihelvete, sluta var en sur pottsork som bara sitter och osar hat och otrevlighet omkring dej, och ägna dej åt lite positivitet i tillvaron! Du svor över mina förmenta jagvetintevadjagskakalladet men har det för ett ögonblick slagit dej att det du svårartat hatar mej för är just det som du inte har, vad det verkar? Du har inte tänkt tanken att kanske UPPFÖRA dej som en som har det du saknar för att det du saknar?
Din nuvarande taktik har ju inte lyckats på sex år, liksom....

Lägg ner det här jävla gnället och vältrandet i självömkan nån gång. Du påstår ju att du är så jävla smart, ta och tänk efter lite på det alla säger, och inte bara på dina förvridna "Sanningar". Du har långt ifrån alltid rätt. Sorry grabben.
Att du inte har tjej beror enbart på att varje tjej med en enda hjärncell på rätt ställe snabbt promenerar iväg när du börjar med dina litanior. Finns väl ingen som skulle bli intresserad av nån som tror han har rätt bara för att folk vänder på klacken och går, när de försökt argumentera med en vägg. Ja, det är du som är väggen. Det enda du ser är det du har fått för dej att du ska se.

Jag är helt övertygad om att du kan bättre än såhär. Förfan, Eddie!

Och du! Lär dej ta komplimanger ffs. Finns massor du är bra på (fotokurs. npfsupport...), och du har fått massa uppskattning för ditt yttre. Då blir du förolämpad! Ett perfekt sätt att få potentiella flickvänner att skyndsamt promenera vidare till nån med lite mer självförtroende.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Milyc » 2007-09-21 21:21:48

Om ditt liv är så jävla perfekt... vad i helvete gör du här?


Detta är väl ett Aspergerforum och jag har AS.

"Kolla på mig! Jag kan få hur många tjejer som helst... jag nobbar folk till höger och vänster!"


Det har jag aldrig någonsin påstått. Däremot att jag det finns tjejer som har gillat mig och att jag haft flickvänner vid två tillfällen samt att jag faktiskt har tackat nej till att vara ihop med vissa som har velat det. Hur många det varit och under vilka omständigheter har jag inte gått närmare in på.

Hade jag varit på din nivå hade jag också skyltat med saker som väldigt få andra här på forumet har, men jag låter bli för att ... "hör och häpna"... jag vet tillräckligt mycket att veta att mitt liv inte är höjden av perfektion.


Allt jag velat säga är att jag är kille och har AS men anser mig inte vara "totalkörd på partnerfronten". Du skrev ju att alla diagnostiserade AS-killar är det. Jag har nog inte mer erfarenhet än Pemer som upplever sig ha problem på området.

Men har bara varit singel i 3 månader (lika lång tid som hela mitt enda förhållande varat rent officiellt) vilket ger dig helt rätt att döma ut alla jävla AS-killars attraktionskraft?


Det är ju du som dömt ut ut alla AS-killars attraktionskraft. Jag argumenter för motsattsen att AS-killar inte alls är utdömda eftersom vissa men långt ifrån alla tjejer faktiskt har gillat mig och jag har AS.

Du vet _ingenting_ om att vara singel


Efersom jag varit singel hela mitt liv som började 1982 utom under någon maj 2001-juni 2002 och januari 2006-juni 2007 så borde jag väl veta vad det inneburit för mig. Däremot vet jag ju naturligtvis inte vad det inneburit för dig.

dina jävla uttalanden om att man visst kan skaffa partner varje dag gör inget annat än höjer blodtrycket hos dem som inte är lika perfekta som du själv.


Nu anser ju jag att jag inte alls gjort några sådana uttalanden. Jag kan inte skaffa en partner varje dag. Jag anser faktiskt att jag inte verkar vara kapabel att "skaffa" någon alls eftersom jag misslyckats vid samtliga försök att bli tillsammans med någon jag först blivit intresserad av. Däremot har jag haft vad du skulle kalla "turen" att i vissa lägen då jag inte försökt något alls har vissa(märk väl: inte alla i omgivningen) tjejer visat mig intresse och två gånger har de lyckats "skaffa sig" mig.

"Jag har SÅÅÅÅÅÅÅÅååååå svårt att fixa tjejer. Förutom att jag haft tjejer ungefär hela tiden. Men det är såååå svårt för mig att bli ihop med någon för ingen är intresserad... förutom alla de tusentals tjejer jag nobbat hittills (mest för att jag varit uttråkad och ville se deras reaktion). Livet är så jättesvårt för mig! *snyft* (nej, iväg med dig din jävla slyna, jag är inte intreserad!). Som jag sa... livet är så svårt och det är hur jobbigt som helst att skaffa tjej.


Åh vad höga tankar du har om en CP-skadad 25-årig f.d särskoleelev och sjukpensionär som aldrig haft ett jobb. Synd att i princip ingenting stämmer. Vart fick du exempelvis att jag nobbat tusentals tjejer ifrån? Det är i verkligheten långt under ett tvåsiffrigt antal.

Ett exempel på en som jag nobbade var en förståndshandikappad 13-åring som jag fick en papperslapp av när jag själv var 19. Är det något sådant du går och längtar efter Eddie?

Själv tyckte jag det var jättesött, var jättesmickrad och skulle själv slå den som kallade henne "slyna" eller något liknande för det där, på käften men ville inte vara tillsammans med någon som var kanske motsvarande 8-9 år mognadsmässigt när jag var 19. För övrigt är jag övertygad om att jag skulle fått skolpersonal och hennes föräldrar emot mig om hon "fått chans på mig".

Jag vet exakt vad du menar, Eddie, när du skriver om hur AS-killar får leva ensamma hela livet."


Men jag är ju också AS-kille så jag vet väl lika mycket om att leva som sådan som du gör. Det jag skriver handlar inte om dina problem utan ditt påstående att AS-killar per definition är totalkörda på partnerfronten.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav rdos » 2007-09-21 21:26:22

10 tips för Aspie-killar som vill slippa vara singlar:

1. Sluta vara så negativa

2. Engagera er i typiska "tjej-aktiviteter" som dans, matlagning, barn eller vadhelst ni gillar

3. Titta mer åt de udda tjejerna och mindre på NT-tjejerna.

4. Bry er inte så mycket om utseende och attraktion. Kärlek är inte beroende av attraktion utan uppkommer mestadels efter att man känt varandra länge.

5. Prata inte om er diagnos

6. Om ni inte vill ha / kan få en väldigt udda Aspie tjej, studera kommunikation och flörtbeteende som om det stod på skolans läroplan. Det går att lära sig en hel massa på detta område om man har viljan.

7. Gå inte för snabbt fram men inte för långsamt heller. Studera hur andra gör.

8. Haka inte upp er för mycket på en tjej innan ni varit ihop länge. Det är bättre att vara "halvkär" och klar i knoppen om det ska hålla länge.

9. Använd nätdejting

10. Lyssna inte på Eddies värdelösa råd ;-)
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav DooM » 2007-09-21 22:05:27

OK: första gången jag sett Rdos skriva ett helt, fullkomligt sansat inlägg.

Möjligen få jag ta och revidera min upfattning om honom: åtminstone delvis.

Eddie; som du själv skrev i nåt inlägg innan så antar jag att du inte mår bra just nu; jag känner igen mig själv och hur jag varit vissa perioder lite för väl antar jag...

Mitt sätt att hantera situationen var att:

1) ta tag i en av de få riktiga vänner jag hade
2) Hålla fast. Hårt.
3) snacka med honom. lyssna på honom. låta honom berätta hur HAN ser på min situation.... det gav mig ett lyft: jag fick lyssna på någon som, till skillnad från mig, inte såg allting i nattsvart hela tiden.

Hoppas du kan göra nåt liknande...
Senast redigerad av DooM 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 2 gånger.
DooM
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2007-01-01
Ort: Stockholm

Inläggav Jonte » 2007-09-21 22:07:34

Instämmer med Doom, väl rutet rdos!
Senast redigerad av Jonte 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
Jonte
 
Inlägg: 1402
Anslöt: 2007-02-01

Inläggav ford » 2007-09-22 16:32:27

rdos skrev:10 tips för Aspie-killar som vill slippa vara singlar:

1. Sluta vara så negativa

2. Engagera er i typiska "tjej-aktiviteter" som dans, matlagning, barn eller vadhelst ni gillar

3. Titta mer åt de udda tjejerna och mindre på NT-tjejerna.

4. Bry er inte så mycket om utseende och attraktion. Kärlek är inte beroende av attraktion utan uppkommer mestadels efter att man känt varandra länge.

5. Prata inte om er diagnos

6. Om ni inte vill ha / kan få en väldigt udda Aspie tjej, studera kommunikation och flörtbeteende som om det stod på skolans läroplan. Det går att lära sig en hel massa på detta område om man har viljan.

7. Gå inte för snabbt fram men inte för långsamt heller. Studera hur andra gör.

8. Haka inte upp er för mycket på en tjej innan ni varit ihop länge. Det är bättre att vara "halvkär" och klar i knoppen om det ska hålla länge.

9. Använd nätdejting

10. Lyssna inte på Eddies värdelösa råd ;-)


Rdos

Jag ger inte för mycket för dina knäppa rasteorier, men dina tio tips för as-killar som vill slippa vara singlar håller jag med om, till 100%.



Eddie och Kristofer

Skall jag behöva påminna er om att jag, som är as-kille t.o.m. är sambo med en tjej so jag varit tillsammans med i över ett år, och som jag känt ännu längre? Jag hade dessutom haft ett antal kortare "kärleksaffärer" med andra tjejer innan jag och Tess träffades (såväl solklara NT:s, som misstänkta fall av olika sorters NPF, utan diagnos).

-Hur hänger detta ihop med att inte kunna få någon tjej om man har as?



Underjord

Man kan vara sig själv, utan även om man försöker förstärka sina goda sidor, och tona ned dom dåliga, när man precis träffat någon.
Det gör nämligen de allra flesta, och det är t.o.m. så att detta mer eller mindre förväntas av en, tjejen är m.a.o. fullt medveten om detta (liksom killen, ifall den som läser detta inlägg råkar vara tjej, eller för all del homosexuell man).
Man kan också vara sig själv, trots att man inte berättar allt.

-Det som däremot är "big no no" är att ljuga om sig själv, eller spela teater, d.v.s. visa upp personlighetsdrag som egentligen inte tillhör en, utan som bara är "spel för gallerierna". Åtminstone om man vill kunna vara sig själv senare under förhållandet, utan risk för att bli dumpad.
Senast redigerad av ford 2011-05-04 10:41:58, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav Milyc » 2007-09-22 16:57:51

Skall jag behöva påminna er om att jag, som är as-kille t.o.m. är sambo med en tjej so jag varit tillsammans med i över ett år, och som jag känt ännu längre? Jag hade dessutom haft ett antal kortare "kärleksaffärer" med andra tjejer innan jag och Tess träffades (såväl solklara NT:s, som misstänkta fall av olika sorters NPF, utan diagnos).

-Hur hänger detta ihop med att inte kunna få någon tjej om man har as?


Hur var det nu man blev besvarad om man skrev sådant här? ;)
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 10:41:59, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav rdos » 2007-09-22 17:31:41

Tesen att AS-killar skulle vara totalkörda på partnerfronten är förstås inget annat än en grov generalisering som inte stämmer. Det finns en hel del killar här som har partner, speciellt de som är lite äldre.

Däremot så finns det en hel hög av "fallgropar" som man som AS-kille kan få problem med. En hel del av det som står i "10 tips för AS-killar" är faktiskt självupplevt. Jag har "fastnat" för mycket för tjejer och hållit fast trots att det logiskt sett varit meningslöst. Jag trodde först på klyschan att det bara är att "släppa loss" och "vara naturlig" så skulle allt lösa sg. Sådana råd är ju dessvärre meningslösa och t.o.m. kontraproduktiva. För mig är det nog precis tvärtom, speciellt i relation till NT-tjejer.

Eddie beklagade sig ju tidigare om att han varit singel i 6 år. För att kontra hans resonemang så var jag singel mellan ca 1981 och 1990.
Det är 9 år. Jag har m.a.o. mer erfarenhet än honom. Det som ändrade min "lycka" var mycket att jag gick på ABF och lärde mig dansa.

Egentligen skulle nog de flesta inte ens räkna "distansförhållandet" på gymnasiet mellan ca 1978 och 1981 som ett förhållande, och då skulle jag varit singel ännu längre.

Förresten är det inte så stort problem om man är singel och under 35. Det kan hände mycket med tiden om man har rätt inställning.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 10:41:59, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav KrigarSjäl » 2007-09-27 20:45:20

rdos skrev:10 tips för Aspie-killar som vill slippa vara singlar:


4. Bry er inte så mycket om utseende och attraktion. Kärlek är inte beroende av attraktion utan uppkommer mestadels efter att man känt varandra länge.


De flesta råd du gav var rätt vettiga, men ovanstående håller jag definitivt inte med om. Attraktion är ju ta mig fan hela grejen!!
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:41:59, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav vetej » 2007-09-27 20:49:15

Varför skulle överlevnad ha med partners att göra? Du kommer ändå att dö i slutändan.
Senast redigerad av vetej 2011-05-04 10:41:59, redigerad totalt 1 gång.
vetej
 
Inlägg: 600
Anslöt: 2007-05-31

Inläggav Eddie The Man » 2007-09-27 20:52:18

vetej skrev:Varför skulle överlevnad ha med partners att göra? Du kommer ändå att dö i slutändan.


Det är själen som inte överlever, inte kroppen.
Senast redigerad av Eddie The Man 2011-05-04 10:41:59, redigerad totalt 1 gång.
Eddie The Man
 
Inlägg: 1368
Anslöt: 2005-10-12

Inläggav vetej » 2007-09-27 21:03:08

Förlåt, jag försökte trolla lite.
Senast redigerad av vetej 2011-05-04 10:41:59, redigerad totalt 1 gång.
vetej
 
Inlägg: 600
Anslöt: 2007-05-31

Inläggav Tonzon » 2007-09-27 23:34:45

Well, jag hoppar väl in. Jag skrev angående det här i ett annat sammanhang. Om svårigheterna med att träffa någon.

Nu måste man träffa människor och ta reda på vilka som är ihop med vem, och sedan försöka se om de som är över är passande till mig, och sedan måste man efter det försöka få den personens intresse, vilket inte är lätt, få den att förstå att man är intresserad av personen ifråga, vilket är omöjligt, och sedan lära känna den personen, hur det nu skall gå till, och sedan förhoppningsvis skall båda bli kära i rätt person, båda måste förstå vad man vill ha ut av förhållandet och samsas. Allt detta måste klaras av i en omgivning som oftast är främmande och förvirrande och som har ständiga störningsmoment. Ibland händer det, eller ganska ofta, att det finns fler personer som är ensamma och som söker samma persons intresse. Då måste jag övervinna min dåliga självkänsla och tycka att jag är ett bättre parti än den andre, och vara självisk och slåss om uppmärksamheten, vilket jag har mycket svårt för, och visa att jag är en trygg person som man kan luta sig mot när det blåser storm, och jag är inte så trygg som person och mycket osäker. Sedan måste man lista ut om den andra personen är intresserad av mig eller den andra, eller om den inte är intresserad alls. Ofta har jag helt fel.
Senast redigerad av Tonzon 2011-05-04 10:41:59, redigerad totalt 1 gång.
Tonzon
 
Inlägg: 334
Anslöt: 2007-09-25
Ort: Ljungby Småland

Inläggav Fighterbabe » 2007-11-03 23:37:35

rdos skrev:10 tips för Aspie-killar som vill slippa vara singlar:

1. Sluta vara så negativa

2. Engagera er i typiska "tjej-aktiviteter" som dans, matlagning, barn eller vadhelst ni gillar

3. Titta mer åt de udda tjejerna och mindre på NT-tjejerna.

4. Bry er inte så mycket om utseende och attraktion. Kärlek är inte beroende av attraktion utan uppkommer mestadels efter att man känt varandra länge.

5. Prata inte om er diagnos

6. Om ni inte vill ha / kan få en väldigt udda Aspie tjej, studera kommunikation och flörtbeteende som om det stod på skolans läroplan. Det går att lära sig en hel massa på detta område om man har viljan.

7. Gå inte för snabbt fram men inte för långsamt heller. Studera hur andra gör.

8. Haka inte upp er för mycket på en tjej innan ni varit ihop länge. Det är bättre att vara "halvkär" och klar i knoppen om det ska hålla länge.

9. Använd nätdejting

10. Lyssna inte på Eddies värdelösa råd ;-)


Det där var BRA tips! Nu är jag dock ingen kille, men om jag skulle falla för en kille med A.S. så skulle jag ju inte falla för någon sur och negativ som ser sitt handikapp som en vägbom överallt... Jag gillar glada, trevliga och öppna killar. Jag gillar såna som är som jag :wink:
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in